1
  • kvp
    #1
    Az alap feltetelezes hibas. Egy vono uzemmodu csuklos troli pontosan annyival igenyel tobb energiat, amennyivel nagyobb a sajat es a szallitott utasok tomege, viszont sokkal olcsobb mint ket szolo jarmuvet epiteni. Sokat javit az is, ha a hatso tengely a csuklohoz kototten passzivan kormanyzott, igy a jarmu fordulokore sem lesz nagyobb mint egy szolo egyseg eseten. Ugyanilyen modon lehet akar duplacsuklos jarmuveket is kesziteni. Svajcban ez utobbira eleg sok napjainkban is hasznalt pelda van.

    Az elektronikus konvojban haladas helyett alkalmazhatnanak "intelligens" vonorudakat, amilyen a csuklositas elott a magyar potkocsis buszokon es trolikon is volt, azaz a vonorud kormanyozza a potkocsi vagy csatolt uzemmod eseten a hatso troli elso tengelyet. Egy elektromos es legfek csatlassal kiegeszitve tokeletes konvolyban haladni kepes szerelvenyt lehetne kesziteni, barmifele digitalis elektronika es radios kommunikacio nelkul, kb. az 1920-as evek technologiai szintjen is.

    Persze ha a jarmuvek teljesen autonomok, tehat az elol haladoban sincs sofor es valojaban csak az ut egy reszen jarnak konvojban, de utanna mindegyik megy a sajat utvonalan, akkor ertheto mit akarnak, de akkor a forgalom osszes tobbi resztvevojet is kezelniuk kell. Raadasul ha minden jarmu automata lenne, akkor ez a konvojban haladas minden azonos iranyba halado jarmu eseten kialakulna.