22
-
saxus #22 Természetesen nem az az érdekes most itt, hogy mennyi birodalmi márka vagy mennyi szovjet rubelbe került egy tank, hanem az, hogy mennyi nyersanyag, illetve mennyi munkaóra volt annak megmunkálása. -
#21 Azt hittem a filmről is lesz szó... Látta egyáltalán valaki? -
Jawarider #20 "... T-34. Utóbbi szarabb tank volt papíron, viszont olcsó,. nagy tömegben gyártható tank volt. Tiger egy tulbonyolított, drága, nem túl megbízható valami volt...."
Annyi korreckciót szeretnék tenni, hogy valóban olcsó és főleg nagy tömegben gyártható eszköz volt a T-34, de azokban a nehéz időkben amikor kényszermunkára volt ítélve a fél ország háttérbe szorult az ár(sőt talán nem is volt ár), és előtérbe került a nagy tömegben gyártható tulajdonság. Azokban az időkben nem rémlik, hogy bejelentett bérért dolgoztak a tömegek, Nem mondom, hogy nem volt forgalomban pénz. -
saxus #19 Ja és ha már merülési mélységek. 2006-ban az US Navy-nál azon vakargatták a fejüket, hogy a kínaiak egy "szaros" dízel-elektromos tengeralattjárója hogy a fenébe tudott 9 km-re felbukkanni egyszer csak anélkül, hogy észrevették volna. Wikipedia szerint 300 méterig tesztelték. Ennyire érdekes adat az. (Egyébként is a felszínen/közelében tudnak támadni más hajókat.) -
saxus #18 Srác, ugye az megvan, hogy ezeket az eszközöket egy adott cél elérése érdekében szokás tervezni, nem azért, hogy a tisztelt mérnökurak fappolhassanak azon, hogy x vagy y méterig tud merülni? 600 méter az már bőven az a mélység, ahol ha nem keresi kifejezetten valami a tengót, akkor nem nagyon fogja megtalálni csak úgy. Egyrészt nem fenékkotorni mennek, másrészt sok helyre ez az érték is bőven elég.
Másrészt német mérnökök kivételesen jól értettek ahhoz, hogy csupa műszakilag tök cuki dolgot tervezzenek, csak épp olyat nem, ami ellátja a feladatát. Ha már valaki említette a tankokat: Tiger, Panther vs T-34. Utóbbi szarabb tank volt papíron, viszont olcsó,. nagy tömegben gyártható tank volt. Tiger egy tulbonyolított, drága, nem túl megbízható valami volt, Panthert meg a mérnökien megtervezett vezetés leszavazta. V-1 és a V-2 szintén egy-egy olyan csodafegyver, amire elköltöttek rengeteg pénzt, cserébe összesen nem tudtak kiszórni vele annyi bombaterhet, mint amit a háború végén a szövetségesek egy hullámban.
Szóval a német csodamérnökök mindenre jók voltak, csak arra nem, hogy olyan eszközöket tervezzenek, amivel meg lehetett volna nyerni a háborút. (Ehhez persze kellett Hitler és a náci vezetés retarditása is, de az más tészta.)
WfB, meg inkább vezető volt már a Saturn programban (az megvan, hogy rajta kívül többezren dolgoztak csak a K+F részen a legkülönfélébb cégeknél, egyetemeknél?), akinek az volt a feladata, hogy összefogja a programot, mintsem az, hogy maga rajzolgasson vonalakat a tervrajzba.
Egyébként hozzátenném: elméleti alapokat Ciolkovszkij fektette le az első folyékony üzemanyagű rakétát meg az amerikai Robert H. Goddard. Egyetlen bökkenője annyi volt, hogy nem kapott pénzt nagyon, hogy folytassa a kutatásait. (Illetve ő már 1914-ben szabadalmaztatta a többfokozatú rakéta elvét.) Plusz, a Katyusa előbb volt hadrendben, mint a V-2, igaz más jellegű. Másrészt az oroszok a háború után egyből az R-7-nek ugrottak neki, ami (több-kevesebb modernizálás után, de) még mindig a mai Szojuzok alapjai. Meglehetősen továbbhaladott a V-2 koncepciójától. -
Katalizátor #17 Mi a baj az adatokkal? Nem jók? -
#16 Az, hogy linkeltél egy rakás wiki szintű adatot, azzal mi a frászt akarsz? Ember, totál szánalom vagy... -
DanielGray #15 :D Általános jellemzői:
Vízkiszorítás felszínen: 1525 t
merülve:2,424
Hossza: 95.00 m
magasság: 8.31 mmerülés: 5.2 m
Meghajtás: 4 × dízelmotor, 4 × nagysebességű villamos motorok és áttételek
Sebesség felszínen: 21 csomó (39 km / h )
víz alatt: 9 csomós (17 km / h)
Teszt mélység: 300 láb (90 m) maximális mélység 390(118 méter) láb.
Legénység: 6 tiszt, 54 legénységi állomány
Fegyverzet: 10 × 21-es (533 mm) torpedóvető cső (Hat előre, hátra négy)
24 torpedó
(76 mm) / 50 kaliber gépágyú
cannon Bofors 40 mm és 20 mm-es Oerlikon gépágyúk.
Te rosszcsont!:D Befejeztük.:) -
#14 Te valami szalonnáci vagy aki jött terjeszteni a hitet vagy mi?
Arról nem is beszélve, hogy még a tengó terén is faszságokat írsz. 90-100 méter volt a Type IX tengó teszt mélysége az már kérdés, hogy 200 méter alatt is jártak vele. A Balao és Gato osztály teszt mélysége is ennyi volt. The Balo Trench tengók élesben viszont jártak 600 láb alatt is. -
DanielGray #13 A tengós részen nevetsz,mikor ugyanabban a korban,majdnem dupla mélységet értek el a büdös nácik.:) Megértem,én is röhögök.:)Werner halott és ennek ellenére van űripar.Hát ez komoly érv volt.:) Henry Ford is az,bár kétségtelenül vezető szerepet töltött be az autógyártásban,sőt Porsche is az,ennek ellenére mérföld kő volt.Persze,én értem ezt a logikát.... Semmi probléma.:) Szerintem mi nem fogunk dűlőre jutni.Nem gond ez,csak a történelem hamisítást kicsit vissza kellene fogni,mert még a végén kinevetik az embert.:) -
DanielGray #12 Nem simán a tervezésében vett részt,hanem irányította a projektet!:) Édes apa... Ja igaz,az amerikaiak gyártották.:) Az ősembernek megmutatták,hogy kell nyilat készíteni,ők meg büszkén hátradőlve mormogták,na milyen okosak vagyunk.:) -
#11 A tengós részen még mindig röhögök. Összefügéstelenül hadoválsz valamit. Semmi köze nincs logikail semmihez.
WfB halott és a jenkiknél ennek ennelére van civil űripar és az ő halála sem akasztott meg semmit.
Most komolyan...
Félelmetes, hogy az a német fejlettségi mánia itthon mennyire kiirthatatlan legenda a fejekben. -
DanielGray #10 Téveszme szerintem nem az én készülékemben jelentkezik.Ezek az adatok ma már nyilvánosak,bárki megnézheti,tekintve,hogy nem ezek a tengók az elsődleges csapásmérő fegyverek.Kétezer láb a max mélység.Hát mondjuk úgy jön ide,hogy ugyanabban az időben a jenki tengók kb. száznegyven-ötven méternél roppantak.:) Az i688 csak azért jött ide,mert közben eltelt úgy kb. negyven év.Nem gond...:)
Ha nálad ez érvelés,hogy mondjuk Wernher von Braun ne lett volna helyettesíthető,mert halála után már ment is a projekt,akkor valóban nincs miről vitáznunk.Ha én megépítek egy jól működő gépet,majd utána te fogod magad és ráépítesz egy hangyafasznyi módosítást és elkezded verni a mellkasod,hogy te voltál a projekt alapítója,akkor valóban nem lehet érveket felhozni.Én is nevetek egyébként és semmiféle csodafegyver nem kell ehhez,mert csodák nem voltak,hanem voltak a német mérnökök,meg volt a szaktudás,ami máshol szintén hangyafasznyi volt hozzájuk képest.Egy rahedli mérnököt loptak el a jenkik a háború után,ez nyilván azért történt,mert semmi szükség nem volt a bagatell ötleteikre... Most komolyan Molni... Ne má...:) -
#7 Tévedés, WfB a Saturn V tervezetésben vett részt, de nem ő csinálta egyedül és az amerkai ipar gyártotta le, amihez neki végépp semmi köze nem volt. -
#6 Uramisten, ennyi téveszmét egy helyen..
A tengeralattjárós példáddal nem tudom,hogy mit akarsz mondani, de a tengók merülési képességeinek határa titkos. Ezen felül lehetne többre is tervezni egy tengót, csak egy adott határ alá menni nem érdemes. A 688 osztály esetén 450-600 méter között bármit lehet olvasni, de valódi max. mélység amúgy is top secret. Viszont ezzel nem tudom, hogy mit akarsz érvelni, mert a mai tengóknál sokkal nagyobbak a hajótest átmérők, tehát egy 688-as sokkal, de sokkal nagyobb nyomásnak áll ellen, tehát az anyagban ébredő feszültség is sokkal nagyobb. Hogyan jönnek ide a nácik? Sehogy...
A V-2 és a Me-262 egyes megoldásait nézve a németek kb. semmi újat nem tudtak mutatni a jenkiknek. Azért (is) bukták el a háborút, mert a technológiai fejlesztésekben reménytelen elmaradtak pár újdonságot leszámítva, aminek katonai értéke nulla volt. Lásd V-1. A Me-262-ben a nyilazott szárny volt előremutató, de arra is rájött mindenki saját kútfőből, csak a II. vh idején épült első gépekben nem építették be. A németek jól látták, hogy a repülőgépeknél az axiál GT a nyerő, ezzel szemben egy ideig az angolok és a szovjetek is radiál turbinát használtak. (A MiG-15 hajtóműve angol licensz volt, azok a barmok eladták nekik...)
A főkonstruktőr VfB volt, de ez egyáltalán nem jelenti azt, hogy ne lett volna ő helyettesíthető, ahogy ez kiválása és halála után is látszott. Lett űrsikló és új rakéta hajtómű nélküle is. Az ipar szintjéhez, ami meg legyártja és a benne levő szellemi erőhöz neki és a német tudósoknak végképp nem sok köze volt. Csepp a tengerben.
A többi német "csodafegyvert" és a Tigris harckocsikat kérlek ne hozzad fel példának, mert elröhögöm magam... -
#5 WvB a Holdprogramot irányította és a Holdrakétát építette meg. Ráadásul a hetvenes évek végén halt meg. Akkor már rég nem mentek akkor a Holdra. Skylaboztak ezerrel, és tesztelték a Shuttlet. :D
Koroljov pedig a legrosszabbkor halt meg, fejében sok infóval ment a sírba, és nem tudták pótolni, le is maradtak, majd dobták a projektet az Apollo-8 sikere után. Egy éven belül az amerikaiak a Holdon voltak.
Utoljára szerkesztette: AnuluWork, 2017.01.21. 08:20:02 -
DanielGray #4 Szerintem kevéssé vannak értékelve.:) Amennyi tudóst loptak a jenkik,amennyi techonolgiát loptak nem semmi mit műveltek a "kretének"(a németek) Nem,hogy a nap,de még az űrkutatás is az ő eredményeikből született.A legjobb mérnökeik nekik voltak(nem véletlenül vitték őket zsák számra).A rakéták kifejlesztése(de mondok egy egyszerű példát,a német tengeralattjárók 220-240 méter,MÉTER alá tudtak merülni,miközben egy amerikai i688 Los Angeles osztályú atommeghalytású "srácnak" 2000 láb a végső határ.:) Számold ki,mennyi az méterben,majd add hozzá az eltelt éveket.:) Nokedli faja... Hatalmas innovációt követtek el anno a németek és akik ezt vitatják,azok nincsenek tisztában fejlesztéseikkel,vagy simán vallási meggyőződésükből kifolyólag degradálni szeretnék eredményeiket.Soha akkorát nem fejlődött az emberiség technológiában,mint abban a rossz korszakban.Lehet bagatelizálni,lehet hamisítani a történelmet,de szerintem nem érdemes... -
#3 Is is. A német eredmények félelmetesen túl vannak értékelve, nem az ő seggükből sütött a Nap, de sajnos sokan képtelenek ezt megérteni...
WfB halála után sem torpant meg az űrprogram szellemi háttere ellentében a szovjeteknél Koroljov halálával enyénszólva megzuhantak. WfB nélkül is meg lett volna a holdraszállás, legfeljebb picit tovább tart. Vagy még az sem. WfB-n kívül sikerülne bárkinek egy német tudóst mondani fejből? A szovjeteknél nem önként dolgoztak és nem is sok lett az output.
A tervekből meg az ipar gyártja le az egészet. Ahhoz meg végképp semmi köze nem volt a náciknak...
Utoljára szerkesztette: molnibalage83, 2017.01.21. 01:28:40 -
fonak #1 Na igen, haladóék szerint szexi fekete bőrű nőknek köszönhette az USA, hogy embert juttattak a Holdra. Nem náci tudósoknak, véletlenül sem...
Utoljára szerkesztette: fonak, 2017.01.20. 22:05:42