152
Half-Life Alyx
  • mulli1986
    #152
    Engedd el. Már 100-szor kitárgyaltuk, hogy sima FPS-nek egy kalap szar az egész, mert lassú, zárt és unalmas (tipikus VR jellemzők videón keresztül). Még a mai gamer közösség se pénztárcában se mentálisan nem kész a VR-ra. Aki meg igen, próbál értelmet verni a nagy többségbe, ami tudjuk hogy már csak statisztikai alapon is tele van fogyatékosokkal, ergo esélytelen. Hagyjad, had próbálkozzanak, ha nekik ez a minőség elég, akkor had szórakozzanak (végülis az online TV adók is kurvára mennek a 480p felbontással és mozis hanggal. Ennyire igénytelenek az emberek és kész, a lényeg hogy elmondhassa, látta, próbálta, szar/fos, ahogy írtad)
    Majd ha szellemileg felnő a gamer közösség a VR-hoz, akkor majd fognak értelmesebb játékot is csinálni VR-re, mint ez. Mert egyébként ez is egy kalap fos VR szempontból, mert annyi ziccert hagytak ki, hogy egy két évvel előtte járó VR-mod a fallouthoz vagy skyrimhez is messze nagyobb játékélményt ad. Tény, hogy az Alyx szép, de mást nem igazán tud felmutatni mint VR játék. Ez meg doszt elég a konzolokra is meg a gamer közösség nagy részének. Lásd a sikerét a sok hulladék AAA játéknak mint a codok BF-ek vagy a NFS széria. Fogyatékosokból szedik gennyesre magukat és az aki szeretne minőségi játékkal játszani, az várhat 2-3 évet mire egy valamire való játék kipottyan egy gyártótól...
    Utoljára szerkesztette: mulli1986, 2021.05.19. 22:08:30
  • hunbalee
    #151
    Szólhatsz csak kb semmit nem ér. Aki akarja tolni VR nélkül fogja is. Ahogy sok játékot amit előbb VR-re adtak ki, kiadnak simán is mert a kiadó látja hogy sok ember nem csak a VR-re matyizik és VR nélkül új eladások lesznek. Nekik eleve kell is hogy 2 féle verzió legyen ,mert ők a játékot akarják eladni a valve meg a VR headsetet inkább mintsem a játékukat.
    Amint jóáras lesz én meg is veszem és tolom ezzel a megoldással,de lehet addig készül majd még több
    Utoljára szerkesztette: hunbalee, 2021.04.15. 12:17:07
  • Kancsalborz
    #150
    Csak azt mondja már meg valaki hogy minek ?
    Egyszerűen nem értem.
    Ez egy teljesen 100%-ig VR-mechanikákra tervezett játék. Ha ezeket kiveszik, ill. gombnyomásra működnek, az egész játék lényege vész el.
    Persze a történetet végig lehet tolni az jó nagyon, csak a hangulata veszik el teljesen...

    Vagy ennyire fontos, hogy mindenképpen ki kelljen próbálni minden game-t mindenkinek, főleg azokra gondolok - és bocs ha valakinek ez sértő de így gondolom - akiknek "viszket a segge" hogy minden létező megjelenést kipróbáljon ha tetszik neki ha nem, hogy azután beírja majd ide : "Mekkora szar/átlagos izé ez már, nem tudom mit esznek rajta"...?

    És egyébként még ki szeretne olyan FPS-el is játszani amiben nem lehet lőni, vagy olyan vanília fagyit enni amiben nincs vanília ?

    Most nem akarok "elitista" lenni, de akinek nincs VR-ja az ne akarjon már játtszani ezzel, vagy ha mindenképpen akarja, ne legyen már meglepődve/megsértődve hogyha így kap egy átlagos valamit.

    Én is imádom a realiszikus repszimeket, régen sokat is játszottam velük, de ma már nincs a maiakhoz "felszerelésem", és nem is kívánok rá befektetni, ezért nem játszok velük és nem sírom tele a fórumokat sem hogy tegyék már bill+egérrel játszhatóvá, mert kb. az a műfaj kiherélése lenne.

    Na kb. ilyen élmény lesz az Alyx is szemüveg nélkül, most szólok.

  • hunbalee
    #149
    Mondtam én hogy jönnek még...

    Jön egy újabb mod, ami VR-nélkülivé teszi a Half-Life: Alyxet, és ez az eddigi legjobb lehet

  • hunbalee
    #148
    Valve’s flagship VR game Half-Life: Alyx has surpassed 2 million owners on Steam, according to SteamSpy.
  • grebber
    #147
    Sajnos passzolom. Abból kifolyólag hogy alap verzióról se ír senki se így erről a non vr-ről se fog senki.. inkább a külföldi fórumokban kéne kutakodni vagy talán a torrent oldalakon hátha ott valaki feltette.
  • JaSoN HuNTeR #146
    ezt raktam fel

    így raktam fel:

    ownload the latest release from the releases page. You'll need a program like 7-Zip to open it.

    Extract "hlvr" and "pancake_base" to your "steamapps\common\Half-Life Alyx\game" folder. Make sure you overwrite any files that need to be overwritten.

    Add "-novr" to the launch options for Half-Life: Alyx.

    That's it! Simply make an addon (or if you have an existing one, use that), and you can now use the PFSK!

    és mégsem megy.

    Játék sem indul el kidob hibával hogy nem találja a HLVR-t és install failed. 110es hibakód

    Utoljára szerkesztette: JaSoN HuNTeR, 2020.06.16. 11:02:08
  • grebber
    #145
    Setup
    New method

    Install [SteamVR] (https://store.steampowered.com/app/250820/SteamVR/).
    Unzip the driver "HalfLifeAlyx.SteamVR.driver.zip", in the folder "...\Steam\steamapps\common\SteamVR\drivers" .
    Change the settings in the configuration file "...\Steam\steamapps\common\SteamVR\drivers\tovr\resources\settings\default.vrsettings", "renderWidth" width, and "renderHeight" the height of the game’s resolution (for example, for a game in 1920 by 1080, you need to set "renderWidth" 1920, and "renderHeight" 1080 (to reduce FOV, you can set "ZoomWidth" to 0.8 and "ZoomHeight" to 0.8, so this will help reduce the "black corners"), if the game slows down, then these parameters can be made smaller, for example, 1280 and 720).
    Start SteamVR and in the SteamVR status window, click -> Room settings -> Small room -> Calibration -> 170 cm. You can close the SteamVR tutorial, and SteamVR Home is disabled in the SteamVR settings.
    For Steam, go to the game’s properties, click on the launch options and enter + vr_gg_gesture_pull 0. For a regular shortcut, go to the shortcut properties and add the same: "C:\Games\Half-Life Alyx\bin\win64\hlvr.exe " +vr_gg_gesture_pull 0. This is necessary so that objects are pulled up by one button.
    Run the game, select the game and click on it, then press ALT + TAB and switch to the "Headset Window" and click. The SteamVR status window and SteamVR messages can be hidden.
    In the settings of the games, select "Movement: Sliding" (for a smooth walk like in normal games) and turn off the rotation (so that the inscription does not interfere with the rotation).
    (Optional) To play in spectator mode, you need to change the "Stereo" parameter to true. Set "renderWidth" and "renderHeight" - 1920. To disable the cursor, use the "HideCursor" utility (in the archive with the driver). You will also have to load the game into the "Headset Window".

    Old method: TrueOpenVR

    Unzip TrueOpenVR into the folder "C:\Program File\TrueOpenVR"
    Unzip the driver "HalfLifeAlyx64.dll" into the folder "C:\Program File\TrueOpenVR\Settings\Drivers".
    Run"TrueOpenVR Settings.exe"(C:\Program File\TrueOpenVR\Setttings), select"HalfLifeAlyx64.dll"there and click apply.
    Install SteamVR.
    Unzip the driver "TrueOpenVR.SteamVR.manual.zip" for SteamVR (bridge driver), in the folder "...\Steam\steamapps\common\SteamVR\drivers".
    Change the settings in the configuration file "...\Steam\steamapps\common\SteamVR\drivers\tovr\resources\settings\default.vrsettings", "renderWidth" width, and "renderHeight" the height of the game resolution (for example, for a game in 1920 by 1080, you need to set "renderWidth" 1920 and "renderHeight" 1080 (1280 can be used to reduce FOV or increasing "ZoomWidth" to 0.8 and "ZoomHeight" to 0.8, also this will reduce "black corners"), if the game slows down, then these parameters can be made smaller, for example, 1280 and 720). Also, "windowWidth" is the width of the window, and "windowHeight" is the height, these parameters must strictly correspond to the resolution of your monitor (see the resolution in the settings). You must also change the "Stereo" parameter from true to false. If you want to play 3D on a mobile VR headset from a smartphone, you can leave true, but renderWidth will have to be changed back to 1080. For PSVR helmets and other HDMI helmets working in the extended screen mode, you can change the"windowX"parameter to 1920 (resolution width the first monitor) and the window will be displayed on the second monitor.
    Start SteamVR and in the SteamVR status window, click -> Room Settings -> Small Room -> Calibration -> 170 cm. The SteamVR tutorial can be closed, and SteamVR Home is disabled in the SteamVR settings.
    For Steam, go to the game properties, click on the launch options and enter +vr_gg_gesture_pull 0. For a regular shortcut, go to the shortcut properties and add the same: "C:\Games\Half-Life Alyx\bin\win64\hlvr.exe" +vr_gg_gesture_pull 0. This is necessary so that the objects pulled up on one button.
    Run the game, select the game and click on it, then press ALT + TAB and switch to the "Headset Window" and click. The SteamVR status window and SteamVR messages can be hidden.
    In the game settings select "Movement: Sliding" (for smooth walking as in regular games) and turn off the rotation (so that the inscription use the rotation does not interfere)..
    (Optional) To play in spectator mode, you need to increase the FOV in the configuration file "default.vrsettings" by 110. Return the "Stereo" parameter to true. Set "renderWidth" and "renderHeight" - 1920. To disable the cursor, use the "HideCursor" utility (in the archive with the driver). You will also have to load the game into the "Headset Window".

    Also study the descriptions of the buttons, if you cannot pass at some point, read the instructions and see the walkthrough manuals on youtube.

    If you are running SteamVR Home, then go into SteamVR settings and disable its autostart when SteamVR starts.

    Start SteamVR first and only then the game.
  • JaSoN HuNTeR #144
    próbáltam, de nem müködik.

    Ezért lenne jó egy pontos leírás magyarul.
    Utoljára szerkesztette: JaSoN HuNTeR, 2020.06.16. 10:31:54
  • grebber
    #143
    Nincs meg a game csak a mod de simán be kell másolni mivel semmiféle telepítő nincs.
    Utoljára szerkesztette: grebber, 2020.06.15. 06:45:54
  • JaSoN HuNTeR #142
    hogyan kell ezt pontosan telepíteni? Leírnátok légyszives.
  • Gibor
    #141
    Én azt várom hogy VR-ba építsék fel az első két részt.
  • mulli1986
    #140
    Fasza lett, le a kalappal. De így már látszik mennyire nevetségesen könnyű a játék ilyen módon. Ezzel a tempóval sztem olyan 2 óra alatt át lehet vinni a játékot. Kihívás nincs benne. Mondjuk a fegyverek láttán erős nosztalgikus érzések indultak meg bennem. Kár hogy nem rakták ezeket is bele az eredetibe...
    Utoljára szerkesztette: mulli1986, 2020.06.01. 00:23:39
  • Sir Cryalot
    #139
    Nagy módszer :D

    Akk önszántából 110fovozik monitoron ahol max 60 reális attól meg nemigen lehet mást várni, csak frocsogest pozitív vagy negatív elojellel. :D
    Mondjuk a fovtard-ság vr-ben is jelen van :D
  • Dency
    #138
    Hl2 -t nem akarja valami hl fan átportolni source2-re?
  • Gibor
    #137
    Hát ez így olyan meeh kategória. Rendben működik VR nélkül, szuper, csak épp ez a játék VR-ban elképesztően másabb. Ilyen módszerekkel majd pár ember végig játssza és jön a fröcsögés hogy mekkora egy szar , vr-ban meg Jeffnél össze fosná magát . Bár igazából el se kell odáig menni, az első egykét zombi is elég para az elején.
  • grebber
    #136
    NO VR MOD letöltés


    Utoljára szerkesztette: grebber, 2020.05.31. 10:06:02
  • Gibor
    #135
    Néztem róla videót, nem hiszem hogy ki akarom próbálni Alyx-et befejeztem, és továbbra is tartom hogy borzasztóan jó lett, a vége meg lesokkolt.
  • mulli1986
    #134
    Komolyan? :O

    EZ a HP Reverb Alzás? Járt hozzá ennyiért kontroller?
  • alma2
    #133
    hat ha biztosra akarsz menni nem csak a hype vonat kapott el, van a hl1-hez is vr mod, probald ki :)
  • Gibor
    #132
    Megjött ma a HP Reverb headsetem, hát eddig is gondoltam hogy az Alyx szép lesz, persze videókból jútúbon egy kicsit turbózott HL2-t láttam. De most szemüvegbe, Jézusom, leírhatatlan hogy mennyire élethűek a fények a tárgyak meg az egész világ, egyre jobban megértem hogy ez miért VR játék és miért így akarták, meseszép és elképzelni nem lehet szemüveg nélkül hogy milyen élményt nyújt.
  • Evoluti0N
    #131
    Tudom én azt, de néha meglepődöm, amikor még magán is túltesz.
  • Gibor
    #130
    Ő mindig is SG komikusa volt, komolyan sose vedd amit ír és egész szórakoztató.
  • grebber
    #129
    Ti még nagyobbakat..
  • Evoluti0N
    #128
    Grebber, neked komikusnak kéne elmenned, akkora hülyeségeket írsz néha. :D
  • grebber
    #127
    Nincs veletek semmi baj ,kell aki bétázza ezeket az ótvarokat és majd amikor eljön a 4k-s kánaán mi is beléphetünk.
    Légy büszke hogy fizetős teszter vagy
  • mulli1986
    #126
    Akinek nincs pénze VR-ra és csak picsogni tud, annak legyen jó ez a 90 évek eleje szintű xar. Most már én is ezt mondom. Legyen nagyképű akinek VR-ja. Miért csak a VR nélküli emberek lehetnek hülyék és kretének? Had legyek már én is az és nyomhassam a fullba a kretént...
  • Dency
    #125
    Unreal academy nevezetű youtuber pont ma dobott ki egy modot nem tudom hogy ugyanaz-e, de ő már régóta rá van feküdve erre.
  • Gibor
    #124
    Katasztrófa.
  • Evoluti0N
    #123
    A videót is láttad? Ez valamii borzadály. Elég csak 5 mp-t megnézni belőle.

  • Ironman2
    #122
    Már lehet tolni egérrel,és billentyűzettel is a játékot,egy modnak köszönhetően!

    No VR MOD cikk
  • priluki
    #121
    hát ez nagyon nagy !!!
  • Evoluti0N
    #120
  • mulli1986
    #119
    Aki nem látta volna humiariban :D
    Khmm. Ezt hogy csinálod meg egér billentyűvel??
  • mulli1986
    #118
    Nem, hanem hogy a beszűkült periférikus látás klausztrofóbiás tüneteket okoz, amit szorongani kezdesz --> horrorjátékoknak egyből egy jó alap
  • lwb
    #117
    Hogy van periférikus látásod? :D
  • mulli1986
    #116
    Akkor ezt leírhattad volna, mert én se tudtam :D
  • lwb
    #115
    Nem a játék FOV-ra gondoltam, hanem a valódi RL FOV-ra. Field of view: nem gamer értelemben, hanem szó szerinti értelemben. Hogy a szemüveg blokkolja a periférikus látásod, ez pedig hozzájárul a klausztrofób érzéshez. Az ember megszokta, hogy van periférikus látása, ha ettől megfosztják, az növeli a feszültséget.
  • priluki
    #114
    engedd el .. "egy születésétől vaknak se tudod elmagyarázni milyen a piros szín pl"
    Utoljára szerkesztette: priluki, 2020.03.31. 00:43:39
  • Evoluti0N
    #113
    Rift S 115 FOV, Index 130, monitoron FPS játékoknál sokban állítható, de az ideális olyan 90 körül van 16:9 képarány esetében. Szóval igazából VR-ban nagyobb a FOV.