2
  • zola2000
    #2
    Kezelni kezeli, nagyobb feladat meggyőzni a Windowsos programok készítőit hogy gondoljanak arra is hogyha valaki olyan hardveren akarja használni a programját annak milyen lesz a felhasználói élménye.

    Jelenleg mindenki aki windows programot ír csak pcben és laptopban gondolkodik, akkor is ha épp mobilról portol pcre.
  • kvp
    #1
    Azert ez nem akkora feladat es jelenleg is kezeli a tabla forgatasokat es kepernyo valtasokat, mar a win10-es is. A kinyitott es felbehajtott kepernyok ket kulon uzemmod, a ketto kozott kepernyouzemmodot valt az os. Ezzel a kepernyo felbontas mellett az orientacio is valtozat, tovabba ez az info erkezhet pozicio szenzorbol is. Pl. tablet eseten ha billentyuzeten van, akkor fix fekvo a pozicio, ha leveszem a kepernyo reszt, akkor felold a forgatasi zar es engedelyezodik a kepernyo billentyuzet. Ha radugom hdmi-re, akkor meg atmegy a kulso monitorra, ami nagyon eltero felbontasu (fullhd vs 4k). A video driver-en mulik, hogy melyik esemenyt hogyan kuldi, tehat a hardver gyartojanak a feladata, hogy az os mindig a jo esemenyt kapja. Ebben segithet a microsoft mintakkal, de alapvetoen csak a hardver gyarto altal biztositott meghajtoprogramokrol van szo.

    Az egyetlen amit nehezebben kezel a windows az a dinamikus atmeretezes, amikor nem ket fix allas van, hanem fokozatosan lehet kihuzni es becsukni a kijelzot. Ekkor sok koztes meret van, de az emulatorban futo windows-ok ezt a dinamikus ablak atmeretezest is egesz jol kezelik. (amikor egerrel nyujtja az ember akkorara az emulalt kepernyot amekkora szeretne)

    Szoval a cikkre a valasz az, hogy igen, reges regen felkeszultek.