29
  • Elmin
    #29
    "Egyaltalan nem problema hiba mentes programot irni, ez csak penz, es ido kerdese."
    A kérdés, hogy hányszor 10 évbe kerül, és megéri-e.

    "A hibamentes es onjavito rendszerek tudomanya tobb evtizedes. A repulogepek robotpilotainak hibamentes mukodeset, mar 30-40 evvel ezelott kidolgoztak."
    Az a rendszer ki tud kerülni repülőket, le, fel tud szállni segítség nélkül mindenhonnan? Nem, "csak" tartani tudja az irányt, és a sebességet.
    Ezért nem lehet összehasonlítani ezzel a rendszerrel, mert az is bonyolult, de itt sokkal több információt kell feldolgozni, kevesebb idő alatt.


  • duke
    #28
    "De vannak akik mindig is b@szni fognak a szabályokra... Mint mondjuk a molnárricsike... ;-)"

    Ja az ilyen degeneralt allatokat nem lehet maskepp megallitani, csak helyszini tarkon lovessel, vagy a vezetes lehetosegenek teljes megszuntetesevel. Az autoba ne legyen iranyitasi lehetoseg, csak egy start meg stop gomb.
    Elkepeszto, hogy a kettos gyilkosag utan, egy het nem telt, es egy ujabb 50 millios luxus autoval szaguldozott ez az elmebeteg, termeszetesen tovabbra is jogositvany nelkul.
  • duke
    #27
    Egyaltalan nem problema hiba mentes programot irni, ez csak penz, es ido kerdese. A hibamentes es onjavito rendszerek tudomanya tobb evtizedes. A repulogepek robotpilotainak hibamentes mukodeset, mar 30-40 evvel ezelott kidolgoztak.
  • BCs design
    #26
    Ha lenne is valóban okos vezető ótó, akkor is baromságot mond, mivel rendszeres jelenség hogy hiba van a programokban, ezért kifejezetten kötelező lesz mindig figyelni az utat és továbbra is kötelező lesz a jogsi.
  • CsZ
    #25
    Lehet, hogy egy átlag-ember tudásszintjét megközelíti a technika 20 év múlva, de dönteni még az ember fog - vagy nem is lesz miről. Meglátjuk akarjuk-e majd szoftverre bízni az életünket.
    Ember 80%-át hozó képességű szoftver már el tud majd vezetni egy autót - megfelelő hw-on, de annak is kell energia.
    Nem is értem, hogyan engedhetnek ilyen rövidlátó gondolkodású embert gyerekeknek 20 éves távlatokról beszélni.
    Annyi minden fog megváltozni rövid időn belül - és nem tudjuk milyen mértékben és milyen sorrendben -, hogy még okos emberek is csak tippelni tudják a jövőt.
  • Elmin
    #24
    "Az egy általános engedély. "
    Ha tényleg általános lenne, akkor általánosan mindenki megkapná aki kéri.
  • paragic
    #23
    A legtöbb széles körben elterjedt technológia. Másképp nem igen van értelme a mondatnak, de akkor a kedvedért pontosítottam.
    "a saját maximális elméleti lehetőségeinek 80%-áig" ami jelen esetben közel 100%, tehát ugyanaz.
  • Archenemy
    #22
    "A legtöbb technológia"

    pl. a zeppelin, az is hogy elterjedt

    ugye nem kell ecsetelnem hogy a "80%-ig exponenciális" az nem azt jelenti, hogy a részarányában 80%-ig, hanem a saját maximális elméleti lehetőségeinek 80%-áig
  • paragic
    #21
    A legtöbb technológia egy S görbét jár be, ami kb 80%-ig exponenciális, utána ellaposodik. Ugye nem kell ecsetelnem, hogy önmagában egy 80%-os részarány mivel fog járni?
  • professional
    #20
    Szerintem meg üljön bele egy méretes néger faszba ez a böszme kurva!
  • AgentKis
    #19
    Megnőhet addigra a fogyasztás is, amúgy meg a terület és a nyersanyag még jóval többre is elegendő. A jelenlegi milliószorosára is kb. ;-)
  • AgentKis
    #18
    Aki szeret vezetni, annak ott lesznek a pályák, mint most a gokartosoknak, dodgemeseknek, rallysoknak, F1-eseknek... ;-)
    A közlekedés az a szeretem/nem szeretem témán jócskán túlmutató dolog, pláne amíg emberek halhatnak bele...
  • AgentKis
    #17
    "Csak a Marson nem lesznek duhos, ehezo es fulldoklo, allig felfegyverzett szegenyek." MÉG!!!
    Ha valahol nincsenek szegények, akkor gazdagok sincsenek. Mert ez relatív dolog. De 1000-ből már mindig lesz gazdag, meg szegény, meg irigy, meg rosszindulatú, meg terrorra hajlamos is... ;-)
  • Sequoyah
    #16
    Ha meg az alkoholt es a cigit sem tudjak betiltani, akkor nem tudom hogy tervezik a vezetes betiltasat veghezvinni. Rengeteg ember szeret vezetni, es nagyon fog tiltakozni ha ezt belengetik. Raadasul a vezetesnek nincs is egyertelmu karos hatasa mint az alkoholnak es ciginek.
    Igy hogy mar
  • Archenemy
    #15
    " Aki meg maradni akar itt, ugyis ugyanolyan eletfenntarto technologiara lesz szuksege mint a Marson."

    Abszolúte, hogyisne. A Föld egy atomháború után is lakhatóbb mint a Mars.
  • Archenemy
    #14
    " Viszont a napenergia részaránya kb 2 évente duplázódik és már csak 6 duplázódásra vagyunk a 100% -tól"

    aztán még három duplázás, és egyből 800%-on leszünk ha nem figyelünk
  • Akva
    #13
    "egyedi irányítás emberi sofőr felügyelete mellett - lesz az engedélyköteles kivétel."

    Micsoda baromság! Hát most nem engedélyköteles?
  • zola2000
    #12
    Ha Amerikában vagy akkor biztosan...
  • kvp
    #11
    Merkelnek alapvetoen igaza van abban, ha a fejlodes es a globalizacio igy megy tovabb akkor nem lesz munka az eus lakossag jelentos reszenek. Ezert le kell cserelnie a mostanit olyanokra akik nem akarnak dolgozni, nem tudnak vezetni es megelegszenek az allami segellyel. Jo a terv, csak ezek az emberek nem nemetek lesznek...

    Musk meg azt mondja hogy ezt a bolygot mar bebuktuk, itt az ideje hogy a gazdagok atkoltozhessenek mas bolygokra. Aki meg maradni akar itt, ugyis ugyanolyan eletfenntarto technologiara lesz szuksege mint a Marson. Tehat a tuleles zaloga igy is ugy is a penz lesz. Csak a Marson nem lesznek duhos, ehezo es fulldoklo, allig felfegyverzett szegenyek.
  • dyra
    #10
    Oké! megnyugodtam, állat fejlődés van.
  • paragic
    #9
    "nincs rákgyógyszer"
    Ez nem igaz és nevetséges. A mellrák 5 éves túlélési rátája 1980 és 2005 között 75%-ról 90%-ra nött az USÁ-ban. Vannak genetikailag személyre szabott gyógyszerek. Kínában a Szecsuáni klinikán CRISPR-en alapuló génterápiával kísérleteznek tüdőrákosoknál. Angliában egy leukémiás gyereket gyógyítottak meg génterápiával.
    "betegségek egész sorával nem tudnak mit kezdeni"
    A világon jelenleg 2463 génterápiás kísérlet folyik, ezek közül hármat már engedélyeztek, további 93 a klinikai kísérletek 3. fázisában tart.
    "sehol nem vagyunk a fosszilis cuccok visszaszoritásában"
    Ebben van valami, bár enyhe túlzás, mivel az energiatermelés 23%-át már most is a megújulók adják. Viszont a napenergia részaránya kb 2 évente duplázódik és már csak 6 duplázódásra vagyunk a 100% -tól, miközben rohamosan fejlődik az akku technológia is.
    Az elektromos autók piaca robbanás előtt áll, nagyrészt éppen Musknak köszönhetően.
  • dyra
    #8
    Mindig pofázzák itt a Musk és a hozzá hasonló látnokok micsoda állat fejlődés van. És mi lesz 20 év múlva. Közben amie fontos lenne abban semmilyen előrelépés nincs.

    nincs rákgyógyszer, nincsenek használható művégtagok, betegségek egész sorával nem tudnak mit kezdeni, sehol nem vagyunk a fosszilis cuccok visszaszoritásában, szemetet gyártunk, és frankó tudjuk, hogy kell marketinggel rávenni az embereket a szemét iránti rajongásra.

    Amit ki tudtak találni az a Facebook és haverjaik meg egy csomó meló tök feleslegesé tétele ugyanis az a cégeknek haszon míg az embereknek munkanélküliség.

    Nem baj a magasan képzett emberek degeszre keresik magukat vállalnak egy gyereket a segélyen felhizlaltak meg 10-t. Ebből is látható mi lesz majd itt 20 - 30 év múlva.

    Loszar van itt nem technikai fejlődés. Merkel meg álomvilágban él Musk-al és a sok hasonló emberrel együtt.
  • paragic
    #7
    Ha mindig ástam volna egy gödröt, amikor az EU-t temették, már Kínába lyukadtam volna ki :)
  • paragic
    #6
    Az egy általános engedély.
  • Vata111
    #5
    "Angela Merkel szerint alig 20 év múlva a mostani, emberek által vezetett autók csak speciális engedéllyel lesznek használhatók"
    .Innen az SG fórumról üzenem Berlinnek, most is csak speciális engedéllyel lehet ilyen autót vezetni. Jogosítványnak hívják amúgy.
  • Whysper
    #4
    Ha addigra lesz még EU akkor persze ;)
  • AgentKis
    #3
    A felelősségbiztosítás árának egekbe emelésével fogják ezt "kikényszeríteni".
    Amúgy engedély most is kell(ene) az autóvezetéshez. De vannak akik mindig is b@szni fognak a szabályokra... Mint mondjuk a molnárricsike... ;-)
    Meg szerintem a 20 évvel is van a baj, nem a technológia, hanem a humán rész miatt. Már most is annyira hozzá nem értő és idióta törvényeink vannak, hogy szerintem ennek az egész témának a joggyakorlatba öntéséhez 2-3 jogászgeneráció, munkássága kell... XD
  • NEXUS6
    #2
    Ja a vezető a legnagyobb kockázat. Távolítsuk el! Ja annélkül meg nem megy. ;)
  • Aquator
    #1
    Volt már más remek tervei is, innen a kedvencem "az elsődleges cél a kockázatminimalizálás"...