2
-
#2 Akkor egy kis technikai részlet a gamepad-ekről.
Többféle interface van. Ezek közül a legismertebbek a Direct Input és az X Input
Az DirectInput egy régebbi technológia, és amióta világ a világ, minden gamepad, ami csak kompatibilis a windows-zal, ezen keresztül megy.
Szarul....
Mert a Gamepad-ek sose voltak közkedveltek PC-n, és hát nagyjából ki lehet jelenteni, hogy épp emiatt.
Aztán az Xbox 360 és annak a controllere. Meg ugye az XInput. teljesen új API, ami teljesen máshogy működik. Sokkal korlátoltabb, (a directinput kezelt akár egeret meg billentyűzetet is, az Xinput kimondottan gamepad dolog)
Sokkal letisztultabb is. Garantálja a kompatibilitást, ami nagy szó. És ennek következtében a tökéletes működést, gyorsaságot, épp, mint xbox-on.
Szóval a játékok (mivel eleve xbox-ról lettek portolva) elkezdték ezt... és csak ezt támogatni, és a d_input hiphopp eltűnt... (nem mintha valaha is mérvadóan létezett volna)
Ezzel PC-n is megszűnt a "konfigurálgatás"... rádugtan a controllert és ment minden.
EZ az oka annak, hogy mindenki, de tényleg midnenki Xbox controllert javasol a PC-hez.
Mert szó szerint minden játék azon fut a legjobban.
Na persze ahogy megjelent az XInput, azonnal megjelentek az olyan 3rd party gamepad-ek is, amik támogatják az XInput-ot.
A legtöbb ma kapható controller szintén XInput-os már.
A Logitech controllerein pl egy kis csúszkával lehet váltani a DirectInput és az XInput között.
Lásd:
http://gaming.logitech.com/hu-hu/product/f710-wireless-gamepad
Szóval technikailag bármilyen XInput-os controller épp úgyanolyan jó.
(Beleértve az Xbox One kontrollert is)
Eddig egyetlen különbséget vettem észre az Xbox 360 wired, és a Xbox One controllereim között.
Az Xbox 360 controllert felismerte az androidos telefonom, ha OTG kábellel rádugtam :)
Az Xbox One-t meg nem :(
Ja meg az Xbox One controller (főleg a wireless adaptere) régebben asszem csak win10-en ment. (ma már win8 meg win7 is, sőt win10-en még bluetooth-on is rá lehet kötni)
Szóval valahol érthető, miért az xbox 360controller az ajánlott :)
De technikailag elvilegminden XInput-os ugyanolyan jó.
"kókányolás" a DirectInput-nál kellett folyton mindenhez...
XInput-nál rádugod, és megy. ennyi.
Utoljára szerkesztette: takysoft, 2017.02.02. 13:46:07 -
Szefmester #1 Kimondottan az x360-as gamepadot. Értem. Akkor ezen is csak mindenféle kókányolással lehet majd működésre bírni más gyártók eszközeit.
Hihetetlen mi okádék portolásokat adnak ki a kezük közül egyesek.