21
  • TokraFan
    #21
    A játéknak vannak hibái, az AI lehetne jobb, de azt mindig kifelejtik a fanyalgók, hogy ezer más ponton a játék eközben kiváló! Ok, utcai randalírozásra nem ez a megfelelő cím, mert az NPC és police AI tényleg sz*r, de már bocsánat, ez ki a fenét érdekel? Max a GTA huszárokat. Ugyanakkor eszméletlen részletes lore van a játékban, a történetek zseniálisak, a combat system meglepően jó lett és nem csak ahhoz képest, hogy nem írtak még ilyet korábban.

    Számomra az egyetlen hátrány az volt a 200 órám alatt, hogy 20 szinttől felfelé még Hard fokozaton is könnyű a jták. Tech/Int buid-re 30-as szinttől jórészt mindent megoldottam hekkeléssel/lopakodással úgy, hogy nem okozott különösebb kihívást. Ezzel együtt az egyik legjobb játék, amivel valaha játszottam.
  • Major
    #20
    "Egy modern PC-n kiválóan fut a játék, és gyönyörű is mert van alatta hardver." - Szerintem meg huszadrangú hogy gyönyörű, ha tele van játékmechanikai hibákkal, az AI mint, olyan meg nem is létezik.
  • Major
    #19
    "Egyszeruen cpu limites mivel tul komplex lett" - Kedves játékfejlesztő úr, ez miben nyilvánul meg?
  • TokraFan
    #18
    Pontosan!
  • lonvard
    #16
    "Évek óta nem jelent meg olyan videojáték a piacon, ami akkora megosztottságot szült volna, mint a Cyberpunk 2077."

    Hő? Last of Us 2?
  • Macropus Rufus
    #15
    anno pontosan ezt magyaráztam el egy ps fan havernak, hogy miért nem érdemes a ps4 grafikáját versenyeztetni egy pc-vel. Nem értette. Most már értei (ő is beszopta a Cyberpunk2077-et... ps4 nem ennek a játéknak való)
    De sír a szája széle
  • TokraFan
    #14
    Ez fizika. Vagy képes egy hardver bizonyos számítási kapacitásra, vagy nem. Egy prev.gen hardver 7éves. Hogyan optimalizálná bárki ezt a játékot egy Core2Duo-ra? Ugye itt kétoldali nyomás van a fejlesztőn. Egyik oldalról ott a user, aki mai látványvilágot követel a játéktól, miközben megvette a már megjelenéskor is elavult konzolját (kvázi gyenge PC-jét) 5-7éve, betette a TV alá, és várja, hogy az idők végezetéig minden friss cím úgy fusson rajta vajsimán, mint egy aktuális 2milliós HEDT PC-n. És van a fejlesztő, aki ennek már csak úgy tud megfelelni, ha beépíti az aktuális legjobb technológiákat, melyek viszont sokkal erősebb hardvert igényelnek.

    Optimalizálás annyit jelent, hogy butítod a készterméket. Egy modern PC-n kiválóan fut a játék, és gyönyörű is mert van alatta hardver. Konzolon a hardver adott, azt bővíteni nem lehet, tehát marad az, hogy kisebb felbontású textúrákat hasnzálnak (csúnyább kép), kevesebb poligonból építik fel a modeleket (csúnyább kép), a képen megjelenő grafikai assetek számát csökkentik (csúnyább látvány), hardverzabáló FX-eket tiltják (csúnyább látvány).
    Csodák sajnos nincsenek.
    Utoljára szerkesztette: TokraFan, 2021.01.12. 18:15:39
  • Major
    #13
    És, ha két évet csúszik a mostani generáció, akkor a Cyberpunk tovább csúszik, mert nem tudnak optimalizálni?
  • Lumbini #12
    Nem szabad előrendelni játékot,nem lesz annyi csalódott ember,a kiadók az emberek érzelmeire alapoznak,jól felhúzzák az embereket és tudják hogy nem bírják ki,beugranak sokan.De mindezt félre téve,ahogy a srácokat ismerem lesz még rengeteg javítás,optimalizáció,és jönnek a DLC k is,rendbe lesz téve.Személy szerint 1-2 évvel kiadás után szoktam megvenni egy játékot,amikor már mindennel fel van szerelve,patch,dlc.Dehát sokan vagyunk és sokfélék,életkorban szintén.
  • TokraFan
    #11
    Egyik legjobb játék, amivel valaha játszottam. Bugok ellenére. Persze PC-n, erős hardverrel, de úgy lenyűgöző a látvány és nincs gond a futással sem.
    Nem sok játék tudta elérni nálam, hogy a teljes végigjátszést követően -ami 180 óra volt- újra elkezdjem elölről. A Cyberpunknak sikerült.

    Előző generációs konzolokra nem lett volna szabad kiadni, mert kevesek ehhez hardverben. Ennyi.
  • t_robert
    #10
    Amúgy a hibák jó része nem is PC. jelentkezik, hanem konzolokon. Ott sokkal vacakabbul működik, mint PC-n.
  • t_robert
    #9
    Ha lesz online változat az csak 2022-ben várható állítólag.
  • NEXUS6
    #7
    Azért lássuk azt, hogy amire a cikk is céloz a bakik/bugok/kimaradt elemek ptoblematikája ebben az esetben valahogy mesterségesen lett felfújva. Van évente 1-1 játék, amit kinéznek egyfajta botrány szereplőnek és aztán hetekig hónapokig megy rajta a rugózás, az adott játékhoz kapcsolódó bevételekre meg sajna ilyen esetben a kiadó/fejlesztő keresztet is vethet.

    Előbb a sután összedobott homályos, félreérthető korábbi médiaanyagok alapján az elvárások persze mesterségesen fel lettek tornázva, a kiadó nyilván örül az extra figyelemnek, de a kommunikációs bakikat senki nem fogja kijavítani. És itt jön a nagyotmondás visszacsapó ereje effektus, a hájp visszarúgása, megspékelve egy Titanic-effektussal, amikoris gyak teljes kéjjel csámcsog a szakma valami nagy és grandiózus dolog katasztrófáján. Óriási hatalma van a gémerújságíróknak, simán el tudnak kaszálni egy játékot úgy hogy az nem is érdemli meg, de életben is tartanak közel játszhatatlan rétegjátékokat, valami mesterséges, kicsit sznoboskodó fílinget kölcsönözve neki. Nem tetszik a játék, akkor te nem érted, akkor te hülye vagy, na ez meg egy császár új ruhája effektus. Érdekes, hogy milyen lavinaszerűen megy végig az egész gémer médián egy egy ilyen roham, szinte mindenki felül a trendre.

    Ez a cikk viszont higgadtabb hangvételű, ami ebben a felfokozott szituban mindenképp dícséretes.
  • kicsizoz
    #6
    60 óra játék után a felénél lehetek, az összegzéssel egyetértek!
    A game remek lett, nem bántam meg, hogy megvettem, de lehetett volna sokkal jobb is.
    Nem találkoztam több bug-gal mint más játékoknál, inkább a kihagyott ziccerek zavaróak, lehet ezek majd a multival jönnek...

  • kal el
    #4
    Kicsit spoileres a cikk az ereklyés résznél, de amúgy nem rossz, a story és látványvilág viszi a játékot a hátán egyértelmű és ebből vesznek le egy szép darabot a bugok,glitchek,járókelők,úszás stb.
    Utoljára szerkesztette: kal el, 2021.01.10. 21:27:37
  • Although_
    #3
    Szigorúan hard, very hard a többi a sztori mód.
  • Although_
    #2
    Mintha MI tekintetében nem ugyanazt a játékot látnánk, ha közel van egy őr is "kidobom" úgymond a delikvenst meghallja és elkezd keresni ha épp, hogy nem vett észre mikor leszedek egy őrt, akkor is elkezd keresni, militech pl. az csapatban mozog riadoztatja a többieket és visszajön.
    Egy rpghez főleg egy akció rpghez ez bőven átlag feletti. Ha a tömeg ai-ról beszélsz az más. Azt könnyű lesz javítani.
    Utoljára szerkesztette: Although_, 2021.01.10. 19:59:19
  • Macropus Rufus
    #1
    "Az alapvető probléma nyilván az, hogy a CD Projekt RED megtévesztette, átverte a játékosokat, hiszen nem úgy néz ki a végeredmény"
    konkrétan a lengyel btk alapján is fent áll a bűncselekmény tényállása
    (286. cikkelye: „hamis adatszolgáltatás pénzügyi előnyök megszerzése érdekében” )
    + 2 csoportos per is megy már a cég ellen az usákoknál
    Nem is tudom, egy fél kész, hibáktól hemzsegő játékot ajánlani... sztem gáz.
    Ha ez egy fizetett cikk volt akkor megértem, de am. nem.