3
  • kvp
    #3
    Roviden szolva az autogyartoknak nem erdeke, hogy egyseges megoldas legyen, de majd a hatterben, kartell szinten optimalizaljak a fejleszteseket.

    Ebbol a szempontbol az onvezeto technologiak elterjedese jelenthet megoldast, ugyanis amint elterjed 1-2 megoldas, ugy fogjak kiszoritani a tobbit a piacrol. Ekkor a nagy autogyartok vagy csatlakoznak es atveszik az adott megoldast vagy eltunnek a piacrol. Amig ez az esemeny nem kovetkezik be, addig varhatoan marad a jelenlegi helyzet.

    Ez kb. olyan mint a feature phone-ok voltak, az okostelefonok elterjedese elott. Minden gyartonak volt sajat megoldasa. Aztan az okostelefonok megjelenesekor eloszor 4, majd mara 2 nagy megoldas szallitora csokkent a piac. (Google es Apple) Ennel persze tobb gyarto letezik, de a technologiat ez a ket gyarto szallitja, igy kvazi szabvanyosodott az Android es az iOS. Nem hivatalos szabvanykent, hanem kvazi ipari szabvanykent, azaz nincs mas, ezt kell hasznalni.

    Az autok eseten is ez varhato, marmint akkor ha mar lesz olyan uj technologia ami miatt rakenyszerulnek erre a gyartok. Ez a design by monopoly fele szabvany alkotas a cikkben is emlitett design by committee megoldassal szemben.
  • SupraMKIII
    #2
    Az audinak egy megbízható autót összehozni is túlságosan összetett :-)
    Üres duma, így akarja megtartani a szerencsétlen vásárlókat, akik belenyúlnak valamilyen kocsiba, és nehezen kezelik, ha megváltozik a felület (mint ahogy a számítógép felhasználók felének is gondot okoz, ha csak az ikon egy kicsit más szinű lesz, vagy máshova kerül)
    Pedig akár itt az EU-nak is illene valamit lépnie, mert ez a sok hulladék, egyedi vacak senkinek nem lesz jó...
  • RJoco
    #1
    Az elképzelés szép. De melyik vállalat is akarja kiadni féltve őrzött titkait? Egyik sem. Abban nekik nincs üzlet.