4
-
kvp #4 Igazabol a villanymotor nagyon hatekony es sokkal nagyobb terhet bir el mint a sima benzines. Csak olyankor gyorsabban is meriti az aksit. Tehat aksis uzem eseten mindig van egy adott energiamennyiseg az aksiban es a terhelestol fugg mikor fog elfogyni. Ez a benzinesekre is igaz, de annyira alacsony a hatekonysaguk, hogy nem erzodik meg jelentosen a fogyasztason a nagyobb terheles, mig elektromos autok eseten igen.
Egyszeruen vagy ures platoval megy ugyanannyit mint a benzines vagy telerakva kevesebbet (kb. fele annyit). Viszont cserebe ezekkel a jarmuvekkel ha meg vannak pakolva, akkor nem mennek annyira gyorsan, igy nem jon elo annyira a nagy sebessegbol adodo energiaveszteseg. Ha a gyakrabb toltes elfogadhato, tehat kibir egy egesz munkanapot egy aksival, akkor boven jo es nem baj, hogy nem 2-3 naponta kell tankolni mint a benzineseket. -
Sequoyah #3 Az a kihivas, hogy teherautok eseten elvaras a nagy teherbiro kepesseg.
Es a villanymotor tulajdonsaga hogy bar alacsony az energiasurusege, nagyon hatekony cserebe, es keveset fogyaszt. Egy konnyu, alacsony terhelest jelento auto eseten a ketto kiegyenliti egymast, es igy a hatotav hasonlo egy benzines autoehoz.
Viszont ahogy elkezded terhelni, ez az arany is valtozik, es nagy terhelesen az akkumlator gyorsabban lemerul mint a benzin, meg akkor is ha terheles nelkul a ketto hasonlo volt. Szoval ezert a teherautokban valo alkalmazas nem trivialis, es varni kellett amig erik a technologia.
Mostanra ert el oda, hogy nagy terheles mellett is mar legalabb turheto a hatekonysaga. Ami nem baj, mert a pickupok nagy resze csaladi autokent funkcional, es a platoja altalaban ures. De azert egy minimumot teljesitenie kell nagyobb terhelessel is.
Annak aki rendszeresen megrakja, es/vagy vontat vele, meg mindig nem ez lesz az ajanlott persze... -
kvp #1 Azert villanymotoros teherautot gyartani mara mar nem akkora kihivas. Rakjunk be egy villanymotorral kiegeszitett differencialmuvet hatulra, egy rakat aksit ahova befer (a padlo ala, az uzemanyagtartaly helyere, a belso egesu motor helyere) es egy kis szamitogepet a muszerfal moge, meg egy kisfeszes toltot a volt gepterbe.
A Tesla ezt meg azzal fejelte meg, hogy a motorvezerlo elektronika fizikailag a motor mellett van, a gyorstolto pedig kozvetlenul fer hozza az aksihoz, tehat a vezerles a statikus oszlopban van. A tobbi gyartonal erre van meg egy dedikalt doboz a kocsin belul, hogy a szabvanyos gyorstoltokkel is menjenek.