6
-
FICEK9 #6 Kicsit szélsőséges miNimAL és kvp álláspontja is, de sok bennük az igazság.
Pl az irodalom jelen formájában tényleg túl van tolva, de mindig szükség volt rá, mert ezek a nehéz szövegek kellenek pl a későbbi életben a sok túlbonyolított jogi, műszaki, orvosi, stb. szöveg megértéséhez amik minimálisan kellenek a hétköznapi életben. Lehet nem lett volna annyi bebukott, síró-pityogó devizahiteles, ha annó szövegértés órán odafigyelnek. Viszont az igaz, hogy a bonyolult szövegek megértését lehet jobb lenne már kissé hasznosabb szövegeken megtanulni, amire az épp adott generáció fogékonyabb és hasznos is egyben!
A reál tárgyak teljes elhagyása pedig nettó öngyilkosság lenne, lásd ha valaki benzinnel akar begyújtani, vízzel oltja a kigyulladt sütőolajat, nem tudja kiszámolni egy házfelújításhoz kb. mennyi glett és festék kell, hogy ne qrja át a "kedves" vállalkozó, stb... Na ebben is elég életképtelen a mai világ. De itt is kellene az ésszerűsítés és a mai világba illeszkedő problémákra koncentrálás az iskolákban. Az én tanáraim közt még voltak olyanok akik rendszeresen a való életből hoztak sok-sok példát hogy mi miért van és mire lesz jó nekünk az életben. Sajnos a mai oktatás inkább lexikális és túl elméleti. A digitális technikát ezekkel kombinálva indirekt módon kellene oktatni. A digitális dolgokat az oktatás eszközeként, használat közben, más tantárgyakkal együtt oktatva kellene a mindannapi élet részévé tenni. Ennek egy akadálya van jelenleg, ez pedig maga az ember, aki lassú, mert hiába tanulja meg egy tanár 3-5 év alatt egy 5-10-15-stb évvel ezelőtti tematika szerint a szakját bármilyen jól, mire tanár lesz már elavultnak számít és ez egyre jobban gyűrűződik befele a gyorsuló világban. Ezt a lassúságot oldhatja meg az MI, csak azt is ésszel kell használni, figyelembe véve a múlt hibáit is és nem csak 2-3 éves adatokkal "okítani". -
ostoros #5 Hülye... -
kvp #4 "Az iskolai oktatásban kötelező alaptantárgynak kéne lennie a "digitális kultúrának.""
Mar huszon sok eve is tantargy volt, igaz akkor meg csak egyetemen, de akkoriban meg internetet se nagyon latott senki az egyetemeken kivul.
"Nem a történelmet meg az irodalmat kéne egyetemi szinten számonkérni a diákoktól, hanem az életre kéne nevelni."
Attol fugg milyen eletrol van szo. A tortenelem eltorlese mar sokszor felmerult a magyar tortenelem soran is, de az oktatasanak kihagyasa okozza a diktatorikus rendszerek ciklikus felbukkanasat. Ha elfelejtuk a tortenelmet, akkor megismetlodik. Nyugaton sokan nem tudjak kik voltak a nacik, nem tanultak az iszlam haborukat es igy kepesek teljesen oszinten tamogatni egy fokozatosan naciva valo, papiron liberalis rendszert vagy kepzelik el az iszlam bekes intraciojat a nyugati tarsadalomba. A tortenelem ismerete egy demokratikus tarsadalom szamara a tuleles egyik zaloga.
"Helyette meg kéne reformálni az oktatást, hogy a mindennapi életre neveljen"
A mai oktatas pont jo, csak a diakok nagyreszenek nincs ra szuksege. Tehat aki nem akar egyetemet vegzett tudos lenni, annak szakmunkaskepzobe kellene mennie. De aki nem akar csak betanitott munkat vegezni, annak 14 evesen munkaba kellene allnia es az o szamukra boven eleg ha a hasznos tantargyakat megtanitjak, tortenelembol es irodalombol pedig eleg annyi, hogy melyik vezetot (es annak utodait) kell vakon tamogatniuk.
Viszont a vilag arra megy, hogy lassan csak az egyetemi diplomas embereknek lesz munkajuk, legalabbis rajuk van igazan szuksege a vilagnak. Nekik pedig van eleg eszuk arra, hogy ne vagjak at oket. Akiknek nem szukseges a tortenelem ismerete, nincs szukseguk a szavazati jogra sem, mert nem tanultak meg, hogy milyen dontesnek mi az eredmenye.
Szoval lehet valasztani, akarunk altalanos valasztojogot? Mert ha igen, akkor ahhoz altalanos muveltseg is kell. Persze a valasztojog is lehet folosleges mint a tortenelem vagy a matematika ismerete. Egy rabszolganak igazabol egyik se kell a harombol. -
miNimAL #3 Az iskolai oktatásban kötelező alaptantárgynak kéne lennie a "digitális kultúrának."
Nem a történelmet meg az irodalmat kéne egyetemi szinten számonkérni a diákoktól, hanem az életre kéne nevelni.
Például, hogy hogyan ne legyél digitális f@szláma, akitől még az egyszeri Vérpistike is ki tudja csalni a bankkártya adatait, vagy arra rávenni, hogy a bankszámlájáról önként és dalolva elutalja a pénzét random bankszámla számra.
Végre el kellene gondolkozni azon, hogy az iskolai tantárgyak döntő többsége idejétmúlt és elavult, szükségtelen lexikális tudás, aminek nulla a hozzáadott értéke. Helyette meg kéne reformálni az oktatást, hogy a mindennapi életre neveljen, ne pedig irodalmár és történész bölcsészeket akarjon az oktatás kinevelni.
De ugyanez igaz a matematika, fizika, kémia, biológia és földrajz oktatásra is, ugyanilyen szükségtelenül mély, helyette inkább az idegennyelvi oktatásra kéne ekkora erővel ráfeküdni. Akit mélyebben érdekel valamelyik tantárgy, az majd a felsőoktatási szakon elmélyülhet benne… -
duke #2 Inkabb tiltsak be az egeszet, ha ekkora problema nekik. -
AcsMarci #1 Látszik, hogy Jean-Noël Barrot igazi, klasszikus politikus, aki a pofázáson és mások baszogatásán kívül semmihez sem ért, maximum az adók saját magára elköltéséhez.