4
-
kvp #4 "de ez a tekerős dolog ugyanazon ötlet sokkal idegesítőbb megoldásának"
Ezeket ebersegi rendszereknek hivjak es vasuton elterjedt. A kinai megoldasban az a problemas, hogy nincs benne beavatkozasi rendszer, tehat nem allitja meg a buszt, csak adatokat rogzit (belertve a foldrajzi poziciot) es ha jol ertem, akkor munkaidon kivul (pl. alvas kozben) is kotelezo viselni.
ps: A hagyomanyos magyar ebersegi egy rugo volt a menetszabalyzo karon, ami a kar elengedese eseten veszfekezesi helyzetbe huzta a menetszabalyzot. Ezt valtotta kesobb egy nyomogomb a vezerlokaron, amit veletlenszeru idoben kellett megnyomni, hangjelzesre. A kulonbozo nyugati jarmuvek ujabb fajta megoldasokat hoztak be. Egyebkent a nyomogombos valtozat kozuti jarmuvek eseten se lenne olyan nagy hulyeseg, pl. autopalyan az elalvas megakadalyozasara elonyos lenne. Vagy ennek okos valtozata, a belso kamerakep alapjan dolgozo ebersegi. -
#3 Ezt nem hallottam vonatoknál van egy pedál amit nyomva kell tartania és ha nem nyom akkor megáll a vonat, de ez a tekerős dolog ugyanazon ötlet sokkal idegesítőbb megoldásának hangzik :D -
Antracit #2 A repülőgépek fekete doboza még azt is rögzíti, amit a pilóták egymás között beszélnek. Ezt szintén a "közbiztonság" védelmével indokolták, ha már a cikk írója is idézőjelbe rakta. -
Csaba161 #1
Nos, a CAF villamosokon ezt már rég megoldották, itt a villamoskocsivezetőnek a bal kezének a hüvelykujjával folyamatosan tekernie kell egy gombot és ha nem tekeri megáll a villamos...
P.S.: Lehet hogy már álmában is tekeri...