18
  • ManfredMacx
    #18
    Nincs közvetlenül a német piacra termelő lengyel szénerőmű. A német áramon belül a lengel import aránya még a 0,05%-ot sem éri el. Egy tized százaléknak a felénél is kevesebb.

    A lengyel áram drágább a németnél, tehát értelmetlen is lenne importálni.
    Utoljára szerkesztette: ManfredMacx, 2021.11.15. 11:33:59
  • Ender Wiggin
    #17
    A németeknél még van működő atomerőmű. 2022-ben lenne esedékes a leállás. És már most lefosta magát a rendszer... Totál halott ügy atom nélkül, pedig még alig van elektromos autó.
  • kvp
    #16
    Az abra alapjan ha nem zarjak be a nuklearis eromuveket, akkor most nyugodtan leallithatnak az osszes szeneromuvet es talan meg a gazturbinasakat is, azonos energiaimport mellett. Persze az, hogy joreszt fracina nuklearis es lengyel lignites eromuvekre tamaszkodnak az azert annyira nem jo.

    Mondjuk most talan javulni fog a helyzet, mert ha sikerul a cseheknek leallittatniuk a lengyel-cseh-nemet harmashataron levo lengyel kulszini banyat, akkor a kozvetlenul a nemet piacra termelo lengyel eromu is le fog allni vele egyutt, tehat remelhetoleg hirtelen nagymertekben csokken majd a Nemetorszagban felhasznalt elektromos energia lignit aranya.
  • Agyturbinikusz
    #15
    Ne zavard össze a tények hadával.
    Nem érti, meg nem érti azt sem, hogy a rendelkezésre állás ami miatt jelenleg problémás a megújuló, nem az elérhető mennyiség miatt.
  • defiant9
    #14
    "a németek 2011.08.06-án zárták be az uccsó atomerőművüket. Tehát ha most szénnel bajlódnak , akkor bizony több [email protected] égetnek el mint 10 éve."
    Kevesebb szenet égetnek:

  • blackcoffee
    #13
    Igen, nem old meg minden problémát de a városokat élhetobbe teszi, kevesebb lesz a szennyezodes (az eromu hatekonyabban szur mint az autok katalizatorai), a megbetegedés, a hangszennyezodes, stb, stb. Még ha a CO2 kibocsátás ugyanannyi marad akkor is 10 másik probléma meg lesz oldva. Nem jobb? Vagy nehéz gondolkodni?

    Hihetetlen hogy egyesek képesek mindenbe belekotni.
  • asgh
    #12
    Több dolog is keveredik itt:

    1. zöld energiára váltás
    2. az atomerőművek biztonsági kockázatai
    3. elektromos meghajtásra átállás környezeti hatásai

    A németek az atomerőműveik leállításával a biztonsági kockázatokon javítottak a zöld energia _kárára_, azaz Németország (ironikusan a zöldek hozsannázásától kísérve) politikai okokból tett egy nagy lépést _hátrafelé_.

    Ezt viszont semmi értelme ellenérvként felhozni az elektromos autózással szemben, mivel az nem az elektromos energia termelés módozatairól szól, hanem hogy míg elektromos meghajtás esetén van lehetőség az energiatermelés módjai között válogatni, addig a közvetlenül a járműben elégetett olajszármazékok esetén nincs.

    Tehát ha egy állam úgy dönt, hogy növeli az atomenergia vagy a megújulók arányát a fosszilis energiahordozókhoz képest, akkor annak előnyei az elektromos autóknál azonnal jelentkezik, míg ha továbbra is mindenki benzint éget a kocsijában, akkor kevésbé. Ha pedig figyelembe vesszük, hogy az autóiparban átlag 50 év kell, mire egy új technológia széles körben elterjed, akkor nem nehéz belátni, hogy a 25. órában vagyunk.
  • ximix #11
    Nem az a gond, mindenki egyetért a tiszta jövővel,
    de ilyen alap dolgot elkottázni ettől még egy átlag embernek is felmegy a szemöldöke.

    2011-es nagy német zöldítés kezdete óta mennyi plusz co2 eregettek bele a levegőbe, abból az apropóból, hogy az atom erőműveket elkezdték leállítani és eközben telepítették megújulókat, majd szénerőműveket és lignitbányákat nyitottak, majd települést költöztettek . . . mintha maradtak volna az alap atomerőműnél ?
    Ezt a 10év alatt feleslegesen pluszba elpöfékelt CO2-t kinek a számlájára írjuk ?



    Itt is van pár érv, amit a TotalCar cikkíró Papp Tibor is felsorol

    Elektro-Trabantok fogják megmenteni a villanyautózást
    Vélemény: kisebb és könnyebb villanyautók kellenének
    https://totalcar.hu/magazin/velemeny/2021/11/08/kisebb-es-konnyebb-villanyautok-kellenenek/
  • blackcoffee
    #10
    És miért ne lenne olcsóbb ha 10-szer annyi villanyautó lesz a piacon? Már most lehet kapni olcsó városi villanyautót.

    "És 20-30 év múlva sem lesz tisztább a bolygó." Hát ilyen hozzállással mint itt egyeseknek van nem is lesz soha. Inkább ne is próbálkozzunk semmivel, úgy sem lesz jobb.
  • pakeszke
    #9
    bocs de engem nem gyozott meg hogy egy regi szivodenes miert ne mehetne videken ahol percenkent megy csak el egy auto...
  • Macropus Rufus
    #8
    "Bullshit, semmivel nem égetnek több szart, mint tíz éve."
    hát a németek 2011.08.06-án zárták be az uccsó atomerőművüket. Tehát ha most szénnel bajlódnak , akkor bizony több [email protected] égetnek el mint 10 éve.
  • Macropus Rufus
    #7
    "A fejlodest most kell bevezetni ha 10 év múlva olcsó villanyautót akarunk és 20-30 év múlva egy tisztább bolygót. "
    aha. Hát ez elégé utópisztikus lett. 10 év múlva sem lesz olcsóbb a villanyvas. És 20-30 év múlva sem lesz tisztább a bolygó.
  • Major
    #6
    "Ráadásul egy eromu nem az orrod alatt nyomja ki a füstöt, hanem több 10 kilométerre."
    Persze, mert ha már közvetlenül téged nem érint, akkor nincs is probléma.
    Utoljára szerkesztette: Major, 2021.11.09. 14:34:29
  • ManfredMacx
    #5
    Bullshit, semmivel nem égetnek több szart, mint tíz éve.
    A lignitet meg nem éri meg nagy távolságra szállítani az alacsony fűtőértéke miatt, nem véletlenül települnek az erőművek a bányák mellé
    Ezekkel jól be is áraztad a témához való hozzáértésedet egy nagy büdös nullára.
  • blackcoffee
    #4
    Persze, nem kell a jovore gondolni, csakis az a fontos ami most van. Égessük csak a koszos koolajat még 50 évig, jó az úgy nekünk.

    Arra például nem gondolsz hogy egy modern eromuben(akkor is ha szénnel vagy gázzal megy) nagyságrendekkel jobban lehet szurni a kibocsájtást mint 10 éves ócska autókban az utakon?

    Ráadásul egy eromu nem az orrod alatt nyomja ki a füstöt hanem több 10 kilométerre. A technológia meg fejlodik, egyre tisztább eromuvek lesznek és egyre több a megújuló árramforrás.

    A fejlodest most kell bevezetni ha 10 év múlva olcsó villanyautót akarunk és 20-30 év múlva egy tisztább bolygót.
  • Botond #3
    Inkább ne kapcsolták volna le az atomerőműveiket.
  • gosub
    #2
    Most, hogy nem számít alapon minden xart is elégetnek európában, hogy áramot csináljanak? Erre alapozzák a villanyautót, röhej. Mivel széllel, nappal, vízzel nem fog menni a németek afrikában hatalmas lignitbányákat vásároltak...
  • Botond #1
    Kérdés, hogy hosszabb távon jó e ez nekünk.