15
  • CairoJack
    #15
    "A BMW szerint nem jogsértés történt, hanem csupán tévedés..." - Értem én, tévedésből kifejlesztettek több ezer autóra installáltak egy olyan szoftvert, aminek az egyetlen célja a kibocsájtási értékek - szigorúan mérőpadon történő - manipulálása, majd ezen mérés értékeket - természetesen szintén pusztán "tévedésből" - hosszú évekig hirdették a marketing anyagaikban. Aha, hihető... kac-kac.

    Amúgy ebből látszik, hogy a különféle engedélyezési és egyéb állami hivatalok mennyire nem csinálnak semmit. Erre a csalásra nem több millió legyártott autó után kellett volna rájönni (főleg nem amerikai feljelentés nyomán), hanem az első 500 legyártott autónál, ami ezzel a szoftverrel került az utcákra. Ennyit érnek az állami szabályozó szervek. Egy kis pénz ide, egy kis nyomás oda, és a törvények már csak papírnehezékként szolgálnak. Szánalmas.
  • NEXUS6
    #14
    Meglátjuk! ;)
  • paragic
    #13
    Ez egy fecske, meg az a sok százezer ember is egy-egy fecske, akik nem dízelt vettek. 2017 januárjában még 44% volt a dízelek részaránya, idén februárban pedig 32,5%, s mindez még a bírósági döntés előtt. Pár hónap és kettessel fog kezdődni ez a szám.
  • NEXUS6
    #12
    Így is van, áprilistól két útszakaszon ki is tiltják az átmenő dízel forgalmat. Csak épp közben a települések országos szövetsége a tiltások ellen foglalt állást.Link

    Egyelőre ez egy fecske.
  • paragic
    #11
    Ez így még mindig nem pontos, mert Hamburg azért önként és dalolva kezdett korlátozásokba.
    Másrészt pedig a CO2 nem okoz rákot, így ez elég könnyű döntés.
  • Glutamin
    #10
    A mai modern turbos benzines motorok is kezdik a dizelek problemait hozni. Mar a koromcsapda is megjelent egy-ket tipuson.

    Az elektromos autok legalabb a lokalis pofekeles problemajat megoldhak csak a tomeges elterjedesuk meg sok evig eltart.
  • NEXUS6
    #9
    Szal röviden, ez nem az igazság volt, hanem a szerény, elég szűk látókörű és meglehetős tájékozatlanságból kialakított véleményed, már megbocsáss a kemény szavakért.
  • NEXUS6
    #8
    A hír igaz, csak nem Moszkvában, hanem Leningrádban, nem Merciket, hanem Moszkivicsokat, és nem osztogatnak, hanem fosztogatnak. By jereváni rádió.

    Nem a németek akarják kitiltani a nagyvárosokból a dízelt, hanem egy külföldi cégek (pl. Toyota) által is támogatott civil szervezet adott be olyan beadványt a német szövetségi bíróságnak, hogy kötelezzék a nagyvárosokat, hogy esetleg vegyék fel a levegőminőség javító intézkedések közé a dízelek kitiltását. A tartományok vezetése hevesen tiltakozott, tekintettel a német autóiparra, és a német melósok munkahelyére, és a városok vezetése is fél szívvel van a dolgok mögött igazából. A média 1 mondatban persze annyit hoz le, hogy a német nagyvárosk ki akarják tiltani a dízeleket. Egy faszt akarják, röviden!
    Azért a civil méregzöld környezetvédőknek el kéne persze dönteni, hogy mit is akarnak, mert hála a gerjesztett dízel skandallumnak a dízel eladások csökkentek, ami az EU CO2 kibocsájtásának emelkedését hozta sok év után először.

    Másrészt. Természetesen sem a benyás motorok, de még kevésbé a villanymotorok elektronikája nincs meghekkelve, a céges infók meg hófehér tisztaságúak, egy 500 km hatótávú villanykocsi télen, fűtéssel -20 fokban is hozza az 500 km-t és egy km-rel sem kevesebbet. A benyások meg már jóideje csak orgona illatú vécéfrissítőt böfögnek fel magukból.

    Marhára utáltam, amikor az előző időszakban a dízelek kipufogóvég szopása volt permanensen, mert az mennyire nagyobb hatásfokú, meg mennyivel kevesebb CO2-t bocsájt ki, és aki benyást használ az gyerekgyilkos (unokáink jövőjét kockáztatjuk ugye), de minimum jegesmaci bocsokat kéjesen erőszakoló perverz. Ha a realitást nézzük, és ha választani kell, akkor valszeg nagyon hülye az aki egy 15 éves benyás kipufogójára akadna inkább rá, mint egy euro5 kategóriás dízelre.

    Amúgy meg pont amcsiban csinálnak sokkal súlyosabb ügyet belőle, ott már két vezetőt el is ítéltek, az egyiknél a bíró, rálicitált az ügyész által beterjesztett büntitételre is, csak hogy példát statuáljon. Pont egy a hatóságokkal a nyomozás során maxigáz együttműködő mérnökre. Fasza. Ha a céged neked kiadja, hogy optimalizáld a kocsi fogyasztását, az érvényben levő legális mérési ciklushoz, akkor gondolom itt mindenki első lenne aki beperelné a céget, és kirúgatná magát. Tök életszerű. Na mindegy.
  • Ender Wiggin
    #7
    Elmondom, miért vége. Hát kérlek alássan pl. azért, mert lassan már csak a németek gyártanak dízelt (nincs is dízel fétis igazából sehol, csak európában, meg a legsötétebb afrikában, ahol nincs más üzemanyag, csak melléktermék, azaz gázolaj). A legtöbb nagy márka már hibrid-benzin vagy full elektromos meghajtásban gondolkodik (Toyota, PSA, VOlvo, hgy csak a legutóbbi bejelentőket soroljam). Pl. azért, mert egyre több európai nagyvárosból fogják kitiltani őket. És bár való igaz, hogy a tömegközlekedés (Londonban pl. cserélik a teljes buszflottát, úgyhogy nem kell soká várnod erre sem), áruszállítás meg a hajózás is dízel, de a személyautókat sokkal könnyebb szabályozni, meg az egész iparágat átállítani. Így első lépésben ez megy. Elég szomorú, hogy a WHO már rég rákkeltőnek nyilvánította a dízel füstöt, de egy csalóbotrány kellett ahhoz, hogy felnyíljon a világ szeme (kivéve amerikát, ugye, mert a hülye amerikaiak sosem engedték elszabadulni a dízel-szörnyet).
    Utoljára szerkesztette: Ender Wiggin, 2018.03.21. 15:51:03
  • hawkie22
    #6
    Tölünk nyugatra élek, egyelöre elég kevés olyan város van, ami a központokon kívül bárhol is tiltaná a dízeleket.
    #4: gázolajjal mennek, viszont ennek megfelelöen a károsanyagkibocsátásuk is többszöröse egy dízel-autónak. Csak érdekes módon azzal nem foglalkozik senki. Most valamiért a dízel lett kikiáltva közellenségnek.
  • grobs
    #5
    "Azt mondd már meg, miért is annyi? Az egész dízel-mizéria csak humbug."

    Egy ideig még használhatsz dízelt, de úgy néz ki 10 év múlva már tőlünk nyugatra külön GPS-re lesz szükséged, hogy a dízelnek tiltott városokat elkerüld.
  • Wharyoo
    #4
    Nem vagyok szakértö, de a hajók meg vonatok nem gázolajjal mennek véletlenül?
  • petrov144
    #3
    Hosszú távon pedig annyi. Itt még több is lesz belőle, ha a németek beszigorítanak, annyi olcsó használt dízeles lesz a használt piacon, hogy kb külön adót vet majd ki rá a kormány, ha nem akarja, hogy belefulladjon a főváros a kén-dioxidba
  • hawkie22
    #2
    Azt mondd már meg, miért is annyi? Az egész dízel-mizéria csak humbug. Az összes hajó, repülö, vonat sokkal több károsanyagkibocsátással rendelkezik, de még az e-autó is rosszabb és károsabb (talán nem a müködés során, hanem a gyártás során, de akkor is) mint a dízelek.
    Én továbbra is dízelt vezetek, akárki akármit mond.
  • Ender Wiggin
    #1
    Inkább arról írjunk, aki nem manipulált... A dízel motoroknak így is úgy is annyi. A fillérbaszásnak leáldozott...