10
  • cylontoaster
    #10
    Ha az usából, kínában gyártott, mucsaröcsögealsóba szállított terméket veszek, amit amúgy előállítanak itthon is, akkor ott talán (ez már erősen hasraütés, konkrét adatunk nincs, hogy számoljunk) van annyi szállítás, darabra (elosztópontok) és km-re is, hogy rosszabb.
    De ehhez megint az kell, hogy az ember arányt tévesszen és átessen a ló másik felére, szóval nem ez a mérvadó.
  • Myers
    #9
    "fitneszkarkötők a közelmúltat jelképezik, a jövő a hálózatba kötött ruházati cikkeké."
    Azaz nem veszik a népek a szemetet (na jó, azért néha hasznosak ezek a kütyük).


    "különleges szemüvegek lehetővé teszik a sportruházati boltokban a potenciális ügyfelek számára, hogy áttekinthessék a kínálatot anélkül, hogy a termékeket kézbe kellene venniük"
    Nem egyszerűbb körbejárni az üzletet?
    Valamint nem árt kézbe venni és felpróbálni a terméket, mielőtt megveszi az ember. Próba nélkül legfeljebb pólót vennék. Kabátot, nadrágot, pláne cipőt nem.


    "a közösségi hálózatok mellett a bevásárlóközpontokban lévő boltoknak kevés levegő jut, szerepüket teljesen át kell gondolni"
    - ezzel szemben -
    "Magyarországon is van már digitális tesztáruház,"
    Vagy ez már az átgondolás? Most akkor kell hagyományos áruház, vagy nem? Mert akkor mégis csak kell.


    Egyáltalán szükség van még emberre? Vagy majd a kiszállító robotra adják rá az adidas pólót?
  • gforce9
    #8
    X mennyiségű árut házhoz vinni, egy arra a célra rendeltetett járművel. - vagy mindenki autóba ül és elmegy a saját cuccáért.

    Elég néhány raktárépületet, elosztóközpontot fenntartani - vagy minél több áruházat sok helyen, mert az emberek nem szeretnek messzire menni.

    Elég egy elektronikus rendszer egy combos webkiszolgáló - vagy áruházanként X db kasszapult szállítószalaggal biztonsági szolgálattal.

    Elég egy rakodórámpa - vagy építünk X száz férőhelyes, akár emeletes parkolókat,

    Az utakon megy 10 furgon - vagy 50 személyautó.

    De sorolj ellenérvet.

    #7 "Max akkor számít, ha olyan távolról hozott dolgokat vásárlok online, aminek a boltban árult változatát itthon gyártják."
    Akkor sem, mert a furgon dugig lesz rakva és nem csak a te cuccodat hozza,
  • cylontoaster
    #7
    A hagyományos vásárlásnál a boltba szállítanak, aztán én elmegyek és elhozom. Ez miért jobb?
    És ha nem az első boltban találom, hanem csak az 5.-ben?

    Max akkor számít, ha olyan távolról hozott dolgokat vásárlok online, aminek a boltban árult változatát itthon gyártják. Hát ennek kicsi az esélye.
  • fonak
    #6
    A házhoz szállítások gondolom mind biciklis futárral történnek, ja nem.
  • gforce9
    #5
    Az online vásárlás miért is környezetpusztítóbb, mint a hagyományos?
  • ostoros
    #4
    A környezetpusztítás pedig nagyobb lesz, mint valaha.
  • Cat #3
    Ma olvastam, hogy több száz bevásárlóközpontot zártak be tavaly az USA-ban, egyszerűen feleslegessé váltak. Az internetes vásárlás miatt néhány nagy mágnesbérlő bezárta sok üzletét, emiatt az emberek a megmaradt boltokba sem jártak el annyian, így veszteségessé vált a pláza. Muszáj előremenekülni, mert ez lesz nálunk is. És mindez úgy, hogy még csak alig 7 százalék a teljes vásárlásból az internet elszívó hatása!
  • Kara kán
    #2
    Majd lesznek hagyományos (bió) boltok is.
  • zola2000
    #1
    Ja, az mindennek lendületet ad, megyek is új hűtöt venni mert a régi már nem viszi jól a mobius final fantasyt, csak low grafikán