25
  • ostoros
    #25
    Uber szopó!
  • pakeszke
    #24
    na megjott a masik taxis kocsog
    szopkodjatok egymas faszat...

    nekem tehetnek a hiena taxis egy szivesseget...
  • camper
    #23
    Hát ja... már belefájdult a fejem a végtelen sok butaságba amit itt olvasok. Mindenesetre a matematika nem az erőssége a gyereknek, ezt tényszerűen kijelenthetjük.
    Az meg hogy a szociopata jelzőt dicséretnek veszi csak hab ezen a tortán. De ezzel szerencsére nem nekem kell megbirkózni, birkózzon meg vele az aki vele négyfal közt él.
  • ostoros
    #22
    Az Uber szopók már megint tombolnak?
  • pakeszke
    #21
    https://www.youtube.com/watch?v=CsAr0EHGoc8

    tehat irod hogy en: "Egyidejűleg a szociopaták sima modorú, gyakran vonzó és spontán személyiségek, meggyőző beszélőkészséggel. Rosszul viselik a monotóniát, hamar elunják magukat, állandó szükségletük van különböző impulzusokra, ami felelőtlenséggel párosul."

    tenyleg ossze akarsz jonni velem vagy miert irod?

    ja amugy visszaolvastam, mert hat te tenyleg kihagysz par reszletet, es anno en ezt irtam:
    "#8válasz2020.02.24. 12:20
    ugy kell meghozni a szabalyozast, hogy kihasznaljak az Uber elonyeit"

    tessek majmi, leirtam hogy PLUSZ szabalyozas kell rendszerszinten, de ez tenyleg kezd dedos szint lenni, hogy utana vered magad hogy mik az elonyok hat az BASZOD hogyha veletlenul BEVEZETNEK ezeket a szablyozasokat amiket leirtam(EZT TE BAROM: 1., km alapu utdij kell, ahol az auto mint kaszni lenne 30 Ft / km, az meg ha dizel akkor + 50 Ft, ha meg raadasul dugoban van, akkor 50 Ft / km, plusz 50 Ft / km ha szmogos idoben jaratja az autojat) akkor talan pl. jobb levego is lehetne mert esetleg nem a taxis kocsog tolna magat a dizellel hanem az Uberes kocavezeto az elektromos autojaval mert annyira megdragulnanak a szolgaltatasok hogy ott mar megerne az hogy elektromossal toljak
  • camper
    #20
    Figyu.. ez a beszélgetés onnan indult, hogy az uber készitetett egy felmérést milyen mértékben csökkenti ő a városi forgalmat. Csak hogy ez a felmérés nem azzal az eredménnyel zárult mint amit az uber elvárt, épp ellenkezőleg, az derült ki, hogy ők épp rontanak a helyzeten.

    Erre írta be valaki, hogy integrálni kell az uber előnyeit a városi közlekedésbe. Mindezt egy olyan cikknél mely épp azt taglalja, hogy az uber a probléma egyik okozója.
    Erre én feltettem a kérdést, hogy mégis, mik az uber előnyei..?

    Erre itt vagy te, aki már ott tart, hogy az uber előnye az, hogy az uber elktromos autójával be lehet előzni a g.eci taxist - még akkor is ha annak előnye van - mert a taxisnak csak a szája jár, ahhoz már gyáva hogy belédmenjen.

    Figyu.. te vagy 13 éves vagy, vagy pedig egy felnőtt szociopata.
    Én szívből remélem, hogy elöbbi.
  • pakeszke
    #19
    megint csak a szamba adod az elkepzelesedet

    3 milkas benzines nem turbos kisautot lehet venni, ne gyere nekem a kocsog taxisok altal atvert szemet intezkedessel hogy mindekeppen masfel tonnas szornyek kellenek taxinak, mert ez nem igaz...

    az hogy a Taplos meghozta azt a taxis torvenyt az szegyen csakugy mint az Uber elzavarasa is

    egyebkent mit szamit neked hogy a 3 milkas uj auto tulajdonos milyen celbol akar automegosztasi szolgaltatast vegezni?
    ha o pl. csak eltoltene az idot ahhoz mi kozod?
    az hogy o ugy gondolja, hogy a 3 milkas kisautojanak az amortizaciojat meg a szervizeleset amugy is fizetne ha evi 5e -t rak bele vagy akkor is evi 20e -t az Uberezessel, akkor minek vered magad?
    tenyleg mit erdekel hogy milyen rosszul jar az, aki igy kihasznalja az auotjat hacsak nem egy kocsog g.ci hiena lennel?

    amugy az eletkorom eleg ahhoz hogy 5e -seket kell hogy adjak a taxisnak, es hogy autoval ragyorsitsak a kocsog taxisra ha be akar elem pofatlankodni... erdekes a multkor is csak az volt hogy ott verte magat es meltatlankodott, hogy nem mondtam le az elsobbsegrol de ahhoz nyuszi volt hogy belem is jojjon... mondom csak a pofatok a nagy
  • camper
    #18
    Figyu.. írd már be az életkorodat, félő hogy én itt egy 13 évessel vitazom arról, hogy mi az uber, mi az a taxi, mi az a bruttó, annak mennyi is a 25%-a, mennyibe kerül egy elektromos autó, sőt, ha jól tippelem neked még arról sincs fogalmad mennyibe kerül egy 0 kilométeres mezei benzines Skoda Octavia.

    Ráadásul újabb logikai bukfenc, hisz állításod szerint a g.eci hiénák alapból drágák, de még ezt is jól megfejelik azzal hogy mindenkit átvernek + ők nem dobálják át az uber ablakán a bruttójuk egynegyedét és mégsem látom, hogy 10 milliós elektromos autókkal szaladgálnának.

    De az uber.. az igen. A taxiár 66%-ért fuvaroz, ennek a 25%-át élből átpasszolja az ubernek + csak akkor dolgozik ha épp nincs jobb dolga és ennek a garantált eredménye a 10 millió forintos elektromos autó.

    A fentiek alapján csak ragaszkodnék hozzá, hogy írd már be az életkorod.
  • pakeszke
    #17
    te tenyleg nem vagy kepes a lertakat ertelmezni es allandoan a mas szajaba adod a szavakat?
    megis mit lehet ezen felreerteni?
    "az ubernek az az elonye hogy aki ujepitesu autot vesz, netalantan kornyezettudatos es elektromosat venne..."

    most feldobtal egy erdekes kerdest hogy allitasod szerint nem valtozna semmi, mert ugyis a taxisok lennenek az Uberben is?
    ha jol tudom az Ubernek az volt a MASIK elonye hogy lehetett a zurivezetoket es/vagy taxisokat velemenyezni, de szoljal mar ha tenyleg segg vagy a temahoz mert akkor ugy beszelek veled mint egy idiotaval, mint egy hulyevel, mint egy imbecillissel vagy mint egy taxissal...
  • camper
    #16
    Elektromos autó 3 millióért? Melyik az? Te kevered az autót a rollerrel.

    Figyu.. azért mert neked anno egy taxis negdugta a csajodat pusztuljon a taxistársadalom? Ki vagy te, a Nero?
    Nekem meg egy pék dugta meg a csajomat, akkor bontsuk le a pékségeket?

    Megbuktál natekból, azt sem tudod mi az a bruttó, annak mit takar a negyede és most megbuktál logikából is.

    Ha egy kis logikát vinnél bele mit gondolsz, ha az uber tarolná a taxispiacot kik köszönnének vissza rád az uber autóiból? Csupa Brad Pitt és mosolygös kismamák?
    Elárulom neked csak volt taxisokkal talalkoznál, de úgy már emészthetöbb lenne a lelkivilágodnak, hogy nem sárga autóban ülnek?

    Figyu.. matematika, logika, értékrend, ezekkel mind gyengén állsz, azt javaslom hagyjuk is a kettönk közti kommunikációt, teljes mértékben felesleges.
  • pakeszke
    #15
    akkor ertelmezzuk ezt is...
    "az ubernek az az elonye hogy aki ujepitesu autot vesz, netalantan kornyezettudatos es elektromosat venne..."

    uj autot irtam elsosorban, amibol van 3 milkaert is mar uj
    (persze azt kihagytam hogy rendes turbo nelkuli benzines legyen, de hat ez egy olyan alapfelteves, amihez sajna a retardalt taxisok sajna nem kepesek eljutni... esetleg te is taxis lennel amugy?)

    g.ci taxisok alatt a teljes kollektivat ertem, mert anno amikor 2 eve korhazba kellett jarni a patkany taxis lehuzott egy 8 km -es utra 5e -re, azota ezeket a FERGEKET nem tekintem embereknek, es ugy is allok hozzajuk

    most akkor mi van a matekkal? van egy 3 millas auto amibe beleraknak evi 5e-t, szoval van abban meg 5e - 15e km -nyi futasteljesitmeny amit vigan elfutkaroz, akkor miert gond hogy megy vele az ember?
  • camper
    #14
    Jó, akkor hagyjuk a kismamákat - akik nem is terhesek - ők csak példaként szerepeltek... Vessézük ki a hozzászólásod más oldalról.

    Azt irod, hogy a g.ci hiénákat ki lehetne hagyni (bár erről még nem derült ki, hogy a hiénák alatt a teljes taxis társadalmat érted vagy csak azokat akik sárga autóban ülnek) , ehhez csak az kell, hogy a rendesen szocializált emberek (bocsánat, csak lecseréltem a kismamákat tiszteségesen szocializáltakra, feltételezem erre utaltál a kismamákkal) vegyenek 10 millióért elektromos autót és ha ez megvan akkor az ubernek fizethetnek a bruttójukból 25%-ot és nem is kell csak negyed/félmunkaidőben tevékenykedni.

    Figyu... tanultál te matematikát?
  • pakeszke
    #13
    figyelmesebben el kellene olvasnod ha mar probalsz okosnak tunni

    a kismama munkavallalasat amikor visszamenne melozni, ot egy plusz peldakent emlitettem meg, illetve nem irtam sehol sem terhes kismamat
  • camper
    #12
    Az uber előnye, hogy a kismamák akik új/újszerű környezettudatos elektromos autót vesznek azok tudnak akár este is dolgozni kismamaműszakban amikor épp mennek haza és irányban vannak és ez nekik tök jó.

    Jól követem az okfejtésed? Ezt akartad megfogalmazni?


    Terhes kismamák akk elektromos autókkal félmunkaidőben kiszoritják a hiénákat??
    Figyu.. miről beszélsz?

    Kezdjük az alapoknál, a te értelmezésedben kik a hiénák?
    A taxisok? De igy minden taxis? A svájci taxisok is? Vagy csak azok, akik sárga autóban ülnek?

    Figyu, egy dolgot tudok neked tanácsolni: picit távolodj el a közösségi médiától, mert ott téged csúnyán átvernek.
  • pakeszke
    #11
    az ubernek az az elonye hogy aki ujepitesu autot vesz, netalantan kornyezettudatos es elektromosat venne, az ha reszmunkaidon van amugy is, akkor olyan negyedes meloidoben tud melozni ugy hogy az uj / ujszeru autoja ki van hasznalva
    illetve a kismamak akik el akarnanak menni melozni azoknak ez pont idealis lenne, parszor estenkent is bevallalhatnak de legtobbszor napkozben

    es az a legnagyobb elonye, hogy a g.ci hienakat ki lehetne hagyni, igy azok pl. elmehetnenek segednek a komuvesek melle, hogy vegre a penzt amit megkeresnek azert tenylegesen meg is dolgozzanak
  • camper
    #10
    ugy kell meghozni a szabalyozast, hogy kihasznaljak az Uber elonyeit


    Mik az uber előnyei? Meséld már el, kíváncsian várom.


    Sequoyah: Az en autom pedig a SAJAT garazsomban van, ott pedig senkit nem erdekel hogy mennyi a hely...


    Szerinted akik Budapesten az utcán parkoltatják az autójukat azok mókából nem állnak be a 'SAJAT' garázsukba? :D

    Az meg, hogy te azonos ár mellett is inkább a helyi taxi helyett inkább az amerikai ubert hívnád, amely beékelödött közéd és a sofőr közé mint egy élősködő én azt hiszem erre racionális magyarázatot nem fogsz találni. Ez ellentmond a matematikának, logikának egyaránt.
  • Sequoyah
    #9
    Ez egy Amerikai kutatas, ott kb 3-4 nagyvaros van ahol tenyleg a tomegek hasznaljak a tomegkozlekedest, ott is csak a varoskozpontban.
    Szoval az esetek nagy tobbsegeben az autozastol vonja el az embereket.

    A hozzaszolasod masodik fele pedig ertelmetlen. Ha elmegyek valahova, akkor oda leparkolok, es foglalok egy parkolohelyet. Ha uberrel megyek, akkor ugyanugy odaautozok, de NEM foglalok parkolohelyet.
    Az en autom pedig a SAJAT garazsomban van, ott pedig senkit nem erdekel hogy mennyi a hely...
  • pakeszke
    #8
    ugy kell meghozni a szabalyozast, hogy kihasznaljak az Uber elonyeit
    azaz hogy elektromos autok jarjanak es a belvarosban felszabaduljanak parkolohelyek, tovabba hogy az Uber el tudja latni a tomegkozlekedes feladatat
    ehhez a szabalyozas a kovetkezo:
    1., km alapu utdij kell, ahol az auto mint kaszni lenne 30 Ft / km, az meg ha dizel akkor + 50 Ft, ha meg raadasul dugoban van, akkor 50 Ft / km, plusz 50 Ft / km ha szmogos idoben jaratja az autojat
    2., belvarosi felszini parkolohelynel be kell szedni a dijat ami 50e / honap
    3., az 1., -ben levo osszes dijtetel felezeset kerheti az Uberes sofor ha bizonyitja, hogy ket fizetos vendeget vitt
  • camper
    #6
    Érdekes amit írsz, ugyanis a taxisok voltak az egyetlenek akik első naptól szajkózzák, hogy az uber egy szipla taxiszolgáltatás.
    Utoljára szerkesztette: camper, 2020.02.20. 18:23:38
  • Sequoyah
    #5
    Kiveve ha az utvonalunkon nincsen tomegkozlekedes. Ha nem kell autot vasarolni es fenntartani, akkor meg egy dragabb uber is jobban megeri.

    Eleve az Uber felre van pozicionalva. Egyszeruen sokkal jobban mukodik a szolgaltatas, mint a taxi, es erre kene epiteniuk, nem arra hogy olcsobbak. Az olcsosag mar nem sokaig tart, mert lassan csodbemegy a ceg, ami folyamatosan veszteseget termel. Viszont en a taxival azonos arban is inkabb az Ubert valasztanam, es sokan masok is.
  • Sequoyah
    #4
    Es mi a helyzet hogy ha azt is belevesszuk, hogy egy csomo parkolohely felszabadul?

    Nyilvan a forgalom szempontjabol az uttestnek mindegy hogy a sajat kocsimmal megyek, vagy maseval, de parkolas szempontjabol nagyon nem. Mennyi hely szabadult igy fel az utak szelen es a parkolohazakban?
  • esemve
    #3
    Áh, ez inkább autóbérlés sofőrrel :) Hiszen maguk a taxisok mondták, hogy az über nem taxi, így hát nyilván nem vonatkozhatnak rá a taxizás szabályai... :D
  • duke
    #2
    "A pontból B pontba mentek, elszállítsák magukkal azokat is, akiknek az úti célját érintette az adott útvonal."

    Ez kb 5 percig volt igaz, amig ki nem derult, hogy nem mukodik. Utanna mar tudatos szelhamossag illegalis taxizas.
  • kvp
    #1
    Az uber jelenleg egy adomentesitessel olcsositott taxi szolgaltatas. Azok hasznaljak akik egyebkent a tomegkozlekedesre kenyszerultek volna. Akinek van autoja az termeszetesen azt fogja hasznalni, mert olcsobb es kenyelmesebb.

    ps: Kiszamoltak, hogy normal embereknek a sajat napi utvonalukon felul nem eri meg uberezni. Ha meg mellekeskent csinalja valaki munka utan az mar taxi szolgaltatas. Es meg az sem feltetlen eri meg ha adozik is utanna. Csak feketen vagy ceges keretek kozt eri meg anyagilag uber soforkodni.