8
-
uwu2020 #8 Ütős reklámja van az tény, simán lehet hogy sikeres lesz. Továbbra is az a véleményem, hogy az AR/VR a jövő része lesz, és ezek nyomán metaverzumok lesznek weboldlak helyett. Szerintem nem jut a 3D tv sorsára, ahogy azt sokan várják, azért annyira azon se lepődnék meg, de szerintem arra van nagyobb esély, hogy kiforrottá és széleskörűvé válik, csak az még asok idő. Nyilván most drága, meg még mindig kezdetlegesnek érzem helyenként, főleg a felhasználás lehetősége ami még szűknek tűnik, de a technológia csúcsa mindig ilyen. -
#7 Persze ettől még az Apple cuccok jók, (ha olykor nem is szépek :D), ezt nem vitatom. -
#5 Igen, mindenki évekig szerencsétlenkedik az új technológiákkal, az Apple addig figyel, levonja belőle a tanulságot, és kijön az ultimate megoldásával. De ha mindenki ezt csinálná, akkor nem lenne semmi.
Kicsit ilyen kínai style, hogy megvárod, amíg megcsinálják, utána lenyúlod, javítod az addigra már nyilvánvaló hibáit/hiányosságait, és tadaam, felfedezted a spanyolviaszt. -
Macropus Rufus #5 Gondolom ezt mind úgy írod, hogy aktív használója vagy valamelyik vr eszköznek. A gesztus vezérlést már az oculus 1-ben megoldották, és ugye nem vagy köteles kábellel összekötni az eszközt a géppel, az csak egy lehetőség. Viszont így a géped teljesítményét használja a rendszer a vr eszköz csak megjelenítő. Egy pc teljesítményével meg nem tud versenyezni egy stand alone rendszer. Am. 5m a kábel, nem hinném, hogy ez bárkinek is gondot okozz. Vélhetően a te lakásodban sincs annyi szabad hely, hogy ezt kihasználd. Ha viszont ez kevés, akkor stand alone módban 10m x 10m a játéktér. Ennyit tud az apple? Ami az önállóságot illeti, szted az oculus az, hogyan működik? És akkor lehetne még sorolni a többi vr eszközt ami nem annyira populáris mint az oculus vagy a htc, de reggelire megeszik az apple cuccát. Az apple egy dolgot tud jól csinálni, a marketinget. A több éves fejlesztéseket is eladja úgy, mind ha ők alkották volna meg. És ugye sokan felülnek ennek… -
M2 #4 Talán azért van ez így, mert valamiért csak az Apple tudja megcsinálni ezeket a dolgokat mindenki által használhatóra. A szemkövetés és a gesztusvezérlés megint olyan dolog, ami másoknak nem sikerült. Ahogy az önállóan és jól működő eszköz összehozása sem. A pécére kábellel rákötött szánalmas próbálkozásokat meg hagyjuk is, azokból soha nem lesz elterjedt tömegtermék! Volt rá húsz évük. Lejárt. -
kvp #3 https://en.wikipedia.org/wiki/Apple_Vision_Pro
Adatok:
- 2x 23 megapixel azaz kb. ket 6K-s oled mikro kijelzo van benne
- 20-40 msec-es kesleltetes kameras AR eseten, plusz alap a nativ VR tamogatas
- 2 oras uzemido kulso aksival vagy vezetekes tappal barmennyi, nagyobb aksi is keszitheto hozza ha szukseg lesz ra
- szoftver: visionOS (iOS alapu) https://developer.apple.com/visionos/
Ha bevalik, akkor par ev mulva mar mindenki ugy fog emlekezni, hogy az Apple volt az elso ceg, ami AR/VR headset-eket adott ki, mint ahogy az iphone elotti smartphone-okat is szinte mindenki elfelejtette mostanra. Szoftvert majd portolnak ra, de alapvetoen munkara keszult, nem jatekra. Ami jatek most megy iOS-en (iphone, ipad), az ezen is tud menni. -
Cat #2 Én ezen nem aggódnék, mert csak jövőre lesz kapható. Szerintem direkt nem közöltek adatokat, mert csomó dolgon még alakítanak. Meg az Apple termékeit technikai jellemzőket, számokat tekintve általában lenyomja a konkurencia.
(Egyébként a szemenkénti felbontás benne van, 4K.)
Utoljára szerkesztette: Cat, 2023.06.06. 14:49:35 -
Macropus Rufus #1 na ebből cikkből mit tudtam meg? Az árat. Kb.
Mennyi szemenként a felbontása? Hány Hz-es a kijelzője, meddig bírja az aksi, stb...
Semmit.
Hang: a 360 fokos térhangzást már az Oculus 1 is tudta. Én azt hittem, hogy a fejpántból jön a hang de vélhetően a frekikkel játszik a cuccos. Kontroller nélküli irányítás is van már az Oculus 1-ben vagy 2 éve. AR/VR meg van a Pro-ban (és már az Oculus 3-ban is). Igazából nem sok újdonság van az Apple cuccába. A Pro is scanneli az arcodat és a mimikádat hozzá rendeli az avatarodhoz. Nézi a testedet is. Már a Oculus 1 is kamerákkal tájékozódott, stb...
Ami szintén nem derült ki, hogy milyen lesz a program ellátottsága. Az Oculus VR cucc kapásból három program bolthoz fér hozzá: a sajátjához, a Rift-éhez és a Steam-hez. Az Oculus link segítségével a gépemhez tudom kötni és már is játszhatok bármilyen pc-s vr programmal. Ez tudja e az Apple? Ez sem derült ki a cikkből.