17
  • Sir Cryalot
    #17
    cd projekttől 2 vezető fejlesztő ment át diablo4-re

    kíváncsi vagyok mi következik :D

    lehet valami ilyesmi


    jó is volt ez.
  • Sir Cryalot
    #16
    De ha 1x nem lehet megcsinálni akkor mi van ?

    Meg egyre egybefolyósabb 30fps amit erőltetnek ?

    Tönkreveri a mobil 2D-vel amire rákötnek videoszemüveget, meg az játék nem a cinematic fosaik.
  • Tetsuo
    #15
    Ennek sok értelmét nem látom. Inkább egy GTA V látvány, TPS-ben vagy FPS-ben
    Utoljára szerkesztette: Tetsuo, 2022.11.01. 17:45:08
  • Sir Cryalot
    #14

    érdekes

    "izometrikus grafikus motorhoz irtak"

    ez volna a normális, meg hogy futna a háttérben valami amihez képest nem tudná összeszarni magát a 3Djük.
    Utoljára szerkesztette: Sir Cryalot, 2022.11.01. 16:03:45
  • Sir Cryalot
    #13
    "izometrikus grafikus motorhoz irtak"

    arról nevezetes a D2 hogy volt benne egy directX-es perspektíva mód ami torzította a képet hogy legyen benne parallax.
    Most torzítás nélkül van a D2R-ben ami nem tileokat tologat hanem 3D:


    de ezt nem szokták bekapcsolni a népek egyáltalán.

    És ez is rosszul fut meg csúcsgép kell hozzá, meg a "temporal antialiasing" gyilkolja a felbontást.

    Ezzel szemben ha 2D-nél maradt volna a starcraft is meg D is akkor most sokkal több minden történne egyszerre a képernyőn.

    3D-hez meg display se volt rendes soha. Szóval elhamarkodott.

    Videoszemüveget úgy kell beimádkozni a reviewereknek hogy ez ugyan nem AR meg VR "de jó". És nem is értik hogy akkor most mit hypeoljon.
  • kvp
    #12
    "Szerintem ez az egész 2D 3D átállás elhamarkodott volt"

    Az elso 3D-s jatekok mar a 80-as evekben megjelentek es a Doom is 1993-as. Az emberek eleg nagy resze jatszik FPS-ekkel es FPS nezetu jatekokkal. A Diablo 2 ujrakiadasa eseten egyszeruen csak hozza nem ertest jelent, hogy hasznalhatatlan a valodi 3D-s uzemmod, mivel anno a jatekot alapvetoen egy izometrikus grafikus motorhoz irtak. Ezzel szemben egy csomo MMO jatszhato first person nezetben es ez mar igy volt kozel 20 eve is.

    Sot sok MMO-FPS-RPG eleve first person nezetre lett kitalalva, tehat a VR sisak egy jol hasznalhato kiegeszito lenne hozzajuk, mar amennyiben lehetne kapni megfelelo hardverut, eleg olcson, mindenfele szoftveres limitacio nelkul.

    Ha majd a lent linkelt Epson kijelzo tudasat es meretet hozza egy megfizetheto aru 3D szemuveg es lesz hozza tamogatas facebook account meg minden hulyeseg nelkul, akkor lesz ra esely, hogy a jatekosok hasznaljak is oket.

    Szoval szerintem ezt a kb. 10 evvel ezelotti szintet kellene megutniuk eloszor, aztan lehet komolyabban venni a fejlesztoket:
    https://www.youtube.com/watch?v=d5Q18Jm7CZM
    Emotioconok:
    https://www.youtube.com/watch?v=sFTZXB5dznE
    https://www.youtube.com/watch?v=U0ZgAaNFgqE
    (Es igen, meg ez az MMO is jatszhato FPS nezetben. Nem jovore, nem egyszer, 10 eve es a meta penzugyi forrasainak toredekebol...)
    Utoljára szerkesztette: kvp, 2022.10.28. 14:59:39
  • Sir Cryalot
    #11
    Szerintem ez az egész 2D 3D átállás elhamarkodott volt és ez a diablo2 fennálló sikerén is látszik hogy a játékosok döntő többsége nem perspektíva nézetben nyomja a d2 újrakiadást hanem izometrikusban amihez elég lenne 2D is cserébe lenne fix tetszőleges frém meg komplexitás.
    Sikerült két szék közt a pad alá esni.
  • kvp
    #10
    "Azé szar mert nagyon magas nativ felbontáson megy ami túl sok pixel annak a vasnak, és még így is kéne msaa, meg a postprocesst magas felbontáson tolni, sokpixelt stabil frémmel meg még PC-k se tudnak komplexitás mellett,"

    Tipikusan ez az a terulet ahol tenyleg hasznos lenne a Google stadia technologiajanak hasznalata, de azert egy 10 evvel ezelotti videojatek szintjet (FF14) igazan hozhatnak. Foleg, hogy az meg elozo generacios konzolokon is elfutott. Olyan extra feature-ok voltak benne, mint az, hogy a karaktereknek van laba es mozog is...

    Egyebkent az ilyen VR szemuvegek eseten sokkal ertelmesebb lenne az Epson fele megoldas, tehat egy kulso renderelo rendszer kepet stream-elni a szemuvegre, igy a HUD sulya es merete egy napszemuvegere zsugorodhatna. Ez lehetne a felhasznalo derekan (Epson), lehetne a szobaban (PC) vagy a halozaton (stadia), a feladathoz igazitva a megjelenites minoseget es technologiajat.

    "A Facebooknal nagyon magas mernoki kultura van, merem allitani, hogy a mernoki csapat minosege az egyik legjobb a vilagon, amirol sok mas IT-val foglalkozo cegnel csak almodnak... Es errol elso kezbol valo informaciom van."

    Ehhez kepest nem hozzak meg egy japan vagy koreai jatekfejleszto ceg teljesitmenyet sem. Ar-ertek aranyban pedig az iparagon belul a ket kozel legrosszabb hatekonysagu ceg a microsoft es a facebook. A japanok 400 milliobol kihoztak egy mukodo MMO rendszert es futotta nem csak a felhasznalok altal generalt helyszinek tamogatasara, de meg a karakter arckifejezesek motion capture-ere is. Ehhez a 10 evvel ezelotti technologiahoz kepest van meg tovabbi 10-12 evvel elmaradva a facebook, minden teren.

    Egyebkent meg ha mar VR meg AR, akkor ez egy hasznalhatobb kijelzonek tunik: https://www.youtube.com/watch?v=_r3NP0FOLmk
    (ez AR, de atlatszatlan elotet lencsekkel VR szemuvegkent is hasznalhato)
  • Sir Cryalot
    #9
    https://en.wikipedia.org/wiki/Boondoggle
    első perctől kezdve ez a fb vr-je


    F35 :DD
  • Sir Cryalot
    #8
    "Jopofa technologia, de igazabol senkit sem erdekelt komolyabban"

    akit meg komolyan érdekelt meg értette az most milliárdos lehet mert akkora vesztesek akik most kezdenek hozzáértegetni hogy ezeknek értelmes cége 100ból 1 (se) :D
  • Sir Cryalot
    #7
    Azé szar mert nagyon magas nativ felbontáson megy ami túl sok pixel annak a vasnak, és még így is kéne msaa, meg a postprocesst magas felbontáson tolni, sokpixelt stabil frémmel meg még PC-k se tudnak komplexitás mellett,

    nagy blőd cucc az egész amit leraktak, amig nincs eye tracking felesleges vele foglalkozni, utána meg azért fölösleges amit kvp írt :DD.
  • Csaba161
    #6
    De hát a reklám pont azért kell, hogy igénye legyen rá az embereknek!

    A nők lábának a szőrtelenítést is több mint tíz éven át reklámozták a huszadik század első felében éjjel nappal Amerikában, amíg a nők elkezdték szőrteleníteni a lábukat, ma meg már nem találsz olyan nőt, aki ne szőrtelenítené a lábát...
  • Sequoyah
    #5
    Eros a gyanum hogy ez a metaverzum kb olyan lesz mint a 3D TV es mozi. Jopofa technologia, de igazabol senkit sem erdekelt komolyabban. A potencialis piaca a toredeke annak mint amennyit ma egyesek ebbe fektetnek.
    Senkit nem hallottam meg arrol hogy erre igenye lenne, maximum azert beszelnek rola, mert a Facebook folyamatosan reklamozza.

    Tipikus esete annak amikor egy szolgaltato nem egy letezo igenyt akar kielegiteni, hanem maga probalja mestersegesen letrehozni az igenyt.
  • Sequoyah
    #4
    Az azert eleg komoly problema, hogy ha barmi problema van barhol, akkor te csak azt keresed hogy hogy lehet egy mar altalad mar egyebkent is utalt dologra kenni az egeszet...

    A Facebooknal nagyon magas mernoki kultura van, merem allitani, hogy a mernoki csapat minosege az egyik legjobb a vilagon, amirol sok mas IT-val foglalkozo cegnel csak almodnak... Es errol elso kezbol valo informaciom van.
    Az hogy Zuckebergnek milyen agymenesei vannak a Metaval kapcsolatban, az egy masik dolog.
  • Gabbbbbbbbbbbb
    #3
    Grafikát teljesen felesleges megkritizálni, a cél az, hogy akármin elfusson, nem pedig az, hogy kriptóhoz hasonló energiapazarlást csináljanak. (VR sisakba nem lehet 100W-os GPU-t rakni)
  • Tetsuo
    #2
    Nem tudom hogy azért gyenge-e a grafikai minőség, mert egyszerre szimulálják az egész világot vagy azért, mert eleinte nem erre fordítják a hangsúlyt, de szerintem tudják, mit csinálnak.
    Biztos nagy durranás lesz - egyszer.
  • kvp
    #1
    Valami nagyon nagyon felrement a fejlesztes soran. Gyakorlatilag nem kepesek hozni meg tavolrol sem a mostanra 12 eves Final Fantasy XIV kepi minoseget, pedig az csak egy sima MMO.

    ps: Valahol ertheto, hogy a woke kultura elvaras a mai Kaliforniaban, de az egyenlo eredmenyek rendszere es a sokszinusegi kvotak valamilyen mertekben (kb. 100%-ban) kontraszelektiv a hozzaerto emberek szempontjabol. Ha eladhato minosegu termeket jelenleg csak feher es keletazsiai ferfi fejlesztok tudnak eloallitani, akkor az o kizarasuk vagy hatterbe szoritasuk egy cegben a metanal lathato eredmenyt hozza. Szerintem a meta egyetlen eselye jelenleg, ha valamilyen politikai modszerrel kotelezove teszik a hasznalatat a ceges alkalmazottak es a diakok szamara.