5
  • molnibalage83 #5
    A többi csatorna videóval tőmondatokban.

    A B747 és a trijetek a régen 1 róás ETOPS limit miatt létezett, ami a kéthajtóműves gépeknél létezett a '80-as évek végéig, amit 3 órára toltak ki végül. Ezzel a transzkontinentális járatok keskeny törzsű gépekkel is aboszlválhatóvá vált. A B747 és DC-10 féle gépek szépen elkezdtek kihalni.

    Csak akkor már ment az A380 projekt és isten tudja miért, nem kaszálták el. Aztán a fapados társaságok megjelenésével és az ETOPS kombóval már transzatlanti járat is mehet olcsón, de kontinensen belül simán. Elég csak megnézni, hogyan változott a világ légi forgalma.

    Itt.

    1970 (amit aranykornak hívnak ma, amikor nyugaton is luxus volta repülés) 300 millió utas összesen. Viszonyításképpen, ma Ferihegy forgalma egy ekkora országban 15 milliós. Az akkori világ forgalmának 5%-a...! 20 év alatt ez "csak" megháromszorozódott, de újabb 20 év alatt (viva 3órás ETOPS) még x2,6, de ami aztán jött... 10 év alatt majdnem megduplázódott.

    És mindez úgy, hogy a nagyméretű gépek szépen lassan kihaltak, kiütéssel győzött a pont-to-pont modell. Az A380 csak a videóban említett helyen versenyképes. Ennek oka ebben a videóban, jó helyen van az Emirates otthona...


    És lassan ott tartunk, hogy idővel sehova nem kell majd a végén átszállni, a világ összes nagyvárosa között közvetlen járat lesz.
  • molnibalage83 #4
    A repülés nem így működik.
    A point to point modell lenyomta azt a repülési modellt, amire felhúzták az egész A380 koncepciót.

  • csicso82 #3
    Értem, köszi.
  • kvp #2
    Ez inkabb a duplacsukos busz kategoria. Anno teszteltek Budapesten is a gyors 7-es vonalan, de nem valt be. Az A380-assal is ez a baj, olcsobb megfizetni meg ket pilotat es 4 hajtomu helyett 2-2-vel repulni, a ket gepet szorosan egymas mogott jaratva, mint egy nagy gepre felpakolni mindenkit. Ugyanis ha kell a ket gep jarhat kulon utvonalon is, mig az A380-as nem. A metropotlasnal is jarnhatnanak duplacsuklosok, sot akar ketto is egymas mogott, de inkabb jaratnak 4 szimpla csuklos buszt 6 metrokocsi potlasara, mivel amikor nem kell, akkor egyszerubb lecsokkenteni 3 vagy akar 2 buszra.

    Ugyanez zajlott le anno a vasuton is, ahol amerikaban az egy nagy mozdony elv helyett inkabb a sok kicsit valasztottak. Ezert mentek ki a divatbol a Union Pacific turbinas mozdonyai (meg tobbet fogyasztottak mint a kisebbek egyutt). De a railjetek is ezert jarnak 2x7-es osszeallitasban, 1x14 helyett, mivel igy csak a fele jon at a hataron Budapestig. Ket dreamliner kevesebbe kerul es ket eltero helyre is tud repulni ha kell es kevesebbet fogyasztanak egyutt mint egy A380-as.

    Majd akkor lesz szukseg az A380-as meretu gepekre, amikor mar nem lesz tobb szabad fel- es leszallasi hely az egyik repteren, ezert a kenytelenek nagyobb gepek fele mozdulni. Viszont most nem ez a helyzet, varhatoan a szemelyszallito 747-esek gyartasat is le fogjak allitani ha a 777x megerkezik. A 450 utasos 777-10x valtozat mar majdnem megegyezik a 747-800-as 467 fojevel, viszont csak ket hajtomuvel es sokkal kisebb fogyasztassal.
  • csicso82 #1
    Nem értem simán lehet ennek is létjogosultsága: kritikus vonalakon, ünnepi szezonban stb. Kicsit úgy vagyok ezzel mint a csuklós busszal, nem kell, hogy mindig minden vonalon csuklós busz járjon de azért egy-két kiemelt útvonalon és időszakban igenis segít.