12
  • Sequoyah
    #12
    Gratulalok, sikerult megtalalnod a tobb evtizedes, legprimitivebb megoldast ami nem mukodik...

    Javaslom inkabb olvasgass a kovetkezo temakban:
    - Monopoly
    - Oligopoly
    - Captive market
  • morguldae
    #11
    Egyszerű a megoldás, nem kell Apple terméket vásárolni! Nem is vennék olyat soha!
  • ktamas74
    #10
    Érdemes megnézni:

    Real or Fake? Trying to Replace my iPhone Battery in Shenzhen, China
    Utoljára szerkesztette: ktamas74, 2020.02.10. 13:17:12
  • wraithLord
    #9
    Szerintem mindent kb. ugyanazon a gyártósoron csinálnak. Egy kínai és egy nyugati márka között max. a quality control a különbség. Tehát a minőségi követelmények, és hogy mit engednek kikerülni a gyárból. A kínai márkák között elvileg több a valamilyen hibás alkatrész. Pl. most rendeltem a laptopomba másik kijelzőt, nyilván kínait rendeltem, mert sokkal olcsóbb, de kicsit azért szerencsejátéknak éreztem a dolgot, mert sokan panaszkodtak a fórumokon azzal a kijelzővel kapcsolatos pixelhibára, vagy béna ragasztásra, ami durva screen bleedinget vagy sárga képernyőszélet eredményez. Szerencsére semmi baja nincs, jobb mint az eredeti volt.

    Szóval elvileg a nyugati márkáknak jobbaknak kellene lenniük, mert magasabb QC követelményeknek kell megfelelniük. Az más kérdés, hogy 2-ből 2x szoptam ASUS monitorokkal, pedig elvileg nagy márka vagy mi (ha nem is nyugati). Tehát az kérdéses, hogy valóban így is van-e, az ASUS esetében már megdőlt ez a "hiedelem", mert eddig minden szar volt, amit vettem, és ASUS volt (pl. laptop, 2 monitor, 2 alaplap). Nem úgy szar, hogy használhatatlan, csak a QC nem volt éppen a topon egyik esetben sem.
  • kvp
    #8
    Az Apple mint gyarto altal adott alkatreszek hasznalatanak megkovetelese jogilag vedheto. A gond ott van, hogy sokszor nincs potalkatresz. Ilyenkor az Apple sajat szervizei sem tudnak javitani. 3rd party vagy bontott alkatreszt meg erthetoen nem szeretnenek a keszulekeikbe.

    Az ugyfel adatok atadasa gdpr szempontjabol lehet problemas, de ez az usaban is tamadhato.

    Ha jol tudom 1 ev szerviz vagy csere garancia van, utanna jogilag nevezhetik nem javithatonak. A valosagban a hivatalos arusitas vegetol indul az 1 ev, utanna allnak le a sajat szervizeik a javitassal. Az utobbi idoben sokszor fogytak ki az alkatreszekbol. Ilyenkor garanciaidoben csere (ugyanolyan vagy jobb keszulekre, esetleg levasarolhato) utanna meg vallvonogatas. Ez jogilag rendben van, de gyakorlatilag a megjelenestol szamitott 1-3 eves elettartalmot es szerviz tamogatast jelent. Utanna pedig sajnos ujat kell venni.

    ps: Igen, dragak. De ha valaki nem tud evente uj iphone-t vagy 3 evente uj macbookot venni, akkor erdemes vagy egy olcsobb vagy egy javithatobb keszulek utan neznie.
  • Tinman #7
    Hajrá cseréld ki pl. egy tabletben a touch screen-t úgy, hogy a kijelzőnek semmi baja...
  • Tinman #6
    1 év gar van erre a szarra.

    Már megbocsáss, de hadd tegyenek utána bele olyan kijelzőt amilyet mondjuk én akarok és ne olyat, amilyet az Apple túlárazva akar.

    Nem tudom megszámolni, hogy életem során eddig hányszor cseréltem kijelzőt laptop, mobil, tablet készülékekben, ugyanis ez is a munkámhoz tartozik. Ezeket az alkatrészeket 3rd party beszállítótól vesszük és nem az adott készülék gyártójától!

    !SOHA! semmilyen probléma nem volt... de egyetlen egyszer sem! Ugyanis az Apple a kijelzőit pontosan u.o. gyártósorokon gyártatja le, mint ahol legyártja pl. egy LG, Samsung, Philips... nyilván az adott technológiák eltérhetnek, alacsonyabb lehet akár a kontrasztarány, betekintési szög, stb. de, aki picit többet áldoz rá, az a gyárival teljesen egyenértékűt kap a készülékébe!
  • monk00
    #5
    Nem is baj hogy ilyen szigorúan veszik, mert a magyar szervizek kilopnák a szemünket is ha tehetnék. És meg is teszik egyébként...
  • cateran
    #4





    Utoljára szerkesztette: cateran, 2020.02.10. 02:23:40
  • M2 #3
    "Az Apple által tavaly augusztusban bejelentett Independent Repair Provider (IRP) nevű program"

    Independent = független

    A buziknál ott az Apple-nél mást jelent?

    Ezekben a kérdésekben az EU-nak sokkal jobban az ilyen cégek tökére kellene lépnie! Piacon megjelenés utáni tíz évig kötelező alkatrész szállítás bárkinek (szerviz, magánember, Pistike), maximum 30 napon belül! Ellenkező esetben a termék nem javíthatónak minősül és visszajár a vételár. Plusz esetleg még egy kis környezetvédelmi bünti, adó formájában.
  • VolJin
    #2
    Jogos az elvárás, hogy saját alkatrészeket használjanak a javításkor...
  • Tinman #1
    Retkek.