479
ATLAS
  • PiszkosFred
    #479
    Eddig nem, maximum ha egyedul voltal a szervereden (es akkor sem a teljes vilagot erted el, hanem csak azokat a zonakat, amennyi szervert futtattal/bereltel).
  • Ironman2
    #478
    Nem volt benne single-player? Nem is tudtam.
  • Ironman2
    #477
    oké!
  • PiszkosFred
    #476
    We’re excited to say that we are currently working on a single player experience! This has been a common request from many of you and it is currently being prototyped by our team. We expect that we will have it ready to test on a beta branch in Mid July. This mode will be a true single-player mode; you won’t have to run a server in the background using up your precious memory! Every piece of content will be available, that includes the same massive world, with each and every island.
  • Fakkika90
    #475
    Hello játszik még valaki eu pvp szerveren vagy magyar társaság ahova lehet csatlakozni ?
  • TDC Geronimo
    #474
    Holnap jön PTRre atlas 1.5.
  • Normen76
    #473
    Tud valaki valami infót ? Nagy a csend, alig van player. Mindenki várja a nagy updateot, a nagy startot. Elvileg 3 játékmód lesz. PVP nagy klánoknak, PVP kis klánoknak, PVE. Ez vajon azt jelenti, hogy 3-3 (az eddigi 2-2 helyett) official szerver lesz, 3 féle beállítással ?
  • PiszkosFred
    #472
    Marcius veget irt Jat twitteren a minap.
  • Normen76
    #471
    Szegasztok !

    Official szerveren wipe lesz. Lehet tudni pontosan mikor ? Hatalmas változások lesznek a játékban. + 200 sziget, új biome, teljesen átdolgozott területfoglaló rendszer, új háborús rendszer stb. Elvileg a cél, hogy akár egyéni játékosok, vagy kis klánok is jól boldogulhassanak. A területfoglaló rendszer alapból teljesen rossz volt, épp ideje volt észre venni :) Rengeteg player elment, talán most visszajön egy része. Jó irányba megy nagyon a játék az utóbbi hetekben.
  • MerlinW
    #470
  • Normen76
    #469
    Az nem gond hogy szétlőtt :) Jó móka volt :). Senki nem panaszkodott a klánban, végignevettük az egészet :) Ragaszkodunk a PVP módhoz, pont azért hogy ilyen kalandok történjenek. Nem szeretünk másokat piszkálni, nem okoz játékélményt lerombolni amit más épített, de ha megtámadnak az más :) Akkor van ellenség, és nem sajnáljuk annyira amikor visszavágunk :). Nekünk ez pont így jó, nem bántunk senkit, de ha megtámadnak akkor már van ellenség és van ok :) DE akkor sem haragból, vagy utálatból... játékból :)

    A sebzés mechanizmust nem értem. pl. hogy miért nem tudunk egy ágyúval megsebezni egy malacot stb. vagy miért tudta a mi hajónkat elsüllyeszteni és miért nem tudta az idegen hajót, lőtte vagy 5 percig, és nem is sérült a másik hajó. Mienk 1 perc alatt kb. elsüllyedt. Szeretnénk tesztelni, kipróbálni a fegyvereket, ágyúkat, de semmit nm tudunk vele sebezni, csak a kézi fegyverekkel.
    Utoljára szerkesztette: Normen76, 2019.01.20. 17:57:14
  • Caliph
    #468
    maciszekérrel mi is igy jártunk,elvileg csak ágyút lehet rárakni,eddig.
    Badco meg pvpve tehát ha beírod a klán névbe hogy pve akkor elvileg nem piszkálnak a pvpsek,cserébe te sem piszkálhatsz senkit. ha meg pvpzel,akkor benne van a pakliban
    Utoljára szerkesztette: Caliph, 2019.01.20. 17:37:59
  • Caliph
    #467
    ilyenek simán vannak még,sőt velem olyan is volt,hogy szektor átlépéskor egy piros ship of the damned mellé rakott be,két sorozattal el is süllyesztette a kis sloopomat...
  • Normen76
    #466
    opsz. már nem tudtam beszerkeszteni, egy hibajelenség eszembe jutott mégis. Amikor átmegyünk egyik zónából a másikba, tegnap jártunk úgy, hogy a társamnak a vállán ült a majma. Amint átértünk az új zónába, azt vettük észre, hogy valami kis pamacs lebeg előttünk kb. 100 méterre a tengeren, és mozog ahogy a hajó himbálózik. Utána vettük észre, hogy a majom eltűnt a társam válláról. Kb. 5 perc múlva kiírta a rendszer, hogy a társam lekilllete a majmát :) és a majom meghalt. Érdemes zónákon történő áthajózáskor, a sebességet minimálisra csökkenteni, minél gyorsabban haladunk át a zónán, a rendszer annál könnyebben keveri össze a hajón található mozgatható elemeket, éllatokat stb. áKiszámolja a sebességünkből, hogy amíg átmegyünk a zónahatáron, kb. hol kéne legyen a tárgy, "majom" amint átspawnoltunk a másik szerverre. Ha közben a folyamat lassan megy vége, és a hajó hátramarad, a majom meg előrespawnol a sebességből kiszámolt helyre.. Valami iesmi lehetett. Szal lassan érdemes átmenni a zóna határon.
    Utoljára szerkesztette: Normen76, 2019.01.20. 10:15:23
  • Normen76
    #465
    Hát, nálam nincs gond egyenlőre. Igazából a mostani patchek nagyrészt amennyire én látom még a játék tartalmi elmeit, mechanikáját kóstolgatják. Szerintem még most alakul ki, hogy pontosan mi is lesz az, ami megvalósítható, vagy létrehozható. Kicsit olyan, mintha még az sem lenne teljesen eldöntve, pontosan hogy is kell majd ezt a játékot egyszer játszani :). Rengeteg olyan dologba ütközök nap. mint nap amit nem értek egyáltalán. Kevés a támpont is ahol utána lehet olvasni a dolgoknak. Pl. építünk egy tornyot a kikötő mellé, teszünk rá tüzérségi eszközöket, semmit nem tudunk sebezni velük. Malacot oldalba lövöm, piros pötty megjelenik rajta és ballag tovább. Nem tudom, hogy claimen belül lehet-nem lehet sebezni, rombolni vagy csak más miatt. Hiába állítok all targetet az eszközön. De ha puskával durrantok az állatra akkor kifekszik, ha ágyúval akkor semmi.
    Lehet szerver függő a dolog nemtom... Amikor kezdtünk a BadCampany-n fél napja sem voltunk a szerveren, jött egy galleon egyetlen játékossal, szarrá lőtte mindenünk gond nélkül, kezdő kishajónk volt még csak meg egy épülőfélben lévő kis erőd. Szétlőtte a kishajónk, de volt a claimünkön egy idegen hajó is amit valaki rég otthagyhatott, ágy sem vlt rajta.. azt hiába lőtte, meg sem karcolta. Lejött a csávó a hajójáról, hiába lőttük semmi. Végül barátnőm a sima favágószekercével levágta a fullra felpáncélozott, felfegyverzett faszit... 2-3 HP-t sebzett bele, de amíg a puskáját töltögette, és a lag miatt gondolom mindig mellélőtt...lefaragta a HP-ját kisbaltával :D. Mi bármire lövünk, megvan az effekt, de semmi sebzés... nem értem a rendszert :D... De legalább elefánttal király fát vágni :D. Mackó után hiába kötök szekeret, nem tud több súlyt elvinni, ugyanannyi fér bele, de legalább lassabb :), szekérbe külön nem lehet pakolni... ezt sem értem.
    Utoljára szerkesztette: Normen76, 2019.01.20. 10:01:33
  • Daditsx
    #464
    Egyre jobbak ezek a patch-ek. A héten már 2 olyanba is belefutottam ami felbassza az agyam. Ha felmentem idegen hajóra ami le volt horgonyozva akkor remegett a kari egy helybe. Amint elindult tudtam mozogni rendesen. Most meg a házból nem tudok kimenni, mert az ajtóba remeg a karakter...egyáltalán javítanak ezek valamit vagy csak több bug-ot adnak hozzá??? XD
  • Normen76
    #463
    NEm kell kitanulni. Rá kell tenni alul az "övedre" a térképet, meg az ásót és ha rányomsz a térképre pl. ha az 5. helyre tetted az 5. gombra, akkor mutatja piros fénnyel a kincs helyét. Ha odaérsz előjönnek az őrök, szellemek, stb. azokat le kell nyomni. Érdemes többen menni.
  • Daditsx
    #462
    Sziasztok,

    Hol lehet kitanulni azt, hogy ha kincses térkép van nálunk akkor azt mutassa piros/sárga körrel? Mit amikor a hullánkat mutatja csak más színnel jelöli.
  • PiszkosFred
    #461
    Van hasonlo mod is, a minap jott ki, csak felek tole, hogy hivatalos szerveren tovabbra sem lehet modot hasznalni, mint az ARK-ban.
  • lammaer
    #460
    Hát ez marhajó, nem gondoltam volna hogy lehet ilyet Arkban :)
  • Normen76
    #459
    Közben találtam megoldást a betűkészlet megváltoztatására. Illetve az ARK-ban ezzel a módszerrel lehetett és elvileg az ATLAS-ban is meglehet evvel a módszerrel.

    https://the.biggest.cat/index.php/2017/07/25/install-ark-font/

    Még nem próbáltam, nem tudok nyilatkozni róla, de bemásoltam a linket, hátha mást is érdekel egy esetleges hasonló megoldás, a betűkészlet olvashatóbbá tételére.
  • Normen76
    #458
    Hu, köszönöm mindenkinek, így sokkal világosabb a dolog. Ha hazaértem ki is próbállom :) Elég izgalmasan is hangzik, mindenképp mielőbb szeretném kipróbálni. Tényleg köszönöm a segítséget. Valószínűleg a csapdás módszert fogom / fogjuk alkalmazni majd. Gondolom itt feltétel a saját claim, de ahol most lakunk, ló is, medve is, malac is rendszeresen mászkál az erőd mellett.

    Még egy dolog. Valami rettenetesen, de rettenetesen zavar a betűkészlet amit a játék használ. De ezzel a cimborák nagy része is így van akikkel játszom. Nem tudom miért ragaszkodnak hozzá, főleg annak a fényében, hogy keményen jelen vannak az európai, középeurópai piacon is (nincsenek nagyrészt ékezetes betűk). Számomra nagyon nehezen olvasható, értelmezhető a felirat a hajók, játékosok felett, vagy a cseten. Pl. ha a egy táblára írok, ott nagyon jól olvasható "Arial Black" jellegű betűkészlet van amin vannak ékezetek is. Van arra mód esetleg, hogy megváltoztassam az alap betűkészletet a játékban ? Nálam rengeteget dobna a játékélményen :)
    Utoljára szerkesztette: Normen76, 2019.01.14. 12:51:22
  • Caliph
    #457
    még annyi talán ha megvan a medve szerintem nem kell ló,a medve is megülhető,erősebb mint a ló és kiskocsit is lehet rákötni ha súlyt akarsz cipeltetni vele :D
  • Caliph
    #456
    medve tameről egy jó videó itt láthatod a taming ketrecet is amiről beszéltünk. ha gyalog húzod akkor ajtó nyílás kell ahol a túloldalon te ki tudsz menni de a maci bentmarad. És méz kell neki.




    lovat jóval nehezebb elkapni mert az nem támad hanem menekül de annak is ez lenne a módja csak valami zöld fű kell neki kajának. sokszor találni beszorult lovakat fák között,ezeket kéne körbeépíteni ha enged egyáltalán a közelében lerakni bármit is,ezt nem tudom
    Utoljára szerkesztette: Caliph, 2019.01.14. 12:23:16
  • Caliph
    #455
    kicsit bővebben: itt is van passziv tame,szelid állatoknál. a szintjüktől és a tame szintedtől függően szelid állatnál(malac,tehén,nyuszika) fogja irni mit kér enni,malacnál pl bármilyen berry jó neki.berakod a berryt az action bar utolsó slotjába,mész a malachoz kiirja hogy e betűvel etesd,megeteted pár másodperc múlva kéri a következő adagot,közben persze mászkál,és ne üsd meg. nyuszira lopakodni is kell mert ha túl sokat mozogsz a közelébe megijed és sose éred utol ilyenkor kaját se fogad el.
    Ragadozó más téma: le kell ütni az életét elég sokat,aztán bolával megbénítható.ilyenkor kb 2x tudod megetetni amig a bola lejön róla,de ügyesen kell helyezkedni mert kábítva is harap. ha lejött a bola újra le kell sebezni,új bola és etethető megint.(farkast tameltem neki csont kell)

    fegyves harc skill fán van még egy hasznos skill,amivel ki tudod ütni az állatot pár csapással,ilyenkor percekre kifekszik,nem etethető de a hátadon oda cipeled ahova akarod(persze elefántot nem :)

    De a Kapitány által emlegetett rámpás ketrec a legjobb.asszem a farkas már nem fér át az ajtón,de legalább kőből építs mert a fát szétszedik :D
  • PiszkosFred
    #454
    > de ha nálam a kaja, vagy ledobom, nem adja be a lehetőséget a szelidítés megkezdésére.

    Az actionbar legutolso slotjaba tedd be a kajat, csak es kizarolag oda. Amikor "alszik" a joszag, igy meg fog jelenni a "feed" (etetes) opcio, de csak ha a fejenel/szajanal csinalod. Nem szabad kozel menni hozza, mert akkor megtamad, igy ovatosan lopakodva/lassan kozeledjetek (hiaba van kiutve, muszaj ovatosan). ARK-ban ezt neveztek passive tamenek, onnan jott at az eljaras az Atlasba.

    Folyamatosan kell etetni, hogy nojjon a progress. Ha elszabadul vagy megtamad (mert kozel ment vki), akkor ujra bola es folytasd az etetest. Ahogy az ARK-ban, itt is erdemes inkabb hatulrol kozeliteni, gugolva vagy kuszva.

    Mondanam, hogy az ARK-bol ismert "feljaros" csapda itt is hasnzos, de nem jatszottal vele sajnos. Szoval erdemes epiteni egy - az allat mereteinek megfelelo" karamot. Mondjuk egy 3x3-ast, ugy, hogy a nem foundationokat raksz le, hanem kerites alapokat, es a falak ajtok es ablakok. Egyik szelere raksz egy rampat es belecsalod a joszagot.

    Te az ajton ki tudsz menni, o nem fog (nyilvan kistestu allatoknal nem fog mukodni, bar naluk nincs is szukseg, csak nagyobb ragadozoknal), igy csapdaba esett, neked mar csak kabitani kell es etetni, amelyet az ajton es az ablakokon keresztul meg is tudsz tenni Nagyobb allatnal lehet nagyobb karam es ajto helyett gateway kapukkal.
    Utoljára szerkesztette: PiszkosFred, 2019.01.14. 11:47:01
  • Normen76
    #453
    Üdv kalózok :)

    Állatszelidítőssel próbálkozgatunk, de valahogy nem jön össze. Valószínűleg alapjaiban nem értjük :). Tudna valaki pár sorban egy átfogó gyorstalpaló segítséget írni erre. ARK-ban nem játszottunk, így nincs tapasztalatunk. Annyit tudok, hogy különböző állatoknak, különböző kajaigénye van. Illetve hogy a Bola-val le lehet dobni, meg lehet békjózni őket, de ha nálam a kaja, vagy ledobom, nem adja be a lehetőséget a szelidítés megkezdésére. Próbálltam utána olvasni, de angolom semmit nem ér, a google fordítóval meg káosz, videók sem segítettek. Magyar videót erről nem találtam... jó lenne ha lenne olyan video támogatás mint a Warframe-ban :) Nincs az a probléma amiről ne lenne egy átfogó, részletes, profi video a tubeon. No de Atlas még nagyon fiatal ehhez sajnos. MEdvét, lovat szeretnénk fogni, de ha jól gondolom, a medvét irtó nehéz megfogni.
    Utoljára szerkesztette: Normen76, 2019.01.14. 11:29:13
  • LadyWhox
    #452
    Sziasztok! Ki melyik szerveren játszik?
  • TDC Geronimo
    #451
    Ez az új kis hajó, amit lehet építeni freeporton egész pofás :)
  • bottleopener
    #450
    Biztos épp egy bálnára spawnoltatok. Bad luck
  • lammaer
    #449
    Hivatásos tesztelőként ilyenkor azért elgondolkodom hogy milyen munka zajlik odaát (illetve egyáltalán milyen a programkód, ahol ilyen hibák bejöhetnek)
  • PiszkosFred
    #448
    Igen, tobben is panaszkodnak erre, nem csak nalad tortent meg.
  • Normen76
    #447
    Sziasztok !

    Nem tudom más is tapasztalta-e, Officialon is Unofficialon is az új, freeportban választható kezdő kis slooppal, amikor átmegyünk egy zóna határon felrobban a hajó és a vízbe esünk az új területen. A hajót jelzi a térképen, de nem lehet spawnolni rá, és amikor átmegyünk vele a zóna határon, szilánkokra robban :)
  • TDC Geronimo
    #446
    Bah ma este jön csak a patch, de bővült új dolgokkal.
  • TDC Geronimo
    #445
    Holnapi patch elég vaskos lesz. Bár megmondom őszintét nekem ez a sok kis szigetes dolog eléggé elvette a kedvem a játéktól főleg miután kipróbáltam ARK "demot"

    El tudnék viselni pár jó nagy szigetet.

    - Claim Flags now allow a "Neutral Zone" setting which allows any other tribes to build within them, with the specified tax rate applied to them. You are also able to specify an inclusion or exclusion list to these, to only allow or exclude specific company ID's / player ID's. All claim flags will have this enabled as a default setting when placed, and this will also be a retroactive change. However, it will not function until Wednesday the 9th of January at NOON EST, where we will release another server update to make Neutral Zones active. This means you will have two days, from Monday to Wednesday, to decide and adjust the settings on your claim flag before the change is live.
    - Server performance improvements
    - All Cannons/Turrets can now be pin code protected for lever activation/deactivation
    - There are 4x as many trade ships on the seas, and they now also sell commodity types for gold, as do NPC's at Freeports.
    - Lawless servers can no longer be specified as Homesevers. If your Homeserver was a lawless server, you'll be required to pick a new (Freeport) Homeserver upon respawn.
    - You can now buy a "Ramshackle Sloop" from the NPC Shipyardsman at Freeports. The "Ramshackle Sloop" is a pre-built sloop which has permanently lower plank HP, carry weight, and crew limit, but is cheaper and faster to acquire if you want to get into sailing faster.
    - "Favorites" server selection drop-down is added for Unofficial
    - Joining through Steam browser server list with password now properly caches the password for ATLAS travel
    - Fixed up some temperature scalings and Weather events are now indicated on the HUD
    - Armour effectiveness will be adjusted so that firearms are more useful in PVP
    - Fixed some bugs related to Sea Claims, Enemy Claim Flags can now be directly pinged to identify any contesting enemies nearby, and the time required to steal an enemy claim now decreases the more Claims that enemy team has.
    - Farming rebalances to be easier; water can now pipe uphill, region requirements for growing crops are more forgiving, and crop growth & yield is much faster and higher.
    - Reduced shovel stamina cost.
    - You can now fill waterskins/jars from ground spouts.
    - Metal Tools can no longer damage the planks of anchored ships.
    - 50 more player levels added, and Skill Points per level increased.
    - Loot stat scaling has been boosted (retroactively) by 60%
    - Some ship costs have been adjusted, and in some cases reduced by approximately about 50%
    - Animals health regen rebalanced, so they're not regenerating high amounts whilst in combat!
    - Eating poop is now instant-death
    - Fixed an issue where you couldn't kill yourself by exhaustion (for stuck situations)
    - Pipes can now move water upwards and the vertical limit on underground junctions has been eliminated. Also, pipes can go farther without foundation requirement, and underground junctions can now be snapped onto existing pipes.

    Creature specific changes:

    - Sea Monsters' damage has been reduced by 66%
    - Tames HP and Damage scaling nerfed by about 40%, and Gunshots and Cannons/Explosions damage to tames increased 50%
    - Killing the Monsterous Sperm Whale or Blue Whales (as they're now named) provides (one-time) 50 Discovery Points each to everyone within 100k units of that event.
    - Penguin AoE insulation now scales by level, the higher the level, the more insulation.
    - Updated Mounted and Rider buffs to display icon while active, to better inform players the source of stat boosts.
    - Dolphins now periodically leap out of the water. If you're nearby to witness that at close-range, you'll gain a temporary Intelligence buff!
    - Updated affinity ineffectiveness values based on the recent x2 taming increase
    - Updated creature specific buffs and ability value clamps to be scaled across 130 levels, due to recent extra 30 level ups for tames.
    - Increased Wolf attack destination offset and increased some physics bounds to reduce clipping into players. Temporarily increased Wolf saddle scale in the engine to limit fur clipping.
    - Added floating damage numbers to onfire and monkey poop buffs. Added unique buff icons. Significantly reduced all stat value modification amounts on poop buff, and reduced to 8 seconds.
    - Updated taming ineffectiveness values to allow the highest efficiency to only be achieved with Taming Proficiency skill 3.
    - Updated bleed buff to show floating numbers min value of 1 instead of floating zeros.
    - Updated some undesired movement speed bonuses on tamed creatures
    - Adjusted Seagull and Crow aggro speeds (Would previously take a long time to de-aggro). Updated collision to allow player attacks to land more consistently.
    - Updated Vulture AI to only target sleeping humans if the player is connected. Updated attack logic to better harvest corpses, while reducing its melee swing radius (Was previously hitting from very far away)
    - Reduced Bee movement to allow player attacks to land. Reduced sting buff duration to better reflect its size.
    - Increased harvest amount of fur and milk from Sheep and Cow to incentivise taming and better compete with natural resource gathering amounts. Updated max yield timings to scale with creature level, similar to other creature abilities, instead of food value.
    - Added durability decreased to the bucket when milking.
    - Clamped amount of fur gained from harvesting wild sheep, again to incentivise taming. Wild sheep will also flee and may attack players after excessive shearing.
    - Added Lion roar animation.
    - Fixed fur stretching on Wolf's face and hind leg
    - Decreased Crocodile swim speed.
    - Updated taming foods to allow a variety of items to be used in taming creatures.
  • PiszkosFred
    #444
    Nalam siman megy es megvan a company, a fold, a flotta minden :) (reggel meloban kicsit aggodtam, amikor olvastam a bugrol).

    Ezt meg hivatalos twitterrol lenyulva. Fedelzetmester
  • Daditsx
    #443
    Nekem patch óta rendre crashel a játék és, ha nem akkor se tudok csatlakozni szervhez...
  • PiszkosFred
    #442
    Ez is jon hamarosan - sosem ertettem, hogy ezt miert kellett "kerni", miert nincs igy alapbol

    "You can now fill waterskins/jars from ground spouts."
  • TDC Geronimo
    #441
    Ma jön patch. Egy fontos rész benne

    "Default resource and taming speeds have been increased to 2x as the baseline."

    Na ez egy marha jó start.
    Utoljára szerkesztette: TDC Geronimo, 2019.01.04. 01:00:30
  • TDC Geronimo
    #440
    Kipróbáltam ARK "demo" verziót. Ráadásul ez egy 1 évvel ezelőtti build volt. Hát sokkoló a különbség atlashoz képest. Remélem egyszer eljut legalább ilyen szintre ATLAS is.