227
Pillars of Eternity 2
-
fluency #227 OFF: Egy kocsma felett lakok Fred, első kézből látom/hallom, hogy mit tudnak művelni az emberek. Az leírhatatlan érzés, amikor hajnali kettőkor arra ébredsz, hogy üvöltöznek egymásnak az út közepén, ki kivel "közösülne", vagy amikor nem tudom milyen megfontolásból úgy gondolják, hogy nekik koncertet kell adni hajnalban a közeli zebrán, stb... :) -
fluency #226 Ezzel az its illegal Musk dologgal kapcsolatban az a helyzet, hogy aki félre akarja érteni az félre is fogja érti. Attól függően melyik féllel/oldallal szimpatizál. Néhányan még olyat is belelátnak az előítéletességük miatt, ami ott sincs. Ez vonatkozik a Hansen csávóra, de Muskra is.
A Pillars 3-ra sajnos kevés az esély, bár sawyer nem zárkózott el tőle, de inkább új IP-n dolgozna: "I don't know," he said. "I feel like now Avowed is where the Pillars universe has kind of gone. And it'll be interesting to see where the audience picks up on that, and maybe that's where the Pillars universe kind of goes in the future. So I think there's a lot of different possibilities of what to do in the future. I do think that I am more interested in doing original IP necessarily, than existing IP. But we'll see where the future takes me."
-
#225
"mi magyarok ezt kicsit másképpen látjuk és állunk hozzá a he/him dologhoz (amiért ez az egész kipattant), mert a nyelvünk nem tesz különbséget a nemek között, ezért nem is tulajdonítunk neki jelentőséget."
...azert ha egy magyar kocsmaban latod/hallod, hogy az egyik tag borgozos hangon kislanynak hivja a szomszedjat, akkor ott hamarosan asztalok, korsok es arccsontok is tornek :D -
#224
Én is jobban örültem volna egy PoE3-nak, a 2 az év játéka volt nekem két éven keresztül :)
Musk csak betaggelte a MS vezérigazgatóját annyival, hogy "ez illegális". Ez magáért beszél azt gondolom ... Azt nem írta oda, hogy mit kezdjen ezzel az infoval az MS vezért, de azt nem is kell. -
fluency #223 Van game passom, de az nem "jogi" kérdés, hogy meg akarom-e venni a játékot. :) Ha jó lesz, tuti megveszem, ha nem jön be akkor nem. Ez ennyire egyszerű. Mondjuk a POE3 inkább érdekelne, mint ez, de Sawyer nemrégi nyilatkozata nem kecsegtet sok jóval. :(
Musk tudtommal nem akarta kirúgatni Hansent: link . De lehet valamiről lemaradtam. -
#222
De ugye csinálnak. Mármint ők csinálják olyanra, amilyenre ők szeretnék. Ha "woke"-ot akarnak, akkor azt csinálnak, neked meg jogodban áll nem megvenni és kész. Az utóbbi 20 év legwoke-abb rpg-je a BG3 egyébként, szintén van benne mindenféle nem, mégsem érzékelem azt a nagy hisztikét körülötte. Mert a játék jó. Ha a játék jó, akkor tökmindegy, hogy az elején tudsz-e he/she/they közül választani.
És hadd idézzem ide a Starfield kapcsán elhíresült vörös fejjel üvöltő barmot az internetről. Az egész átugorható egy kattintással, akit nem érint, az hagyja alapon, nem variálgatja, soha nem fog előjönni a játékában. A névmások márcsak ilyenek.
Innen, a nullaproblémáról indultunk el odáig, hogy most a világ leggazdagabb embere a MS vezérigazgatójának irogat, hogy rúgja ki az embert. Anita Sarkeesian v2.0, csak most a másik oldalról. Én itt voltam, amikor az SJW-k irogattak mindenki főnökének, hogy micsoda rasszista meg szexista az illető, tessék már kirúgna. 10 év és megfordult a világ.
A szánalmasság maradt ugyanaz. Ha kékhajú feminista csinálja, ha az új first lady, teljesen mindegy. -
fluency #221 Ez inkább már hitvita sokaknál, ahogy látom. Személy szerint úgy gondolom, hogy mi magyarok ezt kicsit másképpen látjuk és állunk hozzá a he/him dologhoz (amiért ez az egész kipattant), mert a nyelvünk nem tesz különbséget a nemek között, ezért nem is tulajdonítunk neki jelentőséget. Kint ez kicsit másképpen van. Ha nem a megfelelő névmást használod egy beszélgetésben vagy levelezésben, akkor már gond van. Azt feltételezik egyesek, hogy szándékosan teszed ezt és ők ezt sértésnek veszik. Sok cégnél egyébként az Obsidian-nál is büntetnek ezért vagy simán kirúgnak. A játékok enélkül az ideológia nélkül is jól elvannak/voltak, ha meg W(oke)RPG-t akarnak, csináljanak maguknak olyat. Szerintem :)
Utoljára szerkesztette: fluency, 2024.11.30. 11:43:10 -
#220
Nem én tolom túl, hanem akit az ilyen internetdráma befolyásol abban, hogy mit vesz meg és mit nem. Én lesz.rom Elon Muskot meg ezt az obisidianos művészeti igazgatót vagy kit, akiről eddig soha életemben nem hallottam. Két idióta vitatkozik az interneten, az értelmes ember meg lapoz. -
fluency #219 "Brühühü csunyát mondott elon muskra, brühühü ..." Ne told túl lwb. Eddig is tudtuk, hogy Musk hogy gondolkodik a woke dologról, aki ezen berág, az szimplán idióta vagy hülye. Nem kell egy fantasy játékbe semmiféle modernkori politikai ideológia. Tartsák meg maguknak. Csak csináljanak jó játékot és kész. -
#218
Na, aki emiatt nem játszik a játékkal az meg is érdemli.
Újrajátsszuk 2015-öt, csak akkor az SJW-k voltak a hópihék, akik minden második játékot bojkottálni akartak valami vélt kultúrharcos sérelem miatt, most meg a másik oldal csinálja ugyanezt. Brühühü csunyát mondott elon muskra, brühühü ...
Kíváncsi vagyok ki lesz a jobber Anita Sarkeesian ... -
fluency #217 Oppsz...kezdődik itt is. Matt Hansen az art director meg elszabadult: link
-
Daermon #216 Yee! Fordítás alatt a játék! :) -
#215
lehet nem az eladások voltak gyengék, hanem ők kalkuláltak rosszul...
szerintem simán alapul vették az 1. rész kickstarter eredményeit.. 4 millió usd elosztva az adakozók számával, 53 $ per kopf.. a 2. rész kábé annyiba is kerül..
az a 28 000, aki annó kiadta érte az 50-et, tán most is...
csak épp a 70 000-ből közel 55 000 volt, aki 35 $ -nál többet nem adott érte.. kérdés abból hány volt hajlandó majdnem a dupláját kiadni a 2. részét ? ha legalább a fele, akkor még nem nyertek rajta, csak nem buktak...
meg volt 13 000 ember, aki többet is adott 50 $-nél, ők összesen 2 millát dobtak be, annyit, mint 40 000 ember 50 $-ral számolva.. feltételezzük, hogy ők most mind megvették a 2. részből a legdrágább, 100$-os gyűjtőit, az 1,3 milla.. akkor is 0,7 millió USD-vel kevesebbet adtak bele, mint korábban... 50 $-ral számolva 14 000 ember minusz..
most ha a nem-adakozók közül többen is vették meg, mint az elsőt, akkor is kábé annyi lehet a bevételük, mint az első résznél, csak gondolom többre számítottak... -
fluency #214 Mondjuk ezt a gyenge eladást én sem értem, mivel a játék nagyon jó. Mondom ezt úgy, hogy kritikus vagyok egy kicsit a játékkal szemben, de attól még nagyon szeretem. :)
A Pathfinder egyébként nem rossz. Az amolyan tipikus kalandor rpg, ahol elindulsz kezdő akárkiként és a végén te leszel a király.
Mondjuk nem féltem az Obsidiant, mert azért a kiegekkel megmutatták tudnak még jókat alkotni. A The Forgotten Sanctum a kedvencem a három DLC közül, az jobban betalált nálam, mint a Beast of Winter (pedig az sem gyenge). -
#213
Én megvettem day one, és csak a turn-basednél merültem el igazán benne - de ha csak 10 órát toltam is volna megérte volna nekem a támogatásuk. Sajnálom, hogy ez tényleg így alakult. Remélem a Baldurs remélhetően jó szereplése meghozza a kedvüket :)) -
#212
Én meglepődtem, hogy milyen szarul fogyott a PoE2 ... Nekem simán a tavalyi év legjobb játéka, legalább négyszer végigvittem már, kétszer turn based mode-ban is. Tökéletes szerintem a játék, alig tudtam visszatérni az 1-hez, miután csináltam egy újabb teljes végigjátszást a két résznek. Azt közben fel nem foghatom, hogy a Pathfinder: Kingmaker meg h a bánatos fszba tudott jobban fogyni, mint a PoE2. Háromszor kezdtem neki, de egy-két óra játék után szó szerint elalszok a dögunalom generic pathfinder világban, a full unalom, teljesen crpg-szerű, sablonos npc-kkel (cukicuki gnóm, élőholt elf, ... ásítás ..., kemény barbarnő nagy karddal, ..zzzz...). Egyszerűen nincs benne semmi, ami megfogna.
De ha tippelnem kéne, hogy miért nem fogyott olyan jól, akkor a kalózos - hajózós settinget lőném be. Az izometrikus fantasy crpg-k eleve eléggé rétegjátékok, erre tovább szűkítették a réteget még ezzel a hajózós, kalózos izé világgal. Sokaknak nem jött be. A PoE1 általános fantasy világ volt. A PoE2 meg nem, hiába ugyanaz a világ, egész más hangulatú a deadfire szigetcsoport, mint a dyrwood volt. -
Daermon #211 Na a turnbased nekem nem. Divinityt is azért tettem félre, mert nagyon unalmas lett a harc egy idő után. Pedig Total Warnal imádom, hogy körökre osztott, agogy anno a Disciple játékokban is. De itt meg a Divintyben... Nem jött be :) -
fluency #210 Utoljára az Anno 2070-be hajóztam ennyit. Viccet félretéve, az 5-ös patch után már nem idegesített a hajós harc: ez megközelítem, rálövök, elfordulok, megint lövök, töltök, menekülök vagy közelítek, ez nem nekem való. Amikor már megcsáklyáztam az ellenfél hajóját, az okés volt, mint a szárazföldi harc. Real time lett volna érdekes jah. Ha úgy lett volna megcsinálva a hajós harc, mint ahogy látod a hajódat felfedezéskor és úgy lőtték volna egymást a hajók. Nem is értem miért nem így csinálták meg. Lehet akkor szartak volna sokan a történetre és inkább lőttek volna szét mindenkit. :)
A kasztokat szerintem is tök jól eltalálták. Ami még baromira bejött az a turn based mód. Az új részt simán kiadhatnák RTwP és Turn Based módba.
-
Daermon #209 Az a baj nekem bejött a hajózás, a szabadság, a felfedezés, hogy elnevezhettem, csinosíthattam a hajót :) A kasztok, multikasztok szintén élvezetes volt. Persze, ha az is real timeban ment volna, akkor lett volna a tuti.
-
fluency #208 Nekem az eredeti. Jobban átjön, hogy Sawyer összezavarodott. :)
Amúgy Daermon szerinted min kellene változtatniuk?
Szerintem a hajós cuccot nem kéne erőltetniük, a játék leggyengébb eleme. A szabad felfedezés nem rossz, de a fősztorihoz kötött terület "nyitás" nekem jobban bejött. Később persze lehessen ide-oda mászkálni, de az eleje/közepe felé még nem muszáj. Meg azért a vár fejlesztés kicsit hiányzott, mert a hajót fejlesztgetni valljuk be nem ugyan az. Más dolog így nem jut eszembe, talán még az olaszos akcentusokat elhagyhatták volna... -
Daermon #207 Itt meg a magyar cikk. Kinek mi a jobb. -
fluency #206 Belököm ide Sawyer Tumblr válaszát a POE3-ra vonatkozóan, hátha valakit érdekel. :)
POE3? -
fluency #205 Na kicsit jobban megnéztem a turn-based módot. A legnagyobb változás az az action type. A legtöbb képesség standard típusú, néhány pedig free, ami elég durva. Ezeket addig lehet nyomatni, amíg ki nem fogysz.
Kezdtem veterán módba egy monk/ciphert és elég durvának tűnik, mert a monk/rouge-nál valamiért nem írta a backstabet. A combat ablakban, ha shift+klikket nyomtam a sebzésen, írta hatásokat, de a backstab nem volt ott (sneak attack hátulról 2méteren belülről indítva). Így maradt a monk/cipher, de nem bánom mert ez beteg állat. :)
@Terawatt Mind a 3 kieg jó lett. Az SSS főleg azoknak való, akik szeretik a kihívást jelentő harcokat. Már az elején vannak "vicces" ellenfelek (pókok, szellemek), de alacsony szinten ne menj oda. A BOW meg az FS más stílusúak ( sztoriban és látványban), de mindkettő megéri szerintem és a végső harcok is elég nehezek. :) -
#204
Na én is leszedtem megint a játékot :) Kíváncsi leszek - a story kiegészítőket is behúztam egyszer, de még bele se néztem. :/ -
#203
Számít, de csak ennyit számít: az első kör sorrendjét. Utána úgyis mindenkinek egy action jut sorban és nincs ability cooldown sem. -
Although #202 Köszi. -
CrashBoostZoom #201 Igen az azért tényleg számít, hogy ki varázsol vagy támad először de most már könnyebb elmenni a vészélyzónából is. És pont ezért írtam, hogy a CC most már még nagyobb király mert nagyon bele tudsz zavarni az ellenfelek mozgásába vele.
Valóban eddig sem volt rossz a Cipher de most már nagyon jó. :D A kedvenc class-om mindkét játékban.
Aki informálódni akar az ezt nézze meg. Nem friss videó, akkor készült amikor először kijött a turn based mód tesztelésre de a dolgok nagyrészt változatlanok maradtak.
Utoljára szerkesztette: CrashBoostZoom, 2019.05.11. 13:40:26 -
fluency #200 Na gyorsba ránéztem. Érdekes lett a turn based mode. Fura, hogy nincs cooldown. Meg az is, hogy sec helyett round-ba van megadva a hatóidő. Tetszik, ez olyan kis D&D-s dolog. Viszont a kezdeményezés szerintem számít, mert nem mindegy ki támad vagy varázsol először. Vagy ez hosszabb távon nem mérvadó?
@CrashBoostZoom Azért a cipher már régebben is OP volt szerintem. Az, hogy 1 power szinten már 10 pontért nyomogathatja a Whisper of Treasont, meg 2. power szinten 20 pontért a Mental Bindig-ot, azért az elég durva. Mellette meg még jól is sebez. Nálam a rohadt Serafen nem kicsit volt durva. A legnagyobb sebzése neki volt: 458.6-al. :)
-
CrashBoostZoom #199 Én csak annyit vettem észre, hogy a Cipher karakterem nagyon OP lett. Még némi CC egy másik karaktertől és fekszik az ellen. És igen, nagyon más lett a harc része a játéknak. Ugyan tovább egy-egy küzdelem de precízebben tudod csinálni és jobban kijönni belőle mint a kaotikusabb RTwP módban. -
#198
Ég és föld a különbség. Pl. egyes kasztok, amik gyengék voltak erősek lesznek és fordítva. A nehézvért meg csak a kezdeményezést (és a varázslási sebességet) befolyásolja, de nincs ability cool down, tehát azt nem. Ez a közelharcos karakterek miatt fontos, kb nincs érv náluk nem nehézvértet használni. Szintén OP lett a kétfegyveres harc, mert megduplázza a támadások és a sebzés számát. A kétkezes fegyver ehhez képest nagyon lemarad.
Érdemes egyénileg tesztelni, de nekem olyan, mintha egy másik játékot játszanék. Erősen javaslok egy új, második végigjátszást mindenkinek turn base módban. Amióta kijött a béta én RTwP módot teljesen el is felejtettem. -
fluency #197 Hát hoftixek még tuti lesznek, de nagyobb patch már nem.
@lwb Milyen lett a turn base mode? Még nem néztem meg. Nagyot változik vele a játék (mechanikára gondolok) vagy elenyésző a különbség? -
#196
ja persze az egyre gondoltam bocsi -
Daermon #195 Sehogy. Az 1-et magyarítják, az jelenleg tesztelés alatt, úgyhogy hanarosan kész.
Ha ez volt a 2 utolsó patche, az király, mert akkor nyugodtan neki lehet áll i magyarítani :) -
#194
Most vittem végig turn based módban, de lehet újrakezdem majd. -
#193
magyarítás hogy-é áll? -
fluency #192 Kijött az 5.0-ás patch a játékhoz. Elvileg ez lesz az utolsó: Patch Notes for 5.0.0
-
fluency #191 Kinnt van a Forgotten Sanctum. Ennek örömére...
-
fluency #190 Jah, ahogy néztem dec 13.-án élesítik. :)
preview -
Daermon #189 És mindjárt jön az utolsó dlc is :) -
fluency #188 Kinnt van a 4.0 beta patch. Van bennt érdekesség: 2 új mega Boss, meg minden kaszthoz Subclass. :)
link
Kicsit elvitt pár játék, de ha befejezem őket rácuppaok erre az tuti. Jó sokat foglalkoztak ezzel a játékkal az Obsidianosok. Jó lenne ha más fejléesztők példát vennének róluk és nem csak a seggükön ülnének a manit számolgatva, hanem nyomnák az ehhez hasonló javításokat és a tartalmakat. :)
Utoljára szerkesztette: fluency, 2018.11.30. 09:23:11