Skylake#1
Minden hírgyűjtő, híraggregáló vállalkozás vagy szervezet esetében, annak piaci méretétől és beágyazottságával megegyező mértékben kénytelen és szükséges olyan mechanizmusokat üzemeltetni, amelyek a hírtartalmak válogatását, értékelését és szelektálását biztosítja. Tetszik- nem tetszik, a Facebook népének, ez aztán igazán ilyen médium e tekintetben, vonatkoznak rá ezek a törvényszerűségek, hiába akar mást eladni a nagyközönségnek ez a lófejű aspergeres barom. Minden folytatódhat úgy, sőt jobban, de kicsit másképpen e médiumban is, hiszen a fogyasztók itt maguk, tökéletesen profilírozva építik fel saját vélemény és szűrési univerzumukat. Ez aztán az igazán előnyös! Nyilván a gazdasági és politikai propaganda régi fajta, klasszikus, top-down nyomatása nem fog működni, ahogy ez a klasszikus médiumok esetében, például egy csodás kelet-európai országban jelenleg is megfigyelhető. Helyette mindenkinek lehet személyre kalibrált hangvételű híreket és reklámokat közölni, pontosan olyan finom hangvételi és tartalmi kalibrációkkal, amelyek hatására nagyobb eséllyel vásárol, vagy nagyobb eséllyel x-el megfelelő helyre, amikor eljátszák nekik a "választás" nevű ingyencirkuszt. Ennyi a történet, szeressük a Fészt még jobban!