20
-
ostoros #20 Túl becsülöd te ezeket a hajókat, erősen. -
ostoros #19 Vagyis nem tízszer annyiba fog kerülni, mint egy normál teherhajó, hanem százszor annyiba. Miért nem szerelünk rá ballisztikus rakétákat is, ha már így benne vagy? -
Garga Pitic #18 No meg miért kellene, hogy védtelen legyen egy ilyen hajó? Simán fölszerelhető vízágyúkkal, könnygázzal, sokkolóval, fény- és hanggránáttal, szomikat megborító hullámokat kelthet kibocsátható terelőlapokkal, alapból tökig van a környezetet 0-24-ben figyelő szenzorokkal. Akár van saját védelme, akár nincs, több egység összeállhat konvojba egy fegyveres járőrhajó védelme alatt a problémás szakaszokon. -
#17 Szerintem itt páran nem veszik figyelembe, hogy SZOMÁLIA. Vontatni? Nem tudom láttad-e, hogy ezek mivel közlekednek? Nem high-tech cuccokkal, hanem sima halászhajó, motorcsónak, stb. Mivel a partoktól több száz km-re hajóznak ezek a konténerhajók, az is szinte kizárt, hogy kiütik a motort, és majd odavisznek valami nagy dögöt, ami több ezer tonnás hajót képes elvontatni, mert mire odaérne, addigra már 50 kommandós egység lepi el a hajót.
Átfúrni? Zsilipeket is át kéne, ballaszt tartályokat, ráadásul ezek azért nem kettes lemezből készültek, szóval órákig fúrhatnák ezek a remek, agyonképzett szomáliai szakemberek :) -
ostoros #16 Nem kell oda semmiféle robbanóanyag. Egy komolyabb fúró kell mindössze, és némi idő. -
ostoros #15 Dehogy nehéz. A motort kell kiütni, és utána lehet vontatni. -
#13 Azért nem sok Szomáliai kalóz mászkál Bazook-ával :) -
nlght #12 Nem értek a hajókhoz, de úgy tudtam a víznyomás nagy úr, de legyen igazatok és nem lehet elsüllyeszteni pl. c4/bazooka használatával. Szerintem még a hajótest megrongálása is olyan következményekkel járna, hogy inkább kifezet a cég 1 millió dollárt, gondolok itt arra, hogy utána javítódokkban kell kihasználatlanul lennie hónapokig a hajónak, ami nagy pénz kiesés, arról nem is beszélve hogy a tőzsde is beárazná pluszban... ráadásul a rakomány is megsérülhet, a vízbe potyoghat, de akár tűz is kiüthet a hajón... -
#10 Azért egy teherszállító hajót elsüllyeszteni elég komoly feladat, nem fog menni 1-2 C4-essel :) -
#9 Pedig a Szomáliaiak csak túszokat szednek, nem az árut viszik. -
nlght #8 jah nekem is ez jutott eszembe, a Rolls-Royce és az Intel is arról híresek hogy nem szégyenlősek amikor beárazzák a terméküket
a kalóz témához meg annyit hogy azért megdézsmálhatják a rakományt, simán meg tudnak élni, ha havonta pár konténernyi műszaki cuccot eladnak Afrikában, ne higyjétek hogy nem lenne rá igény... plusz váltságdíjat azért is kérhetnek, hogy ne süllyesszék el a hajót cserében :)
-
ostoros #7 Fogadok, hogy tízszer annyiba fog kerülni, mint egy normál teherhajó. -
#6 És mi a fenét csinálnak egy rakás áruval, amit sehol nem tudnak eladni...? -
#5 és akkor ott lesz az autonom minigun ami minden rosszérzés nélkül lő ripityára minden hőjelet ami nem azonosított hiszen azon a hajón nincs senki akiért kár lenne vagy is aki jogosan tartozkódik a fedélzeten ha meg még is akkor ofc azt nem lövi szét igazából távolról csak egy gomb nyomás, hogy igen az ott egy halott szomi, csak még nem tudja hogy az... :) -
Sydra #4 Túl sok akciófilmet néztél! Ki a fenének kellenek a túszok, amikor ott van 1000 tonna cucc őrizetlenül? Meg milyen kommandósokról beszélsz? Épp az a lényege, hogy autonóm. Nem kell rá ember. Kommandós legjobb esetben is 1000 km-erre van legközelebb. -
Cat #3 Szerintem nagy tévedésben vagytok. Pont, hogy nem jó nekik, hiszen nem lehet túszokat szedni, és nem lehet értük váltságdíjat kérni. Ráadásul mivel saját állampolgár nincs rajta, egy kommandósegység szabadon szétlőhet rajta bármit (vagy használhat nagyon erős könny- és egyéb gázt), saját életet nem veszélyeztet, csak bűnözőét. -
#2 Ezt akartam írni:) A kalózok már nyalogatják a szájuk szélét! -
#1 A Szomalianak aranybanya lesz;)