5
-
ostoros #5 Nyugi, az SG-n mindenki fogást keres a másikon, mintha csak ellenségek lennénk. :) -
KoLaMan #4 OK, legközelebb így kezdem majd: "Szarkazmus ON"
A postom arról szólt ugyanis, hogy a cikkíró tett egy olyan megállapítást (általam kiemelt mondat), ami nyilvánvaló és magától értetődő (mondhatni axioma) - akár 28 milliós a kezdő hétvége, akár 77.
Hiszitek vagy sem, kapisgálom a különbséget aközött, hogy bejön valami, vagy érdekel (az egyik filmnézés után van a másik meg előtte...)
Nyilván, nagyobb érdeklődés - nagyobb nyitó bevétel. A további bevételek pedig sokban múlnak azon, hogy - idézem - "mennyire jön be a közönségnek".
Ahogy Ti is írtátok.
Akkor miről is beszélünk...?
-
grobs #3 A cikkben is benne van: A gyártási költségeknek csak a töredéke lesz az első hétvégi bevétel szemben pl. egy-egy Marvel filmmel. Ha a fanokon kívül mást nem érdekel akkor hiába tetszik azoknak akik megnézték, nem lesz sikeres. Ha a Titanic-hoz hasonló lassú csökkenést produkál, tehát elballag rá az is akit eleinte nem érdekelt, vagy várt az első reakciókra, akkor sikeres lehet. -
kalapos01 #2 Szerintem te most összekeverted a dolgokat vagy csak nem érted a logikát. Mondjuk annyiban jogos, hogy gondolkodást igényel. Levezetem: a siker kulcsa mindig az, hogy mennyire érdekli a nézőket a film. Nem az, hogy mennyire jön be nekik. Tele vagyunk olyan filmekkel, ami bejön a közönségnek, és nem sikeresek. És olyan is bőven van, amik nagy pénzt hoznak, de nem jönnek be a nézőknek. A filmek 95%-áról az első nap után kiderül, hogy siker lesz-e vagy sem. És azt is meg lehet becsülni jó pontossággal, hogy összesen mennyi bevételt hoz Amerikában.
Azonban tényleg van kevés film, az a maradék 5%, ahol alapból a kezdeti érdeklődés nem túl nagy (vagy nem megfelelő), azonban mégis sikerré válnak. Ezek azok a filmek, amiknek erős a word of mouth-a, amiket az tesz sikerré, hogy mennyire jönnek be a nézőknek.
Nagyon sok film van, ami bejön a nézőknek, de ezen filmek zömének sorsa előre el van rendeltetve a nyitónapi bevétel miatt, ami a kezdeti érdeklődést fedi. A sikeres film jó word of mouth-szal még sikeresebb lesz. Szóval hiába szeretik a nézők ezeket, nem változtat azon, hogy sikeresek vagy sem. A Titanic jó példa arra, hogy ahelyett, hogy 80 vagy 100 milliót hozott volna és nagy mínusz lett volna, a közönség imádta, és 600 milliót csiholt ki belőle. De kevés olyan példa van, ahol buktának tűnt valami, és a közönség mentette meg. Tavalyelőtt a Greatest Showman volt ilyen. -
KoLaMan #1 "Az Alita sikere sokban múlik azon, hogy mennyire jön be a közönségnek."
Ez egy egészen újszerű, és - mondjuk ki - zseniális megállapítás.