2
  • t_robert
    #2
    ők kisebb terhet juttatnak fel. Kisebb teljesítményű rakétával, mint space-X. ők kisiparosok a nagy iparos mellett. mondjuk ha egy 100-200 kilós műholdat harmadáért pályára állítanak, mint a space-x, akkor van piaci résük. elméletben persze egy nagyobb rakéta képes több müholdat pályára állítani... csakhogy nem ugyanoda kell felküldeni egyszerre egy tucat rakétát. A műholdak saját üzemanyaga meg korlátozott nem képesek túl messze elnavigálni a megfelelő helyükre. a bennük levő üzemanyagra szükség van a későbbi pálya kiigazításokra korrekciókra, hogy meg lehessen örizni pár évig a műholdakat. Nem lőhetek fel egy műholdat az egyenlítő fölé 11 másikkal együtt csak mert a többi oda megy, de közben az én műholdamra 200 km-rel feljebb és 10 ezer kilométerrel aréb van szükségem. A műhold mozgatása pozicionálása hajtóanyagot igényel, amiből igen csak korlátozott egy aktiv műhold készleti. a legtöbb műhold végét az jelenti, hogy kifogy az üzemanyag és már nem képesek többet kontrollálni a pályáját
  • gaszton421
    #1
    Ezt a Spacex mellé komoly kihívó dolgot ugye nem gondolja senki komolyan?!
    a RocketLab teljesen más potenciális megrendelőkkel dolgozik, a Spacex a mikroműhold kategóriában nem kínál semmilyen indítási lehetőséget csak share ride-ot, ha van valalyik kissebb tömegű műhpold indításuk mellett szabad hely, az F9 maximális kapacitása közel 100X akkora mint az Elektron hordozórakétáé, Még a Falcon 1-nek is kb 3x akkora volt a teljesítménye. Nem azonos pályán játszanak. Olyan mintha egy villanybiciklit neveznénk a Tesla Model S versenytársának, mind a kettő közlekedési jármű, de csak ennyi, Egyetlen Model S-el nem ad el a Tesla akárhány villanybicajt hoznak ki a piacra. Ugyanúgy egyetlen GEO műhold indítását sem fogja elrabolni a Spacex-től a RocketLab. Ellenben a PegasusXL és a Minotaur rakéták amúgy sem nagy piaca jócskán beszűkülhet, ott már van mit elrabolni, ott már beszélhetunk kihívásról.