25
-
Agyturbinikusz #25 A valasz az on szemszogebol logikus :) -
#24 Ezért kellene neked is valami komolyabb verda, amivel letolhatnád a szüttyögőket, meg visszatarthatnád az okoskodókat. ;-D -
Agyturbinikusz #23 Lehet, nezz korbe egy iskola kornyeken reggel, a mamatankos, kamikeze brigad, az egyenesben drag racet nyomo nemet prenium huszarokat, ami velem is megtortent, elozes kozben a masik jarmu addig gyosritott amig csak nem tudtam megelozni, pedig nem kis sebessegkulonbseg volt az elozes megkezdesekor, aztan a zseni a kovetkezo lehajtonal kozel allora fekezte a jarmuvet, es befordult, persze akkor mar akkora kovetesi tavolsagot tartottam, nem tudott meglepni....Ez egy eset, a masik amikor eppen eloztem, bealltam egy masik elozo jarmu moge, es mit csinalt, O mar tul volt az elozendo jarmuvon, de nem ment be hanem fekezett...Szembe persze jottek, igaz messze szerencsemre....Egyszeruen agyrem....Es ez velem tortent 2 ev alatt ugy hogy egy egyszeru berlingoval autoztam, nem kihivoan....Szerinted?
Utoljára szerkesztette: Agyturbinikusz, 2018.02.07. 01:24:47 -
#22 Akár hiszed akár nem de Mo-n is folyamatosan javul évtizedek óta a baleseti statisztika, mi ebben is az Eu középmezőnyében vagyunk. Érdekes, hogy NY-Erurópában két szomszédos országban is vannak komoly különbségek.
A javulás nem magyarázható önmagában az autók technikai fejlődésével, mert ugye az átlagéletkoruk nálunk 14 év, ha jól emléxem. Szal a többség olyan kocsikkal jár, ami nyugatabbra bontószökevénynek minősül. Nálunk dívik a kényszer-oldtimerezés.
Az önvezérlő autók jelenlegi teljesítménye viszont kb. összehasonlítható a Sofőrök c. vetélkedősorozatban a játékosok által prezentált mutatványhoz.
Igen vannak ilyenek is az utakon, de a többség tapasztalatom szerint messze nem ilyen.
Link, tanulságos, ha eddig nem féltél az utakon, most majd fogsz! :D -
Agyturbinikusz #21 Ertem, nem latod a kapcsolatot, szerintem eleg egyertelmu, a jelenlegi helyzetnel szinte csak az lehet rosszabb ha minen elmebeteg T72-es kozlekedik, mert a mamatank mar nem meno, nem elgge megszegyenito a tobbi autos reszere....Ezen kellene gondolkodni -
#20 -
Agyturbinikusz #19 Nem kell csillio km egy vezeto ember moge, eleg ha elmegyek 2-3 helyre teljesen szabalyosan kozlekedve kb 5 perc alatt osszetorik az automat ugy hogy NEM en vagyok a hibas. Vagyis en nem csak magamra figyelek, hanem mindenkire....Ehhez jozan esz kell nem az hogy itt nekem akkor is elsobsegem van, vagy nekem akkor is gyorsabb nagyobb jobb autom van. Ezek a gyerekek okozzak a problemat...De hat egyes tarsadalmakban 100 felett kellene valsztojogot es jogositvanyt adni az emberek kezebe...Sajnalom oket is, meg magamt is mert minden nap veszelyeztetek az eletem a fizikailag tulfejlett gyerekek miatt, ahelyett hogy egy logikus kiszamithato rendszerben nyugodtan pihenyjek az utam soran. Es akkor csodalkoztok, hogy MO elenjar a sziv es errendszeri betegsegekben, en nem. Akik meg akarnak koran halni hajra, en mar nem allok az utatokban :) Udv ~10000km-es tavlatbol
Utoljára szerkesztette: Agyturbinikusz, 2018.02.05. 08:53:27 -
fonak #18 Ez szerintem hülyeség, az átlag nem ilyen, az átlagember inkább túl óvatos sokszor (legfeljebb nincs tudatában a veszélynek), de van elég, akik igen. -
#17 Nagyjából egyetértek, azonban a "majd" szó kimaradt.
Úgy értem, hogy majd ha erre a robotok képesek lesznek és majd ha az emberek inkább nekik adják át az életüket, minthogy ők éljék. -
duke #16 Az ember erzelmi alapon alkalmatlan a vezetesre. Az elmult 100 evben, tobb szaz orszagban, mar mindent kiprobaltak, hogy rakenyszeritsek az embereket a szabalyos kozlekedesre. Teljes kudarc, tovabbra is evente tobb tiz millio balesetet okoznak az emberek. A nagyreszet szandekosan (gyorshajtas, kovetesi tavolsag).
Pedig csak nehany alapveto szabalyt kene betartani, de az ember erre keptelen. Hiaba mondod, irod elo, hogy onos esoben, kodben, 5 meter latotavolsag eseten ne menjen 50-nel gyorsabban, mert meg a 40 is veszelyes, az atlag ember akkor is megmutatja, hogy minimum 70-el fog menni. Es nem tudod meggyozni SEMMIVEL sem, hogy tartsa be a sajat es masok eletet vedo szabalyokat, ezert alkalmatlan autovezetesre az ember.
Ezt csak a robotok tudjak megoldani. -
#15 Álmodj királylány! ;)
De gondolom ezeket csak a rosszakarók törték meg feszítővassal, hegesztőpisztollyal és nem balesetet szenvedtek.
XD -
#14 Lehet, hogy inkább csak téged nem lehetne 100 év alatt sem megtanítani vezetni?
Ezen elgondolkodtál már?
;) -
gforce9 #13 3 millió levezetett km adataira támaszkodnak és már van halálos baleset. Egylőre marharossz a statisztika az emberhez képest. -
#12 Nemtom ki hogy van vele, én vezettem ilyesféle autót, 10p után úgy kapcsoltam ki ezeket a baromságokat mint a sicc.. -
Cat #11 Azért az sokat elmond, hogy egyetlen Tesla-ütközés is hírértékű, míg naponta történik rengeteg baleset az összes többi autótípussal, és az senkit nem érdekel, olyannyira megszokott jelenség. -
duke #10 Ne jatszad a hulyet, az embereket 100 ev alatt sem sikerult megtanita autot vezetni, azert mert ez lehetetlen.
A robot jarmuvek meg par ev mulva tokeletesen fognak vezetni.
Ezenkivul fogalmad nincs mi tortent, ha ult benne ember, akkor lehet hogy az ember okozta a balesetet.
Utoljára szerkesztette: duke, 2018.01.26. 13:49:46 -
Ender Wiggin #9 Egy Tesla megint belerongyolt egy álló autóba autonóm módban. Ennél már az is jobb lenne a balesetek megelőzésére, ha a jogsit megszigorítanák és sok kamera lenne. -
duke #8 Egy intenziv aramutessel lehetne a figyelmeztetni a sofort, hogy vegye at az iranyitast. Az tuti lenne, addig sokolni, amig nem reagal. :)
Akkora keptelenseg, kritikus helyzetben hirtelen visszaadni az iranyitast az egyebbkent nem figyelo embernek, hogy foglalkozni sem erdemes vele.
Az emberek legtobbszor akkor sem tudjak hibatlanul megoldani a varatlan helyzeteket, ha feszulten figyelnek es varjak, az esemenyt. Ugy meg aztan nyilvanvaloan nincs eselye megfeleloen reagalni, hogy ha nem a vezetesre figyelt. -
gforce9 #7 Persze hogy nincs. Csak egy értelmes vezető pl a rádiót akkor babrálja, amikor az út tiszta így a kieső figyelem nem jelent túl nagy kockázatot. Viszont egy automata a vezetést nem olyankor adja vissza a vezetőnek az irányítást, amikor az út tiszta nincs semmi baj, hanem pont ellenkezőleg. Nagyon nagy különbség.
Utoljára szerkesztette: gforce9, 2018.01.25. 19:32:02 -
#6 Pedig, jelentősen tév úton járnak! A legegyszerűbb módszer, a térképen szoftveren bejelöli az utas, hova is menne. A rendszer meg ugye figyeli, mikor is KELL(ene) irányjelzőt használnia, a sebességet maximalizálja, és hasonló, qrva egyszerű dolgok. Persze, feloldhatóak lennének gyárilag, sok-sok pénzért, és egy nyilatkozatért, hogy ha komoly balesetet okoz, akkor 1 éven belül kivégzik a picsbe.
Ja, és ez politikusoknak gyárilag beépítve az autójukba.
Utoljára szerkesztette: Alien69, 2018.01.25. 19:00:20 -
#5 Értem, ezexerint nem állandó szintű, vagy csak nem mérhető, és ezért tök mindegy, hogy átlagban mennyire figyel, és ezért az 1 sec irreleváns?
Miért is? Merazönvzérlőajtó JÓÓÓ!!!???
Ha Pistabá fészbukozik a telóján mer megy az ótómata, vs. csak bambul a kormánykereket fogva, hidd el hogy megérzed az 1 sec különbséget, ha esetleg óvatlanul elé lépsz. ;)
Pláne hogy a reális kb 5 sec, difi. -
Cat #4 Nagyon elméleti az alapkiindulási helyzeted, mert nincs olyan, hogy valaki végig figyel vezetés közben. -
#3 És már 1 másodperc is 1 másodperccel hosszabb annál, mint amikor valaki végig figyel. Ez pedig a baleset szempontjából igen csak jelentős.
A cikkben felvetett kérdések jogosak, végre nem egy hurráoptimista cikk, hanem egy olyan ami az aktuális problémáknak is figyelmet szentel. -
fonak #2 A jelen fejlettségi szint mellett nem lehet engedélyezni az automatizált vezetést. Legyenek vezetést segítő rendszerek, automata vészfékező rendszer, sávkövető rendszer stb. Ezek mind jók, de nem lehet a járművezetőt felmenteni az út figyelése alól, amíg a rendszer bármikor visszadobhatja az embernek az irányítást, mert nem tud mit csinálni. 1 másodperc alatt nem tudja senki visszavenni a jármű irányítását, aki nem figyelt addig is folyamatosan. -
#1 "Úgy vélte, hogy a sofőrök nem képesek arra, hogy ha szükséges, akár egyetlen másodperc alatt visszavegyék az irányítást a fedélzeti rendszertől. A részben automatizált rendszerek viszont hajlamosak arra, hogy problémás helyzetekben leálljanak vagy összezavarodjanak, például havazás esetén. A jelenlegi szabályozás kimondja, hogy ilyen esetekben a vezetőknek 4 másodpercen belül át kell venniük a teljes irányítást. Az ő tanulmányaik viszont azt mutatták ki, hogy erre legalább 12 másodpercre van szükség. Ez az időkülönbség pedig megnöveli a balesetek kockázatát."
Nem mondod, Sherlock! Egy aktust is nehéz abbahagyni, de egy jó könyvet sem rakok le úgy, hogy egy mondatot nem olvasok el teljesen... legyen bármilyen alarm.
Nagyjából csak a mesterlövészek tudják megcsinálni, akik erre "gyúrnak", ugye.
Utoljára szerkesztette: Tetsuo, 2018.01.25. 11:59:37