29
  • gforce9
    #29
    Van úgy hogy évközben cserélnek az esélyesebbre, mert maximalizálni akarják az esélyt az 1. helyre. Ugye marketing miatt nem mindegy. Ez mindig is így volt. Botrányok is voltak ebből szép számmal.
  • dyra
    #28
    Pascal Wehrlein nem "elég" tehetséges? AHA a DTM bajnoki címet gondolom ingyen kapta. Ellenben a FORMA1-el ott néha van autóverseny is.
    Utoljára szerkesztette: dyra, 2017.12.20. 12:54:34
  • dyra
    #27
    Nézd meg már a cikkben szereplő képeket. Hihetetlen komolyan mondom. Szerinted ilyen egy magányos pilóta? A 70-es 80-as években számított a pilóta, most már mindent kimatekoznak. A pilótákat meg lassan tenyésztik annyira tök egyformák a képességeik.
  • dyra
    #26
    Ugyanaz az Alonso tavaly esőben Braziliában mikor Verstappen brillírozott meg Hamilton akkor kb egy jó köre nem volt. Azért mert ott is a kocsi számít. Alonso kocsija nem volt jó beállítva esőre meg is látszott. A Holland kocsija meg arra volt belőve mindenkit agyon vert csak Hamilton ment nála jobb köröket.
  • dyra
    #25
    Daniil Kvyat az első évében verte Riccardót a Red Bull-ban (nézd meg a pontokat). Kellet a hely Verstappennek mert a holland üzletileg jobban megérte. Az a mese amit a Red Bull lenyomott baromság volt. Verstappen is csinált elég bunkó dolgot tavaly pl rendszeresen féktávon húzta rá a kocsit a többiekre amit a bírák sorozatosan el is néztek neki.

    Után természetesen szétcsúszott emberileg érthető. De hogy nem szar pilóta és még tavaly a kirúgása előtt is volt dobogós helyezése az is biztos.
    Utoljára szerkesztette: dyra, 2017.12.20. 12:46:14
  • dyra
    #24
    Marketing. Raikonnen a legjobb példa. Már rég kiöregedett. Megkoptak a reflexei mégis ott van az egyik legjobb F1-es csapatban. No azért mert elég megnézned az Origo-t azokban a hírekben amiben szerepel Raikonnen neve sokkal többen klikkelnek mint amiben nem. Üzletileg Raikonnen akkor is megéri ha szarul megy. De amúgy ő sem maradt le valami brutálisan.

    Ebben a mostani merciben a fél mezőny VB-t nyert volna. Nem kezdem el sorolni a GP2-ben már bizonyitott de az F1-ben soha komoly lehetőséget nem kapó piloták nevét mert nem férne ide.

    Verstappen sztárolják most, mert kell egy fiatal akivel a fiatalokat is megtudják szólítani. Az egyik legjobb kocsiban ül. Miért kéne hasra esni tőle? (amiben ráadásnak Riccardó kétszer simán leverte)

    Üljön be egy Minardiba és nyerjen azzal versenyt. Ja hogy csak olyan kocsival megy ami körönként 2 másodperccel gyorsabb mint a többiek kocsija. Nézd már meg az idei évet. A legtöbb versenyt hat kocsi fejezte be körön belül. A riporterek meg mindig "elcsöppentek" mikor Hamilton, Verstappen, vagy Vettel hátulról végigverte a mezőnyt.

    Nem utálok én senkit, de fel vannak fújva a pilóták nem kicsit nagyon.
    Utoljára szerkesztette: dyra, 2017.12.20. 12:41:52
  • Lokker
    #23
    Jó ég! :D Annyira virít hogy gforce9 és dyra még a büdös életben nem nézet meg egy futamot sem. :D Nem hogy egy teljes szezont. De legalább utána jártak volna a dolgoknak. Lehet itt a számokat magyarázni de azt hogy kalkulálod bele ha valakit az első helyről ütnek ki? Hogy kalkulálsz bele egy hibás gumit ami eldurran a versenyző alatt vezető helyen?

    Gondolom akkor már az autók maguktól mennek ideális íven, maguktól gyorsítanak ki tökéletesen, megfelelő féktávot vesznek, fékerő eloszlást állítanak, menedzselik a gumik hőmérsékletét az energia visszanyerő rendszert állítgatják mikor mennyit használjon fel és hol. Akkor ezekhez a pilótának semmi köze.

    Sok mindent lehet magyarázni számokkal csak aztán a valóságban valahogy mégse úgy működnek a dolgok. A számok szerint elég jól élnek az emberek és közbe mégse. Most hogy rámutattam kőkemény érvekkel hogy lófaszt se számít a számolgatásotok mehetünk dolgozni.
  • ToxiMaxi
    #22
    "Ez minden csapatnál meg van dumálva ki fog nyerni. Amikor dollármilliók mennek a marketingre, ott nincs olyan, hogy tiszta verseny."

    2015 vs. 2016? Ja, hogy akkor másképp dumálták meg.... na persze, és ezt tudod is bizonyítani? Elvégre állítottál valamit.
  • ToxiMaxi
    #21
    És mi a helyzet, azzal amikor ezek a bizonyos tehetségtelen pilóták szarrá nyerték magukat F2-ben, gokartban?
    Ott se voltak tehetségesek, hogy azonos autóval, ami technológiailag is egyszerű elsők tudtak lenni? Vagy a tehetségüket az F1-be érve varázsütésre elvesztették?

    Alonso gokart bajnokságot nyert úgy, hogy a családnak nem volt pénze esőgumikra, ezért meg kellett tanulnia slick gumikkal versenyezni esőben, biztos ekkor sem számított a tehetség, hiszen mindenki képes rá. Ha jól emlékszem 7 gokart vb-t nyert. Amikor a Minardival tesztelt egyből tudta hozni a versenypilóta köridejeit, ami tehetség nélkül elég nehéz, egy ismeretlen technikában.

    Ugyanez elmondható minden vb pilótáról. Elég komoly karrier áll mögöttük, ahol ők voltak a legjobbak.
    Utoljára szerkesztette: ToxiMaxi, 2017.12.20. 09:59:01
  • ToxiMaxi
    #20
    Nem mondtam azt, hogy Hamilton a legjobb pilóta. Csak azt mondtam, hogyha a pilóta nem számítana, akkor Bottasnak minimum a vb második pozíciójában kellett volna végezni mivel a merci volt a legjobb autó de nem ez történt, mivel Bottasnak már jóval Mexico előtt elszállt a matematikai esélye is a vb-re. Még az ázsiai túra alatt 2x nullázó Vettelt sem tudta megverni.

    Azon lehet vitatkozni, hogy hány százalékban számít a pilóta a technika mellett de azt írni, hogy a pilóta EGYÁLTALÁN nem számít elég nagy hazugság és elvakultságra, utálatra utal. Ha ez igaz lenne, akkor nem akarná mindenki Verstappent vagy Hamiltont vagy Vettelt a csapatába.

    Webber csak egy évben volt Vettel szintjén. De ott is, azért az igazsághoz hozzátartozik, hogy Vettel számos versenyt sérült padlólemezzel teljesített de ez igaz, hogy akkor Webber érdemelt volna vb-t de a RB nem akarta.

    "az adott évben kinek jobbak a fizikai és a mentális képességei "
    Mint minden sportban... ezzel nem is értem mit akartál mondani. Egyébként számos pilóta van, akinek szinte minden autó fekszik (Alonso,Hamilton,Schumi,Senna, Prost), viszont vannak olyanok, akik csak egy bizonyos karakterisztikájú kocsiban jók (Kimi, Jenson).

    "Mítosz ez a legjobb pilóta. Nincs olyan."

    Az adott korszaknak igenis vannak kiemelkedő pilótái. Bár nem szerettem de Schumi képességeit mindig is elismertem, két különböző csapatban nyert számos VB-t. Senna, Prost, Mansel. Érdemes utánaolvasni. Ezek a pilóták kiemelkedően tehetségesek voltak. Számos versenyt jóval gyengébb autóval nyertek, mint a riválisok. Alonso is mikor legyőzte Schumit esőben, az sem a kocsi érdeme volt. Most is a halál szar Mclarennel versenyről versenyre bizonyítja, hogy egy igazán jó pilóta.


    Rajtok és az utáni helyezkedés, gumikezelés, gyors köröket akkor megy, amikor szükség van rá, időmérőn olyan plusz tizedeket hoz, ami az előzetes szimulációk alapján nem volt elérhető, ezek mind olyan dolgok, amit egy jobb képességű pilóta tud.

    Szerinted ha Marcus Ericsson-t beültették volna a mercibe tudta volna hozni azt, amit Hamilton?

    Daniil Kvyat is megkapta a lehetőséget aztán le is cserélték mert nem volt elég jó a RB-nak

    Pascal Wehrlein nem kap szintén ülést mert nem elég tehetséges

    Ha nem számítana a pilóta képessége, akkor nem is fizetnék meg a csapatok a sztárpilótákat!
    Utoljára szerkesztette: ToxiMaxi, 2017.12.20. 09:48:30
  • dyra
    #19
    Inkább neked kéne a matematikai ismereteidet megújítani. Kicsit megkoptak. Egyértelműen levezethető, hogy az autó dönt. Ha úgy lenne ahogy mondod Bottas-nak mondjuk a 10-dik helyen kellett volna végeznie vagy Verstappennek. Ehelyett azt látni, hogy a csapattársak egymáshoz közel végeznek. Mivel mindketten ugyanabban a pozícióban nem végezhetnek ezért az egyiknek előrébb kell végeznie.

    Hamiltont meg Verstappen képességeit nehéz megítélni lévén mindig jó autó volt a fenekük alatt. De agyon egyikük sem verte sose az aktuális csapattársát sőt Verstappen eddig csak Sainzot verte meg Riccardotól 2x is kikapott. Hamilton pedig pontversenyben maradt alul Butonnal és Rosberggel szemben és annó Alonso-val pontegyenlőséggel végzett. Akkor hogyan lehetne ő a legjobb pilóta mikor azonos autóval eleddig teljesitett 10 évadjából 3x vagy alul maradt vagy ugyanannyi pontot gyűjtött? Verstappen pedig 2x is lepkézett Ricardotól.

    No ez a marketing amit te szépen bevettél. Ezek a piloták kb ugyanazt tudják, de nem is csoda a szimulátorokban rommá gyakorolják magukat a mérnökök pontosan megmondják nekik hol fékezzenek és milyen íven vegyék a kanyart.

    Ami különbség van az annyi, hogy az adott évben kinek jobbak a fizikai és a mentális képességei illetve mennyire fekszik neki az autó. Ezen a szinten már nem nagyon vannak szar piloták.

    Annó Webber majdnem megverte Vettelt. De a Red Bull akkor már láthatóan Vettel-t tolta. 4 VB-t nyerettek vele, de Adrian Newey azt nyilatkozta nem is olyan régen, hogy nagyon sajnálja, hogy nem tudott olyan autót építeni amivel Webber VB-t tudott volna nyerni, mert egy nagyon jó képességű pilótának tartotta csak épp sosem jött ki neki a lépés.

    Mítosz ez a legjobb pilóta. Nincs olyan.
  • Tetsuo
    #18
  • gforce9
    #17
    Még annyi:
    "A csapattársát meg agyba főbe verte."
    Ez minden csapatnál meg van dumálva ki fog nyerni. Amikor dollármilliók mennek a marketingre, ott nincs olyan, hogy tiszta verseny.
  • gforce9
    #16
    "Hamilton annyival jobb volt, hogy vele meg tudták nyerni de Bottas még Vettel-nél sem szerzett több pontot."
    Ez a különbség a motorhiba kivonásával nullára olvad a 2. és 3. hely között, Sőt!

    Nem kell a bullshit. :)

    Sőt azt mutatja meg az egész, hogy Vettel nyerte volna meg az egészet, ha motorhibákat kivonjuk (Vettel-nek 2 volt). és tökugyanolyan eredményen végez a 2 Mercedes pilóta.
    Utoljára szerkesztette: gforce9, 2017.12.19. 22:08:06
  • gforce9
    #15
    Csak szólnék hogy nézz meg 20 vagy több évvel ezelőtti eredményeket. Hacsak valamelyik gyártó nem rukkolt elő valamiféle csodaautóval, nem volt ilyen hogy 2 pilóta mérhetetlenül kicsi különbséget mutatott, egy csapaton belül a szezon zárásakor.

    Amúgy azért válaszolsz támadólag, mert rámutattam kőkemény számadatokkal, hogy lófaszt se számít a pilóta? :)
    Utoljára szerkesztette: gforce9, 2017.12.19. 22:01:53
  • ToxiMaxi
    #14
    Inkább nézd az F1-et, ha meg nem nézed és ez alapján akarod megmagyarázni melyik pilóta a jobb, akkor a véleményed is egy nagy nullával egyenlő.

    Hamilton már Mexikóban vb lett. Sokkal jobban ment a nyári szünet után mint bárki más. A csapattársát meg agyba főbe verte. Jövőre Bottasnak nagyon össze kell majd kapnia magát mert lejár a szerződése. Technikai sportban, ahol nem egyenautók mennek mindig is fontos része a technika és igen is kijön a klasszisbeli különbség a pilóták között főleg egy csapaton belül. Pilóták igenis számítanak különben nem kapnának sztárgázsit a legjobbak. Hamilton nem azért a legjobban fizetett sportolók egyike mert, csak a technika számít. Az se véletlen, hogy Verstappen már most hatalmas fizetést kap pedig még csak pár versenyt nyert. Ha igazatok lenne, akkor mind1 ki vezeti a kocsit mert csak az számít.

    "Ebből egyértelműen adódik:
    A különbség a kettő között minimális, hibahatáron belüli. első és második helyre hozza be a két sofőrt"

    Mekkora ökörséget írtál:
    Ebben az évben a Merci volt a legjobb de Bottas-al (aki szintén ennél a csapattal versenyez) nem nyertek volna pilóta vb-t, hanem a Ferrari húzta volna be Vettel-el. Hamilton annyival jobb volt, hogy vele meg tudták nyerni de Bottas még Vettel-nél sem szerzett több pontot.

    Utoljára szerkesztette: ToxiMaxi, 2017.12.19. 21:59:52
  • gforce9
    #13
    Abszolúte nem nézem az f1-et már évek óta. Az autók versenye lett, nem a pilótáké. Így gyorsan ránéztem az eredményekre.

    "Tehát azonos technikai feltételek mellett azért csak kiderült ki az ügyesebb."
    Bottas 1 versenyt nullázott mert motorhiba volt, az akár 25 pont minusz is lehet, ha jól értem a szabályokat, sőt több ha ő nyer és Hamilton meg 2. vagy 3.

    Ebből egyértelműen adódik:
    A különbség a kettő között minimális, hibahatáron belüli. első és második helyre hozza be a két sofőrt. Semmiféle különbséget nem látok. Nem pilóták, hanem konstruktőrök versenyeznek. Arról meg egyszerűbb ha elolvasom a specifikációt pár perc alatt, minthogy órákat töltsek a versenyek nézésével :)
  • ToxiMaxi
    #12
    Közöttük volt egy másik csapat másik pilótája. Tehát azonos technikai feltételek mellett azért csak kiderült ki az ügyesebb.
  • ToxiMaxi
    #11
    Tavalyi év sokkal izgalmasabb volt szerintem, de nem nagyon tudsz olyan technikai sportot mondani, ami ne fejlődött volna, viszont a problémák mindig is hasonlóak voltak mindig spóroltak valamin és mindig sírtak valami miatt. Nekem nem dögunalmas már nagyon várom a következő évet. Valaki linkeljen már egy nézettségi adatot, mert mindenki erre hivatkozik, nem azt mondom, hogy nincs igazatok csak legyen már valami tényleges adat.
  • Sequoyah
    #10

    Hamilton vs. Bottas? Azonos technika mégis az egyik világbajnok lett a másik meg 3.

    Szoval azonos autoval mindketten dobogon vegeztek. Ez nekem inkabb azt bizonyitja, hogy az auto szamit inkabb, mert amugy a kulonbseg a fenti alapjan minimalis volt. Mindketten elsok nem lehetnek...
  • dyra
    #9
    A fenéket volt így. A 80-as évek közepéig néha még unatkozó milliomosok is építettek autót amivel beszálltak versenyezni. Hol tudnák ezt manapság megcsinálni? Az autók is teljesen mások voltak. Akkoriban pár szerelő elég volt meg egy közepes mérnök, most meg nézd meg ezt a cikket. Mintha űrhajót fejlesztenének. Vagy azt a követő szobát kb a NASA-nál látsz hasonló képeket. A pilótáknak meg itt kell a legfittebbnek lenniük mert semelyik másik autósport nincs ennyire kicentizve. Csak épp emiatt dögunalmas az egész, nagy rajongója vagyok az F1-nek és sajnos az igaz, hogy sokszor egy egy csapat dominál évekig és minden rekordot hülyére döntenek. Ez az idei még egy jobb év volt a tavalyi után. Tavaly két autó indult a VB címért. Idén legalább volt három csapat ami versenyt nyert. Persze a VB címiért kb Hamilton versenyzett egyedül. A fiatalokat ez semmilyen szinten nem köti le. A nézettsége pedig rendesen beszakadt az utóbbi években.
  • molnibalage83
    #8
    Ez lehet, hogy a pilótának izgalmassá teszi a versenyt, de ebből a néző szart sem lát. Unalmas. Nem véletlenül csökkent - ez engem is megdöbbentett, mert 2014 tavasza óta egy futamot láttam csak - a nézők száma valami 30%-kal tíz év alatt. Ez rohadt sok...

    Az utolsó futamom azelőtt a 2014-es éveadnyitó volt. Be is aludtam rajta....
  • ToxiMaxi
    #7
    Az F1 mindig is olyan volt mint most, mindig spóroltak valamin és mindig volt valaki, aki éppen temette a sportot. Ez egy technikai sport, ahol nem egyenautókkal versenyeznek. Mindig is a technika csúcsát képviselte és most is itt a legbonyolultabbak a versenygépek és itt kell a pilótának a legjobban felkészülnie, nem csak fizikálisan, de mentálisan is. Elég megnézni egy belsőkamerás képet nem csak vezetik a kocsit de fékerőelosztást motorprogramot is állítanak menet közben és az ehhez kapcsolatos összes információt, mindezt egy nyitott karosszériás versenyautóban. Divat volt mindig is fikázni az F1-et, meg temetni de nem sok technikai versenysorozat mondhat magáénak ekkora múltat.
    Utoljára szerkesztette: ToxiMaxi, 2017.12.19. 13:43:16
  • Tetsuo
    #6
    Lehetne a verseny is virtuális.
  • dyra
    #5
    "Hamilton vs. Bottas? Azonos technika mégis az egyik világbajnok lett a másik meg 3."

    Ezen mindig lehet vitatkozni, ezek között a pilóták között apróságok döntenek. Valamelyikre jobban illik a kocsi kész is. Vagy könnyebb 5 - 10 kiloval ott is van a körönkét 2 - 3 tized különbség azonos kocsinál.

    Prost , Alonso , Hamilton is törpe ember nem véletlen Wurc vagy Hulkenberg nem vitte sokra.

    Itt az F1-ben nem csak az a baj, hogy nagyon technikai sport hanem az is, hogy nem is igazán a pilóta mint inkább a pilóta fizikai tulajdonságai számítanak. Milyen magas, hány kiló.

    Persze ugyanez van az úszásban is. Érdekes a küzdősportokban van súlycsoport. De egy rahedli sportban együtt küzd a 2 méter magas benga a 160 centis törpével. Szóval 100% igazságosság sose nem lesz.

    Utoljára szerkesztette: dyra, 2017.12.19. 11:04:36
  • ToxiMaxi
    #4
    "A megmaradt techikai elteresek miatt viszont nem a pilotak szamitanak igazan, "

    Hamilton vs. Bottas? Azonos technika mégis az egyik világbajnok lett a másik meg 3.

    " Viszont azzal, hogy lassan egy atlagos auto modernebb lesz mint egy versenygep"

    Na ez egy ordas nagy baromság. Pont, amiatt próbálják az új motorformulát egyszerűbbre venni, mert túl bonyolult, túl költséges az egész.
    Az Indy car, na az egy faék egyszerűségű az F1 hez képest.
  • kvp
    #3
    Sajnos a forma1 pont azzal, hogy tul sok dolgot szabalyoz unalmassa valt. A megmaradt techikai elteresek miatt viszont nem a pilotak szamitanak igazan, arra ott vannak az azonos autokkal, azonos feltetelekkel zajlo versenyek. A technika viszont nem tud igazan ervenyesulni, mert nem hagyjak, hiszen akkor csak 3-4 csapat maradna versenyben. Viszont azzal, hogy lassan egy atlagos auto modernebb lesz mint egy versenygep, mar nem igazan vonz senkit az egesz. Dupla csapdahelyzet, amire jelenleg ugy nez ki senki nem tud ertelmes megoldast.
  • petrov144
    #2
    Dögunalmas, mérnököknek, szakmabelieknek izgalmas csak a futam. Ki mennyire tud spórolni, takarékoskodni az erőforrásokkal.
  • dyra
    #1
    Ezek a cuccok szépen lassan megölik a sportot. Lassan elég lesz szimulátorban lefuttatni a versenyt.