kvp#3
A kamionok egyik fo elonye az, hogy uthalozat mindenhova van, vasuti teherszallitas viszont csak a teherpalyaudvarok kozott. Amig a vasut alternativaja a foldut volt, addig megoldottak az intermodalis atrakakast es a "first/last mile" okrosszekerrel volt megoldva. Most mar viszont vannak rendes utak.
A vasut akkor kerul elonybe megint, ha annyira nagyra no az elszallitando anyagmennyiseg, hogy az kozuton mar nem fer el es nincs vizi szalliasi lehetoseg.
Alternativa lenne az automatizalt kamionok kombinanlasa a konteneres szallitassal es az automatizalt atrakassal. Ekkor egy begyujto-szetoszto rendszerben lehetne a vasuti atrakopontokhoz/tol szallitani a kontenereket, amik ezen kozpontok kozott mar vasuton szallithatoak. Automatizacio nelkul is van ra pelda, japanban azt a keves vasuti teherszallitast amit meg meghagytak pont ezen elvek szerint szerveztek meg. A vasut elonye ott nem csak az alacsonyabb energiafogyasztas, hanem a nagyobb elerheto sebesseg, ami foleg csomagszallitasnal es romlando aruknal lenyeges es arversenyben kepes legyozni a kozepes tavolsagu legiszallitast.
Agyturbinikusz#2
Sajnos a vonat nem tud beállni a Tescóba, de lehet változna ez is ha a földalatti közlekedést fejlesztenek, kötöttpályás elgondolás menten.
Tudom, nincs rá pénz vannak fontosabb dolgok, a Nepnek kenyér és cirkusz kell, de mar csak cirkuszra jut