A letöltések a meghatározók a játékoknál

A területen az adathordozók teljesen a háttérbe szorultak.

Amikor az első gyártók elkezdték a játékokat letöltésként kínálni, akkor a terjesztési módnak még sok ellenfele volt. Sokan nem akartak megválni a polcon álló, megszokott dobozoktól, DVD-ktől és Blu-ray lemezektől, ráadásul a letöltések néha sokáig tartottak, míg a lemezek olvasása gyors volt. Ez mára alapvetően megváltozott: azok a játékosok, akik még mindig boltban vásárolnak játékokat vagy lemezeket küldenek nekik, jelentős kisebbségben vannak.

A brit Entertainment Retailers Association (ERA) kereskedelmi szövetség adatai szerint tavaly az összes játék 89,5 százalékát digitálisan vásárolták meg és töltötték le. Ez azt jelenti, hogy csak minden tizedik termék került a felhasználókhoz adathordozókon. A számok ugyanakkor némileg félrevezetők, mivel nemcsak a PC-s és konzolos, hanem a mobiljátékokat is tartalmazza. Az utóbbiak az értékesítés mintegy 30 százalékát tették ki. Amennyiben valaki külön-külön nézné a PlayStation, az Xbox és a Switch számára készült címeket, akkor a fizikai termékek aránya minden bizonnyal magasabb lenne.

Az azonban elmondható, hogy egyre többen töltenek le játékokat és ez a jövőben is folytatódni fog. Összességében a játékipar csak az Egyesült Királyságban az előző évben 4,7 milliárd font forgalmat generált - ez több, mint amekkorát a film-, a televízió- vagy a zeneipar. Ezek a számok azonban becsléseken alapulnak, mivel az olyan piaci szereplők, mint a Sony és a Microsoft, valamint a Valve digitális boltjai nem kötelesek nyilvánosságra hozni az eladási adataikat.

Kim Bayley, az ERA vezérigazgatója szerint a játékágazat a szórakoztatóipari piac "gyakran nem becsült vezetője". "Bár a 2,3 százalékos növekedés alacsonyabb volt, mint a videó vagy a zene esetében, a növekedés mértéke óriási, s az innováció és az izgalom tekintetében továbbra is az egész szórakoztatóipari ágazat számára meghatározó. A régi időkben, amikor nagyjából csak fizikai konzoljátékok és PC-s lemezek léteztek, sokkal könnyebb volt nyomon követni a piacot. Manapság sokkal széttöredezettebb a piac, és az új digitális szereplők egyszerűen nem osztják meg közvetlenül az eladási adataikat - itt jönnek a képbe a becslések" - fejtette ki a szakember.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Kancsalborz #18
    Hát ez relatív dolog ;)
    Általában azért a nagyobb game-ek max. fél év után megjönnek.

    Nekem pl. ez tökéletes. Ami érdekel azt megveszem úgy is a megjelenése után, ami meg kevésbé, vagy bizonytalan vagyok benne az meg ráér később is hogy kipróbáljam.

    Nem vagyok az a -no offense de- : "megjelenés előtt már egy héttel a letöltés gomb előtt remegő" fajta, még elővételben sem vettem game-et soha.

    Amiről meg én beszéltem, hogy amiket meg viszont már feltörtek, azok -még a kis indie játékok jelentősebb hányada is- elég naprakészen vannak vannak "patchelve warezileg"...XD
  • zola2000 #17
    Mondjuk manapság eléggé sok idő telik el egy játék megjelenése és feltörése között ha denuvosok.
  • Kancsalborz #16
    Attól mert három szóban irod le, még ugyanarról az egy dologról beszélsz...XD

    A "frissítések,és terméktámogatás", patch-ek formájában érkezik a játékszoftverekhez ha jól tudom, minden esetben, kivéve ha a "terméktámogatás" alatt az "onlájn bótot" érted amire nagy valószínűséggel a "wirágbolti" verziót letöltőnek pont qrvára nincs szüksége...XD

    Egyébként meg a nagyobb frissítéseket rendre követik a crack-elt játékok is, mindíg lehet a legújabb verziókkal játszani néhány napos, max. pár hetes késésekkel...

    Arról már nem is beszélek hogy a warez verziók igen nagy hányada fut sokkal stabilabban, gyorsabban a kiiktatott "segédszoftverek támogatása" nélkül.

    Mondd azt hogy nem szereted a warez-t, de hadoválni nem kell, ilyen téren is minimális az előny amit az eredeti játék ad. :)
  • Zsombor99 #15
    Viszont akkor búcsút inthetsz a létező összes támogatásnak, ami normál esetben az adott játékhoz járna (pl. frissítések, terméktámogatás, patch-ek, stb.).
  • Zsombor99 #14
    A területen az adathordozók teljesen a háttérbe szorultak.
    Azért ezt nem állítanám, sőt... Ha esetleg nincsen valakinek elég szabad helye az adattárolóján, akkor ugyanúgy nem fog tudni letölteni! Szóval, hova kerülnek a letöltések? Persze, hogy az adathordozókra!
  • kjhun #11
    Mennyit toltam, a Pre2-őt annó, számtech tanfolyam alatt. :DD

    Valahol, még most is meg van, a régi DOS-verzió. Talán, az elődje is. XP SP2 alatt, P4-en, még szépen elfutott, de Win98SE-n is volt nyomatva. Készült, egy újrafeldolgozása is, azt még nem láttam.
  • zola2000 #12
    Ma is megvan a piratebay pont org, és ott van pár gigában szinte az összes cd korszak előtti dos játék ... snes romset stb

    Csak az emberek lusták, aztán inkább megvárják hogy a gog hozzájuk vágja 1eurós akcióban a prehistoricot és a gog launcher indítsa el, vagy pár éves játékokat az epic game store és játszanak azzal illetve ma már inkább konzolra veszik meg.
  • Kancsalborz #11
    "Pár évvel ezelőtt" ez jogilag ugyanúgy illegális volt mint most.
    Az az abandonware oldalak sosem "hivatalosan" működtek, de most is ugyan úgy megvannak mint régebben. Egy idő után lelövik amelyik túl népszerű lesz, de mindíg nyílik helyette másik kettő...
    Aki megveszi ezeket ennyiért az hülye, néhány percnyi kereséssel most ugyanúgy találsz "ingyen tölthető" Prehistorik 1-2-őt mint pár évvel ezelőtt.

  • duke #10
    Nem latok ebben semmi ujjat, regebben is letoltottem a jatekokat.
  • Caro #9
    Egy fenét volt abandonware. Fent voltak abandonware oldalakon, de jogilag nem voltak valóban abandonware szoftverek. Az akkor lehetne, ha jogutód nélkül megszűnik a jogtulajdonos, ami szinte soha nem történt meg, mert mindig megvette valaki.
    Csak félrenéztek ezen oldalak tekintetében. Most is vannak egyébként.