4
-
bmw #4 Nem onvezeto autok kellenek hanem meg kellene tanitani a sok birkat vezetni.
Ugy ahogy repulot vezetni sem alkalmas minden ember ugy autot sem ezt tudomasul kell venni...Nem kell minden bena fasznak jogsit adni a nem normalisaktol meg el kell venni a jogsit... Ja, hogy ebben nagy uzlet van...... -
defiant9 #3 "Ami reálisan nézve a dolgokat még évtizedekre van!!!"
Mitől is reális a nézeted? Minden jel szerint messze nincs évtizedekre. Az autópálya módot valszeg a Tesla is aktiválja fogja még idén, ami rengeteg monoton vezetést tartalmazó órától szabadítja meg a sofőrt, technikailag ez is L4. Nem övék a legfejlettebb SW de látszik hogy tolják az update-eket, és nekik már rengeteg autójuk gurul az utakon. Az hogy a drága LIDAR helyett kamerákra voksolt Elon-t úgy tűnik (nappal) működőképes, az alsó videót nézve én nem láttam semmi releváns objektumot amit ne detektált volna, az hogy pl. nem hajt simán el a kocogók mellett az hiba, de tesztelés alatt nyilván fő a biztonság. Az is kiérződik a ezekből hogy a gép mennyi dologra képes realtime párhuzamosan "figyelni", azzal együtt is hogy a gyorsított felvétel csalóka, de az fps egy gépnek nem probléma, egy erősebb GPU+CPU-t bármikor alá tudnak rakni ha az lenne a szűk keresztmetszet. -
#2 A felhasználó dönt végsősoron.
Lehet bármennyire vonzó egy technikai újdonság, ha nem érdekli az embereket adott árért. Egy önvezérlő képességű autó, vagy egy villanykocsi jelenleg még drágább és használati értéke, kényelme is rosszabb, mint a neki megfelelő kategóriájú hagyományosé.
Nagyon sok az önvezérlőhöz képest egyszerűbb kényelmi, biztonsági funkció is ma még rosszul működik bizonyos gyártóknál. Lásd pl a legutóbbi automata vészfék teszt, ahol a BMW, meg a Micsu elhasaltak, elcsapták a gyalogost. Ha ilyen rendszer van a kocsiban az épp hogy a felhasználóra ró nagyobb terhet, hiszen erre is figyelni kell ha szar.
A piaci sikerhez tehát az kell, hogy egy jól működő, olcsó önvezérlő rendszert fejlesszenek ki. Ami reálisan nézve a dolgokat még évtizedekre van!!! -
kvp #1 Olyan ez mint anno a lovaskocsigyartok beruhazasi kedve. Neztek ugyan a robbanomotoros autokat, de a tobbseguk nem ruhazott be a technologiaba, mert nem vartak hogy gyorsan elterjed. Ellenben volt par ceg akik igen...
Most az elektromos autok es az onvezetes ilyen technologia... Nem tudjuk melyik jon be, de mi van ha mindketto? Utobbi esetben csak azok maradnak a piacon, akiknek van kesz es gyarthato megoldasuk mindket teruleten.