18
  • Kancsalborz
    #18
    Hát ez relatív dolog ;)
    Általában azért a nagyobb game-ek max. fél év után megjönnek.

    Nekem pl. ez tökéletes. Ami érdekel azt megveszem úgy is a megjelenése után, ami meg kevésbé, vagy bizonytalan vagyok benne az meg ráér később is hogy kipróbáljam.

    Nem vagyok az a -no offense de- : "megjelenés előtt már egy héttel a letöltés gomb előtt remegő" fajta, még elővételben sem vettem game-et soha.

    Amiről meg én beszéltem, hogy amiket meg viszont már feltörtek, azok -még a kis indie játékok jelentősebb hányada is- elég naprakészen vannak vannak "patchelve warezileg"...XD
  • zola2000
    #17
    Mondjuk manapság eléggé sok idő telik el egy játék megjelenése és feltörése között ha denuvosok.
  • Kancsalborz
    #16
    Attól mert három szóban irod le, még ugyanarról az egy dologról beszélsz...XD

    A "frissítések,és terméktámogatás", patch-ek formájában érkezik a játékszoftverekhez ha jól tudom, minden esetben, kivéve ha a "terméktámogatás" alatt az "onlájn bótot" érted amire nagy valószínűséggel a "wirágbolti" verziót letöltőnek pont qrvára nincs szüksége...XD

    Egyébként meg a nagyobb frissítéseket rendre követik a crack-elt játékok is, mindíg lehet a legújabb verziókkal játszani néhány napos, max. pár hetes késésekkel...

    Arról már nem is beszélek hogy a warez verziók igen nagy hányada fut sokkal stabilabban, gyorsabban a kiiktatott "segédszoftverek támogatása" nélkül.

    Mondd azt hogy nem szereted a warez-t, de hadoválni nem kell, ilyen téren is minimális az előny amit az eredeti játék ad. :)
  • Zsombor99
    #15
    Viszont akkor búcsút inthetsz a létező összes támogatásnak, ami normál esetben az adott játékhoz járna (pl. frissítések, terméktámogatás, patch-ek, stb.).
  • Zsombor99
    #14
    A területen az adathordozók teljesen a háttérbe szorultak.
    Azért ezt nem állítanám, sőt... Ha esetleg nincsen valakinek elég szabad helye az adattárolóján, akkor ugyanúgy nem fog tudni letölteni! Szóval, hova kerülnek a letöltések? Persze, hogy az adathordozókra!
  • kjhun
    #11
    Mennyit toltam, a Pre2-őt annó, számtech tanfolyam alatt. :DD

    Valahol, még most is meg van, a régi DOS-verzió. Talán, az elődje is. XP SP2 alatt, P4-en, még szépen elfutott, de Win98SE-n is volt nyomatva. Készült, egy újrafeldolgozása is, azt még nem láttam.
  • zola2000
    #12
    Ma is megvan a piratebay pont org, és ott van pár gigában szinte az összes cd korszak előtti dos játék ... snes romset stb

    Csak az emberek lusták, aztán inkább megvárják hogy a gog hozzájuk vágja 1eurós akcióban a prehistoricot és a gog launcher indítsa el, vagy pár éves játékokat az epic game store és játszanak azzal illetve ma már inkább konzolra veszik meg.
  • Kancsalborz
    #11
    "Pár évvel ezelőtt" ez jogilag ugyanúgy illegális volt mint most.
    Az az abandonware oldalak sosem "hivatalosan" működtek, de most is ugyan úgy megvannak mint régebben. Egy idő után lelövik amelyik túl népszerű lesz, de mindíg nyílik helyette másik kettő...
    Aki megveszi ezeket ennyiért az hülye, néhány percnyi kereséssel most ugyanúgy találsz "ingyen tölthető" Prehistorik 1-2-őt mint pár évvel ezelőtt.

  • duke
    #10
    Nem latok ebben semmi ujjat, regebben is letoltottem a jatekokat.
  • Caro
    #9
    Egy fenét volt abandonware. Fent voltak abandonware oldalakon, de jogilag nem voltak valóban abandonware szoftverek. Az akkor lehetne, ha jogutód nélkül megszűnik a jogtulajdonos, ami szinte soha nem történt meg, mert mindig megvette valaki.
    Csak félrenéztek ezen oldalak tekintetében. Most is vannak egyébként.
  • Ender Wiggin
    #8
    a crackelt játékhoz nem kell net :-)))
  • Gabbbbbbbbbbbb
    #7
    "Üdítő kivétel a GOG"
    Pár éve az összes 25-30 éves DOS-os játék abandonware volt és így ingyen le lehetett tölteni őket az Internetről és legálisan lehetett játszani velük. Most GoG levédette mindet és eltűnt az összes legális link.

    Most itt tartunk 2023-ban: https://www.gog.com/game/prehistorik_12
    Utoljára szerkesztette: Gabbbbbbbbbbbb, 2023.01.15. 20:44:13
  • Caro
    #6
    Persze hogy rémes. Én is utálom ezt.
    De hiába veszed meg lemezen, sokszor akkor is "requires internet connection to play". Így viszont semmi előnye sincs.
    Üdítő kivétel a GOG, de azért ott is másznak be a cloud "feature"-ök.
  • kvp
    #5
    "Ez most elírás vagy tényleg ennyire nem piac ma már globális szinten UK hogy van olyan kínai mobiljáték ami duplája?"

    Kinaban csak kozeposztalyba tartozo fiatalbol tobb van mint az Egyesult Kiralysag teljes lakossaga es a legutobbi szigoritasig aranyosan tobben jatszottak kozzuluk jatekokkal, mint a UK-ban. Ennek a fo oka az, hogy a kinai kozossegi media eros szabalyozottsaga miatt csak a jatekok maradtak mint elektronikus szorakozas. Ezert is vettek el a gyerekektol a szabad online videojatek lehetoseget. A briteknel csak a tiktok-ot tobben nezik mint ahanyan jatszanak barmilyen videojatekkal.

    Egyebkent ha mar a filmeket is online szerezzuk be, akkor a jatekokat miert ne toltenenk le ugyanugy? Gyorsabb mint elmenni egy fizikai boltba es nagyobb a valasztek is. A free to pay (aka. freemium) jatekoknal pedig csak az online terjesztes eri meg gazdasagilag.
  • Zsombor99
    #2
    Pont hogy ez lehet az egyik hátránya is, mivel régebben simán futtathattál bárhol bármikor bármit, most meg ha elmegy az interneted, akkor csomó játék már el sem indul, mert nem tud csatlakozni, még akkor is, ha csak offline egyedül szeretnél játszani! Rémes...
  • zola2000
    #3
    Ott van a polcodon a játék, eladhatod ha meguntad vagy nem tetszik a játék illetve sok egyjátékos cím esetén nem kell internet, tehát az még akkor is játszható lesz ha lelövik a szervert ha a tv alatt hagyod a régi konzolt is (kell venni egy nagyobb tv szekrényt és megoldható igényesen is) ha meg feldobod a játékot a padlásra és 30 év múlva jut eszedbe hogy ott van akkor meg egy kisebb vagyont fog érni.
  • zola2000
    #2
    "játékipar csak az Egyesült Királyságban az előző évben 4,7 milliárd font forgalmat generált"

    Ez most elírás vagy tényleg ennyire nem piac ma már globális szinten UK hogy van olyan kínai mobiljáték ami duplája?

    https://www.pocketgamer.biz/news/80376/genshin-impact-makes-it-to-4-billion-revenue-as-pubg-mobile-reaches-9-billion/

    Mondjuk a genshin esetén ott van még a pc/konzol verzió ami a bevétel kb harmadát adja tehát az 6 milliárd lehet összesen ... durva mennyire túlnőtt Kína már piac szinten is európán.
  • Caro
    #1
    A "requires internet connection to play" korszakban azért a fizikai médiumoknak nem sok értelme van.