6
  • VolJin #6
    A légy és a méh az összetett szemével így landol.
  • kvp #5
    "https://www.youtube.com/watch?v=4iWvedIhWjM"

    Alapvetoen az embereknek van terlatasuk, ezert nem csak azt latjak, hogy az adott felulet micsoda hanem azt is hogy milyen messze van. Ez a terlatas elerheto ket szemmel egy statikus sztereokepbol, vagy egy szemmel nezve ket idopillanat kozti kepbol amennyiben egyenesen kozelitunk vagy tavolodunk a vizsgalt targyhoz/tol. Ezert tudnak tobbnyire biztonsagosan autot vezetni csak az egyik szemukkel lato emberek.

    Az egykameras kepben az a lenyeg, hogy a kepen levo foltok gyorsabban tavolodnak a kozepponttol ha kozelebb vannak. Igy egy festett kepen levo targyak (foltok) gyorsabban fognak tavolodni ha kozelebb vannak mint ha tavolabb. Ezzel meghatarozhato, hogy az alagut kijarata olyan messze van mint a bejarata, tehat sikbeli, tehat nem biztonsagos atmenni rajta. Egyebkent azok az optikai csalodasok amik az embert becsapjak, a gepeket is be fogjak. A lezer es a radar alapvetoen ezek ellen ved, meg persze jelentoen megkonnyiti a programozok munkajat. Viszont alapvetoen nem szuksegesek, csak jol jonnek ha nem akar a szoftver hasznalhatatlanul ovatos lenni vagy nem akar az adott ceg tul sok eroforrast szanni egy tisztan gepi latas alapu rendszerre.
  • VolJin #4
    Egy falra festet utat ábrázoló graffitinek egy úgy nekirongyol lézerradar nélkül, mint a rosseb!
  • duke #3
    Egy kisse nekem is hatasvadaszatnak tunik a dolog, folleg azert mert ennyire kihangsulyozza, hogy nem GPS alapjan navigal. Mikozben nincs olyan onvezeto rendszer, ami a GPS alapjan vezetne az autot. A GPS se nem olyan pontos, sem nem annyira megbizhato, es plane nincsennek olyan naprakesz megbizhato terkepek ami alapjan autot lehetne iranyitani.
    Ugyanakkor az, hogy emberszeruen lat a program az mukodhet, vegul is az embernel is mukodik. Mi is csak azert tudjuk ertelmezni a latott kepet, mert evek alatt megtanuljuk. Egyszeruen megtanultunk kulonbseget tenni a hazfal es a jarda meg az utfelulet kozott, sima 2D kep alapjan.
  • bunny #2
    Uh, az a commanche mekkora egy királyság volt, kerestük az állunkat a földön amikor megláttuk :D Fiatalok kedvéért (túl gyors az emuláció, ennyire nem volt pörgős de még normál tempóval is alázta a többi szimulátor sebességét) itt egy videó.

    https://www.youtube.com/watch?v=snWmPWfeS6Y
    Utoljára szerkesztette: bunny, 2019.02.09. 08:43:20
  • kvp #1
    Ennel mar anno Stanley is jobb kepet csinalt, de a Google robotautoi azota eleg messze jutottak a fejlodesben. Egyebkent a sima sztereo kamerakep alapu melysegi terkepek altalaban az ingyenes szoftereket hasznalva is jobbak. Alternativa ket kamera helyett a time differential optical flow alapu melysegi terkep, ahol ket egymast koveto kepbol all elo a terkep, feltetelezve hogy a jarmu alapvetoen (foleg) elore haladt kozben. Ezeket a melysegi terkepeket aztan, amik mar magukaban is voxel alapuak, siman at lehet helyezni mintaillesztessel egy osszesitett voxel map-be, majd erre meg az eredeti kepet is ra lehet huzni texturakent. Ilyen technologiat hasznalt mar az 1992-es Commanche videojatek is, azota pedig eleg sokat fejlodtunk. Szoval a fenti cikkben szereplo pontfelho ma mar eleg gyenge probalkozas. Ennel meg az en diplomamunkamban levo implementacio is jobb volt (ok, kis SZTAKIs segitseggel), pedig az is majd ket evtizede volt... (anno generaltam mind common baseline stereo, mind time differential melysegi kepeket is)