5
  • Balu777
    #5
    Épp ideje volt. Az egész mozgatórugója az eth bányászat volt. Most nem csak az tesz be, hogy a kriptovaluták ára lement, hanem az hogy az eth áttér proof of stake-re és így annak bányászata okafogyottá válik. A többi kriptót is lehet kaparni, de azok meg nem igazán érik meg. Én arra számítok, hogy amikor az eth váltás végleg megtörténik és a bányászatnak totál vége, na majd akkor lesz itt jó világ. Főleg hogy a gyártóknál olyanokat lehetett hallani, hogy kevés a fesz szabályzó (pmic), hiány van az alapanyagokból, mint pl. réz fólia és hasonlóak. Na most ez mind szépen megoldódik. Apropó az Nvidiának még lehetnek kellemetlen percei, mert korábban amikor rekord eredményeket hozott a bevételi oldalon, "elfelejtette" közölni, hogy a bányászat miatti magasabb árak és kereslet mennyit nyomott ebben. Ezt pedig a befektetők finoman szólva zokon vették és még lehet belőle per, minthogy ezen infó hiányában hoztak rossz befektetési döntést az NV irányában. Szóval érik a kereset az NV ellen.
    Utoljára szerkesztette: Balu777, 2022.06.29. 23:59:28
  • Sequoyah
    #4
    Igen, egyelore ott tartunk, hogy az embereknek tul sok penze van uj autora, ezert allnak meg mindig sorba, meg a kereskedoi extra felarazasok mellett is.

    Ezert emel kamatot a vilag majdnem osszes jegybankja, hogy legalabb a hiteleseket kicsit kiszoritsa a piacrol egy idore, es stabilizalja a piacot, elsosorban az auto es epitoipar/ingatlanok teruleten.
  • Sequoyah
    #3
    En sosem ertem hogy miert lepodik meg ezen barki is.
    Amikor 2020 tavaszan/nyaran megugrott a kereslet, mar akkor tudni lehetett (es sok szakerto el is mondta), hogy nem csak hogy vissza fog esni a piac a jarvany elotti szintre, de valoszinuleg ideiglenesen meg annal is lejjebb...

    Uj autoknal csak az a kulonbseg, hogy mig PC-t mara mindenki tudott venni aki akart, az auto-piac meg mindig nem erte utol magat. Mihelyst mindenki megkapja az autot aki ma sorban all, az is vissza fog esni.
    Gyanus nekem, hogy a fentiek ismereteben az autogyarak szandekosan nem futtattak fel a gyartasai kapacitast, mivel nem akartak uj uzemet felallitani egy ideiglenes kereslet-tobbletre. Ez meg tovabb rontotta a hianyt, de viszont a gorbe leszallo agat is eltolja es ellapositja ugyanugy, szoval kevesbe lesz sokkolo az eses.
  • Cat #2
    1. Az, hogy egy alkatrészgyártó előnyben részesíti a PC-konfigurációkat és az összeszerelt PC-ket, az nem árukapcsolás.
    2. "a pc jatekosok piaca a korabbi hardver hiany miatt gyakorlatilag meszunt"
    Ez nagyon nem igaz. Továbbra is a PC-s játékosok az egyik legfontosabb piac szinte mindenkinek. A látványos változás, hogy a videókártya gyártóknál valóban kiestek a pixisből.
    3. "Egyszeruen szinte senkinek nem lesz rajuk penze."
    Szimplán baromság. Nincs új autó! Olyannyira, hogy már a két éves használt is új áron megy el. Ha most rendelsz, fél évet minimum kell várnod, hacsak nem felel meg a boltban, készleten lévő néhány bemutatódarab közül valamelyik.
  • kvp
    #1
    A fent leirt jelenseget arukapcsolasnak hivjak es mig a lezarasok egy rovid felivelest hoztak, amikor az irodai felszereles duplikalodott a home office-okban, addig most egy leszallo ag varhato, ugynis az osszes halogatott beszerzest elore hoztak a jarvany miatt.

    A videokartyak piacat pedig csak a kripto banyaszok tartottak mesterseges magassagban. A valosagban mar csak elenyeszo szamu embernek van szuksege desktop pc-ben dedikalt videokartyara, mivel a pc jatekosok piaca a korabbi hardver hiany miatt gyakorlatilag meszunt. A gyorsitast igenyelo 3D-s tervezes vagy a video szerkesztes pedig egy nagyon szuk felhasznalasi kor.

    ps: Hasonlo tapasztalhato az uj autok piacan is. Most meg van kereslet az uj autokra, de a szen alapu uzemanyagok europai kivezetesevel es az europai deindusztrializacioval hatalmas visszaeses varhato az autok felhasznalasaban. Egyszeruen szinte senkinek nem lesz rajuk penze.