58
-
defiant9 #58 "Tehát nincsenek ilyenek ugye, jól látom? :O"
Rosszul látod. A statisztika lentebb szerepel.
Te vagy aki ezen számokkal nem tudsz szembe állítani más adatokat, ezért próbálsz elterelődni egy általad kitalált szalmabábra. Ilyen primitív szinten van a vitakultúrád még mindig.
Most hogy felsültél azzal is hogy becitáltál egy olyan 'korrekciót' ami már rég elavult, most ennek kapcsán is csak füled farkad behúzva elsunnyogsz.
Kínos :) -
#57 Kérném akkor kisbarátom azt a részletes statisztikát, ami ezeket a kijelentéseidet alátámasztja! ;)
Tehát nincsenek ilyenek ugye, jól látom? :O
Válaszadási kötelezettség, meg ilyen mondvacsináld szabályaid a vitákról... hmmm.
Éntőlem arra válaszolsz, amire akarsz. Nem látod a mai napig, hogy a vita lényege a kölcsönös tanulás, azonban te akár nyelvészkedéssel, akár a belemagyarázással de GYŐZNI akarsz, miközben a legelemibb tiszteleted nincs meg a vitapartnereddel szemben. Gratula! ;)
Utoljára szerkesztette: NEXUS6, 2022.02.22. 10:58:31 -
defiant9 #56 A cikked erre építi a korrekciót:
"Autopilot use is on limited access highways."
és ismét csak a múltba(2020-as referencia nélküli hivatkozás egy korábbi forrásra) mentél vissza hogy találj valamit? Ez egy gyorsan fejlődő terület és már elég régóta nincs így, az autopilot-ot nem csak autópályán lehet használni, a statisztikai különbség viszont még javult is azóta (nyilván ahogy a szoftver egyre jobb lesz)
2021: FSD now allows the Autopilot system to work on any city street, not just on highways and major thoroughfares
Jól láthatóan ismét alapszinten sem vagy képben a témában. Lol. -
defiant9 #55 "OK. akkor vissza a korábbi hsz-hez #24 "Tehát továbbra is kérem annak alátámasztást, bizonyítását, hogy a gép jobban vezet, mint az emberi sofőrök."
Már párszor elmondtam, az hogy újabb pontokkal cseréled le az eredetit az szíved joga, ez esetben az eredetit elvesztetted, és az új kérdéseid kapcsán viszont már nincs válaszadási ’kötelezettségem’. Nem látok egy adatot sem ami cáfolná hogy a Tesla járművek statisztikái ne lennének jobbak az átlagemberek járműveinél, ergo a hatóságnak nem igazán van ilyen alapon megkérdőjelezni a működésület. Így állításom megállt, a kötözködési kísérleted pedig ismét megbukott. -
#54 Felhívnám a figyelmed továbbá arra, hogy a #22 alatt korábban belinkelt cikkben szereplő statisztika a lent taglalt "torzítást" kiküszöböli. Eszerint az Autopilot bekapcsolásával a Tesla kb ugyan olyan statisztikát mutat mérföldekre, mintha a sofőr azt nem használja.
;) -
#53 Értem. A statisztikád nem torz, csak azokra a kérdésekre amiket feltettem nem adnák válaszokat. XD
OK. akkor vissza a korábbi hsz-hez #24
"Tehát továbbra is kérem annak alátámasztást, bizonyítását, hogy a gép jobban vezet, mint az emberi sofőrök.
Köszönöm!" -
defiant9 #52 "Nincs adat arra, hogy ua környezetben, ua. műszaki szintű autóhoz képest "
Az állításom azonban nem erre vonatkozott. Megértem hogy azon nem találsz fogást ezért próbálsz egy szalmabábot létrehozni amivel hadakozhatsz. Fogd már fel hogy hiábavaló, nem fogok másról vitatkozni csak a saját állításomról.
A bemutatott statisztika - ami kapcsán 10 markeintgező komment után végül csak elismerted hogy tény adatokon alapul - pedig feketén-fehéren alátámasztja az állításom. A statisztika nem torz, teljesen valid halmazokra vonatkozó relációt ír le.
Így a kötözködési kísérleted ismét csak csúfos kudarcban fulladt. Lol. -
#51 Nem értem, miért húzod elő újra és újra ugyanazokat a kérdéseket, amire választ kapsz. Miközben arra nem válaszolsz, amit meg én kérdezek. Ez így nem sokat ér ám!
Ez a gondom, ez a problémám, te ezt írtad:
"De már így is jobb baleseti statisztikákat produkál mint az emberek."
Ami viszont a te adataidból, a cikkben felvetett szempontok miatt, viszont nem derül ki Nem értem, miért veted fel újra és újra ugyan ezt? :O
És ugyen ez igaz itt is: "Attól hogy mondjuk a Bentley-nek még a Tesla-nál is jobb a baleseti statisztikája attól még az igaz hogyha szembejön veled 1 Tesla vagy 1 bármilyen más random ember által vezetett autó akkor nagyobb az esélye hogy az ember által vezetett tarol le."
Lásd előző pont, ezt valójában nem tudjuk! Nincs adat arra, hogy ua környezetben, ua. műszaki szintű autóhoz képest (pl. autópálya, ahol az Autopilot elsősorban működik, de ugye elég nagy gáz, ha szembe jön veled) az hogy az Autopilot szignifikánsabban jobb teljesítményt nyújt, ez az adatokból valójában nem kiolvasható. Azért mert mint mondtam: a teljes autóállomány, minden műszaki állapotú, minden vezetői képességű sofőrrel, minden körülmények között (város csúcsforgalom, veszélyes kereszteződés, rossz időjárási körülmények, ahol a Tesla Autopilot jobb esetben csak áll és szerencsére nem csinál semmit), van összevetve a Tesla jobb műszaki állapotú, az átlagnál valszeg jobb képességű sofőrjeivel, egy viszonylaglag balesetmentes környezetre leredukálva (ahol az Autopilot korlátozott képességeivel el tud navigálni). A statisztika tehát torzított, kérnék újat, egyértelműbbet.
Utoljára szerkesztette: NEXUS6, 2022.02.17. 09:12:58 -
defiant9 #50 "Szal a teljes autóállomány összbaleseteivel hasonlítva kicsit megtévesztő lehet."
Kérem fejstd ki itt mire gondoltál a "teljes autóállomány" kapcsán. Ugyanis ha arra amit ez alapértelemzésben jelent, akkor nincs félreértés, a Tesla átalgát hasonlítják a teljes autóállományéval, ez volt az állítsom.
Felőlem menekülhetsz abba hogy te nem úgy értetted (csak a kijelentésedből ez következett). Hanem hogy? Ez esetben azt tudom javasolni hogy legközelebb ha kimentést teszel valami kapcsán akkor írd mellé hogy miként érted azt amire teszed, mert így utólag ez már eléggé szánalmas védekezés.
"Ez egyszerűen ebből az összehasonlításból nem olvasható ki. "
'A' halmaz(Tesla) baleseti statisztikája jobb mint 'B' halmazé (minden autó). Ennyit mondtam, és ez kiolvasható a számokból.
"Nem vitattam azt, hogy az adatok önmagukban nem valósak"
Helyes, akkor nincs torzítás.
"Helyesebben egy teljes halmazt, annak az átlagértéknél jobb mutatót produkáló részhalmazáva"
Igen, én sem mondtam mást. Akkor mi a gond? Elismered hogy a Teslák átlag feletti baleseti statisztikával bírnak? Igen/Nem? -
#49 Ne már! Most be akarod bizonyítani, hogy nem értettem félre az első kijelentésedet? XD
Most, mondom, hogy deeee!
Vagy is félreérthető volt! Mármint, ha valóban te is úgy érted, ahogy azt a #46-ban megfogalmaztad. Bár ezzel kapcsolatban továbbra is kétségeim vannak.
Mégegyszer mondom, hogy nincs olyan, hogy az Autopilot vezet, az ember vezet, csak támogatja a rendszer. Nem tudtad bizonyítani, hogy a jelenlegi diagramod, ami a cikkben elemzett módon torzított, alátámasztja, azt a kijelentésedet, hogy az Autopilot-ot használó emberek valóban jobb baleseti statisztikát produkálnak azonos feltételek mellett (autópálya, Teslával összemérhető műszaki állapotú jármű). Ez egyszerűen ebből az összehasonlításból nem olvasható ki. Szal most mutass olyat, ami ebből a szempontból korrekt.
Amíg ez nem bizonyítható, addig az is kérdéses, hogy nem jelent-e a tisztán vezető emberi sofőrnél nagyobb baleseti kockázatot az Autopilot használata!? :O
Lásd #11 ahol kijelented, hogy jobb statisztikát produkálnak, amit végül is eddig nem tudtál bizonyítani, és hogy épp az emberek közútra való kiengedése is megkérdőjelezhető az eredeti hsz írójának szempontjából.
"Elismered hogy a közölt statisztikák valós tényeken alapulnak vagy megkérdőjelez a hitelességüket? Ez egy fontos kérdés, ne próbálj meg elsunnyogni előle!"
Marhára nem érted, látom.
Nem vitattam azt, hogy az adatok önmagukban nem valósak. A torzítást az adja, hogy mákosgombócot hasonlítják össze a cápasztékkel. Helyesebben egy teljes halmazt, annak az átlagértéknél jobb mutatót produkáló részhalmazával, már ha érted az ilyen matematikai kifejezéseket. ;)
Utoljára szerkesztette: NEXUS6, 2022.02.15. 15:41:57 -
defiant9 #48 "Tisztáztad, hogy nem azt érted ez alatt, mint amire én gondoltam, ."
De, a leírt szavaid alapján pontosan arra gondoltál amire a statisztika vonatkozik, ez az amire én értettem, és az amit ilyen környezetben alapértelemzésnek kell tekinteni, az eredeti reakciód ennek megfelelő volt:
"Szal a teljes autóállomány összbaleseteivel hasonlítva kicsit megtévesztő lehet."
Igen, jól láttad, a teljes autóállománnyal vetették össze, hiába is próbálsz most a ’nem arra gondoltam’ szánalmas védekezéseddel kihátrálni.
"Ez nyilvánvalóan torzított eredményt ad,"
Abból a szempontból nem amire én hivatkoztam miszerint átlag feletti statisztikával bírnak. Tehát ezen elv mentén az átlag emberi sofőröket sem szabadna forgalomba engedni, és ezért nem vállal hatóság igazán nagy kockázatot a Tesla-kal. Nem az van hogy valami gyalázatos statisztika miatt termelnék a (fatális) baleseteket. Felfelé húzzák az átlagot.
"Szal egyáltalán nem biztos, hogy a Teslánál nem jobb e egy "önvezető" Audi!?"
Trivialitás. Ez már 30 hsz-el előbb leírtam #14
"amikor a fentiekhez lépest egy kevésbé torzított statisztikát nem mutattok"
Felteszem a kérdést harmadszor is:
"Elismered hogy a közölt statisztikák valós tényeken alapulnak vagy megkérdőjelez a hitelességüket? Ez egy fontos kérdés, ne próbálj meg elsunnyogni előle!"
Nyilván ismét el fogsz előle sunnyogni, mert a válasz kellemtelen lenne. Igen a Tesla által felhasznált tény adatok valósak(emiatt irrelváns volt hosszasan marketing osztályoznod), a Tesla-k az áltagnál szignifikánsan jobb baleseti statisztikát produkálnak. -
#47 Csakhogy te nem ezt írtad ám! Ha ezt fogalmaztad volna meg, mint most legutóbb, ahogy korábban én is kifejtettem kb ugyanazt, azzal egyet is értek, azonban a kijelentésem ez volt: félreérthető a következő kijelentésed: "De már így is jobb baleseti statisztikákat produkál mint az emberek."
Tisztáztad, hogy nem azt érted ez alatt, mint amire én gondoltam, ezt a mondatodat olvasva, vagyis bizonyítást nyert, hogy a kijelentésed félreérthető volt.
Azzal viszont vitatkoznék, amit a szembejövő random autóra írsz, ebben a csoportban benne vannnak azok amelyek a Teslánál kevesebb problémát mutatnak a vezetéstámogató rendszer bekapcsolásakor/kikapcsolásakor, amire a hatóság is felvhívta a figyelmet. Konkrétan sem az Autopilot bekapcsolásakor a vezető figyelmét ellenőrző rendszer nem a legjobb, leveheted a kormányról a kezed, meg videózhatsz is. Sem pedig a az Autopilot kikapcsolására figyelmeztető jel nem elég határozott, van jobb megoldás. Szal egyáltalán nem biztos, hogy a Teslánál nem jobb e egy "önvezető" Audi!?
Tudjuk, meghatároztuk hogy hogyan jön ki az az eredmény, amit a Tesla a statisztikában mutat, amiben gyakorlatilag az összes autót, az összes lehetséges baleseti szituációt, veti össze egy az átlagnál jobb műszaki állapotú, felszereltségű jármű, egy szűk, kevesebb balesetet produkáló környezeteben mutatott eredményeivel. Ez nyilvánvalóan torzított eredményt ad, és a cikk ezen álláspontját nekem úgy tűnik te NEM vitatod.
Továbbra sem én sunnyogok, hanem te, meg Musk haverod, amikor a fentiekhez lépest egy kevésbé torzított statisztikát nem mutattok, amit ugye nyilván nem tudsz. És ezekután azt meg elsunnyogod, hogy ezt kimondd!
LOL
Utoljára szerkesztette: NEXUS6, 2022.02.11. 10:32:30 -
defiant9 #46 "de a te megfogalmazásod félrevezető!"
Állításom annyi volt hogy a Tesla autói jobb baleseti statisztikát produkálnak(ember + gép által vezetve is) mint az összes egyéb autó átlaga(ember + gép által vezetve (nagyon jó közelítéssel ez a rész az emberi átlagot adja))
Tehát ha szembejön egy Tesla és egy bármilyen más random autó akkor az a valószínűbb hogy a random autó fog letarolni.
Tisztázzuk, elfogadod ezt a megállapítást vagy hibásnak tartod?
Feltettem egy egyszerű eldöntendő kérdést, kihangsúlyoztam hogy erre illene válaszolni amikor 10hsz-en keresztül minősítgetted az adatforrást:
"Elismered hogy a lentebb közölt statisztikák valós tényeken alapulnak vagy megkérdőjelez a hitelességüket? Ez egy fontos kérdés, ne próbálj meg elsunnyogni előle!"
Erre mit csinálsz? Ignorálod és elsunnyogsz előle. Szánalmas vagy, de tényleg. -
#45 "De már így is jobb baleseti statisztikákat produkál mint az emberek."
A megfogalmazásod hibás, ha arra valójában akarsz kilyukadni, hogy az ember vezette de fejlett vezetés támogató rendszerrel támogatott autók jobb baleseti statisztikát mutatnak, mint az átlagos, pusztán ember vezette autók, akkor egyetértek, de a te megfogalmazásod félrevezető!
Másrészt a statisztikák is torzítottak, tekintve, hogy azokban a viszonylag amúgy is balesetbentes környezetben, pl. autópályán képesek a vezetéstámogató rendszerek működni, ahol statiszkikailag eleve jobb eredmény fognak kiadni, ha nem csak az ugyanilyen környezetben megtörtént balesetekkel hasonlítjuk össze.
Kérnék tehát egy pontos adatot, akár a Teslától is, hogy a hasonló kategóriájú, műszaki állapotú minden más autóhoz képest autópályán a Tesla Autopilot/FSD bekapcsolása mellett milyen baleseti statisztikát produkál. -
defiant9 #44 "Most akkor mennyit is érnek szerinted a marha bizonyító erejű, Musk által a saját terméke fényezésére szolgáló statisztikák"
A tények nem "szolgálnak". Elismered hogy a közölt statisztikák valós tényeken alapulnak vagy megkérdőjelez a hitelességüket? Ez egy fontos kérdés, ne próbálj meg elsunnyogni előle!
Annyit mindenképp 'érnek' hogy megállapítható belőlük hogy jobbak mint az átlagsokaság. Szvsz. nem lehet minden vonatkozásában egzaktul felírni egy arányszámot, de jobbak. Gyk. A>B.
"Ahogy azt a mondataid sugallják."
Kérem írd le melyik mondatom mit sugall (tévesen). Nem vagyok hajlandó a szalmabábjaiddal küzdeni. Próbálj már meg normálisan vitatkozni és ne kitalálj valami és add a számba, amikor nincs érdemi érved. Primitív amit itt folyamatosan csinálsz. -
#43 Bakter, mi a faxért kell újra és újra ugyan azon végig menni!? :O
Most akkor mennyit is érnek szerinted a marha bizonyító erejű, Musk által a saját terméke fényezésére szolgáló statisztikák, ha te is elismered, hogy annyival azért nem jobb, nem 10X a különbség? Akkor most én kérnék egy számot, ha nem 10X jobb, akkor Musk adataira támaszkodva szerinted mennyivel?
És akkor mégegyszer megkérdezem ezt is, talán méltóztatsz rá végre egyenesen válaszolni és nem elsunnyogni:
Tényleg továbbra is azt képzeled, hogy a Tesla vagy bárki által fejlesztett 2. szintű vezetéstámogató rendszerek gyak kiválthatják az emberi sofőröket a jelenlegi állapotukban!? Ahogy azt a mondataid sugallják. :O
Utoljára szerkesztette: NEXUS6, 2022.02.07. 09:25:39 -
defiant9 #42 Tettem egy állítást, ebbe belekötöttél, külön kiemelve/megerősítve hogy te erről az állításról szeretnél vitázni.
A vége pedig az hogy én számokkal tudom igazolni az állításom helyességét, te pedig nem tudod azt objektív adatokkal cáfolni.
Lol. Pontosan így néz ki amikor sokadszor is bepróbálkozol, felsülsz majd végtelen mellébeszéléssel próbálsz elterelődni.
Ahogy mondtam a cikk nem cáfolat, inkább csak azt mondja hogy a 10x-es arány az nagyon sarkos megközelítés lenne, csakhogy én soha nem mondtam hogy 10x jobb, szimplán annyit hogy jobb. Ezt már leírtam, csak erre nem tudsz érdemben reagálni ezért rugózol ostoba módon azon hogy a cikk az én állításom cáfolata lenne. Szerencsétlen, együgyű frusztrált flótás vagy, tényleg nem tudlak már máshogy jellemzeni. -
#41 Összevissza beszélsz baxki! XD
Kérlek, nagyon kérlek, ne gyere ezzel az alsótagozatos matekkal! Majd ha, ahogy kértem, független és nem a Tesla/Musk által megadott adatokat prezentálsz, na akkor beszélhetünk arról, hogy a statisztikák mit mutatnak. Addig leszel szíves te is figyelembe venni azokat a szempontokat, amiket a cikk is elemez, és amiket te sem akartál/tudtál megkérdőjelezni?
Amúgy meg mi a faxomat is akarsz mondani? Hogy engedjük a 2. szintű járműveket emberek nélkül az utcára???? Na csak abból lesz szép cirkusz, nem a büntetőfékezés, meg egyéb trendi dolgokból! XD
Utoljára szerkesztette: NEXUS6, 2022.02.06. 05:59:34 -
defiant9 #40 "Miért is kéne másik adat?"
Mert ezen adatok alátámasztják az állításomat, ami egy egyszerű relációra vonatkozó megállapítás A>B. Ameddig nincs más adat A és B kapcsán addig az állításom áll.
"Erre az új kérdésedre meg az a válaszom"
Ez nem egy elv leírása hanem egy várakozás megfogalmazása. A Tesla-k felfelé húzzák a baleseti statisztikák jóságát, tehát a 'túlságosan balesetveszélyes' elv mentén nem igazán tilthatóak ki. -
#39 Hahó srác, itt vagy még velünk? Mert úgy tűnik nem olvasod azt, amit vagy 5 hsz óta írok.
Miért is kéne másik adat? Leírtam, hogy a cikk szerint hogy kell értelmezni a Tesla által megadott adatokat, te ebbe nem kötöttél bele. Ezekszerint egyetértesz.
A Tesla, ami egy 2. szintű vezetéstámogató rendszerrel ellátott jármű, adatai lehet hogy jobbak, mint a vezetéstámogató rendszert nem használó sofőrök adatai. Azonban sajnos ennek konkrét mértéke a cikk szerinti okok miatt nem derül ki az adatokból. Tehát a Tesla által megadott számok eleve torzítottak.
Az eredeti kérdésed mint jeleztem továbbra is hibás alapfeltevésből indul ki, az emberi sofőrnek a jelenlegi technikai szinten nincs alternatívája, a Tesla sem az, még nem tart ott. Tekintve, hogy egy 2. szintű és nem 5. szintű járműről van szó.
Erre az új kérdésedre meg az a válaszom, hogy ha a közlekedési hatóság végre egyértelmű szabályozást ad a különböző szintű önvezető járművekre és a Tesla végre nem téveszti meg a fogyasztókat a saját termékeivel, akkor teljes nyugalommal fogom támogatni, hogy minnél több vezetéstámogató rendszerrel ellátott jármű legyen az utakon.
Utoljára szerkesztette: NEXUS6, 2022.02.04. 09:41:37 -
defiant9 #38 Tehát nincs adatod ami cáfolná az állításom, a cikk sem teszi, az hogy a tényt közlő személyén kezdtél el aggályoskodni az pedig saját definíciód szerint is érvelési hiba.
A tény pedig így maradt tény, a Tesla statisztikái jobbak mit az átlagaut(os)oké. Ezen állapot miatt pedig kérdéses hogy milyen alapon is ne engednénk ezt az autót az utakra? Hiba volt hogy belekötöttél az elején, bele is buktál.
-
#37 LOL. Te akkor most min is rugózol tulajdonképpen? :O
Nem tagadtad a cikkben kifejtett logikát, aggályokat, de még is kijelented, hogy xar az álláspontom, mert nem tudok számokat prezentálni? :O Az az álláspont xar, ami az alapadatok, vagyis Tesla statisztika + összevetve az NHTSA általános baleseti statisztikai adatok fényében kiadja, hogy az Autopilot eredményei hogy értelmezhetők, gyak leszűkítetten, csak az önállóan emberek által produkált statisztikai adatoknak részterületére (gyak autopályán vezetés) értelmezhetően.
Adjam meg a számokat? Neeem, ebbe mégegyszer nem megyek bele! A fentiek fényében, ha a cikk logikáját nem vitatod, te is ki tudod számolni, meg tudod becsülni. Bár az ilyen irányú képességeid hiányáról, már máskor is tanubizonyságot tettél. illetve, ha ezt megtettem helyetted, nekiáltál alsótagozatos matekfeladvány szintre vinni a dolgokat. És aztán hosszú, hosszú hozzászólásokon keresztül ezen kezdesz el rugózni az alapelvek tisztázása helyett.
Mert nézzük az alpfeltevéseket. Ugyanis azt se felejtsük el, hogy eleve a kérdésed megfogalmazása, az alapfeltevésed is hibás!
Az Autopilot, tekintve, hogy nem vezethet önállóan, csak egy fejlett 2. szintű vezetéstámogatási rendszer, az emberek állandó felügyeletét igényli, emiatt a Tesla adatait ismerve sem fogalmazható meg az a kijelentésed: "így is jobb baleseti statisztikákat produkál, mint az emberek", illetve "Tehát a hozzászóló eredeti logikája mentén milyen alapon is engedték az embereket az utcára ha ilyen nagy %-ban hibáznak?" Ezek a megfogalmazások eleve hibásak, az Autopilot NEM alternativája az emberi sofőröknek!
Tekintve, hogy a Tesla nem 5., hanem 2. szintű jármű ezért olyan nincs, hogy az Autopilot jobban vezet, mint az ember, mindíg az ember vezet! Így ez azt is jelenti, hogy a bekapcsolt autopilot mellett bekövetkező balesetek IS gyakorlatilag emberi mulasztásra vezethetők vissza, mert általában nem vették figyelembe az Autopilot üzemeltetésére vonatkozó korlátozásokat (amiből azért van dögivel), hagyták olyan körülmények között is működni, amire az nem volt alaklamas.
Utoljára szerkesztette: NEXUS6, 2022.02.03. 08:55:34 -
defiant9 #36 1. Ez nem így működik, főleg nem egy tőzsdei cégnél, jól láthatóan a világról alkotott képed nagyon gyermeteg. Minden baleset bekerül az NHTSA adatbázisába. De ha szerinted nem hitelesek az adatok akkor ne mellébeszélj, hanem írd le.
2. Továbbra sem látok egy számot sem tőled leírva, ami cáfolná az állításom. Ameddig ilyen nincs addig továbbra is ott tartunk, hogy ezt bebuktad. Tehát fenntartom az állításom: "így is jobb baleseti statisztikákat produkál, mint az emberek". Vagy cáfolod ezt számokkal vagy jobban teszed ha füled farkad behúzva meglapulsz. -
#35 1. Gyöngyöm, szerinted honnan származnak az adatok akkor? A Teslától nem? Tök mindegy hogy ki küldi, a marketingosztály (valszeg ők), vagy Musk maga személyesn.. Az hogy a számok hogy jönnek ki, azt ők tudják, abból meg, hogy az adott oldal milyen formátumú táblázatot, vagy diagramot készít eléggé részletkérdésnek tűnik. LOL
A cikkben szereplő aggályokat, amik a prezentált számadatok mélyebb ismerete nélkül felmerülhetnek, meg te sem vitatod. Konkrétan ha az Autopilot csak autópályán és olyan körülmények között vezet, ahol az emberi sofőrök is kb. 80%-kal alacsonyabb baleseti statisztikát produkálnak az átlaghoz képest (másképp megfogalmazva az autópályán a balesetek 17%-a történik, miközben ott sokkal több km-t tesznek meg, mint pl városban dugózva) akkor ezt figyelembe véve az emberi sofőr és az Autopilot km-re vetített baleseti statisztikája nagyjából megegyezik. Szólj ha ezt most mégiscsak vitatod! XD
2. Lásd 1., meg az egész eddigi beszélgetésünk. Azért tegyük hozzá, hogy nem csak kifejezetten a statisztikán rugózol, hanem megkérdezted, hogy akkor a statisztikák szerint miért is engedik az embereket az utakra? Talán mert ezek a statisztikák nem mérvadóak!? :O Tekintve, hogy az emberek nem csak autópályán vezetnek, hanem olyan körülmények között is, ahol az Autópilóta eleve nem képes (felfestetlen, rosszminőségű, vidéki utakon, sűrű nagyvárosi forgalomban, bonyolult időjárási körülmények között stb).és a balesetek nagyrésze itt gyűlik össze, a statisztika torzított! Nem mondható ki az alapján, hogy az Autopilot jobban vezet, mégha te, meg Musk barátod ezt nyiltan fel is vállaljátok.
Utoljára szerkesztette: NEXUS6, 2022.02.02. 10:02:23 -
defiant9 #34 1. Tehát csak sikerült megtalálnod hogy a grafikont mégsem a Tesla marketing osztály állította össze ahogy állítottad. Vagyis tévedtél. Az adatok pedig hitelesek (eddig senki nem mondta hogy ne lennének azok). Jól láthatóan ezzel szemben nincs érved és ezért próbálsz a mit mond helyett a ki mondja irányra ráülni, miközben te magad is megállapítod hogy ez egy buta megközelítés. Logikailag ennyire zéró szinten vagy hogy ezt a logikai hibát 2 egymás utáni mondatban elköveted. Lol.
2. Állításom ez:
"De már így is jobb baleseti statisztikákat produkál mint az emberek."
Erre a lenti grafikon és a mögötte lévő adatok(=számok) a bizonyíték.
Mindaddig ameddig nem tudsz más számokkal előállni addig bukóban vagy. Hiába pofázol és próbálsz elterelődni, csak szavakkal nem mész semmire. Várom az állításomat cáfoló számokat. Amennyiben továbbra sem tudsz ilyennel előrukkolni akkor ismét csak a felsülés állapotába jutottál. -
#33 LOL. Tisztázzuk a dolgokat.
1. Faxt se linkeltél be, csak beszúrtál egy diagramot, nekem mondjuk fogalmam sincs konkrétan honnan.
Ha megnézed a grafikont annak az alján a következő szöveget látni: Chart: CleanTechnica - Source Tesla - Created with Datawrapper. Szerinted? :D
Szal ezek a Tesla adatai, maradjunk ennyiben XD
2. Őööö izé. Ha nem vitatod a cikkben szereplő szempontokat, akkor most milyen adatokat is kérsz? Talán a Teslától egy ezeknek megfelelő kimutatást? :O Hát szerintem azt kérd tőlük!
Amit viszont adtak, az akkor szerinted is a cikknek megfelelően értelmezendő, ergó szerinted sincs valószínűleg számottevő különbség az Autopilot és az emberi vezető képességei között? :O
Nálad nagyon beragadt ez a adatsor kérés. Láthatólag egy sikertörténetnek éled meg, hogy ha adott kérdésben nem kapsz a te forrásoddal teljesen azonos formátumú adatokat, akkor azt nem fogadod el, a konverzióra való logika szerint az átalakítást, értelmezést pedig nem akarod/tudod végrehajtani (miközben azt nem is vitatod) és mindezt kvázi a győzelemnek látod.
Hát kiskomám nagyobb boldogságod ne legyen az életben, minthogy bemutatod a saját analfabétizmusodat. XD -
defiant9 #32 Én eleve nem vitatom amit mond(miért tenném ha azok nem cáfolják az állításom), csupán rámutattam hogy akit te szakértőnek titulálsz az egy sima újságíró aki fél éve még sales/marketing vonalon dolgozott.
Én linkeltem a hiteles számokon alapuló grafikont, amit eleve nem is a Tesla állított össze úgyhogy ez csak egy újabb tévedésed a butaságaid hosszú sorában.
A lehetőség számodra adott hogy az állításomat alátámasztó számsorral szemben más adatokat prezentálj, de hát ahogy az lenni szokott a számok vonatkozásában már elfogy a 'tudományod', így csak az össze-vissza pofázás illetve (tényszerűen bizonyíható) hazudozás ami marad a kelléktáradban.
Lol. Újra beégetted magad. -
#31 LOL Blablabla...Tehát továbbra is ez az eszköztárad a vitához, hogy nem azt vitatod, amit a szakértő mond, hanem a személyét, illetve az általad betett, a Tesla marketing osztálya által összeállított grafikont nem vagy hajlandó, mert valszeg nem is tudod a cikk szerint értelmezni.
Utoljára szerkesztette: NEXUS6, 2022.01.29. 09:38:56 -
defiant9 #30 "max a szerzőjét ekézed"
Tehát most már csak szerző, mégsem "szakértő" ahogy te felmagasztaltad, nem igazán értem miért is nevezted annak :)
Az általam betett grafikon valós statisztikai adatokat mutat és alátámasztja az állításom. Tehát vagy hozol számokat amik ezzel ellentétesek vagy tovább téped a szádat szövegeléssel, ahogy szoktad. Csak hát tudod ez lópikulát sem ér a tény adatokkal szemben.
Ismét csak kötekedni próbáltál, de ismét lyukra futottál és felsültél. -
#29 Látom itt is újra és újra ugyan azt a szájkarate taktikát húzod elő.
A linkelt anyaggal nem foglalkozol, max a szerzőjét ekézed, nem feltétlenül a témához kapcsolódóan, úgy csinálsz mintha nem szerepelnének benne adatok, letagadod őket, és ha egy kicsit értelmezve, gondolkodva kéne a te adataidhoz illeszteni, annak csökönyesen ellenállsz, mint a csacsi, vagy a 8 osztályt végzett harmadikos Órsós Napoleonka.
De hogy a témáról is beszéljek, a cikk szerint, amit neked valamiért nem sikerült értelmezni, ezért a gyengébbek kedvéért az az csak neked, most leírom, hogy abban mi az isten is szerepel. Bemutatom, hogy az Autopilot múködésében mutatkozó látványosan kedvező adatok valójában csak látszólagosak és valszeg valójában nem jobbak, mint az emberi sofőrök eredményei.
Lássuk tehát részleteiben:
1. Az általad linkelt diagram is mutatja, hogy a Tesla sem objektív, sem szubjektív tényezők miatt nem átlagos amerikai autó, és ebbe még nem vettük bele az Autopilot-ot sem, hiszen az átlag NHTSA adathoz képest is itt 2-4X jobb értékeket mutat. Ez több tényezőre vezethető vissza:
-Ennek objektív okai: nem egy tizen akárhány éves átlag amcsi kocsiról, hanem újabbról az átlagnál jelentősebb jobban felszerelt és annál jelentősen jobb műszaki állapotban levő járműről beszélünk.
-A szubejektív okait is taglaltam, mégpedig hogy a Tesla tulajoknál valszeg alulreprezentáltak azok a rétegek, akik amúgy a balesetek nagyrészét okozzak, fiatal gyakorlatlan vezetők, rossz műszaki állapotú járművekkel, illetve idősek, akiknek az érzékszervi, kognitiv képességei korlátozottak.
Ha a fentieket figyelembe vesszük akkor értjük, hogy miért mutat jobb statisztikát a Tesla önmagában, ami azonban valszeg nem tér el jelentősen bármely más hasonló paraméterű járműtő, hacsak persze a fenti tényezőkkel ellentétben nem hiszünk Musk csodatévő képességében és a Tesla logó/pecsét mágikus erejében.
2. Az Autopilot tehát ugyan a számok szerint akár 10X kedvezőbb értéket mutat az átlag értékhez, azonban az ember vezette Teslához képest "csak" 4-5X jobb. Hát ez is hatalmas különbség nem? Hát nem!
- A cikk taglalja, hogy honnan is van a Tesla jelentős mennyiségű megtett km-e? Hát elsősorban a hosszszú, hosszú, egyenes amerikai, az európaihoz képest kevésbé zsúfolt autópályákról, ahol esetleg 500 km-enként találkozol egy prérifarkassal és a legnagyobb gond, hogy elalszol, márpedig az Autopilot nem alaszik el! ;)
Igen ám, de a fenti, nem túl komplex közlekedési szituációt jelentő környezet az átlag statisztikákban is csak a balesetek kevesebb, mint 20%-át képviseli!
- Az viszont egy homályos terület a Tesla baleseti adatait illetően, hogy az adott baleseben mennyire is érintett az Autopilot. Mondhatjuk, hogy egyszerű, hiszen megnézik, hogy be vagy ki volt kapcsolva? Igen, de mikor kapcsolt ki, közvetlenül a baleset előtt, gyak okozva, de az emberre háratva a felelősséget? Több másodperccel korábban, amikor az sofőr már nem tudott képbe kerülni és beavatkozni, vagy egyszerűen észre sem vette, hogy kikapcsolt?
És hoppá, ha ezeket is figyelembe vesszük látható máris, hogy a jelentős különbség szinte el is tűnik, pont úgy mint a korábban beszúrt linkemben szereplő diagramban.
A fentiekből triviális módon következik a válaszom a kérdésedre, hogy miért engedik az embereket az utakra? Had válaszoljak kérdéssel:
Talán mert nincs jobb? ;)
Szal gratulálok! Reméltem nem kell ezt így szájbarágósan elmagyaráznom tudsz értelmezni egy angol nyelvű cikket, sajna nem sikerült megúsznom! XD -
defiant9 #28 Nem láttam hogy sikerült volna szám adatokkal cáfolnod az állításom.
Megismétlem őket:
"De már így is jobb baleseti statisztikákat produkál mint az emberek"
"hogyha szembejön veled 1 Tesla vagy 1 bármilyen más random ember által vezetett autó akkor nagyobb az esélye hogy az ember által vezetett tarol le"
Várom a számokra épülő cáfolatot, ennek hiányában ismét csak felsültél, ahogy szoktál. Egyébként akit te szakértőnek nevezel, az egy ügyfél/sales manager-ből féléve újságíróvá avanzsálódott ember, ennek ellenére nyilván van igazsága, csakhogy az nem cáfolja az én állításom, ahogy Elon-ét sem, csak azt mondja hogy azért annyira nem szép.
Mellesleg milyen elegánsan elsunnyogtál a kellemetlen kiinduló kérdés elől hogy milyen alapon is engeded ki az embereket pocsék baleseti statisztikával az utakra miközben a jobb értékeket produkáló autopilot-on meg aggodalmaskodsz? Tehát? -
#26 Kértem hogy ne Musktól idézzél már légy szíves, aki nyilván dicséri a portékáját, így marhára nem objektív. Szal ez nem statisztika, hanem Musk marketing szövege, értem!?
Amúgy hol a forrásod megjelölése, ez nálad a vitakultúra?
Ez meg a szakértő válasza a Musk idézetedre, amely állítás ezekszerint több sebből vérzik!:
LINK
Utoljára szerkesztette: NEXUS6, 2022.01.27. 23:53:56 -
defiant9 #25 "Akkor elmagyarázom részleteiben, hogy te is megértsd:"
Kérlek, nézzük betű szerint. Tehát ez volt az állításom:
"De már így is jobb baleseti statisztikákat produkál mint az emberek"
Emögött ez a statisztika áll:
Apr. 17th 2021 "Tesla with Autopilot engaged approaches 10x lower chance of accident than average car: here’s the data"
Várom tőled azt az adatot ami ennél frissebb és ezzel ellentétes relációt ír le. -
#24 Ja, persze, meg ezt is te írtad, amúgy:
#11"De már így is jobb baleseti statisztikákat produkál mint az emberek." #14 "Tehát a hozzászóló eredeti logikája mentén milyen alapon is engedték az embereket az utcára ha ilyen nagy %-ban hibáznak?"
Akkor elmagyarázom részleteiben, hogy te is megértsd:
1. A Tesla is lehet ember vezetett.
2. A linkelt cikk szerint nincs szignifikáns különbség a baleseti statisztikákban az Autopilot használata során. Az Autopilot gyak ugyanannyi balesetet okoz, mint az ember.
3. A #23-ban megismételt kijelentésedben tehát valójában nincs semmi Tesla/Autopilot specifikus. Azt is mondhatnád, hogy kb az, hogy ha jön veled szembe bármilyen X márkájú kocsi, aminek a baleseti statisztikája jobb, mint az átlag, akkor valószínüleg nem fogsz vele balesetezni.
Köszönjük Emese, hihetetlen, hogy hol tart már a tudomány! Ezt a kijelentésedet valóban meg sem próbáltam cáfolni! XD
De persze, mindketten tudjuk, hogy nem ez volt az eredeti kijelentésed lényege! Csak most megpróbálod elsunnyogni a kellemetlen szitut! ;)
Tehát továbbra is kérem annak alátámasztást, bizonyítását, hogy a gép jobban vezet, mint az emberi sofőrök.
Köszönöm! -
defiant9 #23 "Úgy érzem kezd összerogyni a kijelentésed! "
Az állításom ez volt:
"szembejön veled 1 Tesla vagy 1 bármilyen más random ember által vezetett autó akkor nagyobb az esélye hogy az ember által vezetett tarol le."
Ezt valójában meg sem próbáltad cáfolni inkább rögtön mellé futottál. Amit csinálsz az ismét csak két érvelési hiba 1 2. Jól láthatóan a vita képességed még mindig a béka segge alatt van. -
#22 Találtam is egy cikket, ami azt taglalja, hogy kb ugyanannyi baleset jut a Teslákra megtett mérfőldenként AP On és Off üzemmódban! ;)
LINK
Off módban meg valszeg nagyságrendileg ugyan annyi, mint egy hasonló kategóriájú bármelyik más nem Tesla autóé.
Úgy érzem kezd összerogyni a kijelentésed! Kérlek támogasd már meg valami okos érveléssel, konkrét adattal, amelyik lehetőleg NEM E.M-tól származik.
Köszi! ;)
Utoljára szerkesztette: NEXUS6, 2022.01.27. 13:20:16 -
defiant9 #21 Igen, vannak statisztikák amik akár model szintre lemennek. Javaslom hogy próbálkozz a google-el ha nem tudsz valamit. Most még megteszem neked: https://www.google.com/search?q=car+accidents+by+model -
#20 Egyre kíváncsibbá teszel!
Tehát ebben a misztikus statisztikában gyártóra, típusra lebontva szerepel minden kocsi!? :O -
#19 Nem változtat a lényegen. 14 milkós ÚJ! családi kocsit (akár Tesla, akár egy Passat) SEM a frissjogsis boyrészerek vesznek, hanem apu, aki már valszeg levezetett akár néhány százezer km-t, és nem kicsit óvatos is, mert anyósulésen ott ül anyu, meg a purdék a hátsón és még 30 év hiteltörlesztés van a házon, amit nem szeretne a családjára örökíteni ha szerencsétlenül alakulnak a dolgok.
Értelmetlen tehát egy ilyen, amúgy is általában biztonságos kategória összehasonlítása az összes többivel átlagolva, amiben benne van a józanul még soha nem vezetett redneck állat is, aki állandó faszméregetést játszik a többi közlekedővel a leharcolt 30 éves pickupjával, a kesztyűtartójában pedig egy üveg whisky, egy 38-as, meg 150 büntetési cédula van. -
defiant9 #18 De, teljesen korrekt összehasonlítás a Tesla és az összes más autó halmazok baleseti statisztikájának összevetése. Az összes autóban értelemszerűen minden más típus benne van, a Bentley is. Ez a a fajta összehasonlítás azt mutatja meg hogy 1-1 típus átlag alatti vagy átlagnál jobb statisztikát produkál, teljesen bevett metodika.