4
  • kvp
    #4
    Az augmented reality nem jelenti azt, hogy a latott kep virtualis resze statikus. Sokszor az, de pl. a legtobb jatek eseten nem. Ha ez a jatek peldaul multiplayer-es, akkor lehetoseg van arra, hogy a ket jatekos lassa a valosagot, a statikus virtualis kornyezetet, tovabba a sajat es a masik fel altal iranyitott virtualis objektumokat is.

    Gyakorlatilag ezt a multiplayer AR megoldast (ami tobb mint ket evtizedes mar) egeszitettek ki most egy videokep alapu motion capture rendszerrel, hogy ne kelljen klasszikus motion capture ruhaban lenni, bar a fejre helyezett sisak miatt tovabbra is vicces ha a masiknak nem a virtualis avatarjat, hanem a tenylegesen beolvasott kepet latjuk. (a kepen virtualis avatart mozgat a felhasznalo, tehat csak a testhelyzetet veszi at a gep)

    ps: Az eredeti cikk is irja, hogy az AR es a optikai motion capture kombinaciojarol van szo. Ez a klasszikus robot alapu telepresence AR valtozata.
  • Cat #3
    Nagyon nem: az augmented (kiterjesztett) valóság a valódi világ dolgaihoz társít előre leprogramozott (hozzárendelt) virtuális objektumokat. Itt pedig egy másik személy látja, hogy te mit látsz, arra reagálva cselekszik valamit, és ezt te látod. Azaz most már dinamikusan változtatható, kb. a Windows virtuális asztalához hasonlítanám inkább a dolgot, csak térben.
  • codaco
    #2
    Feltalálták a multiplay-t.
  • kvp
    #1
    Ezt hivjak augmented reality-nak. Az ujitas az, hogy az egyik fel latja a masikat a sajat AR rendszeren at a virtualis avatar masolja a valos kezelo mozgasat. Gyakorlatilag igy mukodik a Microsoft Kinect is, csak az nem valos terbe helyezi a felhasznalot (AR), hanem teljesen virtualisba (VR). A latott kep mindket esetben lehet 2D-s es 3D-s (3D szemuveges) is.