11
  • defiant9
    #11
    Definiálni kell hogy x m/s^2 lassításra 2 mp. reakcióidő után lehet kényszeríteni a elsőbbséget élvező autót úgy hogy még x méter térköz maradjon a művelet végén a két jármű között. A gép ezt villámgyorsan ki tudja számolni és ha teljesül akkor belevág a kanyarodási manőverbe. A megengedett sebesség felett hajtót esetleg intenzívebb fékezésre is lehet kényszeríteni (de azért nem vészfékezésre).
  • tom_pika
    #10
    "Magyaran buntetni kell a szabalytalankodo vezetoket."

    Csakhogy az nem szabálytalan, hogy ha egy forgalmas főúton senki nem áll meg, hogy a mellékútról óvatoskodva behajtót beengedje. Vagyis itt a robotautó elakad, egy emberi sofőr pedig egyszerűen betolakodna, akár a többieket káromkodásra kényszerítve is. Ennek mi a megoldása?
  • tom_pika
    #9
    "Emberi gondol­kodással vérteznék fel a robottaxikat"

    2 percenként a szexre fognak gondolni??
  • duke
    #8
    "Magyarul nem hajlando bevagni masok ele, szeles ivben kanyarodva, csak ha azok megalltak mar, tehat bitos nem okoz balesetet. Na ez a gond, senki nem fogja elengedni, tobbnyire csak ha veszfekezesre kenyszeriti oket. Erre meg nem hajlando."

    Ezen elsosorban nem az onvezeto szoftverek modositasaval lehet segiteni, hanem a jogszabalyok, a kresz modositasaval. Magyaran buntetni kell a szabalytalankodo vezetoket. Ha esetleg, most meg nincs ra megfelelo jogszabaly, akkor a gyakorlat alapjan meg kell hozni azokat. Milliard pixelnyi bizonyitek lesz, minden esetrol, tehat nem lesz problema akar orak alatt kiszabni a buntetes. Aki mas jarmuveket akar ember, vagy gep vezeti, akadalyoz, veszelyes manoverre kenyszerit, azt buntetni kell, penzzel, eltiltassal.
    Persze a kozuti veszelyeztetest, most is buntetik, csak most meg legtobbszor, nem lehet bizonyitani, de az onvezetok koraban, korlatlan mennyisegu adat fog rendelkezesre allni, tehat minden esetben lehet majd buntetni.

    Utoljára szerkesztette: duke, 2019.11.04. 01:10:13
  • defiant9
    #7
    "Más kérdés, hogy az önvezérlők lelépik már a kezdő/amatőr vezetőket (szerencsére). Csak vajon valaha el fogják-e érni egy rutinos, akár zéró baleseti múlttal rendelkező ember szintjét?"
    Az első balesetig a mindenkinek is zéró baleseti statisztikája van, nem lehet tudni hogy ennek kinél mi az oka. Arra viszont senki esetén nincs garancia hogy a következő 1000 kilométeren nem okoz-e majd balesetet. Egyébként az a mondás hogy jobb az átlagembereknél az önvezetés, de nem jobb mint egy jó ember+legfejlettebb vezetést segítő rendszerek közösen. Ahogy már mondtam párszor, nem a biztonságon lesz az emberek részéről hangsúly hanem a kényelmen/olcsóbbság.
  • kvp
    #6
    "Csak vajon valaha el fogják-e érni egy rutinos, akár zéró baleseti múlttal rendelkező ember szintjét?"

    El. Csak ugy fognak vezetni mint egy nagyon nagyon szabalykoveto es szigoru traffipaxos rendor vagy vizsgaztato. Ez szerintem nem baj, mert ha fellazitjak a vaskalapossagukat akkor nem lesznek teljesen hibamentesek, pedig lehetnenek azok.

    Persze amikor megakadnak az azert van, mert nem jo az ut jelolese. Ha sok onvezeto lesz, majd hozzaigazitjak az utakat a szabalyokhoz. A lenyeg, hogy ahol egy automata teljesen elakad, ott jellemzoen az ut jelolese es a tablak a hibasak. Viszont ezek a helyek nagyon gyorsan kiderulnek, mert az emberek csak bizonytalanul atmennek rajtuk, de a robot jelenti es addig nem mozdul mig a karbantartok ki nem javitjak. Kezdetben ez zavaro lesz, aztan kialakul egy jobb uthalozat. A szigoru szabalykoveto szoftverek majd szep lassan kiverik ezt az utfenttartokbol.

    Persze ha fellazitjak oket, akkor meg neha balesetek lesznek, amit viszont az emberek nehezen toleralnak egy gep eseten. (embernek persze elnezik)
  • NEXUS6
    #5
    És szerintem pont itt jön elő, hogy miért úgy vezetnek az emberek ahogy és hogy akár országonként is miért van jelentős eltérés pl a baleseti statisztikákban?
    Ráadásul még azt is tegyük hozzá, hogy egy átlag sofőr sem mindig azonos stílusban vezet.

    Szal az ember nem hüje, és átlagban alapdolgokban is még lehet hogy kevesebbet hibázik, mint az új önvezérlők. Más kérdés, hogy az önvezérlők lelépik már a kezdő/amatőr vezetőket (szerencsére). Csak vajon valaha el fogják-e érni egy rutinos, akár zéró baleseti múlttal rendelkező ember szintjét?
  • kvp
    #4
    Vicces, de igen. A Google olyanokon bukik el, amikor a hivatalos kresz pontos betartasaval nem lehet elore jutni. Magyarul nem hajlando bevagni masok ele, szeles ivben kanyarodva, csak ha azok megalltak mar, tehat bitos nem okoz balesetet. Na ez a gond, senki nem fogja elengedni, tobbnyire csak ha veszfekezesre kenyszeriti oket. Erre meg nem hajlando.

    Az uj ceg szoftvere emberibben, dinamikusabban vezetne, mint az uber fele szoftver. Ertem en, hogy ez jobban hasznalhato, csak tobb balesetet okoz. Kb. annyit mint egy sietos, idegesebb ember...
  • NEXUS6
    #3
    Ja, ja. Nagyobb szabadságot ad azért, hogy robottaxikként alkalmazzák az első önvezérlőket, nem baj ha eltéved, úgy se a legrövidebb útvonalon mennek, záróvonal, másik elé bevágás nem akadály stb. az esetleges kisebb koccanásokat pedig helyben szóban sok 4 betűs szóval elintézi. XD
  • duke
    #2
    "Emberi gondol­kodással vérteznék fel a robottaxikat "

    Lesz rajta kulso hangszoro, hogy karomkodhason ?
  • NEXUS6
    #1
    Az ötlet kiváló! Csak még azt az apróságot kéne tisztázni, hogy pontosan hogyan is gondolkodik, érzékel az ember!? :D
    Utoljára szerkesztette: NEXUS6, 2019.11.01. 11:32:27