10
  • Major
    #10
    "Tehat nem ki lesznek tilva a dizelek a jovoben, hanem mar ki is vannak tiltva tavaly oktober ota es nem csak a varosokbol, de teljes tartomanyokbol."

    vs.

    https://www.corrieredellosport.it/news/motori/news-motori/2021/03/04-79663601/lombardia_i_diesel_possono_tornare_a_circolare
  • kvp
    #9
    "ja, úahogy a dízeleket is kitiltották, mi?"

    Pontosan ugy:
    https://dieselinformation.aecc.eu/where-in-europe-can-i-drive-my-diesel-car/
    https://www.eltis.org/discover/news/italys-largest-low-emission-zone-area-b-launched-milan
    https://en.wikipedia.org/wiki/Phase-out_of_fossil_fuel_vehicles
    https://motori.virgilio.it/notizie/stop-ai-diesel-euro-3-in-lombardia/115091/

    Az, hogy a lajtan innen errol nem is halltottak az emberek nem meglepo, de nyugaton mar leptek.

    ps: Igen, a lombardiai (olasz tartomany) az 2020 oktobere ota van ervenyben. Tehat nem ki lesznek tilva a dizelek a jovoben, hanem mar ki is vannak tiltva tavaly oktober ota es nem csak a varosokbol, de teljes tartomanyokbol. Csak a jarvany miatt viszonylag keves magyar autos turista akadt fenn az olasz ellenorzesen, hogy hozzank is eljusson a hir.
  • asgh
    #8
    A politika nem azért tolja az átállást kőolajról, mert valamiért a "globális gyíkember tőkés nagyhatalom" meg akarja akadályozni, hogy az emberek ide-oda furikázzanak.
    Az alapvető ok az, hogy az egész világ egy gigantikus gazdasági buborékon ül, ami ha kipukkan olyan világválságot idéz elő, amihez képest a 2008-as gyenge megingásnak se tűnne.

    A kőolaj kitermelő cégek tőzsdei értéke ugyanis az alapján árazódik, hogy mekkora olaj tartalékokon ülnek. Ha viszont a CO2 kibocsátás visszaszorítása miatt ezeket a tartalékokat nem tudják kibányászni, akkor egyik pillanatról a másikra megtizedelődik a cégek értéke és az húzza magával a bankokat, nyugdíjalapokat, mindent és a világgazdaságban forgó pénz igen nagy része egyszerűen köddé válna.

    Azaz vagy végleg tönkretesszük a bolygót, vagy agyoncsapjuk a világgazdaságot.

    Ezért játssza az USA a "kiugrok a klíma egyezményekből, visszaugrok" politikát már lassan 3 évtizede. Az amerikai establishment - demokraták és republikánusok együtt - szépen kidolgozott koreográfia alapján húzzák az időt, mindegyik kormányzat áttolva a problémát a következő adminisztrációra.
    Valamikor viszont ennek vége szakad és addigra a pénzt ki kell menekíteni a olajiparból valami hosszabb távon is fenntartható rendszerbe.
    Ezért tolja most mindenki ezerrel az elektromos autózást, hogy mire behúzzák a féket a CO2 kibocsátásban ne bénuljon meg a teljes autóipar és általában a közlekedés és az olajcégek árfolyamzuhanása ne rántsa magával az egész világgazdaságot.
  • asgh
    #7
    A 19. század végére kb. 5000 autógyártó vállalkozás létesült az USA-ban. Ebből hosszabb távon 3 maradt fenn. Szerinted a 3-ból hánynak volt hibrid megoldása, hogy magától is menjen a kocsi, de lóval is lehessen vontatni?
    Mert most is kb. erről van szó.
    Egy technológiai forradalom során sosem az él túl, aki ragaszkodik a legacy megoldásokhoz, hanem aki képes az új technológiából kihozni a maximumot minél kevesebb kompromisszummal.
  • Ender Wiggin #6
    ja, úahogy a dízeleket is kitiltották, mi?
  • barret
    #5
    Kihagytad az olcsó orosz kőolajat.Az nem üzlet az amcsiknak...
  • kvp
    #4
    Az Audi optimista, a hibrideket meg varhatoan ki fogjak tiltani a varosokbol a tobbi belso egesu motorral szerelt jarmuvel egyutt.

    Igazabol a politikusok es a globalis nagytoke erosebb fele azt tamogatja, hogy ne hasznaljunk koolaj alapu jarmuveket. Ezt akkor is hajlandoak vegigvinni ha az emberiseg nagyresze semmilyen sajat jarmuvel nem fog rendelkezni a folyamat vegen. Egyreszt oket nem erinti, masreszt egy onallo helyvaltoztatasra csak korlatozottan kepes lakossag sokkal konnyebben kontrollalhato. Az autogyartok meg vagy csatlakoznak az uj ipari forradalomhoz vagy megszunnek a korabbi ipar tobbi reszevel egyutt.

    A jelenlegi technologiai szinten a repules kivetelevel minden jarmu atallithato elektromos uzemre. A repulok pedig kepesek szendioxidsemleges biouzemanyaggal is repulni, csak a mostani koltseg 15-20x-osan. A business jet-eket tehat nem befolyasolja az atallas, a tobbi gepet pedig tavaly szinte teljesen leallitottak es az emberiseg siman kibirta hogy nem utazgattak ossze-vissza csak a tenyleg fontos emberek (= a gazdagok).
  • Gabbbbbbbbbbbb
    #3
    Nem valószínű, ha esne a hibridiek iránti kereslet, akkor majd újragondolják a stratégiát, akár rövidtávon is. Egyik nagy autógyártó vezetőségét sem idióták alkotják ^

  • asgh
    #2
    És ők fognak majd csődbe menni.
  • Ender Wiggin #1
    van pár kevésbé irracionális gyártó, akik hibridekben gondolkodnak hosszú távon...