30
  • mrzed001
    #30
    "Folduton is probaltad?"
    Minden nap, 3+ km oda, meg vissza (marják a tetejét meg döngölik évente 2x, de első eső után olyan 15-20 cm mély kráterek vannak rajta, mint a Hold felszínén, és ez a környék főútja forgalommal) ... szóval szerintem a válaszom IGEN :)

    " A viz nem olyan am, mjnt az aszfalt, viharban plane....Szoval massz le kocsival 1 nem dongolt foldutra, aztan meselj a vezetes kozbeni vakon navigalasrol.... "
    Mivel a kocsi tapija pont kézzel átfogható méretű, így 6-10 gomb rajta simán vakon is kezelhető.
    Bevallom Tesla-t még nem vezettem, így annak a batár nagy tapijáról, annak út közbeni használhatóságáról nem tudok véleményt mondani.


    De tényleg csak ennyi jött át abból, amit írtam ??
  • ostoros
    #29
    "az egy jó rendszer ami ezeket nyíltan a felszínre hozza"
    Hány év után, és hány millió dollár veszteség után? Nem mondom, mi magyarok sem nagyon örülhetünk, de azért alapvetően szégyenkezni valónk sincs... Legalábbis VELÜK összehasonlítva. Svájchoz mérve magunkat már bajban lennénk.
    Utoljára szerkesztette: ostoros, 2019.08.14. 20:16:14
  • ostoros
    #28
    A fantáziáid kivetítése a valóságra ne egészséges...
  • cateran
    #27
    Folduton is probaltad? A viz nem olyan am, mjnt az aszfalt, viharban plane....Szoval massz le kocsival 1 nem dongolt foldutra, aztan meselj a vezetes kozbeni vakon navigalasrol....
  • mrzed001
    #26
    Szerintem inkább olyan gond lehet, hogy arra akarták használni a tapit amire nem való.
    Nekem is tapi van a kocsiban (mennyi, 20cm átmérő kb), szép nagy gombokkal (6-8 max ami ki van téve rá), és vakon simán megy.
    Sőt, ott a Tesla a batár nagy tapi-műszerfalával.
    Szóval arra, hogy légkondit állítson az ember (1-5 fokozat, 5 féle irány) bőven jó.
    Amire biztos hogy nem, az pl a kormányzás, gáz, fék. Mint az egyértelmű is, a Tesla-ban is van kormánykerék, gáz és fék pedál.
    Azt nem akarták tapira cserélni, mert nem lehet. (ezt a játék szakma már rég belátta, ezért pl mobil játékoknál is elfordulásérzékelővel kormányzol, azaz analóg módon, és nem digitálisan a képernyőn tapizva a kormányt pl balra 20%-nál)
    Ugyanígy egy potit sem lehet 0-200 állású csúszkával a képernyőn kiváltani.

    Valamint a program. Tapival (+IT) automatizálni lehet amit eddig kézileg kellett egyesével összehangolni (1 személy által vezetett hajó, MI, lásd drónok).
    De ehhez komplex (vezérlő) program/rendszer kell, nem csak szimplán a gombok és potik tapira cserélése.
  • defiant9
    #25
    "Namost, ha mindez MAGYARORSZÁGON történt volna, akkor már itt ordítozna mindenki a tudjuk miről... És lám, más ország se különb olykor-olykor."
    Magyarországon a tévedhetetlen bölcs pártunk és vezérünk miatt maradt volna a gyengébb megoldás csak hogy fenntartsák a minden a legjobb úton halad hamis illúzióját. Max. az 'ordítózókat' bevádolják hogy Soros bábjai akik csak a nemzet Tiborczainak akarnak ártani. A tévedés felvállalása és nyilvános beismerése olyan érték amivel kevesek bírnak, az egy jó rendszer ami ezeket nyíltan a felszínre hozza. (azért nyilvánvaló hogy a 'szennyes kiteregetés' sehol nem megy könnyen az embereknek akármekkora is a transzparencia, ilyen a természetünk)
  • molnibalage83
    #24
    Pont ez az. A busz zötykölődik, a hajó meg imbolyog. Szezon és fazon. Más amplitúdó, más periódusidő...
    A zárd hídon kit érdekel a szél és az víz..? Bakker, nem ez nem klipper 160+ évvel ezelőttről..
  • Sequoyah
    #23
    Nem vagyok szakerto, de ugy gondolom hogy van kulonbseg egy 5 tonnas vitorlas, es egy 5-50ezer tonnas hadihajo kozott, utobbiak nagysagrendekkel stabilabbak. Szoval csak azert mert valami nem mukodik egy vitorlason, nem jelenti azt hogy nem fog mukodni egy hadihajon.
    Jachtokon peldaul tok jol mukodik az erintokepernyo. De ez sem jelenti azt, hogy egy hadihajon is mukodni fog.

    Ez olyan dolog, amit ki kell probalni elesben. Persze nem kell az osszes hajon lecserelni egybol, eleg lenne 1-2 hajot felszerelni vele, es megvarni a tapasztalatokat.
  • duke
    #22
    De lehet hogy csak azert kell visszatenni a kapcsolokat, mert jott egy kapcsologyar, letett a megfelelo tabornok asztalara, egy taska penzt, a tabornok meg megrendelt 100 millio kapcsolot a cegtol. Es nagy erolkodessel utolag kideritettek, hogy az erintokijelzok nem megfeleloek.
  • duke
    #21
    "az érintőkijelzők egyszerűen bonyolultabbá tették a járművek vezérlését és ezáltal jelentős mértékben növelték a hibák számát."

    Tehat nem olyan 1 perc alatt is nyilvanvalo hibarol van szo, hogy a tul nagy razkodasban nem tudja eltalalni az 5 x 5 pixel meretu gombot a kijelzon. Mert azt egyszeru lenne kijavitani egy 50 x 50 pixel meretu gombbal, ennyi eszuk biztos van.
    Itt valami altalanos szisztema problema volt, amit nem tudni miert nem tudtak, vagy nem akartak megoldani. Ismerni kene a reszleteket, hogy miert nem tudtak ugy atrendezni a kijelzot, hogy az egyertelmu, felreerthetetlen, jol atlathato legyen. A repulogepek pilotafukejevel kapcsolatban 50 evnyi tapasztalat van arra, hogyan kell kialakitani, egy iranyito rendszert, hogy az ne legyen tul bonyolult, ne terhelje tul a vezetot, de kozben akadalyozza meg, az "oda se nezek, rutinbol cselekszek" mukodest.
  • Alien69
    #20
    Pedig tévedsz. Egyértelmű korrupció. Felül eldöntötték. Egyértelmű. Ha ki akarták volna próbálni, akkor megkérdeznek pár pl. föld körbe hajózgató vitorlásost, mi a vélemény. Veszély helyzetben vajh, hogyan tudnak cselekedni? Ha azt mondják, ok, akkor felszerelnek 1-1 kisebb hajót, és tengeralattjárót (dieselest, persze), és lehet harci gyakorlatot folytatni. Persze, nem a tabletes torpedó játékra, vagy, sakk partira gondolok.
  • Sequoyah
    #19
    Viszont oriasi elonyei is vannak az erintokepernyonek, fokep a vegtelen testreszabhatosag.
    A gyakorlatban is ki kell probalni, hogy ezen elonyok ellensulyozni tudjak-e a hatranyokat.
  • cateran
    #18
    "Utolag konnyu okosnak lenni. Vannak dolgok amit ki kell probalni a gyakorlatban, mert nem lehet elorre eldonteni. Akar olyan eredmeny is kijohetett volna, hogy az erinto kijelzok jobbak, "

    Ezt most nem mondod komolyan....Viz, hajo, szel, hullamzas, imbolygas, vihar vagy heves szel eseten mindez hatvanyozottan....Mar 1 zotykolodo buszon is elofordulhat 1-1 felrenyomas tableten...de emlithenem a vakon gepelest erintokepernyon....Ez 110%-ban boritekolhato volt....(probalj kezelni 1 erintokepernyot, ugy, hogy nem nezed....Mondjuk 5 layerben)
  • duke
    #17
    Utolag konnyu okosnak lenni. Vannak dolgok amit ki kell probalni a gyakorlatban, mert nem lehet elorre eldonteni. Akar olyan eredmeny is kijohetett volna, hogy az erinto kijelzok jobbak, attekinthetobbek, es valamiert nem jo akkor atkonfiguralhatok, es lehetett volna meg akarmilyen elonyuk amire nem is szamitottak elozetesen. Valoszinuleg az elonyok, hatranyok olyan kiegyenlitettek voltak, hogy tobb ev, es alapos vizsgalat kellett hozza, hogy donteni tudjanak. Ha egyertelmu problemak lettek volna, akkor az mar tervezes kozben, illetve a vegso tesztek, engedelyeztetes alatt kiderult volna.
    Utoljára szerkesztette: duke, 2019.08.13. 18:33:11
  • tom_pika
    #16
    Teljesen igazad van. A helyükben eltitkoltam volna ezt az egészet, akkora blama (vagy inkább korrupció).

    Namost, ha mindez MAGYARORSZÁGON történt volna, akkor már itt ordítozna mindenki a tudjuk miről... És lám, más ország se különb olykor-olykor.
  • cateran
    #15
    En ezt nem ertem..tenyleg ennyire idiotak? Senki sem probalt razkodo autoban telot vagy tabletet hasznalni? Senki sem latta az uj Star Trek filmeket, ahol szembantoan nyilvanvalo volt, hogy az erintokepernyok full retard megoldas?
    Utoljára szerkesztette: cateran, 2019.08.13. 16:07:04
  • HöfEE
    #14
    Az autóknál is ez a trend, ami amellett, hogy a legtöbb esetben hülyén néz ki még kényelmetlen is a balesetveszélyröl már nem is beszélve. Vicces, hogy az autóban kézböl telefonálás is tiltott a legtöbb országban, és ha valaki sminkelgeti magát tükörben miközben vezet az sem egy veszélytelen manöver, ugyanakkor meg az összes gyártó nyomja a hülye touchscreeneket, amire muszáj ránézned, mert nem tudod mit nyomsz meg rajta. Remélem pár éven belül elfelejtik ezt a marhaságot.
  • NEXUS6
    #13
    Remélem, hogy mire oda jutok, hogy a kocsimat lecserélem egy újabbra, addig valami karakán ügyvédi iroda megfingatja az autógyártókat, meg a mencsi-trendi dizejnerjeit, és addig visszajönnek a hagyományos fizikai kapcsolók.

    Nem vagyok technika ellenes, pl egy HUD, magasabb fokú elektronizálás is jöhet. Minden jó, ami csökkenti, hogy le kelljen venni a szememet az útról. A tapi képernyő nem ilyen.
  • Kryon
    #12
    Előtte még lehet, hogy ők is jó ötletnek gondolták, aztán élesben jöttek rá, hogy nem az.
  • Macropus Rufus
    #11
    de ennél össze tettebb a dolog: ez a technológia miatt emberek haltak meg. Szóval nem ártana egy felelős sem ami ezt a marhaságot bevezette a hajókra.
  • Macropus Rufus
    #10
    "Már csak azért is, mert azokat akár a hektikus szituációkban és a nehéz körülmények között is szinte vakon tudják használni."
    de a kocsiba jó lesz ez a technika nem? Mert ott nem kell soha vakon nyúlkálni semmiért.
    Sztem pár év és a kocsikból is ki fog veszni ez a sok hülyeség. Azok a kapcsolók miket a legtöbbet használjuk az fizikai kapcsoló lesz, a többi meg érintős.
  • VolJin
    #9
    A vizes kéz is megzavarja az érintőkijelzőt, egy hajón meg nem olyan elképzelhetetlen a víz jelenléte.
  • wraithLord
    #8
    Másrészről meg csak írtam valamit... :D

    Írhattam volna pl. koszos kezet is :D De gondolom, az USA hadihajókon már szappan is van, víz meg nem kell, azon megy a hajó. :D
  • ostoros
    #7
    Izzadni nem csak melegtől lehet, hanem stressztől is...
  • molnibalage83
    #6
    A hajókon van légkondi...
  • wraithLord
    #5
    Jesszus, komolyabb játékhoz nem használ senki érintőképernyőt, nemhogy fegyverek kezeléséhez.
    Ok, az USA haditengerészete biztos nem ugyanolyan minőségű érintőképernyő technológiát használ, mint az egyszeri felhasználó, de ezek szerint az se tökéletes.
    A személyzet izzadt kézzel tapicskolja a képernyőket egy enyhén hullámzó tengeren, egyszerre nyomnak rá mindenre a kijelzőn... :D
  • barret
    #4
    "A döntéshozók kikérték a hajók legénységének a véleményét is, a matrózok és a tisztek pedig egyöntetűen úgy foglaltak állást, hogy inkább a régi klasszikus kapcsolókat akarják újra alkalmazni." Valaki elmondaná,hogy ezt miért nem a bevezetés előtt tisztázták?? Valaki nagyot szakított az átalakításon ugye? Utána már vissza lehet csinálni :D Undorító dolog,szerintem egy jól áttekinthető műszerfalat nem kellene piszkálni,mert minden kapcsoló azonnal elérhető! Nem kell a menűben turkálni.
  • Cat #3
    Az autókban ugyanez a folyamat zajlik.
  • BrockSamson
    #2
    Mindent vissza analógra és kapcsolóra. Így a cylonok nem tudnak majd kifogni rajtuk.
  • bunny
    #1
    Megkérdeztek volna előre bárki random pilótát, hajóst szerintem 100% azt mondták volna, hogy felejtsd el öreg a tapizást. Mozog a hajó és találd el a kijelzőn a funkciót ... ember, noooormális?
    Megvan persze a helye nyilván, ésszel és max másodlagos opciónak nem kizárólagosan főleg nem kritikus funkciókat felrakni képernyőre.
    Utoljára szerkesztette: bunny, 2019.08.13. 09:28:26