392

Ashes of Creation Hungary Magyar Facebook csoport Hivatalos Facebook csoport Hivatalos honlap Hivatalos Twitter
-
#392
A tegnapi nagyon fontos teszt eseményének fontosságáról, múltjáról, jövőjéről és jelenlegi állapotáról! Link itt.
-
#391
Elkészült a havi összefogaló. Rengeteg infót kaptunk, jó szórakozást! Link itt.
-
#390
Egyetértek. A területnél inkább azt értettem problémának, hogy túl nagy, túl sok ember kell majd hozzá, de lesz rá elég ember? Minden területre kell majd elég POI és más is, hogy ne legyen csont halott. Jelenleg is úgy néz ki a térkép, hogy Riverlands érdekes a többi területen meg kb semmi POI nincs, csak pocket dungeon-ok, amelyek azért nem annyira vonzóak, mint Carphin, Bloom, meg a törpe dungeon.
A karaván rendszer az Archage-ből lett átvéve. A jelenlegi működése alapján semmi értelme. Baromi drága fenntartani, alig termel hasznot és csak nagy guildeknek éri meg, mert mindenki mást agyonvernek az első kanyarban.
A játékosok megtartásának módszerére kíváncsi leszek, mert jelenleg nem látom azt, hogy életképes és fenntartható a koncepció. :) -
Kryon #389 Szerintem a térkép mérete még nem olyan nagy gond, ha a zónák koncepciója már megvan, akkor azt talán hamar össze tudják rakni. Valószínűleg a node-ok azok, amikkel igazán megkeserítették az életüket. Hasonló talán a WoW phasing (Blizzard-nál jóval több az erőforrás, mégsem erőltetik már annyira) és a GW dinamikus sztorija. A node rendszerben gyakorlatikag mindent, a területtől a küldetésekig több változatban kell elkészíteni, ami sokáig tart és állandó bugforrás is. Ráadásul kérdéses, hogy mennyire jön be a játékosoknak. Engem például kifejezetten idegesíteni szokott, ha valamit, amit addig megszoktam egy játékban megváltoztatnak, ezek pedig állandó változásban lesznek. Nagyon jól kell megcsinálniuk, hogy inkább élvezhető legyen mintsem bosszantó.
A gazdasági rendszert is jól kell eltalálni. Talán példát vehetnének a Black Desert-ről, ott ezt elég jól megcsinálták. Ami pedig intő példa, az ugyanott a gearelődés. Nem baj, ha van benne némi kihívás, de ha nagyon megnehezítik és emellett nagyon magasra kerül a léc a gear követelményben pl. PVP-hez, akkor a játékosok többsége még azelőtt feladja, hogy egyáltalán eljutna addig a tartalomig és keres más játékot. Manapság már kevesen hajlandók annyi időt és energiát ölni egy játékba mint régebben.
PVE: A legnagyobb gond vele, hogy tulajdonképpen nem létezik. ArcheAge és BDO kategória. Vannak world bossok meg lehet mobot grindolni, és ennyi. Ez a komoly, instanceolt PVE-t szerető játékosoknak nem vonzó, szóval ők emiatt eleve elkerülik majd ezt a játékot. Casualoknak jó, de ők meg többnyire manapság már egyben szóló játékosok, szóval a gazdaság működéséhez jó ha vannak, de guild contentben nem lehet rájuk építeni. Ugyanakkor ezt a réteget valamivel mindenképpen meg kell fogni, mert messze ők vannak legtöbben. Úgy gondolom, nélkülük manapság nem tud megélni egy MMO, a hc játékosok egyszerűen túl kevesen vannak hogy belőlük tartsa fenn magát a játék.
PVP: Itt pont fordított a helyzet, mint PVE-ben. Az ígéreteik alapján lesz bőven PVP tartalom, de jó kérdés, hogy elegendő játékos is lesz hozzá vagy sem, mert anélkül borul az egész. Nagyon úgy tűnik, hogy kifejezetten a nagy létszámú PVP a fókusz, ahhoz pedig nagy és aktív guildek kellenek majd. Ilyeneket pedig nem olyan egyszerű manapság összehozni. Elmúlt a 15-20 évvel ezelőtti MMO aranykor. Ha csak néhány nagy guild lesz, akkor azok leuralják a szervert, ami miatt mindenki másnak elmegy a kedve és odébbáll, aztán ők is, mert unalmas lesz egy idő után, hogy nincs érdemi ellenfél.
Ami viszont kellemes meglepetés az a karaván rendszer. Abban látok a legnagyobb potenciált. Ehhez nagyon hasonló a Silkroad Online-ban volt, és ott elvitte a hátán az egész játékot éveken keresztül (gyakorlatikag az üzemeltető hozzáállásán bukott el végyül a játék). Mai játékokban nam tudok hasonlóról, így ez egy olyan egyedi vonása lehet a játéknak, amivel ki tudnak emelkedni, sok játékost bevonzhatnak és megtarthatnak, ha nem rontják el. -
#388
Fog ez működni?
Erről írtam egy cikket azoknak, akik kevésbé követik a híreket és a projekt fejlődését. Direkt nem írtam hosszan a témáról, mert minden említett témakörröl tudtam volna ugyanennyit. :)
Ha van véleményed, írd meg, kíváncsi vagyok ti mit gondoltok. Jó olvasgatást!
https://ashesofcreation.hu/ashes-of-creation/ashes-of-creation-fog-ez-mukodni/ -
#387
Elkészült a tegnapi stream összefoglalója. Témák tekintetében a Summoner kasztról, a hibákról, a gazdaság, gyártás átalakításról, csalásokról és az Unreal Engine fejleszéséről volt szó: Ashes of Creation – Alpha Two – Summoner, Gazdaság és Csalások 2025.05.30. -
#386
Egy kis felmérés, amit csudajó lenne ha minél többet kitöltenétek, köszi előre is:
AoC - 3. fázis - Augusztus 4.
-
#385
A Jundark terület, valamint Anvils törpe terület bemutató, és sok minden más is a tegnapi élőből: Link
-
#384
Fontos infó a kiterjesztett 2. fázis szervereiről, mindenképp nézd meg a változást! Link
Utoljára szerkesztette: Running, 2025.04.29. 10:17:58 -
#383
Az új ütemtervet itt megtalálod és néhány saját gondolatot is, amely segítségével számodra megfelelő döntéseket hozhatsz:Link
-
#382
Igazad van. Ennek ellenére sok a tesztelő, jóval több mint amire számítottam volna. Az hogy mennyire lesz sikeres, majd az idő eldönti. Az tény, hogy rétegjátéknak készül, elég világos a vízió, nem mindenki mmo-ja lesz, sőt. -
Kryon #381 Ez szép és jó, de amennyire eddig követtem a fejlesztést 2 dolog jött le. 1. Nagyon hc játékosok a célközönség. 2. Nagy és aktív guild nélkül nem rúgsz labdába. Miközben a realitás más játékokban, hogy 10-20 aktív embert is nehéz manapság összeszedni, a játékosok 99%-a pedig casual. Kikből fog ez a játék megélni hosszabb távon?
Utoljára szerkesztette: Kryon, 2025.03.29. 18:53:25 -
#380
Március havi összefoglaló elérhető itt: Link
-
#379
A Gathering Rendszer hamarosan egy alapos frissítésen esik keresztül. Erről olvashattok a cikkben: Link
-
#378
Elképesztően hangulatos interjú született, érdemes ránézni:
Link/
Utoljára szerkesztette: Running, 2025.03.08. 19:22:46 -
#377
Február havi összefoglaló -
#376
Január havi stream összefoglaló és egyéb infók -
#375
2024 évzáró összefoglaló -
#374
Fejlődik, de még nagyon teszt. Valódi szerver teszt. Nem ajánlom senkinek, minimum 2025 májusig, amikor a teszt 3. fázisához érünk, kivéve azoknak, akik tényleg hibákat keresnek, tesztelnek, dolgoznak ezen, stb... addig érdemes streameket nézni, videókat, akit érdekel a projekt. -
#373
Az alfa alapján mik a tapasztalatok? -
#372
Az Alfa 2 tesztre kijelölt szerver: Lotharia
Akinek kérdése van, vagy csak nem szeretne egyedül tesztelni, próbálozzon a Discord csatornánkon. -
#371
Összefoglaló a tegnapi streamből, aminek a témája az Alfa 2 útmutató volt. Jó olvasgatást!
https://ashesofcreation.hu/ashes-of-creation/ashes-of-creation-alpha-two-utmutato-az-alfa-2-hoz-stream-osszefoglalo-2024-09-27/ -
#370
Egy diablohoz illik ez a képesség pontozás, de egy mmo-hoz illene valami komolyabbat. A skillbook rendszerrel lehetne valami mélységet adni a témának. -
#369
Jó felvetés, bár az eddigiek alapján szerintem a készítők minimum egy fél-hc játékot próbálnak összehozni. -
#368
Sziasztok!
Felvetettem egy témakört, amivel kapcsolatban jó lenne ha megosztanátok a véleményeteket, legyen akár egyetértő, akár nem. Nem lenne rossz ha eljutna a téma a fejlesztőkhöz is a téma.
Segítségeteket előre is köszönöm!
A témát itt megtaláljátok -
#367
Alfa 2 Roadmap összefoglaló -
#366
Én mindig is a kardot és a pajzsot favorizáltam, lehetőleg tank speccel. Itt sem lesz másképp :) -
#365
Na megvan a kezdő classom :D -
#364
Én is inkább egy varázsló kezében képzeltem el ilyesmit. Lehet ott is lesz ilyesmi? -
#363
Az előtte lebegő nagylexikon furcsa. :)
Egyébként a klasszikus támogató karakter.
-
#362
Nektek hogy tetszik a Bárd? Összefoglaló itt...
-
#361
Átállt mostanában a 3 havi összefoglalókra. -
#360
-
#359
Server Meshing és ami mögötte van! Kellemes kikapcsolódást Mindenkinek, jó rövid lett. Link -
#358
Elkészült a Fighter kaszt bemutatójának összefoglalója: Link -
#357
Mit is láthattunk pénteken a streamben? A küldetés rendszer bemutatása volt az alap, de mellékesen bepillantást kaphattunk a Varázsló képességeibe, valamint láthattuk az időjárás változását, a dinamikus küldetést, a World event-et és Node fejlődést. Ezeken kívül is voltak még érdekes apróságok.
A cikket itt megtalálod. -
#356
Elkészült az új AoC magyar közösségi DC szerverm akit érdekel kattanjon rá!
Utoljára szerkesztette: Running, 2024.02.26. 13:12:36 -
#355
Januári összefoglaló - Karaván PvP -
#354
BUÉK -
#353
Decemberi összefoglaló - Ranger kaszt bemutató és Alfa 2 időpont
Utoljára szerkesztette: Running, 2023.12.20. 11:10:23


