88
-
#88 Én kérek elnézést, hogy egy kicsit politikai irányba mentünk el.
Egy gondolat, és le is zárnám részemről:
komcsik (mármint az eredeti Kádári) egy igen fura öszvér volt. Szélsőbalosan, liberálisan egyenlőséghívő (ami rossz) és szociálisan érzékeny (ami jó) , ugyanakkor szélsőjobbosan konzervatív pl közbiztonság (ami jó) és szólásszabadság (ami rossz) témakörében.
A mai liberálisokból (és úgymond komcsikból) teljesen kipusztult minden konzervativizmus, és minden ami jó.
De térjünk inkább vissza a közlekedés témakörére :) -
M2 #87 Volt szerencsém mindkét bandához és tényleg pont így igaz: csak azzal az üggyel foglalkoztak, amiből szép százalékokat lehetett lenyúlni. Ez általában úgy ment, hogy 90% a szervezetnek (MSZP, SZDSZ hierarchia), maradék 10% a kivitelezőnek. De a mohóbbak a végén a kivitelezőt inkább ki se fizették, inkább a 10%-ot is megtartották maguknak. -
ostoros #86 A komcsik és a liberósok egy banda... mszp mit csinált? Kormányozni? Minek, majd azt tesszük amit a kisebbségi partner mond, jó lesz az. Túl lusták voltak kormányozni, (mivel lefoglalta őket a lopás) és a liberósoknak szabad kezet adtak.
A vasúthálózatban részben van igazad, mert a komcsik is nagyon sokat bezártak és a liberók folytatták. -
#85 "Nem előzhetsz jobbról körforgalomban... Miért? Mert bár balra haladsz épp és a kikanyarodást kell jelezned -pont ahogy én tettem- ott nem előzöl csak mert te hamarabb ki akarsz menni és mert később értél be a körforgalomba!"
Nem tudok elképzelni olyan scenariot, ahol TE SZABÁLYOS LETTÉL VOLNA !!!
Az ilyen kijelentem hogy nem lehet előzni ... mert csak ... ezt úgy hívják DOGMA. Magyarázat nélkül el kellene hinni, csak mert te azt mondod (és ugyebár nem a pápa vagy ... szóval NEM !).
Ellenben én idéztem a KRESZ ide vonatkozó szabályait, és szakértői véleményt.
Szóval barátocskám, én ilyen esetben elbaszlak, rendőrt hívok, lefoglak vagy leütlek ha kell hogy ne hagyd el a baleset helyszínét, majd olyan kártérítési pert akasztok a nyakadba, hogy namég.
És egyszerű, nyert ügyem van. Mert hülye vagy, nem ismered a legelemibb szabályokat sem amik rád vonatkoznak.
Arrogáns és ostoba ... a kedvenc keverékem :D
" ha balra akarsz menni akkor nagyon éles szögben kell kanyarodni, míg aki nekem szemből érkezik az egy laza mozdulattal jobbra húzva beveszi a kanyart."
Lefordítom:
- nem tartottad be a körforgalomban a jobbra tartási kötelességed
- nem jelezted kanyarodási szándékod.
Mondom, még egy laza szabálysértési eljárást is kapnál a rendőrtől, hivatalból feljelent.
Amúgy akár a jogsid is bánhatja.
Tényleg, ezt nem tudtad? Kerékpárosként ha olyan durva balesetet okozol, akkor bevonják az autós/motoros jogsidat is.
"és a belső szolgál a balra kanyarodáshoz akkor nem a külső bal szélére fogsz kihúzódni! Nem öngyilkos akarsz lenni hanem kanyarodni szeretnél! És igen... jobbára hogy az életem mentsem egy egy ilyenben max csak középre húzódok, had anyázzon mögöttem az autós de legalább nem fog beelőzni és elsodorni vagy rászorítani a jobbról érkezőre!"
Nem. A KRESZ (és a józan ész) is azt mondja, hogy a BELSŐ BAL SZÉLÉRE, A FELEZŐ VONALHOZ KELL HÚZÓDNOD !
Ha tetszik, ha nem.
Illetve van alternatíva (lakott területen kívül KÖTELEZŐ !!!), a leszállsz és keresztbe áttolod, ha tetszik.
Illetve ha nem tetszik, akkor lehet szépen lerakni a kerékpárt és gyalogosan közlekedni, mert nem vagy kerékpáros közlekedésre alkalmas ...
" Ha leszorítasz valakit akkor ne emberkedj mert a másik lehet erősebb!"
Na ez a másik. A canganácik kitalálták ugye ezt a "tarts 1,5 méter távot" marhaságot.
EZ SEHOL SEM SZEREPEL A KRESZBEN !!!!
Annyi szerepel, hogy kellő oldaltáv tartásával kell előzni. Ez magyarán 20+ centi !
Ha te ekkor éppen úgy döntesz, hogy van előtted egy pocsolya és hátranézés nélkül becsalinkázol a téged előző oldalába, akkor bizony igen jogosan fog elsodorni.
És te szabálytalan sávváltás hajtottál végre, és te leszel a hibás. Ennyi, a többi ismét rizsa.
Ha tanulni is szeretnél, tessék az előzés a KRESZ-ből: https://www.kresz.info/elozes.php
És a kerékpárokra vonatkozó spéci szabályok: https://www.kresz.info/kerekparok_es_segedmotoros_kerekparok.php
És mint láthatod, SEHOL SINCS 1,5 MÉTER !
Az ugyanis egy liberális médiahecc volt, médiakampány és médiacumi, amit szépen be is copott a laikus buta kerékpáros közösség.
És hogy miért ordított rá a szakma? Na ezért: https://www.vezess.hu/magazin/2018/09/05/masfel-meter-oldaltavolsag-a-biciklistol-ugyan-mar/
Mellette pedig ugye volt az a módosítás, hogy kerékpár csak jobbra kell tartson (sáv felétől minden jobbra), és már nem a sáv szélén szerepel (ami a sáv jobb széle), így a kerékpáros már a sáv közepéig belenghet.
Ezért is ordított a szakma, pláne ahogy tálalta a liberós média (kerékpáros, tiéd a TELJES SÁV ... hát lóf.szt !).
Így aztán szerencsére legalább a 1,5 méter nem került bele, mert egy a sáv feléig kilengő kerékpáros melletti 1,5 méter bizony belenyúlik a szembesávba ... azaz NEM LEHET MEGELŐZNI FŐÚTON !
Ez ugye szimplán faszság lenne ....
"Azt kiengednéd a forgalomba?"
Arról felvétel, és majd a jard szépen elszámoltatja tettéért. MERT SZABÁLYELLENES.
A gáz nem ez. A gáz az, hogy te a SZABÁLYT AKAROK MÓDOSÍTANI saját kényed kedved szerint.
És ez sokkal nagyobb gáz.
"és had ne kelljen már az életem féltenem a belső sávban balra kanyarodásnál,"
Had ne a kurva önző kerékpáros mögött kelljen már állnia egy fél városnak a balra kanyarodására várva, csak mert túl hülye leszállni a cangáról és ÁTTOLNI a kereszteződésben.
Ez amúgy a KRESZ szerint BÜNTETENDŐ, a forgalom szándékos feltartása !
"A kezét kéne levágni annak a baromnak aki kanyarodás KÖZBEN "
Egyet is értek.
De annak a kerékpárosnak is, aki egyáltalán nem jelzi sehogy sem kanyarodási szándékát.
Mert azért arányok szerint 1 ilyen autósra jut 1000 ilyen kerékpáros.
-
Szefmester #84 Nem bazdmeg. Nem előzhetsz jobbról körforgalomban... Miért? Mert bár balra haladsz épp és a kikanyarodást kell jelezned -pont ahogy én tettem- ott nem előzöl csak mert te hamarabb ki akarsz menni és mert később értél be a körforgalomba! Hogy is kerültem én oda? Hmm.. egy olyan elbaszott körforgalomról beszélünk jelen esetben ami inkább csak egy felfestett pötty a régi kereszteződésben, és ha balra akarsz menni akkor nagyon éles szögben kell kanyarodni, míg aki nekem szemből érkezik az egy laza mozdulattal jobbra húzva beveszi a kanyart... jó mi? Fura hogy más körforgalmakban normálisan lehet közlekedni mert van mérete és íve és nem látod azt hogy még az autók sem tudják bevenni az ívet... na és akkor a buszokról nem beszéltünk amik ott járnak.. azok inkább leszarják (és az autósok kedvesen megvárják) mert képtelenek olyan kis ívben fordulni. :D Jó mi?
Édes faszom te szövegértésben sérült fasz... ha van 2x2 sáv... és a belső szolgál a balra kanyarodáshoz akkor nem a külső bal szélére fogsz kihúzódni! Nem öngyilkos akarsz lenni hanem kanyarodni szeretnél! És igen... jobbára hogy az életem mentsem egy egy ilyenben max csak középre húzódok, had anyázzon mögöttem az autós de legalább nem fog beelőzni és elsodorni vagy rászorítani a jobbról érkezőre!
Hidd el, szeretnék próbálkozni veled pubikám, mert baszhatnád a kamerád ha az nekem adna igazat mert leszorítasz és esés közben kapálózásra késztetsz! ;) Nem fogod fel tényleg mi? Ha leszorítasz valakit akkor ne emberkedj mert a másik lehet erősebb! Láttam már keménykedő kopasz fickót megverve a kocsija mellett mert a majdnem elütött gyalogostól aki be mert mutatni neki... Vicces sztori mert erre Mr Izomagy az egyirányúban tolt egy satuféket majd visszatolatott. Kiszállt és úgy hőbörgött hogy az utca túloldalán hallottuk haverékkal. Elég rendesen össze lett csomagolva a krapek... meglepetés ha az ellenfeled nem csak nagydarab szétsztreoidozott kopasz barom, hanem valódi mma-s... :)
Az az autó egyébkén ami alkalmas lenne az indexelésre, a lámpái jól belőve az utat célozzák, a reflektort meg nem kapcsolja be az automatika ha bringást lát az szabályos igaz? És mi van a sofőrrel aki reflektorral megy mikor jönnek szembe, nem használja az indexet vagy későn (veszélyeztetve a forgalom rendjét), féktesztel, vagy csak direkt úgy gyorsulgat hogy ha mögötte a bringás akkor kormoljon az a szardarab alatta? Azt kiengednéd a forgalomba?
De kedvesen elismerted végre hogy a bringa közlekedési eszköz hiszen kresz példákat is hoztál fel, végre elfogadtad hogy nem sporteszköz...
Amúgy meg az összes autó teherszállító jármű mert van csomagtartója... Csak hogy hozzád hasonló szintű baromságot is írjak. :D
A kreszt megalkották, innentől had ne a nagyobbik kocsi győz elven legyen már a közlekedés és had ne kelljen már az életem féltenem a belső sávban balra kanyarodásnál, csak mert pár fasz aki hírből sem ismeri a kreszt mert egyszer lefizette a vizsgabiztost nem tud vezetni!
Igen, én magam is találkozok olyan bringásokkal akiket majdnem elcsapok -bringával- mert épp sehall se lát módon ő úgy dönt hogy kanyarodik. Igaz napi szinten látok olyan autósokat akik az index használatát, a zebránál a sebesség megválasztását, a gyalogosok elengedését, a sebességhatárokat úgymond "nem tisztelik" vagy inkább nem ismerik. A kezét kéne levágni annak a baromnak aki kanyarodás KÖZBEN rakja ki az indexet, csak mert minek ... én meg lelépek/kihajtok elé hiszen arra számítok nem fogjuk keresztezni egymás útját és hopp... már ülök is a motorházon és látom hogy idegesen jár a szája... -
#83 "A politikának azt kellene megoldania, hogy decentralizálja az országot legalább egy bizonyos fokig. Hogy a vidéki ember vidéken találjon munkát, ne kelljen neki BUDAPESTRE MENNI dolgozni."
Az az igazság lehet szidni sok dolog miatt a komcsikat, de ezt (is) jól csinálták.
Szét voltak szórva a nagy gyárak országszerte az ő idejükben (Debrecen, Ajka, Szerencs, Győr, Tiszaújváros, ... ).
Az első volt a gengszterváltás után, hogy ezeket egytől egyig eladták külföldinek (ugyebár a liberálisok), aki meg csak piacot akart venni és szépen be is zárta mindet.
Megyeszékhely 10 nagy gyárából 0 maradt (alsó hangon legalább -10.000 munkahely, és a kiszolgáló cégekkel együtt több, mint -15-20.000). És egyik se volt veszteséges, sőt !
Szóval ha valakit akarsz szidni, akkor javaslom a liberósokat, mert ezért bizony ők a hibásak.
"a vidéki vasúthálózatot meg felszámolták, így a munkás is kénytelen volt oda költözni"
A vasúthálózat virágzott a komcsik alatt. Szintén utána a liberósok számolták fel. (korábban itt írta is valaki, hogy hány ezer km vasútvonalat)
Sőt, a komcsi időben a MÁV működött. Ma épphogy vegetál.
"vagy pedig úgy urbanizálódik, mint Nigéria, ahol a fővároson kívül gyakorlatilag csak falvak vannak."
Ebben egy dolog miatt hibások, mégpedig hogy az ősi közút rendszert (minden út Budára vezet ... ez ugyebár tényleg így van) nem reformálták meg.
Mentségükre legyen mondva, hogy közben azért a sugár irányú utakat is nekiálltak építeni ... csak hát jött a gengszterváltás és törölve is lett minden ilyen project (ismét egy liberális "fordulat").
Nem voltam oda a komcsikért, de azért voltak érdemeik, sok mindent több (józan)ésszel csináltak, mint a mai "liberális" elit.
Ma pedig ugyebár a ma problémáit kell megoldani. Nem lehet Mo vízfejűségét. Ezért kell a sok P+R (és nem csak BP, de pl megyeszékhelyeken is !!!), hogy ebből a sz-r helyzetből a lehető legtöbbet ki lehessen hozni.
@Mutans Zombi:
"Pl. hetente minimum 2x találkozom olyan autóssal, aki velem szembe jön az egyirányú utcában, és még van amelyik ledudál az útról (jogosítvány ide vagy oda)"
Ezért mondom én (meg minden hozzáértő), hogy kocsikba kamera, aztán bizonyítékként el police-nek (kövi videóban is van róla szó)
Ezt a videót mondjuk kötelezővé tenném lejátszásra minden 16 évet betöltött személynek:
Nem rövid, de egy fél élet tanúsága van benne.
-
ostoros #82 "De a politika sz-rik rá, nem oldja meg hogy be tudjon jutni, nem oldja meg hogy városhatárban P+R-be le tudja tenni a kocsit és metró/hév-el tovább tudjon menni."
Nem azt kellene megoldani a politikának. A politikának azt kellene megoldania, hogy decentralizálja az országot legalább egy bizonyos fokig. Hogy a vidéki ember vidéken találjon munkát, ne kelljen neki BUDAPESTRE MENNI dolgozni.
Budapest élhető város volt, amíg 1 milliónál kevesebben lakták. Aztán a jó öreg kommunisták minden ipart és munkahelyet Budapestre és környékére telepítettek, a vidéki vasúthálózatot meg felszámolták, így a munkás is kénytelen volt oda költözni. Eközben vidéken az ipart és mezőgazdaságot szétbaszták, a rendszerváltás után még jobban szétbaszták, az EU csatlakozás után pedig még jobban szétbaszták. Csoda hogy nem talál munkát magának vidéken?
Erre jönnének sokan azzal, hogy az urbanizáció természetes folyamat. OK. De nem mindegy, hogy úgy urbanizálódik egy ország, mint mondjuk nagy Britannia, ahol a kis falvak városokká nőttek az idők során, és nem csak Londonból áll az ország, vagy pedig úgy urbanizálódik, mint Nigéria, ahol a fővároson kívül gyakorlatilag csak falvak vannak.
Kurvára nem mindegy. Itt évtizedeken át a Nigériai modell ment. És ma sem nagyon van másként.
Utoljára szerkesztette: ostoros, 2019.10.17. 21:51:17 -
#81 Ha már KRESZ:
2. § Fogalmak
II. A közúti járművekkel kapcsolatos fogalmak
A KRESZ módosítás után, 2010 január 1-től:
r/1
Kerékpár: olyan, legalább kétkerekű <b>jármű</b>, amelyet emberi erő hajt, és ezt legfeljebb 300 W teljesítményű motor segíti. A kerékpáron a kerékpárt nem hajtó személy is szállítható erre alkalmas ülésen. A kerékpáron utánfutó vontatására alkalmas berendezés helyezhető el.
Viszont azzal maximálisan egyetértek, hogy a közúti kerékpározást azt minimum a segédmotoros-kerékpározáshoz szükséges KRESZ vizsgához kötném.
Szerintem nem feltétlen csak a megfelelő képzés a feltétele a normális közlekedésnek, mint inkább az emberi hozzáállás, mentalitás. Pl. hetente minimum 2x találkozom olyan autóssal, aki velem szembe jön az egyirányú utcában, és még van amelyik ledudál az útról (jogosítvány ide vagy oda) :-o
Bár titkon kíváncsi lennék, hogy az ötlet atyja (robottaxi), ha véletlen anyagilag jobb helyzetbe kerülne, akkor valamilyen státusz szimbólumot jelentő manuálisan vezethető gépjárművet vásárolna belőle vagy éves busz/robottaxi bérletet... -
#80 Igen mélyen eltévelyedtél barátom, mert vidéki vagyok, megyeszékhely.
Sose volt kocsink, és mindent el tudtunk intézni gyalog+busz. Miért? MERT VOLT BUSZHÁLÓZAT, ami rendesen átjárta a várost.
A kerékpárt kizárólag sportolási célzattal használtuk, kitekerni folyópartra, túra, hobbira (31km) amikor épp olyan idő volt és nem akartunk buszozni.
Szóval köszönöm, nem kell elmesélned a vidéki élet szépségét. Megvolt, megéltem.
És pont ezért, mivel mindkettőt behatóan ismerem tudom azt mondani, hogy a kerékpár SPORT és SZABADIDŐS ESZKÖZ . (PONT !!)
És nem tömegközlekedési eszköz.
"Mikor és hogy teszed ki a kezed úgy a kanyarodáshoz hogy az nem "dülöngélésnek" meg "átvágásnak" tűnik?"
Ahogy a KRESZ leírja, kézjelzéssel adja többi közlekedő tudására, hogy kanyarodni készül. (PONT)
Aki erre nem képes, az NEM ALKALMAS KERÉKPÁROZÁSRA. (PONT)
"egy kétsávos úton ahol nincs kifejezett kerékpárút, vagy sáv... hogy akarsz balra fordulni? Behúzódsz a belső sáv jobb szélére és reménykedsz hogy egyik oldalról sem csattan a visszapillantó a könyöködön, vagy besorolsz középre, lévén kereszteződésben a retkes konzervtulajoknak is lassítani kell... "
Bakker, legalább azt tudd már a KRESZ-ből, hogy kerékpárral a (belső) sáv BAL SZÉLÉRE, a felezővonalhoz KELL besorolnod balra kanyarodáskor ?!!!
Nem a jobb ....
Na erről beszéltem pajtikám, hogy a kerékpárosok NAGY RÉSZE a rá vonatkozó minimális ALAP KRESZ szabályokat sem ismeri.
Tanulmányozd, biztos fogsz benne érdekes eddig számodra ismeretlen dolgokat találni: https://kresz-suli.hu/kresz-meg-az/kerekparos-kresz/kerekparos-kanyarodasi-szabalyok.html
És akkor most beszéljünk ugye a bizalmi elvről ... ja, úgyse tudja mi az.
" Mert ha meg leszáll a bringás és áttolja akkor neked meg az lenne a bajod."
Semmi bajom nincs vele. 2x2 - 2x3 sávos úton én sem megyek be belső sávba cangával, hanem kereszteződésnél leszállok és áttolom (vagy egyenesen áttekerek és ott beállok keresztbe út jobb szélére pl lámpás helyen, lásd korábbi link).
Megtehetném, DE NEM ! Mert él bennem eléggé az életösztön, hogy ne nyírassam ki magam.
Igazi Darwin díjas idióták csinálják ezt (tudod, posztumusz ítélik oda azoknak, akik butaságukkal bebizonyították hogy túl hülyék az élethez és kinyírták/kinyíratták magukat).
"De szerinted pl egy sávos körforgalomban jobbról szabad előzni?"
Idéznék: "Bár útkereszteződésben tilos előzni, de körforgalmú úton, ha az előzés feltételei adottak végrehajtható előzés."
Valamint a jobbról előzésről:
"A KRESZ 34. § (4) bekezdés a) pontja szerint ugyanakkor csak jobbról szabad előzni azt a járművet, amely a balra bekanyarodási szándékot irányjelzéssel jelzi és az úttesten a KRESZ-nek megfelelően helyezkedik el; vagyis behúzódott balra, a felezővonalhoz. "
Azaz IGEN, SZABAD KERÉKPÁROST JOBBRÓL ELŐZNI !!!
"voltam már motorháztetőn mert jobbra kanyarodás közben a mögöttem jövő autós szintén jobbra akart fordulni szűkebb ívben"
Már megbocsáss, de hogy a f-szba voltál te BALRA egy autónak ?
Csak nem SZABÁLYELLENESEN a körforgalom belső ívén voltál a külső helyett ?
És onnan vágtál át jobbra (szabálytalan sávváltás), majd kezdted meg a körforgalom elhagyását (amúgy tuti 0 kézjelzés, ismét szabálytalan), és ekkor a melletted jobbra szabályosan (mert balra kanyar miatt felezőhöz behúzódott kerékpárost sávon belül jobbról igen, előzheti autó) elhaladó majd kanyarodó autó szabályosan elbaszott ?
Én a helyébe rendőrt hívtam volna, és a kocsi újrafényezésétől kezdve mindent kifizettettem volna veled !
Tényleg szánalmas, hogy a kerékpárosok mennyire NEM ISMERIK A KRESZT !!!
Jómúltkorában belváros, egyirányú utcák, egy bömös megy előttem. Kerékpáros balról full oldalba kapta elejét, átgurult motorháztetőn.
Szerencséjére nem sérült meg, felugrott üvöltözött, rendőrt hívott.
Mi a bömös sofőrrel mosolyogva vártuk a jard kiérkezését.
Amely első dolga volt felvenni a balesetben résztvevők (így a kerékpáros) adatait.
És csak ezt követően közölte a kerékpárossal, hogy jobbkéz-szabály be nem tartása miatt szabálysértési eljárást indít vele szemben, és hogy a balesetben másik félnek keletkezett károkat köteles lesz megtéríteni (kerékpárra nincs kötelező felelősség biztosítás, nem fizetnek. Az önkénteset meg nem is ismerik !)
A zsír új bömösben keletkezett ránézésre egy misi kár (lámpa, fényezés, szélvédő).
A végére falfehér volt a cangás, hogy ezt ő mégis miből fizesse ki. És megérdemelte, ez az ostobaság ára.
"Személyesen már nem egy magadfajta "az autó az isten" csotrogányát horpasztottam be mert mikor fellök akkor véletlen belerúgok"
Velem aztán próbálkozhatnál pubikám. Kamera elöl, hátul, és mellettem a JOG és a KRESZ.
A végén igen durva kártérítést lennél kénytelen fizetni .... miután az amúgy is kizárólag szakszervizbe hordott autóm javítását aranyáron kiszámlázták neked.
A többi bunkó parasztságot amit írsz pedig inkább nem is kommentálnám.
-
Szefmester #79 Képzeld.. nem falunak értettem ezt a vidékiát... Vannak városok vidéken, és képzeld vannak buszaink... a buszpályaudvaron konkrétan 10 kocsiállás van, és némelyik állásba több irányba is mennek járatok... A vasútállomáson 7 vágányról indulnak személyvonatok, és van még vagy három extra a teherszállításra... Az ország egy központi vasúti elágazása a miénk, az észak-déli és kelet-nyugati távolsági buszok is megállnak itt.
Azon része a városnak ahol nem jár busz külvárosnak nevezik és már csak kis családi házak, meg tanya szerű putrik vannak... Ott vagy kocsid van, vagy bringád vagy lábad. De a belvárosban ha rossz a lábad a piacra eljutni kb 5 perc várakozás a pályaduvarról és a főbb iskolákból, mert olyan gyakran mennek arrafelé buszok...
Csak tudod ITT vidékiában az emberek nem lusta nyomorultak (vagyis gyarapodnak, de még a többség tud bringázni), és nyeregbe pattannak. Látnál egy klasszikus hétvégi piacnapot. Több a bringa előtte mint autó a környéken. Pedig a központban van a piac.
Voltam critical massen, voltunk csak helyiek pár százan. Nagyjából egy sarok távolságig csak bringást láttál az úton tömegben... Voltak dülöngélők, de ha szereted az általánosítást, akkor én simán tudnám sorolni azokat akiktől úgy kéne elvenni a jogsit és a kocsit a tulajjal együtt bezúzni hogy az előző bejegyzésem a fele lenne a felsorolásnak.
Mondd csak, egy kétsávos úton ahol nincs kifejezett kerékpárút, vagy sáv... hogy akarsz balra fordulni? Behúzódsz a belső sáv jobb szélére és reménykedsz hogy egyik oldalról sem csattan a visszapillantó a könyöködön, vagy besorolsz középre, lévén kereszteződésben a retkes konzervtulajoknak is lassítani kell... Hm? Melyik a jó megoldás? Vagy egy olyan szakaszon ahol körforgalmasítva van egy tömb, és az egyik sáv balra kanyarodik, a másik sáv egyenesen vagy jobbra, és a kerékpárút az egyenesen haladás után leágazik? Mikor és hogy teszed ki a kezed úgy a kanyarodáshoz hogy az nem "dülöngélésnek" meg "átvágásnak" tűnik? Mert ha meg leszáll a bringás és áttolja akkor neked meg az lenne a bajod.
De szerinted pl egy sávos körforgalomban jobbról szabad előzni? Mert tudtommal nem.. mégis voltam már motorháztetőn mert jobbra kanyarodás közben a mögöttem jövő autós szintén jobbra akart fordulni szűkebb ívben... Mert hát miért is ne... és csak addig volt nagy a pofája amíg fel nem hívtam a figyelmét a térfigyelő kamerákra és hogy hívjunk rendőrt... Fura igaz?
Én meg ennyi forgalomra alkalmatlan autót nem láttam.. szerintem ha viharban felköpnék egy parkolóban csak olyan kocsit találnék el ami megbukna egy vizsgán... hiszen te mint konzervtulaj biztos tudod mik mennek a vizsgákon, milyen korrupt a rendszer.
Faterom meg kétszer csapta el eddig autós... egyszer bringán, mert ő már kanyarodott, a mögötte jövő meg lassított, azt meg valaki úgy döntött kielőzi mert neki a 70es táblánál épp 90 felett kellett menni... Máskor meg egy zebrás központi és forgalmas kereszteződésben suli közelében a balról érkező belső sávban haladó autós csapta el.. tudod mivel védekezett? A szemébe sütött a nap és nem látta őket... de ha nem látsz nem mész annyival hogy ne tudj megállni a zebránál, és nem a zebra után egy méterrel kezdesz fékezni. De tudnék még regélni az esti közlekedésről a központban ahol a szarfaszú hülyegyerekek épp újraforgatják a halálos irambant és ott gyorsulgatnak. A stabil tempóban érkező autót a gyalogos akkor is elkerüli amikor az 50 helyett 150el megy... de azt nehezebb aki folyamatosan gyorsul és mikor szétnéztél még csak 70el ment mire odaért meg 150el...Vagy vegyünk városközi közlekedést ahol a vasúti átkelő sikánjánál a tisztelt versenyző egyik sávból a másikba megy hogy ne törjön a lendület és rallisan ugrasson is egy kicsit? Ott évente halnak meg emberek akik szépen lehúzódva közlekednek.
Személyesen már nem egy magadfajta "az autó az isten" csotrogányát horpasztottam be mert mikor fellök akkor véletlen belerúgok... és acélbetkósban ez horpaszt... és mivel tudom hogy én szabályos voltam... hiszen ha jobbra elesek nem a bal könyököm vérzik... csak ha a visszapillantó lekoccolja azt... ;)
A bivajbasznádozásért és elitista "Pösti faszparaszt vagyok te meg vidékis surmó"-ért csak egy laza kurva anyádat tudok mondani. Oda nem szabad sem civilizáltan sem érvelve reagálni. ;) Látszik hogy neked a vidék az egyenlő a falvakkal és a tanyavilággal... nekünk vidékieknek meg a magadfajta pesti az akit el kell kerülni mert egy barom.. -
#78 "Aha.. nem jármű... hát itt vidékiában sokan mennek bringával melóba. "
És miért? MERT NINCS TÖMEGKÖZLEKEDÉS ! Nagyobb városokban meg megyeszékhelyeken van, és azzal mennek (mert van eszük)
A többi rizsa....
Voltál te már critical mass-en? Na én igen.
Bakker, ennyi dülöngélő, 2 métert egyenesen haladni képtelen embert én még életembe nem láttam (egy kézzel kormányzás = mission impossible pl kanyarodás jelzéséhez).
A keresztbe (út jobbszél-balszél toronyiránt) áthúzók voltak ott az igazi "de én tudok ám" kerékpárosok.
Blokkoltak a kerekek, sikítottak az aszfalton, meg a fékpofák is rendesen.
Tudod, autóknak ezért van a SÁV. Ott a két vonal között kell tudnia elférni, lehetőleg középen.
A kerékpárosoknak nincs. Így ők a SÁV-ot úgy értelmezik, hogy jobbszél, balszél, minden az övé. (főleg ugye a jogosítvánnyal nem rendelkező spermahajderek ugyebár)
És ennyi forgalomba alkalmatlan kerékpárt se láttam még életemben.
Te erre építenéd egy FŐváros tömegközlekedését tényleg ?
Értem én, hogy bivalybasznádon elmegy 300 embernek, de ez bakker 1,5+ millió !!
"amikor oldalt nem hagynak elmenni és nem érek oda a zöld alatt az átkelőben pedig amúgy csak 6 autó lenne előttem... de aki pont előttem van inkább még az ajtót is kinyitja csak ne kelljen elengednie valakit... "
Ja pont ma láttam ilyen cangást, hogy hagytunk neki helyet, eltekert kocsik mellett, majd lassítás nélkül (piros lámpánál) dobta a jobb kanyart.
Aham, el is baszta a balról szabályosan érkező autós, szerencséjére csak egy kicsit.
Gurult egyet, felpattant, canga még működött, és tekert is el onnan (következő utcán jobbra be).
Az autós meg csak állt, hogy itt kérem baleset volt, baleset helyszínét nem hagyhatja el (onnantól cserbenhagyásos gázolás, mégha a másik el is hagyta, mert utólag is feljelentheti ám !!! ).
Valamint az ő autójában keletkezett kár (nem is kevés), a jobb első lámpáját beverte a canga pedálja (no meg a horpadás és karcolások).
Ez a kurva kerékpáros neki saccra 3-400.000 Ft-jába került alsó hangon.
A tettes sose lesz meg.
@ostoros
"Budapest egyszerűen túl van zsúfolva. ...
Kevesebb ember, kevesebb autó. Szépen ki kell üríteni, és a probléma megszűnik. :D"
Na látod, pont ez a gond, hogy Bp kiürül, kiköltöznek az emberek az agglomerációba.
De a politika sz-rik rá, nem oldja meg hogy be tudjon jutni, nem oldja meg hogy városhatárban P+R-be le tudja tenni a kocsit és metró/hév-el tovább tudjon menni.
Épp ma voltam 4. kerben (metró újpesti végállomás közelében).
Azt néztem, hogy itt a panelekben lakók bizony tényleg keményen tömegközlekednek, mert otthon hagyják az autóikat, tele minden parkolóhely zsúfolásig.
Aztán felvillanyozott egy helyi, hogy áááááá, az csak a fele.
A másik fele bejárós, aki így oldja meg a P+R-t.
És ekkor jutott eszembe, hogy Örsön ugyanezért vezették be parkolódíjat.
Mert ha az állam sz-rik a jónép pofájába és nem csinál P+R-t, akkor a lakótelepi parkolókkal oldja meg magának.
Szóval jöhet itt a rizsa, hogy nem akarja letenni a kocsit ... a LÓF.SZT NEM !
Csak nincs hova.
Utoljára szerkesztette: mrzed001, 2019.10.16. 23:03:17 -
ostoros #77
Na, ez tényleg siralmas...
Korábbi cikkekben már fejtegettem, hogy a komcsik a 70-es évektől kezdve 2000 kilométer vasúthálózatot számoltak fel, nagyrészt ok nélkül, a káros hatásokat figyelmen kívül hagyva. De fogalmam sem volt, hogy Budapesten is ennyire siralmas a helyzet... -
ostoros #76 "Pesten olyan 5-6 éve lenéztek (szó szerint) amiért nem akartam megvárni a következő buszt, hogy 4-5 buszmegállónyi távot megtegyek. Mire kierőszakoltam a kibaszott útirányt amerre mennem kellett a sok várakozóból, és odamentem, addigra ért oda a busz is... máskülönben hamarabb ott lettem volna mint ők busszal... Az emberek kényelmesek. Ezért kell a kocsi, és nem azért mert kihasználják!"
Velem is ez volt régen... Állatkertet kerestem, de mindenki ragaszkodott hozzá, hogy buszra szálljak... Pedig bakker 10 perc séta volt... -
ostoros #75 Budapest egyszerűen túl van zsúfolva. Bakker 500 négyzetkilométeren 1,7 millió ember? Noooooooormális? :) Budapest nem erre épült.
Kevesebb ember, kevesebb autó. Szépen ki kell üríteni, és a probléma megszűnik. :D
Utoljára szerkesztette: ostoros, 2019.10.16. 21:50:03 -
putyi #74 Kedves Mester!
Olvass többet és ne kiragadott részletekre válaszolj!
Egy csöpp segítség: nincs jogsim.
És nem szóltam be egyik biciklisnek sem, pedig itt a belvárosban gyakorlatilag naponta kell elugrálnom kerékpáros elől. És ha még figyelmesebben olvastál volna, akkor tudnád, hogy azt írtam, hogy szerintem kisvárosban, agglomerációban és falun van létjogosultsága a kerékpárnak, de a belvárosban nem megoldás. -
Szefmester #73 Aha.. szóval te az a fajta vagy aki inkább leszorítja a bringást, de eszébe nem jutna megadni neki a külső 80-120centi helyet... Fura módon a lámpás kereszteződésben hamarabb átérek mint egy autós... Mondjuk lehet az a baj hogy én nem várom meg hogy elinduljon az előttem lévő majd várok és aztán indulok, hanem egyszerre indulok szinkronban a többiekkel... Utálom látni a kocsisor harmonikaszerű nyúlását amikor oldalt nem hagynak elmenni és nem érek oda a zöld alatt az átkelőben pedig amúgy csak 6 autó lenne előttem... de aki pont előttem van inkább még az ajtót is kinyitja csak ne kelljen elengednie valakit... -
Szefmester #72 A mozgásra a legtöbb érved (mármint az izzadás) az mind akkor jön elő ha punnyadt tohonya szar az illető. Aki hozzászokott a mozgáshoz mert sporteszközként IS használja a bringáját (pl mikor exemhez naponta mentem át ami olyan 40km volt oda vissza), akkor egy 5-10kmes kis bringázás még bemelegítésnek is kevés. Eközben mostanság kicsit eltunyulva a kényelmes melóban a 10km haladósabb (de nem sprinter) letekerése már látványos, ha meg kimegyek a telekre és hozok haza 20kg terményt akkor meg már ki is fáradok.. de csak mert eltunyultam. Kb két-három hét és hozzászokik az ember a terheléshez, és utána már nem izzadsz, pláne ha normálisan öltözöl fel. Ha a rokonok/ismerősök alapján öltözködnék akkor télen is beizzadnék az utcán...
A csapadékos napok meg a többi számát ügyesen előhoztad.. de mondd csak. Ezeken a napokon nonstop esett, vagy csak azt jegyezték fel amelyik nap esett? Szeptember óta volt pár eső errefelé, de csak egyszer kellett esernyőt nyitnom mert pont akkor esett amikor úton voltam... a többinél már a célhelyen. Tudod... a nap 24 órából áll, és ha 10 percet kell utaznod akkor az azt jelenti hogy elenyésző az esélyed arra hogy pont esőben legyél úton.
Utoljára szerkesztette: Szefmester, 2019.10.16. 12:06:55 -
Szefmester #71 "Ideje lenne belátni, hogy a kerékpár egy SPORTESZKÖZ, és NEM jármű.
Nem használható télen, a hóban, a szakadó esőben, erős szélben, tikkasztó melegben ... Jó ha 90-100 nap lehet használni egy évben erősen LIMITÁLT hatótávval.
És nem használhatja 14 alatti, sérült, idős, mozgáskorlátozott, egyéb korlátozott (látás, hallás) ...
Erre építeni a "tömeg"közlekedést ... nemmondoksemmit.
Aha.. nem jármű... hát itt vidékiában sokan mennek bringával melóba. Voltam olyan helyen ahol dolgozunk 450 összesen 2 műszakban és kb 70-80 bringa ott volt a tárolóban műszakonként, plusz volt a parkolóban kocsi, és sokan jártak busszal. Reggelente arrafelé szabályosan tömeg volt a vasúti átkelőnél, és itt a tömeget értsd úgy hogy legalább 30-40 bringás ment arra. Aki nem volt ott, az vagy még bagózott a cégnél, vagy túlórázott, vagy a kátyús szar elkerülőt választotta hogy aztán a felüljárón veszélyeztesse az életét a forgalomban... Igen, télen is... mert az emberek melóba jártak, nem hiztiztek fürdőskurva módjára mert eleredt az eső. Nézz meg egy autóst reggelente télen... anyázás és ablaktakarítás. Vagy nézz meg egy dohányost télen. Visonganak mert hideg van, fura módon bringást nem hallasz vinnyogni. Max autóst aki felült a drótszamárra.
Én megfelelő gumikkal felszerelve mentem olyan időben is amikor az autós is csak reszketve nézett ki a lakás ablakán... Aki bringával jár az minden nap azzal jár. ;) Ha esik akkor felveszi a kis esőköpenyt és megy, ha havazik akkor felöltözik. Ha meleg van akkor hűt a menetszél... Vagy te ilyen perverz állat vagy aki szeret izzadni nyáron a kocsiban? :D Meglepődnék... báááááár.
Limitált hatótáv. A legtöbb Margitka néni és Józsi bácsi olyan 5-10km távig van hitelesítve, pláne ha közben megpihenhet. A fiatalabbak a 20ast is simán teljesítik egy nap, én meg vagyok olyan barom hogy 70km-t is belerakok a lábamba csak hogy ne fizessek a postásnak valami hátizsákban elférő cucc miatt. Ezt a távot meg a kényelmes 20as átlaggal hozom, amiben benne van az esetlegesen ismeretlen terepen a tájékozódás, a kereszteződésekben tötyörgés, és az esetleges megállok inni vagy kulacsot tölteni.
El nem hinnéd hány gyerek jár ide a suliba bringával... de biztos nem közlekedhetnek. Bezzeg az autó vezetéséhez jó a 14 alatti kor... vagy várjunk csak! Oda kell még egy költséges jogsi, egy költséges autó, extra egészségi vizsgálat, ÉÉÉS 18 éves kor... Időseket is láttam már bringán, bár néha csodálkoztam miért nem esik el, olyan lassan megy, de jobb az izületeknek a bringa mint a séta... és gyorsabb is. Vannak tök jó kézi hajtányos járgányok is, meg három kerekűek. Szoktam is látni egy mozgássérültet egy lábasan tekerni a trikeján...
Ha meg meg akarsz győzni arról hogy egy vak vagy egy süket vezethet akkor most már tényleg idiótának foglak tartani. :D És ne aggódj, nem kicsit...
Amikor pestre jártam melózni (csak oda kb 65-70km kocsival, bringával szabályosan 130km) akkor tömegközlekedtem, mert azt támogatta a cég, a benyára is adtak, de apró pénzt, és kirúgták azt aki azzal trükközött, hogy külön kocsival voltak bejelentve, de közösen mentek... még így is csak épp állta a cég a benyát, de ez van... ne trükközz.
Régebben még kellett jogsi a kocsihoz is... ma már nem feltétel. Legalábbis ezt tapasztalom reggelente ahogy lemegyek a boltba majd onnan a melóba. Átlagosan 2-3 naponta akar valami barom elgázolni mert az utolsó pillanatban rakja ki az indexet (ha kirakja), vagy nem adja meg az elsőbbséget a gyalogosnak miközben ő épp kanyarodik.... És képzeld.. anno voltam kresz versenyen dobogós... meg poénból csinálgattam kresz vizsgákat és csak a műszaki kérdéseknél buktam vagy amikor jött egy tank villamost előz a balra kanyarodó kamion mellett ki a hibás jellegű kérdés jött elő. :D -
#70 Na mesélj már, mitől gurult el a gyógyszer?
Halálos találatot vittem be a VR világrendedbe ?
Összeomlott a mátrix ?
-
#69 Én? Te írsz marhaságokat...
Úgy akarsz okoskodni a bringázás területén, hogy láthatólag nem csináltad soha...
Láthatólag a segged oda van nőve a kocsihoz...
A többi baromságodat lentebb el sem olvastam már. Minek... -
#68 Na, naaaa, elgurult a gyógyszer sporttárs ?
Mire fel ez a nagy kurvaanyázás?
Most esett le, hogy mekkora marhaságokat írsz, vagy mi ? -
#67 Ennek töredéke volt a melóba mozgás.
A 32 ezerből talán a harmada. 6 év alatt 12 ezer km az mennyi is? Évi 2 ezer km. Az napi 8 km. Az napi 30 perc kényelmes tempóval. Ennyit sétál egy átlag ember naponta kb. a tömegközlekedve. Persze megértem, hogy az autóval a seggeden neked 15 perc séta is sok és sport.
Az is vicces, hogy egy gépelési hibára szólsz be, de az url kódokat nem vagy képes használni.
Ja, és sértegesd a jó kurva édesanyádat azt. Számolni nem tudsz, de pofád az nagy.
Utoljára szerkesztette: molnibalage83, 2019.10.15. 17:53:01 -
#66 "Az utóbbi 6 évben úgy 32-35 ezer km-et tekertem, ebből az utóbbi 4 év volt 22 ezer. Volt, hogy heti átlagban 200 km-et."
Látod, pont ez a gáz a hülye cangásokkal.
Ezek a hülye SPORTemberek elvárják mindenkitől, hogy ugyanazt a SPORTteljesítményt nyújtsák, mint ők.
Kb mintha egy vízilabdázó (voltam) mondaná, hogy nem kellenek azok a kurva hidak, csak a baj van velük.
MOSTANTÓL MINDENKI ÚSSZA ÁT A DUNÁT !
Esetleg egy kajak-kenus (voltam), hogy ok, úszni fárasztó, helyette evezzen át mindenki. Nem gáz, ha páran beleborulnak, az se ha belefullad ... én tudok evezni, nekem megy, a többi meg ott d.göljön meg.
Szóval érted már miért beszélsz marhaságokat ? Ennél bugyutábban már tényleg nem tudom levezetni, egy ovis is megérti.
"Persze, foglalja csak a szobában helyet. Ezen felül mivel 0 haladási sebességed van, hűtés semmi. Na ott fogsz leizzadni csak rendesen..."
Naná, hiszen sport, az a cél hogy izzadj.
És amíg te lazán letekersz városban 8 km (sokszor gurulva), addig a szobakerékpáron ilyen nincs és maxi terheléssel mész 8km
Valójában a városban kb 60 kcal amit leadsz (amikor épp tekersz és nem csak gurulsz), szobacangán pedig 130 kcal FOLYAMATOSAN.
Miért? Mert a szobacangán a maxi fokozat olyan, mintha a Gellért hegyre tekernél fel pl 8 km hosszon.
Szóval 2x annyi erőkifejtés, 2x annyi távon (folyamatos), így 4x olyan jó kardió edzés.
"Én bringázással konkrétan 10 kilót lefogytam és azóta is tartom."
És ebben mi az extra? Egy szar Kinect-el amit SQJ-tól kaptam fogytam 15 kilót.
"Nem haladsz? Jó röhögök, amikor a bringa és a villamos mozog a Nagykörúton"
Ja én mondjuk főleg nagy távot szoktam tekerni, városok között, és ott igen erősen van az a feeling hogy tekersz, tekersz, ott a következő falu és még mindig tekersz és már ott lennél de még mindig tekersz és még mindig messze van és tekersz ...
"Az autóban is pont úgy szívod a szmogot."
Most komolyan, egy brit tudósok megállapították cikkel jössz?
Ne legyünk már ennyire komolytalanok kérlek !
" Megint saját magadnak mondasz ellent. A bringázáshoz nem kell jogsi."
Sajnos (idehaza). Így a bizalmi elv mint olyan ÉRVÉNYTELEN a kerékpárosokra.
Ezért SEMMI keresnivalójuk nincs a közlekedésben !
"De a KRESZ-t anélkül is lehet ismerni. "
Ismerni? Képzeld ismerem a repülés alap tételeit, mégsem ülök be a Boeing pilótafülkéjébe, hogy én mekkora májer pilóta vagyok.
Sőt még csak a szervizúton sem gurulgatok repülővel, pedig amit mondtál 9-10 táblát azért a repülős részből is ismerem.
FELELŐTLENSÉG LENNE ! (akárcsak a jogsi nélküli kerékpáros)
"Annyira, hogy nem adja meg az elsőbbséget bringaút kereszteződésnél."
Naponta akar belém jönni kerékpáros pl a Fogarasi végén felüljáró előtt, mert úgy gondolja bringa úton jön és neki van elsőbbsége.
A macisajtot meg vagy nem látja, vagy nem érti AMI NEKI VAN KITÉVE !
Ott ni, a jobb oldali:
" Pont arról beszélek, hogy út bővítés és minden hülyeség helyett talán befejezhetnék 40 év után az M3 metrót pl..."
Én meg pont arról beszélek, hogy M0-ig vigyék ki, ott P+R ... mert csak szimplán befejezni az olyan, mint otthagyni a kutya sz-rát az út szélén.
Nem gondolod végig, lefagysz egy félmegoldásnál.
" De a kerékpározás is brutálisan tudna segíteni. Mert, ha 3000 autó/óra forgalomból leveszel 1000 db-ot az sokkal inkább érezhető, mintha 5000-ből tennéd."
Valójában nem. Az illegálisan buszsávot használókon kívül a kerékpáros az ami a lehető legjobban gátolja és lassítja a földfelszíni tömegközlekedést.
Ha tömegesen mennek, elletetlenül a busz és troliforgalom.
"Bár azt egy ideig meg jól elhanyagolták meg egyeseknek olyan vad gondolataik vannak, hogy autók közlekedjenek benne inkább. (A közlekedés terén véridióta Musk mondott ilyet asszem.)"
Kár, hogy megint csak félinformációid vannak, és előítéleteid mentén ez alapján alkotsz véleményt.
Azok az autók inkább utazókabinok, amik összekapcsolódnak szerelvénynek, amikor kell leválik lekanyarodó darabja.
Utoljára szerkesztette: mrzed001, 2019.10.15. 17:42:59 -
#65 A sínpályás hasonlatod is vicces, mert nem azonos dolgokat hasonlítottál össze.
Első körben utána kellene nézni, hogy mi a túrót takarnak az alábbi fogalmak. Nyilvánvalóan a wikit nézted.
NY Subway
245 miles (394 km)[9]
(route length)
691 mi (1,112 km)[9]
(track length, revenue)
850 mi (1,370 km)[10]
(track length, total)
Nos, te a track hosszát másoltad be. Bp esetén ez system length az 39,7 km.
Viszont NY-ban tudtommal nincs villamos. Valaha brutálisan kiterjedt hálózat volt (street car, néz utána), jól felszámolták a motorizáció oltárán. Na, azóta van az, hogy egy fos a város, szerencse, hogy metró van. Bár azt egy ideig meg jól elhanyagolták meg egyeseknek olyan vad gondolataik vannak, hogy autók közlekedjenek benne inkább. (A közlekedés terén véridióta Musk mondott ilyet asszem.)
Bp-n meg van villamos, ami jelenleg 149 km. Ez is volt sokkal több, csak itt is a buszok nyírták ki. Azóta is szop emiatt a város. Ha ma létezne egy rakás régi vonal, áldás lenne.
Parancsolj.
Vagy itt.
-
#64 Képtelen vagyok megérteni, hogy minek beszélsz olyan valamiről, amikor láthatólag lövésed sincs, mert kommentjeid alapján nem tekersz rendszeresen. Én meg évi 6000 km-et a belvárostól az agglomerációig és fel a hegyekbe is. Önerőből nem fogaskerekűvel. Ez utóbbi a hobbi mondjuk, de ez az évi 6000 km töredéke csak. Tehát van fogalmam a témáról. Az utóbbi 6 évben úgy 32-35 ezer km-et tekertem, ebből az utóbbi 4 év volt 22 ezer. Volt, hogy heti átlagban 200 km-et.
Sőt, az otthoni szobakerékpározást is, mert sokan nem tudnak kijutni a természetbe tekerni, és otthon nem erőszakolnak meg, nem támadnak meg gengszterek és nem harap meg kutya (élettani hatása pedig duplája a kültéri tekerésnek).
Persze, foglalja csak a szobában helyet. Ezen felül mivel 0 haladási sebességed van, hűtés semmi. Na ott fogsz leizzadni csak rendesen...
És hogy miért nem jó tömegközlekedni? Amit használ, annyit ront is.
Ezt a hülyeséget mi alapján volt bátorságod leírni? Ez is attól függ, hogy mivel. Én anno csak kötöttpályán közlekedtem, szándékosan úgy tervezve az útvonalat. Szökőévenként volt, hogy forgalmi zavar vagy bárki lassított. A forgalmi zavar az egyszer sínre parkoló köcsög autós volt...
Akkora extra stresszt okoz, sietsz, nem haladsz elég gyorsan, elkésel, sok kerékpáros együtt összevissza dülöngél és cikázik, izzadsz (és közben szívod a szmogot) ... hogy amennyit javít, annyit ront is. Sőt, sunyin ront, mert a stressz a pajzsmirigyen csapódik le. De ebbe most nem mennék bele, aligha vannak meg a szükséges endokrinológiai ismereteid.
Nem haladsz? Jó röhögök, amikor a bringa és a villamos mozog a Nagykörúton vagy Hungárián a forgalom meg áll. Kivéve, ha egész napos bejárásról nekem kellett a Hungárián szopni 1+ órát az teljes táv 5%-án...
Miért van az az érzésem, hogy te csak autóval közlekedsz és soha életedben nem tetted másként kb. sulis korod óta vagy akkor sem?
Bringával meg...
1. Nem haladok elég gyorsan? Bp-n a rendszeres az, hogy az autóforgalom áll, én meg haladok. Előző munkahelyemen egy nő Kispestről járt Kelenföldre. 60-70 perceket autózott. Én 1 km-rel rövidebb távolságra 23 perc alatt értem haza.
2. Az autóban is pont úgy szívod a szmogot. Csak nem haladsz.Lásd itt.
3. Az autók dudálnak, pofátlankodnak be és ragadna be a kereszteződésekben és nem a kerékpárral közlekedők. Na, akkor melyik stresszes? Bringázni, amikor röhögök a sok hülyén, hogy hogyan bassza el az pénzét és idejét?
4. Én bringázással konkrétan 10 kilót lefogytam és azóta is tartom. Mindig elfog a röhögés, amikor dugóban megérkeznek a "fitness" centrumba autón az emberek és odabent ráállnak a futógépre meg a szobabringára. LOL...
Tééényleg? És hol, mivel bizonyítottad ezt be? Mert a jogosítvány ugyebár pont ez, bebizonyítod hogy képes és alkalmas vagy, ezért vezethetsz.
LOL
1. Megint saját magadnak mondasz ellent. A bringázáshoz nem kell jogsi.
2. A vezetés tanulása előtt teszel KRESZ vizsgát.
Ezek a hírek általában azzal végződnek, hogy árokba hajtott, fának ment, elcsapott és megölt valakit.
Szóval én ezt nem fognám fel ilyen könnyedén.
Az ilyenre azt mondják: cigány munka.
Ez hogyan jön ide? Ők jogsi nélkül vezetnek. De a bringához nem kell ma jogsi. Tetszik, nem tetszik, ezt van. De a KRESZ-t anélkül is lehet ismerni. A szezont kevered a fazonnal, de jössz nagy fölényesen endokrinológiával. A fentiek alapján sejtem, hogy mennyi valós tudásod lehet azon a területen. Még két azonos fogalmat sem tudsz beazonosítani...
Szóval elhiszem, hogy te 14 évesen nagy KRESZ zseninek képzelted magad. Kb mint a sok kisebbségi, akinek a "véredben van".
De, nem. Talán elmélyülten meditálhatnál ezen egy pár percet, esetleg rájöhetnél pár nagy igazságra.
A szomorú helyzet ma az, hogy nekem van jogsim, de nem vezetek. A sok balfasz sofőrnek meg én integetek jobb kézzel minden nap, hogy menjen már, neki van elsőbbsége. Mert ennyit nem ismer fel kb. a vezetők negyede ötöde. Vagy nem figyel, mert telefonálni azt kurvára fontos vezetés közben. Annyira, hogy nem adja meg az elsőbbséget bringaút kereszteződésnél.
New York: 1300 km sínpálya.
Budapest: 39 km
33x annyi ...
A város területét is megnézted?
Egyébként meg hol mondtam, hogy elég a Bp-i? Pont arról beszélek, hogy út bővítés és minden hülyeség helyett talán befejezhetnék 40 év után az M3 metrót pl...
És az a vicc, ez is engem igazol
Azaz ha megteremtek a kulturált tömegközlekedés szükséges feltételeit, akkor azt fogják használni az emberek. (PONT .... POOOOONT ... Q.E.D. !!!! )
Ebben egyetértünk. De a kerékpározás is brutálisan tudna segíteni. Mert, ha 3000 autó/óra forgalomból leveszel 1000 db-ot az sokkal inkább érezhető, mintha 5000-ből tennéd.
Ez egészet nézd meg.
Ezért nincs semmi értelme erőltetni az autózás és maximálisként kezelni a nagyvárosi és belvárosi útfelületet, ami így is aránytalanul seggnyalás az autózás felé és telibeszarása helyben lakóknak.
-
putyi #63 Poén lett volna, de úgy látom túl frusztrált vagy hozzá. Gyalogolj többet! :-) -
#62 Tudod, én elhiszem neked, hogy te öltönyben (mert tárgyalásra mész), Gödöllőről Budára feltekersz a 35 fokos nyári melegben és meg se izzadsz ... mert az interneten ugye mindenki folyton igazat mond [/IRÓNIA OFF]
És mondok egy vicceset: támogatom, hogy az emberek minél többet kerékpározzanak (mert az úszás mellett ez az egyetlen ami gyógyítani tudja a bal kamra kinyúlást, azaz a szív elgyengülését ami olyan szinten népbetegség, hogy már 3 embert temettem el ez miatt)
DE, és itt jön a nagy DE : SPORTOLÁSI célzattal. Nem mindennapi tömegközlekedés, hanem heti 1-2 kerékpáros túra, pl hegyekben, vagy fel a fogaskerekűvel és ott a Normafánál ... maximálisan támogatom.
Sőt, az otthoni szobakerékpározást is, mert sokan nem tudnak kijutni a természetbe tekerni, és otthon nem erőszakolnak meg, nem támadnak meg gengszterek és nem harap meg kutya (élettani hatása pedig duplája a kültéri tekerésnek).
És hogy miért nem jó tömegközlekedni? Amit használ, annyit ront is. Akkora extra stresszt okoz, sietsz, nem haladsz elég gyorsan, elkésel, sok kerékpáros együtt összevissza dülöngél és cikázik, izzadsz (és közben szívod a szmogot) ... hogy amennyit javít, annyit ront is. Sőt, sunyin ront, mert a stressz a pajzsmirigyen csapódik le. De ebbe most nem mennék bele, aligha vannak meg a szükséges endokrinológiai ismereteid.
"14 évesen autós utasként a KRESZ alapjaival tökéletesen tisztában voltam és minden táblát ismertem. "
Tééényleg? És hol, mivel bizonyítottad ezt be? Mert a jogosítvány ugyebár pont ez, bebizonyítod hogy képes és alkalmas vagy, ezért vezethetsz.
Tudod, elég sok hírben hallani mostanság, hogy jogosítvány nélkül vezetett lejárt forgamis kocsit ... mert ő tud vezetni, "a vérében van a vezetés".
Ezek a hírek általában azzal végződnek, hogy árokba hajtott, fának ment, elcsapott és megölt valakit.
Szóval én ezt nem fognám fel ilyen könnyedén.
Az ilyenre azt mondják: cigány munka.
És hogy még tetézzem is: veled ellentétben én 12 évesen városi KRESZ versenyt nyertem (elmélet + gyakorlat), majd megyein Top 3, szóval elég jól szerepeltem.
Kvázi nekem volt papírom róla, hogy én TÉNYLEG alkalmas vagyok a közlekedésre.
De akkor is, mindenkinek (nekem is) azt tanácsolta a tanár, hogy 14 év, tegye le segédmotorost, és CSAK UTÁNA menjen ki közútra kerékpárral. Addig NE.
Szóval elhiszem, hogy te 14 évesen nagy KRESZ zseninek képzelted magad. Kb mint a sok kisebbségi, akinek a "véredben van".
De, nem. Talán elmélyülten meditálhatnál ezen egy pár percet, esetleg rájöhetnél pár nagy igazságra.
"De nézd meg Amerikát. USA azon nagyvárosaiban, ahol jó a tömegközlekedés ott 1 alatt van a kocsi/háztarás szám, mint pl. NY egyes részein."
Tömegközlekedés, és nem a kerékpáros közlekedés.
Úgy mellesleg a NY-i metróhálózatot ugye nem akarod párhuzamba venni a Bp-ivel?
New York: 1300 km sínpálya.
Budapest: 39 km
33x annyi ...
És az a vicc, ez is engem igazol
Azaz ha megteremtik a kulturált tömegközlekedés szükséges feltételeit, akkor azt fogják használni az emberek. (PONT .... POOOOONT ... Q.E.D. !!!! )
@M2:
"Én is úgy gondolom, hogy "cserébe" magas színvonalú, ingyenes tömegközlekedés kell. Mármint a helyi lakosoknak ingyenes, többieknek 1órás/napi/heti jegy. Munkába ingázóknak a foglalkoztatójukat kell kötelezni a bérlet megvásárlására."
Én még csak azt se mondom, hogy szeparálni kellene ingyenesség tekintetében.
Amennyibe a jegy-, és ellenőrzőrendszer fenntartása kerül, lehet totál ingyenesség esetén még jobban is járna a város.
"Ha a bringa sporteszköz, akkor a városi elektromos rollerezés bőven kimeríti az extrém sport kategóriát. :-) "
Az az. Az icipici cuki kis apró kerekecskéjével :D
Utoljára szerkesztette: mrzed001, 2019.10.15. 13:57:57 -
#61 Értem. Csak trollkodni jársz ide...
Egyébként a buszt el szoktam engedni, ha mögöttem jön. Jellemzően lámpánál érnek csak utol, akkor a zöld után félreállok és elmegy mellettem. Eddig mindenki megköszönte. -
putyi #60 Én busszal utazom(mivel továbbra sincs jogsim) és azzal szoktuk a hozzád hasonlóakat követni.
Ha autóznék, csak simán kinyitnám az ajtót :-))) -
#59 A realitás az, hogy ma is az álló kocsisor mellett mentem el az út felén... A másik felén csak azért nem, mert az bringaút.
Csak, hogy tisztázzuk ki megy el ki mellett. A többi helyen meg elférnek mellett a járművek.
Örülök, hogy sikerült megint idiótának lenned. :)
Mindig elfog a röhögés és az ideg is egyszerre, amikor a Múzeum körúton álló kocsisor mellett húznak el a bringások úgy, hogy az autókhoz képest zsebkendőnyi felületet adnak erre a közlekedési formára...
Utoljára szerkesztette: molnibalage83, 2019.10.15. 13:32:30 -
putyi #58 "Nem. Közlekedek vele. És állva hagyok minden közlekedési módszert csúcsidőben. Van, hogy egy átlagos hétköznapon 1 óra alatt tekerek 15 km-t, és 3 boltban is járok. Ez autóval önmagában 1,5-2 óra lenne a városi forgalom miatt. Ha ez neked sport...
Reggel melóhelyre 13 perc alatt érek be. Tömeggel ideális estben 30 perc lenne. Az előző melóhelyen egy 21 perc vs 45 perc volt."
Én is (és még másik 40-50 ember) is örülök, amikor egy ilyen embert követünk gyökkettővel :-) -
M2 #57 Ha a bringa sporteszköz, akkor a városi elektromos rollerezés bőven kimeríti az extrém sport kategóriát. :-) -
#56 Gratulálok. Sportemberként sportolsz tehát egy SPORTESZKÖZÖN :D
Nem. Közlekedek vele. És állva hagyok minden közlekedési módszert csúcsidőben. Van, hogy egy átlagos hétköznapon 1 óra alatt tekerek 15 km-t, és 3 boltban is járok. Ez autóval önmagában 1,5-2 óra lenne a városi forgalom miatt. Ha ez neked sport...
Reggel melóhelyre 13 perc alatt érek be. Tömeggel ideális estben 30 perc lenne. Az előző melóhelyen egy 21 perc vs 45 perc volt.
Azért ugye érted, hogy Mancika, Julika meg a pici Jocóka erre nem képes, és agyatlanság lenne erre kötelezni őket ?!??
Miért? Sétálni sem képesek? A 15 km/h-val tekerés teljesítmény igénye nagyjából a sétálással azonos. Minden egészséges ember képes rá 14-60 éves kor között a tempó lesz kicsit eltérő. Anyám egész életében bringával járt munkába agglomerációs városban. 60 felett is.
Nem, nem érted? Sajnálom, elfelejtettem, hogy ugyanígy a nem szellemi sportembertől a gondolkodást se szabad elvárni ...
Ez az a pont, ahol valószínűleg néhány ember pofánverne, ha szemben állnál vele. Azért mindennek van határa. Vérostoba kommentek mellett még van bőr a képeden ilyen szintű személyeskedéshez. Epic.
[14 év alatti SEMMI KRESZ ismerettel nem rendelkezik. Segédmotorra is csak utána lehet letenni jogsi.
Ergo: SEMMI HELYE KÖZÚTON !
És ezt az ökörséget miből vezetted le? 14 évesen autós utasként a KRESZ alapjaival tökéletesen tisztában voltam és minden táblát ismertem. Az, hogy valaki nem tanulja meg, mert nem teszik lehetővé neki, nem érdekli vagy nem kell nem jelenti azt, hogy nem képes rá. Az én időmben volt aki 17 évesen már vezetni tanult. A 17 éves szerinted annyival több és okosabb egy 14 évesnél? A főnököm meg nettó kijelentette, hogy kb. 8-10 tábla ismerete és a jobb kéz szabály és pár alapvel alkalmazása az esetek 99%-ban elég.
Valahol szomorú, hogy ennek betartására is képtelen az autóval közlekedők döntő hányada sajnos. Kb. olyan gyakran látok pirosba hajtó vezetőt, ahány lámpánál járok. Előbb utóbb sejthető volt, hogy látok egy ilyet. Ha a vétlen motoros vagy bringás lett volna, akkor lehet, hogy ma +1 halott lenne.
Ennek fényében és erősen ellene vagyok, hogy az autózás lehetőségei bővítsük, mert csak még több barom lesz az utakon. Eljutottam oda, hogy minden zöld lámpa esetén a piros felé is nézek erősen, mert nem lehet tudni, hogy mikor jön egy ökör, aki szarik a szabályokra.
Te, legalább egy béna 1.0 helyesírás ellenőrzőt engedélyezz már a böngésződbe.
Nem vagyok egy grammarnazi (mert szerintem a mondandó fontosabb, mint a tökéletes helyesírás), de ez azért már az én szememet is bassza.
És próbáld már meg értelmes emberként egy hozzászólásban a választ egy üzenetre (azaz ne flood-olj !)
Az ellenőrző nem mindent talál meg mindent és olyat is aláhúz, amit nem ismer vagy nem érti a kontextust. Ezt nem vettem észre ezt. Nagy ügy. Ez zavar, ahelyett, hogy érvelnél vagy személyeskednél. Ez a kemény, nem a kád széle...
Ez a realitás picikém, és nem a 8-80 évesig bringára paraszt.
Sehol nem mondtam, hogy 8-80 évesig, de csak ferdítsél és hazudozzál csak tovább...
A realitás, bizony az a fránya realitás ... igen messze elkerül téged:
Csapadékos napok száma 183
Jelentős csapadékú napok száma 39
Zivataros napok száma 32
Hőségnapok száma 24
Nyári napok száma 110
Fagyos napok száma 83
Téli napok száma 16
Zord napok száma 4
Ködös napok száma 40
Na ezek között van átfedés, de azért le tudod vonni a 365-ből.
Köszönöm, most bizonyítottad be, hogy sík hülye vagy, vagy csak nem figyelsz.
1. A linkelt statisztika országos, tehát az egész országot nézi. Nem érdekel engem, hogy a héten 3-szor esett Sopronban, ha Bp-n egyszer sem, ahogy egy sopronit fordítva. Idén egyszer sem áztam el. Egyszer vártam fél órát melóhelyen, hogy álljon el az eső és egyszer reggel induláskor. Ennyi.
2. Melyik részét nem értetted annak, hogy a csapadékos napok száma nem egyenlő azzal, amikor éppen esik, ahol éppen vagyok...? Bp-n van, hogy 8 helyen 3 zápor van egy nap. Csak egyik sem ott, ahol én éppen tekerek. A mai időkép radarkép mellett nettó kreténnek kell lenni, hogy elázz.
Bp is akkora, hogy a Bp-i csapadékos nap sem jelenti azt, hogy ott esek, ahol én vagyok éppen. Csak idén volt 3-szor olyan, hogy a szomszédos kerületben levő barátomnál esett az eső, nálam meg egy csepp sem... Vagy pl. a Blahán a munkhahelye közelében esett, de Kelenföldön meg semmi.
Melyik részét nem érted annak, hogy éves átlagban eddig 5-ször volt rajtam kb. esőálló cucc? Ez nem oda vissza, hanem összesen. Tehát évi 250 munkanap x2 tekerésből... Ez átlag.
ÖTSZÖR.
Idén összesen háromszor. Tavaly volt csak olyan, hogy zsinórban két nap kellett.
(Csak már ezzel megtérült az ára, mert 5 nap bérlet árába került.)
Tessék. 30 napos csapadéktérkép és 15 mm eső Bp-n. Olyan régen esett komolyan, hogy arra emlékszem, hogy még nyár volt...
Ilyen gyakran "probléma" az eső.
Remélem senki semmilyen komoly munkát nem bír rád, mert [{]kettő darab faktor[/b] értelmezésére is képtelen voltál. Ennyit a szellemi sportemberkedésről...
Pfúúúúúúúj, undoríííítóóóóóó. Aztán abban a leizzadt, átázott vizes göncben ülsz egész nap ?
Nem izzadok le. Nem figyelsz.
És a gatyába nem izzadsz bele bakker? Fél gyerekkorom cangán töltöttem, de első volt hazaértem hogy még alsógatya is csere.
Képzeld. Nem. Ezek szerint öltözni sem tudsz rendesen. Legalább megtudtuk, hogy mihez nem értesz még.
És igen, sajnos 1x próbáltam öltönyben tekerni 6km.
- öltönynadrág szára szar, beakad. És Kva meleg. Gáz.
- öltöny piszok meleg, szarrá izzadod magad. És Kva merev. Gáz.
- ing szar. Dörzsöl, vág, smirgli
- nyakkendő = halál
Azért megnézném hogy tekersz be úgy, hogy egy váltás ruhát (öltöny) is viszel magaddal.
És ki mondta, hogy öltönyben kell tekerni? Sehol. Esetleg tűzoltó feleszerésben is megpróbálhatnád, mert annyira volt releváns a példád. Öltönyben én sem tekernék. MErt nem is kell.
Irodában én még életemben nem láttam öltözőt.
Infoparkban dolgozom, előtte meg nagyobb irodaházban máshol. Mindkét helyen a pincében volt.
@M2
"Részemről drasztikus lépéseket tennék Budapesten az autók kiszorítására. Körutakon belülre csak különleges engedéllyel, nagykörúton belülre fizetősen lehetne autóval behajtani, az egész városban közterületen parkolást fizetőssé tenni."
Ne nevess, de TÁMOGATOM !
Viszont nem úgy, eszetlenül ahogy egyes fasisztoid állatok kitalálják, hogy "holnaptól ez van, pofa be, és old meg magadnak ahogy akarod ... hej"
Ésszel.
Előbb a szükséges fejlesztések, amiket felsoroltam.
Ha az mind megvan, tapsikolva fogja fogadni a nép.
Ha nem, akkor kb ... TV székház (jogosan).
És ezt hogyan képzeled el, hogy a bringázásról nettó hülyeséget vallasz? Basszus a fejemet fogom, amikor korombeli közeli barát Gazdagrétről 4,5 km-re kocsival jár be dolgozni, majd puffogot egy sort, amikor baleset miatt 1,5 óra volt az út haza. Úgy, hogy van bringája...
De nézd meg Amerikát. USA azon nagyvárosaiban, ahol jó a tömegközlekedés ott 1 alatt van a kocsi/háztarás szám, mint pl. NY egyes részein. Los Angelesben meg 2 vagy feletti is talán. Na, ott a város felületének 50%-a út és parkoló.
Ezek után érdeklődéssel várom, hogy a lenti kommentcunamiból az autózást preferálók hogyan kívánják kommentjeikben levő ökörségek feloldását megoldani...?
https://www.governing.com/gov-data/car-ownership-numbers-of-vehicles-by-city-map.html
Utoljára szerkesztette: molnibalage83, 2019.10.15. 13:12:22 -
M2 #55 "Előbb a szükséges fejlesztések, amiket felsoroltam.
Ha az mind megvan, tapsikolva fogja fogadni a nép."
Én is úgy gondolom, hogy "cserébe" magas színvonalú, ingyenes tömegközlekedés kell. Mármint a helyi lakosoknak ingyenes, többieknek 1órás/napi/heti jegy. Munkába ingázóknak a foglalkoztatójukat kell kötelezni a bérlet megvásárlására. -
#54 Vagy csak egyesek bosszantani másokat. Nézőpont kérdése. -
putyi #53 Szerintem te ide dühöngeni jársz ide. :-)
Utoljára szerkesztette: putyi, 2019.10.15. 12:30:24 -
#52 1. Nem igaz. Mert én életem során közlekedtem autó+tömeg, tisztán tömeg, bringa + tömeg és most már bringázva is. Ez neked a szűk objektív...? Lassan évtizedes léptékben használom mindegyik formát, tehát még azon állapotában is használtam őket, amikor a válság miatt kevesebb autó volt az utakon.
2. Nekem van, tehát azért láttam a másik oldalt is...
4. Segítek akkor értelmezni, mert úgy látszik semmit nem értesz meg. Még a saját kommentedre sem emlékszel.. A bubit nagy részben turisták és alkalmai használók tolták jó időben és belvárosban, ahol úgy átlagban jó az út minősége. A bubi számai soha nem voltak fantasztikusak, ezért annak egy szeletének levágása után már gyenge lett. Tehát egy részét váltotta ki a bringázásnak.
Én is járhatnék rollerrel, ha akarnék. De nem akarok. Mert nekem nem praktikus. Mert amerre megyek ott az út felén nincs bringaút. Ezen felül hobbiból is tekerek.
Utoljára szerkesztette: molnibalage83, 2019.10.15. 11:58:40 -
#51 Szerint korunk egyik legnagyobb tévedése, hogy a városi tömegközlekedésben alternatívaként tekint a kerékpárra
Képes voltál ezt az ökörséget leírni. -
putyi #50 Ezeket a holland táblázatokat miért is tetted be? -
putyi #49 1. Csupán amiatt írtam, hogy elég szűk objektívvel szemléled a dolgot. Én is ismerek valakit, akinek az ismerősének a testvére... :-)
2. Nagyon nem a kőkorban élek és nincs jogsim.
3. Alapvetően a hozzászólásodra reagáltam nem a cikkre.
4. Vicces, hogy a rollert kritizálod, majd megemlíted, hogy a bubit a roller nyírta ki. Egyébként rollert sem használok. Az eddigi tapasztalatom az, hogy a tömegközlekedés és a két lábam Budapesten megfelelő( mellesleg a külső kerületekre írtam a bringát).