22
  • defiant9
    #22
    Egyetértek. Annyi hogy egy masszív napkitörés a grid-re nézve veszélyes, elektromosság nélkül pedig kb. leáll az élet ahogy most ismerjük, beleértve az olajipart is. Ez amit a rövidlátó Dodo55 már nem képes felfogni, és úgy gondolja hogy csörlővel meg vödörrel korlátlan ideig tudja majd a benzint merni. Akkor persze csak pislogna amikor azt látja hogy valaki a háza tetején lévő napelemről feltöltötte az elektromos autóját(amit akár arra is használhat hogy este kinyerjen belőle a töltést hogy mondjuk könyvet tudjon olvasni a fényénél amíg helyreáll az infrastruktúra(hetek)). Ellenben ő kilométeres sorban civakodik a benzinkútnál a vödrözőkkel, este meg kuksol a sötétben.
  • kvp
    #21
    A problema az autozassal jelenleg az elavult belsoegesu motorokkal van. Az elektromos hajtaslanc lehetove teszi, hogy barmilyen aramforrasrol uzemeljen a jarmu. Legyen ez aksi, amit halozatrol vagy helyi generatorrol, esetleg napelemrol toltunk, legyen az uzemanyagcella, ami metant vagy hidrogent hasznal vagy barmi mas.

    Hogyan allitunk elo hidrogent vagy metant CO2 semleges modon? Aram segitsegevel, ami johet atomenergiabol vagy barmilyen megujulobol (nap, szel, viz, stb.). A hidrogenhez csak viz kell, a metanhoz viz es legkori CO2. A folyamat vegen az uzemanyagcella kormolas es egyeb reszecske szennyezes nelkul visszaalakitja vizze es legkori CO2-a az uzemanyagot. Ez tokeletes tartalek megoldas arra az esetre ha a normal halozati aksi toltes nem lenne elerheto. Az uzemanyagcella lehet a jarmuvekben is (ha veszhelyzeti jarmuvekrol van szo) vagy a toltesi pontokra, esetleg telepulesi kozpontokba telepitve. A metan raadasul jol tarolhato a fold alatt is, kiurult foldgaz lelohelyekben. Ez utobbi rengeteg van Magyarorszagon is.

    Tehat a jo megoldas, ha minden auto elektromos, a tobbseguk aksis, de a veszhelyzeti jarmuvekben van uzemanyagcella is, plusz minden telepulesnek vagy telepulesresznek van sajat generatora es a leheto legtobb epuletnek sajat napelem tombjei. Abszolut vesztartaleknak pedig ott vannak a stirling generatorok, amikhez csak valamilyen kulso hoforras kell. (pl. alagyujtunk vagy geotermikus hoforrast hasznalunk, esetleg nap + polirozott fem tukrok) Ilyeneket hasznal a NASA tobb urszondan is, tehat ha az urben mennek, akkor a Fold felszinen is menni fognak, a legnagyobb napszelben is.

    A napszel es az atomhaborus EMP ellen meg hagyomanyos faraday kalitkaval vedekezhetunk, meg a Tesla-k elektronikaja is igy van becsomagolva. Alapvetoen nem a potencialis napszel miatt, csak hogy ok ne zavarjak a kornyezo radio kommunikaciot. Mellekhataskent igy nem zavarja oket sem semmi mas.

    A belsoegesu motorok elavultak, mint ahogy a gozgepek is. Senki nem tiltja a birtoklasuk, de az autopalyara nem fogjak felengedni a gozgepet es nem lenne szabad felengedni a belsoegesu motorral szerelt jarmuveket sem. Egyszeruen van jobb, hatekonyabb es megfelelo szintu tomegtermeles eseten olcsobb megoldas, megpedig az elektromos hajtaslancok, CO2 semleges aramforrasokkal es kemiai atmeneti energiatarolokkal.
  • defiant9
    #20
    "Nekem még valamelyik szekrény mélyén "
    Vagyis állításod megdőlt a technológia diverzifikáció szükségességéről.

    "Az, amiről te beszélsz."
    Tehát az olaj - nyilvánvalóan - fogyó eszköz, így erre nem lehet fenntartható modell-t építeni. A Nap mint energiaforrás sok-sok nagyságrenddel tovább kitart, és elektromos áram nyerhető belőle, mindezt úgy hogy az energiabiztonságot nem veszélyezteti háborús vagy kartellfüggés.

    "Ez bizonyítja a legjobban, hogy a természetben ez a legfelsőbb rendű energiatárolási forma."
    Lol. Nagyon szívesen használod ezt a legfelsőbb rendű kifejezést. Kérem az erre vonatkozó tudomány hivatkozást. Remélem nem csak te találsz ki ilyen blődségeket. Az élőlények és a technológia működése eléggé szétvált már, egy biológiai megoldás sem tud versenyezni mondjuk egy elektromos autó sebességével. Egy atomerőmű vagy egy majdani fúziós reaktor azért állít elő villamos energiát mert ez a leghatékonyabb, a napenergiából szénhidrogén előállítsa egy hatékonytalan és nagyon lassú folyamat. (a németek bíznak benne hogy elő tudnak rukkolni valamivel ami jobb mint a mostani, de elég nagy a gap amit meg kéne ugrani)

    "hanem szénhidrogénekként (zsírok formájában)"
    Helyes, kérem akkor mutasd be a zsírokra épülő biológiai motor megoldásod, és ne a Föld alól kezd előásni a szenet.

    "de jobb helyeken ezeket az üres bemondásokat a legtöbb esetben inkább napnál is mindenki számára világosabb kész tényeknek szokás nevezni"
    Tehát nem tudsz egyetlen egy tényadot sem felmutatni állításod alátámasztásul. Ezzel ismételten kiléptél a racionális vita keretei közül, így a vita ezen részét elbuktad.

    "meg valami kézi szivattyút amit apa/nagypapa cuccai között talált vagy egy csörlőt meg egy vödrö"
    Lol. Akkor menj már ki mopst a benzinkutakra ahol ki van plakátolva hogy készlethiány, és csörlőzz már ki egy kis benzint. A teljes ellátási lánc áll le, annyira rövidlátóan ostoba vagy hogy az már fáj.

    "általam számításba vehetőnek tartott forrásból ezt hallottam."
    Pofátlan szinten beszélsz mellé. Azt mondtam hogy a németek megszívták mert az (orosz) szénhidrogénre építettek. Mi erre a válaszod hogy atomerőmű. Tudod energiabiztonság. Legtöbb országnak nincsenek szénhidrogén lelőlhelyeli, így ha ezekre épít akkor kiszolgáltatja magát. A nap vagy az atomenegia (amikből villanyáram lesz) esetén ez nem áll fenn. Tehát nem tudtad cáfolni a szénhidrogének ezen problematikáját, így ezt is buktad.

    "Megoldják home-officeból, ugye? "
    Nem. De ezzel nem is ez volt az állításom. Mivel arra nem tudtál reagálni így kitaláltál magadnak egy hülyeséget és azon nevetsz. Ezt is buktad. Sajnos a racionális vita szabályit be fogom tartatni, mert veled nem lehet máshogy.

    "fél órán keresztül nem ad"
    Majd 1 hét múlva mi lesz?

    "Aki jó fej, hagy majd ott becsületből KP-t. "
    Amit hogy vesz ki az ATM-ből? Fogd már fel, hogy arra mutattam rá hogy egy ekkora kiesés alapjaiban állítja le az életet, a benzinkút csak a hab a tortán.

    "Lehetne rajtuk mini atomreaktor"
    Az hogy vicceskedve próbálod elkerülni a válaszadást csak szánalmassá tesz. Érdemi válasz hiányában ezt a pontot is buktad. Kezd megalázó lenni ahogy megint a földbe döngöllek.

    "Akkor ami nem legális lobbitevékenység, az mi?"
    Pl. 2006. évi XLIX. törvény a lobbitevékenységről * A lényeg hogy nem a korrupció. Tehát a korrupció kapcsán nincs érved, továbbra is elterelődni próbálsz. Így ezt is buktad.

    "Kérem a hivatkozást az álláspontom alacsonyabb rendűségére."
    A korrupciós bűncselekmények megnevezést a hatályos magyar Büntető törvénykönyv (Btk.) (2012. évi C. törvény) vezette be
    A korrupció támogatása értelemszerűen alacsonyabb morális színvonalat képvisel mint a a tisztességes rendszeré, és a vita ezen megy az EU-s pénzek kapcsán.

    "Jól értem, ezt akarod mondani?"
    Nem jól érted. A közpénzek ellopása a téma. A magyar kormány pedig rendszerszinten lop. Felettem a kérdés hogy elfogadod-e ezt a tényt és kértem hogy ne sunnyogj el a válasz elől. Mi tettél? Elsunnyogtál. Tudom kínos beismerni hogy a tovajokat véded, és ilyenkor jön a kognitív disszonaciád hogy akkor inkább ne beszéljünk róla. Ezzel viszont ezt is buktad.

    "de nem tudsz mögéjük számokat tenni?"
    Hogyne tudnék. Kb. ilyen mértékben szennyezel.
  • Dodo55
    #19
    Inkább kiszorultak természetes mód, amint a hatékonyabban üzemeltethető alternatívák kellő teret nyertek. A hangsúly a természetességen, nem volt erőltetve úgy a folyamat politikailag, mint most. Sőt mind gőzautót, mind gőzmozdonyt, mind pedig lovaskocsit a mai napig lehet legálisan használni és fut is belőlük azért még nem kevés működő példány a világon. Ezzel szemben egyes körök manapság szabályos ördögűzést folytatnak a belsőégésű motorok ellen, amit a korábban már elmondottak szerint súlyosan közveszélyesnek tartok a lehetséges következményei miatt.

    Meg ha már egészséges technológiai diverzitást emlegettem, érdekességképp megemlíteném azt is, hogy Stuhlweißenburg-ban ahol gyerekként felnőttem, a 90-es években bizony a Posta kézbesítői közül sokan, a városgondnokság kertészeti feladatait ellátók pedig kivétel nélkül már akkor kis elektromos autókat használtak, ez teljesen megszokott és magától értetődő volt anélkül, hogy bárkinek is papolnia kellett volna a belsőégésű motorok ellen, egyszerűen ez a fajta technológiai diverzitás természetes mód ki tudott alakulni az ésszerű igények és a piaci verseny szabad kínálata mentén.

    "A lokalis armtermelest nem befolyasolja egyik sem. Csak elosztott infrastrukturat kell epiteni es akkor jo."
    Azért egy félvezetők használatával készült feszültségszabályozó nem biztos, hogy minden esetben annyira örül egy EMP-nek vagy napszélnek, de ez valóban nem hülyeség, valószínűleg ezért is van a legtöbb belsőégésű motorral üzemelő járműben egy többfázisú generátor :)
  • Dodo55
    #18
    "Miért is nincs csöves számítógép mindenki notebookja mellett?"
    Nekem még valamelyik szekrény mélyén van amúgy asszem egy működőképes csöves monitorom. Mindamellett van 165Hz-es G-Sync-es 1440p-s IPS is. Fő a széles választék, legyen mindig hová nyúlni.

    "Mi a fogyó alapanyag, a nap a víz vagy a CO2 vagy az olaj?"
    Az, amiről te beszélsz. Bármi, aminek a kémiai kötéseit felbontod az elektromossággal, vagy épp kötésbe hozod. De ilyen plusz anyag nélkül önmagában a villamos energiát csak hővé vagy mozgási energiává tudod alakítani, stabil nagysűrűségű energiahordozóvá nem tudod visszaalakítani. Viszont fordítva, a fosszilis energiahordozókból bármikor elő tudsz állítani elektromos áramot és amíg arra nincs szükség, addig nagy sűrűségben tudod bennük stabilan tárolni az energiát. Nem véletlenül működnek így az élőlények is. Mi sem elektromos töltésekként tároljuk az energiát, hanem szénhidrogénekként (zsírok formájában). Ez bizonyítja a legjobban, hogy a természetben ez a legfelsőbb rendű energiatárolási forma.

    "Jól láthatóan csak üres bemondásokat puffogatsz, de nem tudsz mögéjük számokat tenni. Ez téged minősít."
    Igen, de jobb helyeken ezeket az üres bemondásokat a legtöbb esetben inkább napnál is mindenki számára világosabb kész tényeknek szokás nevezni. De elfogadom ha neked az üres bemondás kifejezés tetszetősebb és azt is, ha szeretsz mindenkit minősítgetni, hiszen anélkül félő, hogy nehéz lenne beilleszteni valamelyik skatulyádba és a végén még sehová pontosan be nem illlő egyéniségként kellene a létezéséről tudomást venned.

    "Tehát leálltak a benzinkutak, a kikötők, a szivattyúk"
    Fél órára maximum, amíg valaki meg nem unja vagy egyenesen el nem durran a fasza és hoz egy hosszú csövet meg valami kézi szivattyút amit apa/nagypapa cuccai között talált vagy egy csörlőt meg egy vödröt... Nyilván nem az igazi, de azért valami lesz, sokat nem kell vele szarakodni. Az olajfúró tornyok és a finomítók persze azért már összetettebb szerkezetek, de hála istennek a fosszilis energiahordozók sűrűsége és állékonysága miatt gigantikus tartalékokat lehet készletezni belőlük, ahogyan azt felelősen teszi is sok állam.

    "Akik szénhidrogénre építetek nem pedig atoemrőműre ami elektromosságot tremel."
    Tudtommal az atomerőműveiket a "megújulú energiaforrásokba" (hulladékenergia hasznosító felfogóberendezésekbe) vetett rendíthetetlen hitük miatt kezdték el rohamtempóban leállítani és elbontani, de lehet tévedek, bár eddig minden általam számításba vehetőnek tartott forrásból ezt hallottam.

    "hazajuss és ott várja ki mindenki hogy helyreálljanak az infrastruktúrák"
    Igen. Az a számilliónyi ember is (kb. mindenki, aki műszaki feladatokra hasznosítható), aki majd a helyreállításán dolgozik. Megoldják home-officeból, ugye?

    "Míg a benzinkút még mindig csak széttárja a kezét hogy nem megy a rendszer nem ad benyát, főleg nem kártyára."
    Lásd fentebb, fél órán keresztül nem ad, aztán valaki jön és felnyitja a tartály fedelét, mert neki elfelejtettek szólni, hogy ahhoz nem nyúlhat hozzá. Aki jó fej, hagy majd ott becsületből KP-t. Aki bunkó, az csak csörlőzik magának, de lehet végül annyira nem is bunkó, mert majd megsajnálja a hülyegyereket aki az összes vagyonát a bankban tartja és 8 éve már csak contactless módon fizetett és csörlőzik / szivogat fel neki is, hogy ne sírjon.

    "Konkrétan hogy nézne ki a rendszered mondjuk a mentő vagy rendőrautókra vonatkozóan?"
    Lehetne rajtuk mini atomreaktor vagy töltést nem igénylő nukleáris energiacella, mint amiket az űrtechnikában használnak régóta, akkor nem gáz végülis a villanymotor. Csak ugye ezeket a szükséges ólompáncél miatt nem szeretik több okból sem, a mobiltelefonpiacra is ezért nem tudtak vele végül betörni, pedig úgy bő 90 év körüli üzemidőt tett volna lehetővé.

    "Ne próbálj elterlődni a (legális) lobbitevékenységre."
    Akkor ami nem legális lobbitevékenység, az mi? Na? És várj, min is múlik kizárólag, hogy legális vagy sem egy-egy lobbitevékenység? Csak nem politikai döntéseken? Úgy érzem nem én vagyok az itt, aki terelni próbál...

    "egy alacsonyabb rendű álláspontot képviselsz a tolvajok védelmével"
    Kérem a hivatkozást az álláspontom alacsonyabb rendűségére. Amennyiben nem tudsz ilyet adni akkor ezen állításod megdőlt. Jól láthatóan csak üres bemondásokat puffogatsz, de nem tudsz mögéjük számokat tenni. Ez téged minősít.

    "WTF? A corruption perception index teljesen más. A 2021-es adatok alapján egyébként ellépet már Románia is mellettünk."
    Elnézést, én azt hittem, hogy az általad linkelt képen arról van egy rangsor, hogy melyik ország hány millió Euróval támogatta eddig a rajta szereplő korrupciószintmeghatározó szervezetet és hogy ez alapján milyen korrupciós szintet határoztak meg az adott ország számára. De akkor lehet valamit félreértettem...

    "Vannak ahol fellépnek a korrupció ellen és vannak ahol nem."
    Megpróbálom értelmezni: vannak, ahol egymással élesen szembenálló erők kerülnek közhatalmi pozíciókba és emiatt kíméletlen politikai leszámolások borzolják az emberek mindennapjait és bénítják az állam cselekvőképességét, ne adj isten akár szó szerint leszámolások, illetve vannak, ahol törekednek az egységes nemzetstratégiára és igyekeznek a belső súrlódásokat mielőbb békés úton elsimítani, hogy ezzel a népességet kiszolgáló államgépezetet és az országot gyarapítani hivatott nemzeti tőkét is védjék a nemkívánatos destruktív láncreakciók hatásaitól? Jól értem, ezt akarod mondani?

    "Pl. Polt Péter általában nem lát olyan cselekményt ahol nyomozást kellene indítani az ügyészségének"
    Lehet valami olyasmi kvótát kéne bevezni akkor, hogy minden évben legalább 3 miniszter és 8 államtitkár ellen kelljen vádat emelnie. Utána senki sem mutogathatna rá már, plusz akkor a vita is eldőlne a korrupció kérdésében, mert folyamatosan lennének gyártva bizonyító erejű vádemelések vezető kormánytagokkal szemben és így bebetonozhatnánk magunkat a statisztikákba Európa legkorruptabb országaként immár nem csak független korrupciószintmeghatározó szervezetek elfogulatlan korrupciószintmeghatározásai alapján, hanem inkriminalizált kormánytagok kézzelfogható száma alapján is. Bár lehet, hogy annyiban nem jó ötlet, hogy utána talán nem nagyon lenne aki egy kormányzást hajlandó lenne elvállalni...

    "Ezt akkor vehetjük úgy hogy azt elfogadod hogy te önző módon szennyezel más orra alá és szemrebbenés nélkül tönkrevágod a bolygó klímáját."
    És valami behívót is kapok ezek után akkor az önző mód szennyezők börtönébe, vagy csak üres bemondásokat puffogatsz, de nem tudsz mögéjük számokat tenni?
    Utoljára szerkesztette: Dodo55, 2022.08.15. 21:02:56
  • defiant9
    #17
    "hanem attól, mert a politika vezérelte a szabályozás"
    A politika nem alapok. Miért döntött így a politika, ez a kérdés.
    Ami tény hogy pozitív környezetvédelmi hatása van a döntésüknek, és az indoklás szerint ez ami vezérelte, amit értékelnek a szavazók is, ezért a képvislőik megszavazták, úgyhogy ez egy logikus lánc. Egyébként én is megszavztam volna, noha semmiféle érdekeltségem sincs sem az olaj sem a napelem iparban. Egyszerűen beláttam hogy a fenntartható módon kell a bolygóhoz viszonyulnunk. Ez amit a ti önző konzervatív megközelítésetektől távolabb áll.
    Mit tudsz te felmutatni mint ettől ellentétes ellentétes 'hatás'?
  • defiant9
    #16
    "A technológiai diverzitás tekintetében egészséges arányban, igen. "
    Ahogy kvp is mondta ilyen elven az elavult technológiák is megtartandóak. Miért is nincs csöves számítógép mindenki notebookja mellett?

    "De attól még villamos energiából nem fogsz tudni fogyó alapanyag nélkül kémiailag kötött energiát előállítani, fordítva viszont igen."
    Mi a fogyó alapanyag, a nap a víz vagy a CO2 vagy az olaj? Tényleg fáj hogy mennyire átgondolatlan amit összehordasz.
    A szénhidrogén alapú energiaforrások kifejezetten egyoldalúak, csak elégetni tudod őket, a villamos energia sokkal több módon használható ha akarsz csinálsz belőle kémiai kötést, vagy ép felbontasz vele, vagy mágneses teret amivel mozgathatsz tárgyakat, de akár bevezetheted a számítógépbe is és számolhatsz a segítségével. Ez ami sokoldalúbbá teszi a használatát, a te definícód alapvetően elhibázott.

    "Szerintem tizenötödszörre"
    Kérem a hivatkozást a 14 korábbira. Amennyiben nem tudsz ilyet adni akkor ezen állításod megdőlt.
    Apropó kértem a linket a technikai vizsgálatra ami szerint az EU a legnagyobb korrupcióval bíró 'gépezet', mivel ilyet nem kaptam így ezen állításod is megdőlt. Jól láthatóan csak üres bemondásokat puffogatsz, de nem tudsz mögéjük számokat tenni. Ez téged minősít.


    „lenullázta az elektromos infrastruktúrát az egész bolygón”
    OK. Tehát leálltak a benzinkutak, a kikötők, a szivattyúk és gyakorlatilag a kerten kívül nincs értelme sehova sem menni mivel sehol nem működik a gépek java, és még oda sem tudsz telefonálni.

    "Erőművek / hálózat kritikus pontjai elleni szabotázs"
    Mármint az olaj és gézvezetékere gondolsz amik háborús területen mennek keresztül. Igen, ez egy szép öngól volt a részedről.

    "Elhibázott energiapolitika, lásd Németország és/vagy Ausztria"
    Akik szénhidrogénre építetek nem pedig atoemrőműre ami elektromosságot tremel. Újabb öngől.

    Eddig akkor 2:0. Mivel ekkora geomágneses vihar érdemi hatása kb. azonos a civilizációra nézve, hiába autókázol körbe-körbe sehol nem lesz áram egy ideig. 1-2 út elég ahhoz hogy hazajuss és ott várja ki mindenki hogy helyreálljanak az infrastruktúrák. A napelemek a háztetőn egyébként simán termelhetnek tovább, amivel akár fel is töltheted az autódat. Míg a benzinkút még mindig csak széttárja a kezét hogy nem megy a rendszer nem ad benyát, főleg nem kártyára.

    "hanem a készenlétben/üzembentartását kellően biztonságos számban"
    Konkrétan hogy nézne ki a rendszered mondjuk a mentő vagy rendőrautókra vonatkozóan? Mennyi a biztonságos? Ki fizeti a pihenő járműállomány költségét?

    "Szóval akkor a gigalobbiszervezet más szemszögből ugyanúgy lehet gigakorrupciósgépezet."
    Akkor most korrupt vagy van lobbi benne? Hiába próbálod összemosni a két fogalmat, ez nem ugyanaz. És jelenleg az EU-s vita a korrupcióról szól, nem a lobbizásról. Ne próbálj elterlődni a (legális) lobbitevékenységre. Vagyis ezek alpján továbbra is fenntartod az álláspontod miszerint az magas állami korrupció ami a józan oldal, nem a korrupció visszaszorítása. Ahogy mondtam morálisan egy alacsonyabb rendű álláspontot képviselsz a tolvajok védelmével, mindezt a primitív ovis másra mutogatós mentalitással megspékelve.

    "Amúgy azon a szponzorlistán amit linkeltél a 44 millió Eurós támogatással a méretünket tekintve nem is állunk olyan rossz helyen"
    WTF? A corruption perception index teljesen más. A 2021-es adatok alapján egyébként ellépet már Románia is mellettünk.
    https://www.transparency.org/en/cpi/2021

    "A román ügyésznővel meg végképp nem értem mit akarsz"
    Kb. annyit hogy vannak ahol fellépnek a korrupció ellen és vannak ahol nem. Pl. Polt Péter általában nem lát olyan cselekményt ahol nyomozást kellene indítani az ügyészségének(kivéve ha a maffiaállam/NER őt használja valamilyen rivális kiszorítására). De öntsünk tiszta vizet a pohárba. Elfogadod hogy a magyar kormány Európa legkorruptabbja vagy sok nálunk korruptabb EU-s országot fel tudnál sorolni? (próbálj ne elsunnyogni a kérdés elől).
    Ahogy egyébként azt sem igazán látom hogy a környezetszennyezés vagy a fenntarthatlan nem klímasemleges gazdaság kapcsán lett volna bármiféle reakciód. Ezt akkor vehetjük úgy hogy azt elfogadod hogy te önző módon szennyezel más orra alá és szemrebbenés nélkül tönkrevágod a bolygó klímáját. Akkor sem lenne egy szavad sem ha más a mocskát a te udvarodba öntené ugye?
  • kvp
    #15
    "A technológiai diverzitás tekintetében egészséges arányban, igen."

    A gozautokat, gozmozdonyokat es lovaskocsikat is kivezettuk, pedig a technologiai diverzitas miatt akar meg az oszveres korde is szoba johetne. Boven eleg ha az elektromos hajtasokhoz tamogatunk tobbfele aramforrast, ideertve a kulso egesu (tuzet rakunk alatta) tipusu energiaforrasokat is.

    "Szerintem tizenötödszörre, de fussunk neki akkor ismét:"

    A lokalis armtermelest nem befolyasolja egyik sem. Csak elosztott infrastrukturat kell epiteni es akkor jo. Ami kibirja egy atomhaboru EMP-jet, azt a napszel se fogja zavarni.

  • Dodo55
    #14
    "Lol. Egészséges?"
    A technológiai diverzitás tekintetében egészséges arányban, igen. Attól, hogy te örökké mást akarsz érteni az alatt, amit mondanak, attól még ezzel nem fogod tudni cáfolni más állításait, mert így csak elbeszélsz mellettük.

    "Úgyhogy ez a felsőbbrendű kategorizálásod erősen sántít."
    Biztos. De attól még villamos energiából nem fogsz tudni fogyó alapanyag nélkül kémiailag kötött energiát előállítani, fordítva viszont igen. Ha a felsőbbrendű szó nem tetszik, akkor a kedvedért egyébként nevezhetjük sokoldalúbbnak is.

    "Na, mesélj konkrétan hogy fog megszűnni az elektromosság?"
    Szerintem tizenötödszörre, de fussunk neki akkor ismét:
    - X osztályú napszél (lásd Carrington esemény, az 1800-as években szó szerint szénné lenullázta az elektromos infrastruktúrát az egész bolygón)
    - Erőművek / hálózat kritikus pontjai elleni szabotázs / regionális kiterjedésű pusztító kinetikus természeti katasztrófa
    - Elhibázott energiapolitika, lásd Németország és/vagy Ausztria

    Gondolkodjak még pár reális eshetőségen, vagy megelégszel ennyivel?

    "Te pedig kötelezővé tennéd az előbbi használatát. Miért is?"
    Nem a feltétlenül használatát, hanem a készenlétben/üzembentartását kellően biztonságos számban. De nyugi, már megszoktam, hogy mindig más jelentéssel ruházod fel azt, amit mondok.

    "Kérem a technikai vizsgálatra vonatkozó linket. Amennyiben ilyen számokat tartalmazó oldalt nem tudsz adni akkor ezen állításod a szokásos üres bemondásodnak minősül."
    "Technikailag vizsgálva" = "A vizsgált jelenség részét képező folyamatok és összetevők alapvető természetszerűségeit vizsgálva a társadalmilag vagy a vizsgált jelenség alkotói által hozzáapplikált felszínes kvalitásjelzők figyelmenkívülhagyásával"
    Értsd leszarva, hogy az EU mit vall magáról vagy az emberek tudatában miképp él, hanem azt nézve kizárólag, hogy mit csinál valójában. Akkor az egy legálisan működő gigalobbiszervezet, se több, se kevesebb. Namármost ugye a korrupció pedig kb. addig konkrét fogalom, amíg pl. egy köztisztviselő egyedi megkenéséről beszélünk egyéni ügyekben, intézményesebb formájában már felmerül az ellentmondás, hogy ki szerint korrupció és ki szerint lobbi. Szóval akkor a gigalobbiszervezet más szemszögből ugyanúgy lehet gigakorrupciósgépezet.

    Amúgy azon a szponzorlistán amit linkeltél a 44 millió Eurós támogatással a méretünket tekintve nem is állunk olyan rossz helyen, sőt kifejezetten meglepő, hogy ennyi magyarnak futotta ilyen közhasznú szervezeteknek adakoznia. Akkor mi lehet azokkal, akik még nemesebb célokért vannak? Lehet a végén kiderül, hogy ezért tart itt a gazdaságunk, mert titokban mindenki eladakozza a pénzét?

    A román ügyésznővel meg végképp nem értem mit akarsz. Hogy elégedetlen vagy az Európai ügyészséggel amiért a mai napig legkorruptabbnak tartott EU-s ország antikorrupciós szakemberei közül választott meg magának vezetőt, ahelyett, hogy olyan országból választott volna, ahol többen utalják az adójuk 1%-át ennek a szervezetnek akiktől lingelgettél, vagy mi???? Elnézést, tényleg kezdem elveszteni a fonalat...
  • Tetsuo
    #13
    Nem attól szakmaiatlan, mert ő kijelentette, hanem attól, mert a politika vezérelte a szabályozást, nem az autós-szakma, de nem is a környezetvédelem.
    Szóval ha azt gondoltad, amiatt volt szakmaiatlan az EU-s döntés, mert fórumtársunk ideírta véleményét, akkor nem vagy normális.
    Utoljára szerkesztette: Tetsuo, 2022.08.15. 11:33:24
  • kvp
    #12
    "Egyébként ez a másra mutogatás a dedós vitakultúrád indikátora, attól még hogy az EU-ban máshol is van korrupció az nem mentség."

    A nemeteknel nincs szukseg korrupciora, ugyanis az EU-n vezetoi szinten atnyomjak az osszes kivansagukat, igy akkor es annyit kapnak legalisan az ossz EU-s forrasokbol amennyit csak akarnak. Lasd a peldat, hogy azert kell takarekoskodnia a spanyol lakossagnak a foldgazzal, hogy tobb maradjon a nemet iparnak.

    "Lesz-e annyi magyar, aki dolgozni akar benne. Elvileg lenne, de van egy réteg, aki semmiképpen sem áll munkába, és itt nem a romákról beszélek. Akkor viszont jön ukrán, román, vagy távolkeleti. Tehát akkor ki mennyit nyer rajta."

    Itt dolgozik, itt adozik, itt fogyaszt (fizet afa-t), tehat csak a hazautalt penz az ami kiesik egy magyar dolgozohoz kepest. Nem jo, de nem is olyan veszes.

    "Ami pedig az akksikat illeti. Tudunk valamit olcsóbban gyártani a kínaiaknál? Szerintem még szállítással is olcsóbban meg tudják oldani. De egyébként is, az alapanyagot úgy is ideszállítják. Ha csak a szigetelést, sallangot adjuk, akkor ez gyakorlatilag egy csomagoló gyár. De nem ez lesz, mert akkor nem kerülne ennyibe. Akkor viszont a cellákat is itt fogják gyártani, ergó megkapjuk hozzá a szennyezést is, mint a gödi Samsungnál."

    Az aksi tombok eloallitasa joreszt csomagolasbol all es ez a leginkabb hely es munkaigenyes folyamat. Amire egy doboz femburkolatu cellabol bekotott, szigetelt aksi tomb lesz, addigra nagyon sok lepesen esik at es ezeknel a filleres, konnyu, de nagy meretu alkatreszeknel a szallitasi koltseg lehet annyival nagyobb, hogy megerje helyben gyartani. Plusz igy made in EU lesz az aksi, azaz mas adokategoriak vonatknoznak ra es novelik az ezekbol epitett autok EU-s reszaranyat is. A cellagyartashoz a teljes kemiai ipart nem fogjak idetelepiteni, mert a nyers alapanyagok szallitasa nagyon nem eri meg, finomitott osi magyar litiumot meg nem tudunk adni nekik. Tehat a nagyon szennyezo lepesek maradnak ott ahol van hozza alapanyag. Igazabol a cel a gyartasi koltseg minimalizalasa es ebben a szallitas koltsege nagyon nagy aranyban van jelen.

    "Kieeshet bármelyik energiaforrás jelenleg, marad annyi működőképes jármű amivel a civilizáció fenntartható. Te viszont azt képviseled rendszeresen, hogy az első két verziót vonjuk ki a képletből"

    Tartalek uzemmodhoz ott vannak az uzemanyagcellak, amikbol van szenhidrogennel uzemelo is vagy ha nagyon szukseges egy low end megoldas, akkor a Striling generatorok, amik barmivel futheto, kulso egesu generatorok, tehat kozvetlenul lehet aramot eloallitani veluk, raadasul a modern linearis osszciallaciosaknak osszesen egy mozgo alkatreszuk van. A megoldas nagy elonye, hogy veszhelyzet eseten sem kell a generatorokat feltetlen a jarmuveken cipelni, hanem a kis hatasfoku (pl. fa vagy szemet tuzelesu) generatokat elhelyezhetjuk a tolto allomasokon is, plusz a meretgazdasagossag miatt mehet egy nagyobb generatorrol tobb jarmu toltese, plusz a fontos intezmenyek aramellatasa is. A veszhelyzeti jarmuvek ala pedig beszerelhetove teheto egy kisebb generator, legfeljebb neha meg kell allni es rakni meg fat a tuzre. Ha meg nincs veszhelyzet, akkor mondjuk nuklearis es napenergiabol 100% tisztan tudunk mukodtetni minden jarmuvet es meg a generatort sem kell cipelniuk. (es mehet a helyere egy extra aksi csomag)

    Egyetlen alternativat tudnek meg elkepzelni, a foldgaz uzemu jarmuvek megtartasat. Ezek lehetnek belso egesu motoros vagy uzemanyagcellas jarmuvek, ugyanis a foldgaz legnagyobb resze metan, ami normal korulmenyek kozott eloallithato elektromos energiaval a legkori szendioxidbol is vagy veszhelyzet eseten foldalatti gaztarozokbol vagy termeszetes foldgaz forrasokbol is kitermelheto. Igy normal esetben ezek is 100% CO2 semlegesek, de veszhelyzet eseten modositas nelkul siman mennek foldgazzal is.
  • defiant9
    #11
    "Vannak egészséges megoszlásban"
    Lol. Egészséges?
    Tudod mit, végezzünk el egy gondolatkísérletet. Napi 8 órában kell szívnod az belső égésű motorok kipufogógázát, vagy napi 8 órában kell elektromos motorok mellett lenned. Vajon melyik esetben esetben egészségügyi panaszaid, és jó eséllyel légúti megbetegedésed?

    "pont a felsőbbrendűeket, amelyekkel elektromos áram előállítható, de fordítva nem"
    Szakmai hozzá nem értésed az ilyen full ostobaságokból látszik is. A technológia ráadásul nem is újkeletű, a náci Németországban fejlesztették ki, úgyhogy tudásod erősen elmaradott, de alapvető fizikai tudás birtokában erre logikai úton is rá lehet jönni. Egyébként a kémiai->kinetikus energia konverzió hatásfoka 10-50%, az elektromos->kinetikus 70-99%. Úgyhogy ez a felsőbbrendű kategorizálásod erősen sántít.

    "Ha aztán ez kiesik"
    Na, mesélj konkrétan hogy fog megszűnni az elektromosság? Megint csak a 'ha'-kal riogatsz. Szánalmas még mindig.

    "kötelezővé tenném a belsőégésű erőforrással"
    Tehát van egy fenntarthatatlan környezetszennyező megoldás és egy tiszta. Te pedig kötelezővé tennéd az előbbi használatát. Miért is? Mert olcsóbb? Igen az, a környezet szennyezése olcsó mivel a saját és a következő generációk bolygóját teszed vele tönkre. Ahogy mondtam neked ilyen önző konzervatív mentalitásod van. Persze ha mondjuk egy gyár a te ivóvizedbe eregetné tisztítatlanul a melléktermékeit(mert neki ez így olcsóbb) akkor rögtön pampognál hogy nehogy már neked kellejen ezt meginnod, az hogy mások szívnak azért mert te CO2, NOx, PMx-et pöfögsz azzal már nincs gondod. Kettős mérce.

    "technikailag megvizsgálva az EU a világon a legnagyobb legalizált korrupciós gépezet"
    Kérem a technikai vizsgálatra vonatkozó linket. Amennyiben ilyen számokat tartalmazó oldalt nem tudsz adni akkor ezen állításod a szokásos üres bemondásodnak minősül.
    Egyébként ez a másra mutogatás a dedós vitakultúrád indikátora, attól még hogy az EU-ban máshol is van korrupció az nem mentség.
    A gond az hogy utolsó helyen vagyunk, úgy hogy mi oda süllyedtünk míg a balkán szép lassan már megelőz minket(ami lehet hogy már be is következett, és az EU legkorruptabb kormánya a miénk).
    Az Európai Unió 22 tagországa csatlakozott az Európai ügyészséghez. Az EPPO vezetője Laura Codruţa Kövesi, a romániai Korrupcióellenes Ügyészség (DNA) volt főügyésze, aki Romániában rengeteg politikus ellen emelt vádat.
    Ezzel neked persze nincs gondod, hiszen a józan ész azt diktálja hogy a kérdésben a helyes oldal az ami biztosítja hogy lopjanak csak a magyar politikusok továbbra is. Erköcsi fertő amit itt képviselsz.
  • Dodo55
    #10
    "Vezesd már le hogy erre miből sikerült rájönnöd? Szokásos irracionális riogatás ami kelléktárad ékköve."
    Nézzük akkor a jelenlegi felállást. Vannak egészséges megoszlásban:
    - Benzinnel, alkohollal, propán vagy metán gázzal, de legrosszabb esetben fagázzal is működő, közvetlen járműhajtásra vagy elektromos áram előállítására is alkalmas Otto motorjaink
    - Finomított kőolajjal vagy növényi olajjal működő, közvetlen járműhajtásra vagy elektromos áram előállítására is alkalmas Diesel motorjaink
    - Csak elektromos árammal működő motorjaink (közvetlen villamoshálózatról vagy akkumulátorról vagy hidrogéncellákról táplálva)

    Kieeshet bármelyik energiaforrás jelenleg, marad annyi működőképes jármű amivel a civilizáció fenntartható. Te viszont azt képviseled rendszeresen, hogy az első két verziót vonjuk ki a képletből (pont a felsőbbrendűeket, amelyekkel elektromos áram előállítható, de fordítva nem). Ennek az eredménye lenne az, hogy marad egyedül az elektromos áram, illetve a nehezen előállítható és rendkívül veszélyes hidrogén, mint lehetséges energiaforrások. Ha aztán ez kiesik, akkor megállt a világ, dominóelvszerűen leáll minden létfontosságú infrastruktúra működése. Talán csak napokra, azt még túl lehet élni, talán 1-2 hetet is még, de 3-4 hét után a civilizáció megbomlik, az emberek túlélő üzemmódba kapcsolnak és napról napra egyre barbárabb cselekedetekre lesznek utalva a fentmaradás érdekében, másokkal lesznek kénytelenek kíméletlen versenyekbe bocsájtkozni az alapvető létszükségletek megszerzéséhez. Békés együttélés, illetve együttműködés maximum törzsi nagyságrendekben képzelhető el jó ideig onnantól.

    "Tehát elfogadod hogy a lakosság számára ez nem elérhető?"
    Ember. Fél mondattal később írtam le, hogy míg államigazgatási szinten egyenesen kötelezővé tenném a belsőégésű erőforrással szerelt járművek kellő számban való fenn/megtartását, addig lakossági szinten kedvezményekkel ösztönözném ezt, amennyiben az elektromos járművek esetleg annyira jó ár-érték arányt érnének el, hogy piaci alapon veszélyeztetni kezdenék a belsőégésű technológiák széleskörű elterjedtségét. Kérlek áruld már el, hogy ebből neked hogyan sikerült tökre az ellenkezőjét értelmezned?

    "És mivel kijelentetted hogy a kormány a józan oldalon áll ebben a vitás kérdésben az EU-val szemben, így megállapítható hogy támogatod ezen korrupt rendszer fenntartását."
    Technikailag megvizsgálva az EU a világon a legnagyobb legalizált korrupciós gépezet, amennyiben a korrupciót úgy definiáljuk, ahogyan azt magyar vonatkozásban igyekeznek sokan. Kezdésnek, ha javasolhatom ezt nem kellene figyelmen kívül hagyni, amikor ilyen mélyenszántó következtetéseket próbálsz levonni.

    "mindegy hogy magyar/orosz/osztrák zsebbe/zsebből csorog(vissza) a közpénzt"
    Hát marhára nem mindegy egyébként, mert az orosz/osztrák zsebből nagyrészt az orosz/osztrák állampolgár felé (az ottani gazdaságba) csepeg tovább, míg a magyar zsebből nagyrészt te feléd, meg én felém (az itteni gazdaságba).
  • defiant9
    #9
    "Te (ha jól értem) kockára tennéd az emberi civilizáció fennmaradását "
    Wow. Vezesd már le hogy erre miből sikerült rájönnöd? Szokásos irracionális riogatás ami kelléktárad ékköve.

    "de mellette államigazgatási szinten kötelezővé tenném"
    Tehát elfogadod hogy a lakosság számára ez nem elérhető?

    "csak nálunk, csak most" 10x-es áron dolgozó külföldi cégek nyertek,"
    Nyilván ez is korrupció, mindegy mindegy hogy magyar/orosz/osztrák zsebbe/zsebből csorog(vissza) a közpénzt. És mivel kijelentetted hogy a kormány a józan oldalon áll ebben a vitás kérdésben az EU-val szemben, így megállapítható hogy támogatod ezen korrupt rendszer fenntartását. Vagyis álláspontunk eltér, és morálisan te vagy jóval mélyebben a sajátoddal.
  • Myers
    #8
    Igen a semminél több. Kérdés, hogy hoznak -e hozzá melósokat is, mint ahogy a gödi Samsungban lesz. Oda kb. 1500 kínat/vietnámit is hoznak.

    Lesz-e annyi magyar, aki dolgozni akar benne. Elvileg lenne, de van egy réteg, aki semmiképpen sem áll munkába, és itt nem a romákról beszélek. Akkor viszont jön ukrán, román, vagy távolkeleti. Tehát akkor ki mennyit nyer rajta.

    Ami pedig az akksikat illeti. Tudunk valamit olcsóbban gyártani a kínaiaknál? Szerintem még szállítással is olcsóbban meg tudják oldani. De egyébként is, az alapanyagot úgy is ideszállítják.
    Ha csak a szigetelést, sallangot adjuk, akkor ez gyakorlatilag egy csomagoló gyár. De nem ez lesz, mert akkor nem kerülne ennyibe.
    Akkor viszont a cellákat is itt fogják gyártani, ergó megkapjuk hozzá a szennyezést is, mint a gödi Samsungnál.

    Egyébként ázsiai tulajdonú gyárban sosem kellemes dolgozni. Igen, koreaiban sem, de még japánban sem (lásd Suzuki, és a megalakíthatatlan szakszervezet esete).

    #7 Dodo55
    "Mert sokkal kisebb ár egy kis "szennyezés", mint egy szempillantás alatt visszaugrani a sötét középkorba ha beüt valami baj."
    Most használjuk a villanyt millió meg 1 dologra. Már ezek kiesése is katasztrófa lenne. De ha még e mellé villanyosítjuk a teljes közlekedésünket és a fűtésünket, na akkor lesz szívás a villany kiesése!

    Mondjuk ha nincs villany, akkor gázfűtés sincs, de a fatüzeléses kazánok többnyire el tudnak döcögni villany nélkül (megindul a víz keringése magától).
    Vagy mikor megkérik a lakosságot, hogy takarékoskodjanak a villannyal, a hűtőt járassák, ne töltsék a villanyautókat. Akkor majd a magyar olyan fegyelmezett lesz, hogy így is tesz. Aha, az első dolga lesz telenyomni a villanyautót! :)


    De hogy egy kicsit egyet ne értsek veled:
    " miniszterelnök haverja akkora tőkés lett, hogy a cégbirodalma mára már vagy 100000 alkalmazottnak biztosítja a közvetlen megélhetését az országba"
    Ez azért nem olyan, hogy ha ő nem lenne, akkor itt 100.000 munkanélküli lenne. Ha nem szereztek meg volna mindent, akkor ezek a vállalatok most is léteznének, valószínűleg rátermett, versenyezni képes vezetéssel, és ugyanúgy alkalmazásban lenne ez a 100k ember.
    Utoljára szerkesztette: Myers, 2022.08.14. 12:33:27
  • Dodo55
    #7
    "Hát úgy látom akkor morálisan egészen más szinten mozgunk"
    Igen, ezt én is így látom. Te (ha jól értem) kockára tennéd az emberi civilizáció fennmaradását a megbízható és sokoldalú technológiák ördögűzése által, mondván szennyezőek, míg én ragaszkodom ezeknek a kiterjedt megőrzéséhez (értsd lehessenek mellette elektromos járművek nyilván, városi furikázásra tök jók, de mellette államigazgatási szinten kötelezővé tenném kellően széles mennyiségben a belsőégésűek készenlétben tartását a különféle utility területeken, plusz ha a lakossági piac elfordulna esetleg nagyon az elektromosok felé, akkor ösztönözném szintén kellően biztonságos mennyiségű belsőégésű megtartását a lakosság/magánszektor körében is mindenféle kedvezményekkel). Mert sokkal kisebb ár egy kis "szennyezés", mint egy szempillantás alatt visszaugrani a sötét középkorba ha beüt valami baj. És nem kell feltétlenül még egy Carrington esemény sem, tavaly pl. az AdBlue hiány miatt közel volt, hogy a kereskedelem / alapvető áruellátás leálljon, mert a régi kamionokat a legtöbb valamirevaló logisztikai cég már leselejtezte az ostoba szankcionáltságuk miatt - aztán tessék, nem sokon múlt, hogy életbevágóan nagy szükség legyen rájuk akkor.
    (OK, tudom, az AdBlue korlátozás kiütése is megoldás lett volna, de az napokat-heteket igényelhetett volna mire mindenhol megoldják, míg a régi járművek elővétele azonnali megoldásként rendelkezésre állt volna)
    Mondhatni tehát, hogy az én nézőpontom szerint az általad propagált nézetek pont, hogy a világ fenntartható pályáról való kisiklatását célozzák - egysíkú célok kereszteshadjáratszerű kergetése más kritikus szempontok teljes figyelmenkívülhagyásával vagy aránytalan degradásálásával.

    "A kijelentésed alapján akkor az a józan oldal az ami továbbra is mutyizni szeretne"
    Egy tanárom egyszer, félig viccelődve megkérdezte, hogy tudjuk -e mi a különbség a korrupció és a lobbi között, majd elsütötte, hogy az, hogy aki benne van egy ügyletben az lobbinak nevezi, aki kimarad belőle, az pedig korrupciónak. Viccet félretéve lehet azzal jönni, hogy pl. hogyan gazdagodik meg ilyen látványosan egy falusi gázszerelő, de személy szerint engem az olyanok kissé jobban zavartak, amikor minden közbeszerzést "csak nálunk, csak most" 10x-es áron dolgozó külföldi cégek nyertek, a szintúgy külföldi társaik pedig fillérekért rátehették a kezüket a stratégiai infrastruktúráinkra és az arany tojást tojó állami cégeinkre. A probléma pedig ezzel csak annyi volt, hogy nem elég, hogy utána ezek a "tiszteletreméltó" cégek kurvára nem ide a magyar gazdaságba forgatták vissza a nyereségüket amit többnyire monopolhelyzetben rajtunk kerestek, de még csak azt sem lehetett elmondani, hogy legalább a beruházással beszálltak volna a zsebeinkbe rakni egy tisztességes összeget, mint most pl. a cikkben szereplő gyártó, hanem olyan dolgokon keresték szarrá magukat, amikbe mi magunk ruháztunk be önerőből. De persze ez nem volt ám mutyi... És az most sokkal nagyobb gond, hogy a miniszterelnök haverja akkora tőkés lett, hogy a cégbirodalma mára már vagy 100000 alkalmazottnak biztosítja a közvetlen megélhetését az országban, mert hát mégis milyen erkölcstelen dolog ez és ugye minek is nézzünk vissza, hogy honnan jöttünk nemrég...
  • kvp
    #6
    "a szalag mellett dolgozó biorobotok lesznek benne magyarok, és a gyár semmilyen adót nem fog fizetni, mert ez volt a feltétele, hogy Magyarországot válasszák"

    Adoznak az alkalmazottak es adoznak a magyar beszallito cegek es azok alkalmazottai. Ez jol merhetoen tobb mint a semmi, ami a gyar nelkul bejonne.

    A trukk az, hogy amit helyben elo tudunk allitani olcson, azt nem fogjak ideszallitani hanem helyi cegektol veszik. Aksik eseten ilyen a burkolat, a muanyag szigetelok, a kabelezes. Ha csak a cellakat hozzak, akkor az osszes szennyezo lepes mashol tortenik es szinte az osszes tiszta nallunk. Ez az orszagnak jo, mert az aksi gyar utanna idevonzza a jarmu osszeszerelest is, ami ujabb beszallitokat jelent. Ongerjeszto folyamat es csokkenti az orszag kitettseget egy EU-s bunteto csomag vagy blokad irant, mert nem feltetlen akarnak tul sok kulfoldi ceggel kiszurni.
  • defiant9
    #5
    "belsőégésű motorok elleni agyatlan és fájóan szakmaiatlan európai szabályozásokkal szemben, "
    Az hogy kijelented hogy szakmaitalan attól még nem lesz az. Szakmailag helyes és szükséges a világot egy fenntartható pályára állítani, akkor is ha a magadfajta önzésre/kizsákmányolásra épülő mentalitásnak nem tetszik hogy pár évtized múlva már nem szennyezhet szabadon a közösbe.

    "miközben ettől eltekintve minden más vitatott kérdésben a józan oldalt képviseltük"
    OK, nézzük a legfőbb vitát velük: az uniós pénzek elkorrumpálását. A kijelentésed alapján akkor az a józan oldal az ami továbbra is mutyizni szeretne és haveroknak adni a túlárazott pályázatokon a közpénzt. Hát úgy látom akkor morálisan egészen más szinten mozgunk.
  • Cat #4
    Összeszerelőország ünnepel, mert újabb gigaszennyező gyárat hoznak ide vaskos állami támogatással.

    Dodokám, te nagyon naív vagy: a szalag mellett dolgozó biorobotok lesznek benne magyarok, és a gyár semmilyen adót nem fog fizetni, mert ez volt a feltétele, hogy Magyarországot válasszák.
  • Dodo55
    #3
    Nyilván előbb a magyart veszik fel, ha van jelentkező, ha nincs akkor jöhet a vendégmunkás kitölteni az űrt.
    De ami sokkal jobban számít, hogy a nem kevés nyereség után ide adóznak majd a kínaiak a mi zsebünkbe, plusz amikor a gyáron belül valamin variálnak utólag, akkor is magyar cégeket bíznak majd meg súlyos milliókért az átalakításokkal kapcsolatos munkálatokkal (ez mindenhol így megy és éves szinten kisebb gyárakban is ezernyi ilyen munkálatra szokott igény keletkezni).
    Utoljára szerkesztette: Dodo55, 2022.08.13. 15:45:20
  • Dodo55
    #2
    "a nevadai Gigafactory-nál is háromszor nagyobb lenne, nyilván komoly esélyt kínál hazánknak, ez azonban nemcsak itthon, de még a régióban is az eddigi legnagyobb beruházás"

    Amiket én most találtam, az alapján konkrétan a világ eddigi legnagyobb akkumulátorgyára lesz, plusz hosszútávon is világszinten alig maradunk majd el a leendő németországi gyártókapacitástól, Kína és ő utánuk jelen állás szerint a 3. legnagyobbak maradunk 147GWh-val (viszonyításképp a teljes USA-ban lesz akkor a jelenlegi kilátások szerint 90GWh körül).

    Ezzel együtt egyébként lehet kezd értelmet nyerni az a homályos szöveg is, amit egyszer csak látszólag a semmiből Matolcsy nyomott le 2 éve, hogy a magyar gazdaság szereplőinek csak néhány éve maradt felkészülnie, hogy tudjon értelmesen bánni jelenlegi léptékekkel mérve "korlátlan" mennyiségű pénzzel / erőforrással.

    És persze így már az sem olyan érthetetlen, hogy miért nem léptünk fel hevesebben a belsőégésű motorok elleni agyatlan és fájóan szakmaiatlan európai szabályozásokkal szemben, miközben ettől eltekintve minden más vitatott kérdésben a józan oldalt képviseltük. Nyilván ennek fényében az egyik legnagyobb gazdasági nyertesként ez nem feltétlenül érdeke az országnak és nyilván a lakosságot sem fogja zavarni az elektromosítás, amikor 6-8 havi minimálbérből simán kifutja majd valami rendes szívóbenzines, akár V6/V8/V10-es tengerentúli importja is büntetőadókkal együtt is annak majd, aki szíve jogán továbbra is ilyenekre vágyik, vagy egy kicsit még spórol és vesz újonnan Ferrarit vagy Porsche-t, amiket úgy is engednek majd gyártani belsőégésű motorral továbbra is. Így ez már korrekt
  • lac coo
    #1
    Made in EU, mégis az olcsó román és ukrán betanított munkára építve .... :)