10
  • quatlander #10
    ..."A rakéta jelenleg fejlesztés alatt van, első tesztrepülését 2020-ra tervezik, 2023-ban pedig holdturistákat visz majd Hold körüli repülésre."... - wiki

    Jaja, meglátjuk ha odaértünk a dátumokhoz.
  • gaszton421 #9
    Lehet hogy elkerülte a figyelmedet, de a BFR, (vagy ahogy mostanában nevezik Starship) éppen egy ilyen ISS méretű űrhajó, a nyomás alatt levő térfogata a másfészerese egy Boeing 747-es repülögépének, és momentán az ISS lakható térfogatánál is nagyobb, és az ISS-el elllentétben, nem kényszerülne kizárólag űrbeli létre hanem le is tudna szálni a Marson, (és a Földön is)
  • Vampy #8
    En is igy latom. a Crew Dragon tokeletesen alkalmas (lesz) arra, hogy embereket vigyen fold koruli palyara (Falcon Heavy-vel akar magasra is). Ezen a palyan kene egy ISS meretu modularis hajot epiteni. Ez lenne sztm az egyetlen alternativa a REALIS mars utazasra.
  • kvp #7
    "Ezek a fejlesztések nem alkalmasak a Mars utazáshoz. Az út 7-9 hónap, az a kis űrkapszula erre alkalmatlan."

    Nagyon nem merik bevallani, de egy melyuri hajo az inkabb az ISS merete. Meg a BFR is picit pici, de azok legalabb konvojban repulnenek.
  • fonak #6
    Ostobaság ez a sok párhuzamos fejlesztés, rég törölni kellett volna az Oriont és az SLS-t is, csak persze mindkettő "jobs program". A NASA-t megrendelővé kellene változtatni, a fejlesztéseket a magáncégekre bízni.
  • Thrawn #5
    Ezek a fejlesztések nem alkalmasak a Mars utazáshoz. Az út 7-9 hónap, az a kis űrkapszula erre alkalmatlan. Élhető, nagy lakterű modul kell. Az Orion nem fog leszállni a Marsra. Csak arra lesz jó, hogy átszálljanak róla a lakómodulba, megutaztassuk oda-vissza, majd közvetlenül a hazatérés előtt abba száll át a legénység és azzal szállnak le a Földre. Maga az SLS jó lenne a modulok Föld körüli pályára állítására, de erre jelenleg is van olcsóbb megoldás, a Falcon Heavy. Igaz, még csak egyszer repült, de legalább repült. :)
  • Thrawn #4
    Nahát itt meg pont az ellenkezőjéről írnak: https://www.lokal.hu/2019-03-ujabb-keslekedesek-lassitjak-a-nasa-sls-raketaprogramjat/
    12 miiliárd dollár, ami gyakorlatilag maszatolásra ment el. Először volt a Constellation program, Ares1 meg Ares 5 rakétával, meg visszamegyünk a Holdra, azután nem megyünk vissza a Holdra, kisbolygót fogunk be, majd mégsem, hurrá, megyünk a Marsra, de nem, most mégis inkább a Hold, meg Deep Space Gateway és csak később a Marsra. Ilyen tesze-toszán még lakást sem lehet felújítani, nem hogy komoly űrprogramot felépíteni.
  • csicso82 #3
    Ez a technológia ugyanaz mint a V2-es rakéták amivel a nácik lassan már 80 éve, hogy bombázták Londont. Teljesen elavult az egész. Reszelgetik de ez kevés.
  • NEXUS6 #2
    Hát bennem is ezek az érzések kavarognak.
    Lassan itt vagyunk a XXI. század első negyedében, 50 évvel az első holdraszálláson túl és a kormányok elfelejtették megteremteni azt, ami az űr hasznosításának alapfeltétele: egy olcsó megbízható, méretezhető űrszállítási infrastruktúra.

    Az űr végtelen erőforrást jelentene, ha az USA megteremtené ezt a fenti kapacitást és kölcsönözné bárkinek, megadóztatná a bejövő hasznot, abból ezer évig a világ vezető hatalma lehetne és nem kéne azzal szórakoznia, hogy közelkeleti kisebb országokat bombázzon vissza a középkorba, vagy a kínaiakat/oroszokat riogassa.

    Ezekben a jelenlegi űrhajózási fejlesztésekben zéró perspektíva van. Arra alkalmasak, hogy 6 ember leszálljon a Marsra és ott kitűzze a csillagos sávos lobogót?

    És?
  • kvp #1
    Csak meg kell nezni az orion, a starliner es a crew dragon fotoit. Az oriont mintha bontott apollo es shuttle alkatreszekbol raktak volna ossze sok csavarral. A starliner egy agyonpakolt modernizalt utasszallitora emlekezteti az embert, amiben 3 embernek kell felallnia ha ki akar menni valaki. Ezzel szemben a crew dragon olyan mintha a tesla epitette volna. A belso burkolaton picit hibasak az illesztesek (az egyik szekrogzito rud tovenel latszik az iss-es felveteleken), de legalabb modern, tagas es mukodik. Nem holnap vagy 3 ev mulva, hanem mar vissza is jott az elso utrol.