10
-
#10 Villámtöltővel inkább annak a fele (a 10-12 liternek), lakosságival meg a villámtöltős egyharmada kb. -
M2 #9 Már sok tucat videóban elmondták, hogy lakossági árammal használni az elektromos autót olyan, mint egy 2-2,5 litert fogyasztó benzinest. Ha meg villámtöltővel töltik, akkor mint egy 10-12 litert fogyasztó benzines.
Napelemről, a felesleget beletölteni meg kvázi ingyen megy.
Ezért amit írsz, hogy "a töltőállomások sokkal drágább árama is olcsóbb, mint fosszilis üzemanyagokkal közlekedni", egyszerűen nem igaz. -
defiant9 #8 "14ezres városkánkban 1db gyorstöltő állomás van 2 hellyel."
És ez kőbe van vésve? A benzinkútból sem annyi van ma mint 100 éve volt.
"nagyjából belőhető hol fogy el legtöbbeknek a villany."
Hol? -
llax #7 A harmad ár az a lakossági áram ára a töltőállomásokhoz képest. De még a töltőállomások sokkal drágább árama is olcsóbb, mint fosszilis üzemanyagokkal közlekedni.
Ez lenne a lényeg, amit az utolsó bekezdésben írtál. Ha jelenleg nem jó számodra, akkor nem azt kell választani. (A kertes/garázsos házból néhány 10km-re ingázás ad elég gyors megtérülést, kevés kompromisszummal.)
Utoljára szerkesztette: llax, 2021.09.08. 15:27:44 -
tom_pika #6 harmad áron tölteni....
nem számoltam ki, de úgy sejtem, elég sokat kell menni, hogy azzal a harmad árú töltéssel visszajöjjön az a plusz mondjuk 3 milla, amennyivel többe került a kocsi
nem azt mondom, hogy nem kell a villanyautó, hanem azt, hogy kivárom, amíg tényleg kényelmesebb ill. olcsóbb lesz a használata
Utoljára szerkesztette: tom_pika, 2021.09.08. 14:31:29 -
llax #5 De ha van másik és nincs szükséged egynél többre akkor miért is kellene elektromos mellé?
Annak kell elektromos akár egyetlen, akár második autónak, aki azt durvább kompromisszumok nélkül tudja használni. Ha ez nem megy, akkor továbbra is jobban jár belsőégésűvel, vagy jelentős városi használat mellett egy hibriddel.
Mindenki olyat vegyen, amik neki jó, a használati szokásaihoz a legjobban megfelel és a pénztárcája is megengedi. Ha neked valamelyik nem jó, akkor nem veszel olyat. Egyelőre szabad a választás. (amikor már nem lesz szabad, akkorra remélhetőleg a korlátokból is kevesebb lesz) -
gosub #4 Akkor kell egy elektromos autó helybenihez és egy benzines a nyaraláshoz. Meg sok pénz, hogy ezt megvegyem. -
llax #3 Az ilyen problémákra létezik egy rég ismert megoldás: belsőégésű motor.
Aki átlag napi használatban is rá lenne szorulva töltőállomások használatára , az ne szívassa magát elektromossal. (pl. otthon is csak az utcán tud parkolni és/vagy sokat jár nagy távokra)
Aki viszont tudja otthon (harmadáron!) tölteni, mert mondjuk van udvara vagy árammal ellátott garázsa és ritkán közelíti meg a napi közlekedése a téli hatótávot, annak már most is nagyon jó buli lehet. -
gosub #2 Tessék mondani, hol tudom ezt gyorsan feltölteni? 14ezres városkánkban 1db gyorstöltő állomás van 2 hellyel. Szép lesz amikor nyáron megindul az e-autós nép a horvát tengerpartra, nagyjából belőhető hol fogy el legtöbbeknek a villany. -
#1 "Külön megemlítik, hogy az akkumulátor kigyulladása esetén a tűzoltóknak jóval könnyebb dolga lesz, állításuk szerint mindössze 5 perc elegendő lesz az oltáshoz, míg ez a legtöbb esetben eddig órákat vett igénybe."
Ez lenne az az új technológia? Kíváncsi vagyok rá. Kár, hogy a részletekről sehol semmi, de a marketing jó.