2
  • Ender Wiggin
    #2
    normális világban a vonatok jelentenék a jövőt, és ezek a szarok örökre eltakarodnának az utakról...
  • kvp
    #1
    A sok marketing szoveg mogott osszesen egy digitalis alairast generalni kepes chip van, ezzel pedig egyertelmuen azonosithato a chip es a jarmu. Na most az ujfajta magyar szemelyikben es az osszes online penztargepben ilyen megoldas van, de meg az EKAER (elektronikus kozuti aruforgalom ellenorzo rendszer) fedelzeti egysegei is tartalmazzak. Szoval lehet, hogy a nemetek pilot project-et vegeztek, de itthon mar par eve hasznaljuk a technologiat. Egyebkent spanyol viasz bonyolultsagu.

    Az, hogy hogyan voltak kepesek belekeverni a blokklancot egy sima digitalis alairasba mar meg sem merem kerdezni, de valahogy a digitalis felig offline keszpenzt akartak vele letrehozni. Kerdes, hogy minek, ha lehet egy egyszerubb es sokkal olcsobb kozponti rendszerrel is csinalni, ahol a hatosag minden tranzakciot lat. (mellekesen a kozponti ellenorzes kizarja a csalast is)

    Szoval egyszerubb ha a jarmuveknek van egy ugynevezett dedikalt ceges bankkartyajuk, aminek a terhere tudnak tankolni, tolteni, utdijat fizetni. Az egyetlen megoldnado technologia az marad, hogy kepes legyen egy jarmu onalloan vasarolni, amire egyebkent egy kozonseges laptop vagy mobiltelefon is kepes, ha megadjuk neki egy bankkartya adatait. De meg egy nfc-s okosora is hasznalhato fizetesre. Blokkchain nelkul, ma, akar a sarki kisboltban is.