208
Wasteland 3
  • Micsu
    #208
    Karakter generalasra valami pro tipp?
  • militavia
    #207
    Így is az van.
    Mert én mindig tartalékoltam skill pontokat és, ha nem volt elég az adott párbeszédnél, akkor reload.
    De még így is volt n+1 választás, ahol nem volt meg elég skill. Én ezzel együtt tudtam élni.
  • chris0000
    #206
    hi. nekem játék indításakor vibrál a kép.. egyik verzió sem működik ami elérhető.. másnál is ismerős? help! thx. üdv.
    Utoljára szerkesztette: chris0000, 2021.10.25. 17:29:06
  • JonasSandor
    #205
    auto switch caracter ez micsoda?
  • JonasSandor
    #204
    Nem látok semmi ilyesmit, hogy kikapcsoljam. Megnéztem még így is láttam hogy pénzért visszaéleszthető.
  • PiszkosFred
    #203
    Ha bekapcsoltad a perma death opciót az elején, és nem gyógyítod meg határidő előtt a lelőtt karaktert, akkor annyi. Ha nincs perma death opció aktiválva, akkor a csata végén magához tér.
  • JonasSandor
    #202
    Ha megölik a karakterünket feléleszteni nem lehet?
  • Andule
    #201
    Hat bevallom ennyire mar nem emlekszem arra az adott helyszinre leven az a jatek legeleje es hat nem epp tegnap volt. Siman lehet, hogy ott meg megneztem, hogy mi van ha a maffiasok meg ha nem az o oldalukra allok variacot aztan vegul a lojjuk szet a szivaros segget mellett dontottem. (utobbi az biztos) Amugy anno a jatek eleje meg sokkal inkabb kidolgozottabb volt ilyenreszt, kesobb sztem "egyszerusitettek" ezeken. (vagy mert rajottek hogy folosleges vagy mert 'kulonben a budos eletben nem leszunk kesz' ... {sztem mondjuk utobbi})
    Pl. annal a harcnal lattam utoljara, hogy az ellenfel nala levo targyakat hasznalt volna (a kozelharci sracok bekaptak gyorsan a soruket a nagyobb melee dam vegett)

    Amugy Szeptemberben mikor toltam nekem nagyon az jott le a vegere, hogy az Ass skillek nem sokat ernek mert nem volt tul surun szukseg rajuk. Annal mar csak a Barter volt lenyegtelenebb hisz arra eleg volt csinalni egy tok uj tarsat akinek behuztuk a 10-es skillt meg a 'random esely, hogy Xszer tobbert adod el az adott targyat' perket es vele kellett eladni mindent egyszerre es volt penz orrverzesig. Nehany parbeszedopciotol elesik igy az ember de boven karpotol, hogy nem kell folosolegesen pontot rakni ra es megis van della.
  • Kotomicuki
    #200
    Az az ajtó zárva marad, ha már a kinti részről jövök vissza, akkor is. Azaz oda csak a zsoldosok megfélemlítése (Hard Ass 4) után, az alvezérnél megjelenő opció visz el, semmilyen másik út nincs. A zsoldosoknál sem kínál második lehetőséget, ha elsőre nincs meg a Hard Ass 4, az alvezérből sem lehet másképp kicsalni/kiverni...
    Tehát hiába a sok párbeszéd és bennük az elágazásnak tűnő - fake - választási lehetőségek, vagy-vagy dől el a dolog és nincs alternatíva, vagy utólagos módosítási lehetőség.
    Azaz a történetvezetés egyszálú: igen-nem-re/vagy-vagy-ra (skillek/kritériumok megléte) korlátozódik.

    Hála Istennek, ilyen fölösleges cicomával nem terhelték túl a Fallout Tactics-ot, vagy az IWD-t: egy irányba mehetsz és a történések visznek magukkal, adják a következő helyszínt.

    Itt az a bántó, hogy többnek szeretné mutatni magát a játék annál, mint ami valójában benne rejlik és így, tulajdonképpen fölöslegesen fordítottak a párbeszédesítésre annyi energiát - és ezzel együtt uennyit el is vesznek vele a játékostól, teljesen értelmetlenül - , ha csak elrontani lehet azt, korrigálni már nem a történet szempontjából -> a FT és az IWD is rugalmasabb, beleélhetőbb ebből a szempontból: nem is akarják odaadni az amúgy sem létező választási lehetőségeket a játékos kezébe.

    Mint a "mindent szedj össze, amit a szemed meglát" és a "mindent kutass át, kitudja mit találhatsz ott" fanatikus híve, nekem "fáj", ha nem tudok bemenni vhová - ha nem lehet bemenni, akkor mi a fenéért van ott. Az még belefér, hogy nem azonnal, de az már nem, hogy sehogy sem. Ezért akadtam fönn azon az ajtón annyira - "amiből", ezek szerint bőven lehet még a játékban, hacsaknem a kellő skill-ek szintezésére fordítja minden energiáját a játékos.
  • Andule
    #199
    Igen sztem is celszeru ugy nezni ra. Szvsz mar a W2 is olyan volt de abban meg voltak igenis tok jo sztori reszek amik raadasul nem tul egyertelmuen voltak az ember orra ala tolva hanem "meg kellett dolgozni erte" hogy elojojjon. (pl. a mad monks-os resz) En ezert eltem meg csalodaskent eme jatekot mert elhittem es remeltem, hogy elmelyitik ezeket a reszeket ahelyett hogy egy bar harcszinten vmelyest csiszoltabb es elvezhetobb de minden mas tekintetben egy kozepszert hoznak ki a W3bol.
    De rolad tudvalevo, hogy szereted a F: Tactics-ot szoval lehet ez is fog annyira tetszeni. :)

    Amugy az eredeti felvetesed lehet felreertettem kicsit, miszerint olyan reszek vannak mint hogy nem tudsz bejutni egy ajton amig a tortenet nem halad elore annyit mert nincs halomralovom/felrobbantom/kidumalom/stb opcio de olyan relative sztem keves (nekem nem remlik egy sem most) ahol ha nincs X szinten a skilled akkor bukod a legoptimalisabb sztorit, stb. (persze lehet csak megvolt a skill az adott szinten nekem vagy a szita memoriam ervenyesul vagy csak az elmult kozel egy evben valtoztattak ebben is. {azt tudom h a harcokat sokat varialtak megjelenes ota}) A W2, plane a sima, nem DC verzio azert mas volt ebbol is; ott pl. a vasutas resznel ha nincs Kiss Ass 4 ES Hard Ass 4 akkor nem lehet kihozni a beket. Ezt mondjuk hala kiszedtek a DC-bol mar de kesobb azert volt par resz ahova kellett vmibol a 9/10-es szint.
  • Kotomicuki
    #198
    Jó, akkor majd egy (félre) dumálós Fallout Tactics 2-ként tekintek rá, úgy még elmegy.
  • Andule
    #197
    Nezd, nem mondom hogy nem lesz a kesobbiekben hasonlo szitu, de ezek nem akkora tragediak. Persze ha hiszel/hittel a marketing bullshitnek es "a valodi Fallout 3 amire sok eve vartam" dumaknak akkor igen, nagyot csalodhatsz ilyenek miatt mert messze nincs annyi parbeszed vagy elagazo akciozas mint pl. azokban de meg sztem annyi sem mint a W2ben.
    Azt tudom javasolni, hogy probalj aszerint cselekedni amit kigondoltal es meglatod, hogy milyen veget kapsz. Szamomra volt olyan resze amit ugy ereztem csak azert irtak bele ugy mert hogy "erezd a komor hangulatot" (es sztem logikailag nagyon nem adodott volna a donteseimbol) de a fontos dolog azert legalabb ugy alakult ahogy 'szerettem' volna.

    Szoval sztem ne ugy nezd, hogy "classic crpg"-t jatszol hanem egy light taktikai jatekot light rpg elemekkel.
  • Kotomicuki
    #196
    Nem, ez azt jelenti, hogy a feladatok csak egyféleképpen, egy szálon oldhatók meg "jól", mert nem voltak hajlandóak a több eshetőséget belerakni és végigzongorázni azokat - ebben az esetben mindenképp így van - , mint pl. a "régi" szerepjátékoknál, ahol a párbeszédek úgy alakultak át, hogy kinél jártál már, ha jártál egyáltalán - tehát itt, mint lehúzandó, új jövevény, esetleg egy kérdezősködés után, akár erővel is, de be kellett volna tudnom menni azon a belső ajtón.
    Sz'al, ha nem leled meg a fejlesztők által sorbarakott "esemény-csövet", vagy "eltévedsz" benne, akkor onnantól elesel pár nagyon is fontos momentumtól - itt az "ellenség" beengedésének és ezen szervezet hierarchiájának a mikéntjéről - és nem tudod a saját elgondolásod szerint alakítani a végeredményt, mert jó eséllyel nincsen rá második lehetőség.

    ...és ez még csak a játék első negyedórája, mennyi lehet ebből még a későbbiekben?!
  • PetruZ
    #195
    Nem gondolom, hogy ez olyan nagy probléma lenne. Bár még mindig nem játszottam végig, eddig nem találkoztam olyan helyzettel, ahová később ne lehetett volna visszamenni.
    Ha szokásos random dobásos kiértékelés lenne, akkor annak a hátrányai jönnének elő: vagy nem lehet többé megcsinálni, amit elrontottál; vagy jöhet a save scumming, és akkor meg semmi értelme.
  • Andule
    #194
    Yep, en is vhogy igy ereztem.
    SPOILER! Kattints ide a szöveg elolvasásához!
    arrol nem is beszelve, hogy en pl. elege meg voltam gyozodve arrol, hogy az akitol jon a radioadas, hogy o Angie az valojaban csak atveres, de mire kideritheto a dolog addigra az ember meghozoztt egy csomo olyan dontest amit kesobb siman 'ujracsinalna'

    Az a helyzet, hogy en nem ereztem a kesztetest hogy ujratoljam csak par dolog miatt, meg a vegevel is ugyahogy megvoltam. (volt azert par ordas nagy baromsag imho) Majd ha netan megveszem vegre a kieget akkor nekiesek ujra.
  • Kotomicuki
    #193
    Hát, azért ennél "nyíltabb" világra gondoltam, mert ha adott pillanatban nincs meg pl. egy skill-level, akkor akár egy egész területet is "bukhatsz", ha ez meg még kapcsolatban áll más küldetésekkel is, akkor aztán nagyon maga alá csinálhat az ember, ebben az emiatt eléggé korlátozott világban.
    Sz'al, hiába van "rengeteg" választási lehetőség, valójában csak 1-1 féle "út" létezik, amit vagy eltalálsz elsőre, vagy majd az újrakezdett játékodban jobban odafigyelsz rá..., már, ha lesz kitartásod és késztetésed hozzá, hogy "csak ezért", újból nekilódulj az egésznek!

    Kár érte, mert egész jó is lehetne, ha még pár, kisebb dolgon tudnának javítani benne - pl. kamerakezelés...
  • Andule
    #192
    Megjelenes utan par honappal meg ugy volt igen, hogy csak az nyitotta meg a "tovabbjutast".
  • Kotomicuki
    #191
    A játék legelején, Colorado Springs-ben a Machine shop hátsó szobájába hogyan juthatnék be "önerőből", mert állandóan a kommunikátor ugrik be, hiába is lőném az ajtót RPG-vel, vagy vágnék hozzá gránátot?
    Csak és kizárólag a kaszinós szál nyitja meg azt az ajtót, vagy majd, jóval később, fel lehet törni maximális(-hoz közeli) skill-el?

    Nem szeretek a rossz fiúkkal üzletelni, hogy aztán csak árulással - ami megint egy nem szép dolog - tudjam magam tisztára mosni..., inkább a "Deus Vult!" és egyenesen rájuk rúgom az ajtót..., azaz rúgnám, ez esetben.
  • Mofarguru
    #190
    Szerintem is valami ilyesmi lehet, mert ahogy elnéztem csak annyi kell, hogy összegyűjtöd mind, majd visszahozod és kész.
  • Andule
    #189
    Mintha InXile forumon olyat lattam volna, h bugos de h rajta vannak a teman. De lehet keverem.
  • Mofarguru
    #188
    Helló!

    Lenne egy kérdésem a cyborg chicken poultron-t illetően. Begyűjtöttem mind az összes csirkét (jelenleg 5db van a karámban) és mégsem akar átalakulni Poultron robottá. Mi lehet a gond? Mit hagytam ki?

    Thx!
  • molnibalage83
    #187
    Akkor ebből is DC változat lesz. Én ráérek. Sok dolgom van, meg a Mass Effect előtte a sorban.
  • Andule
    #186
    Igen, jol erted. Elmeletileg ugyanaz az alapmetodus, h az a csapat kezd amelyik elobb lo de mint irtam van amikor megis maskepp dont a gep. Az utobbi az erdekes mert eleg random.
    Perpill a jateknak kell meg olyan 1-2 honap min. h helyrerazzak a patchekkel, utana mondanam h erdemes Game pass-ban kiprobalni. De sztem majd olyan egy ev tavlataban fog jonni ebbol is DC valtozat, lehet akkor mar azt is ki lehet varni.

    #184
    nem hiszem h durvan felnagyitanam a problemakat, amiket leirtam mind valos hibak es/vagy a dark, gruesome hangulat gyilkosai. Elfogadom ha te csak annyit akartal ettol a jatektol, h 'mint a W2 csak kicsit szebb, Unity motorral' en meg szerettem volna ha megvalositjak amit igertek.
    "complex story", "The game will be set in the savage lands of frozen Colorado, where survival is difficult and a happy outcome is never guaranteed. Players will face difficult moral choices and make sacrifices that will change the game world." "Wasteland 3 will feature a deep and engaging story utilizing a newly-revamped dialog tree system", "we are evolving on Wasteland 2's deep tactical turn-based combat and unique encounter design" Az h ez nagyon durvan marketing bullshit lett az nem azon mulik h ki mire figyel a jatekbol.
    Utoljára szerkesztette: Andule, 2020.09.15. 17:34:51
  • molnibalage83
    #185
    Nem minden értettem, de az látom, hogy helyenként áramvonalasították.

    Amúgy meg nem vagyok ilyen beállítottságú. Akkor nem játszottam volna n+1 játékkal vagy nem toltam volna őket erőből végig, amikor a vége verdikt részemről a középszerű vagy szar volt. Csak mondjuk ezen dől el az, hogy mikor mit, milyen sorrendben és mekkora sale mellett vegyek meg.

    Jól értem, hogy nincs egyéni kezdeményezés, hanem egyik csapat aztán másik csapat lép...?
  • PetruZ
    #184
    Leírtad, leírtam. Nem trollkodok, csak nem figyelek úgy azokra a negatív dolgokra, amiket te durván felnagyítasz. Molni vszleg neked fog hinni, mert ő is ilyen beállítottságú.
  • Andule
    #183
    Hat ennyibol nehez eldonteni, h csak trollkodsz vagy vmiben maskepp latod a dolgokat de tetelezzuk fel, h utobbi szoval ha van kedved fejtsd mar ki kerlek hol latjuk maskepp! Cheers
  • PetruZ
    #182
    Hát, ki mit lát meg egy játékból...
  • molnibalage83
    #181
    Köszi.
  • Andule
    #180
    Ohh, azt ki is felejtettem, h a line of sight is egy rakas szar. ellenfelek siman atlatnak a falakon de mi a nyitott ajto elott allva nem latunk be a szobaba amig vki be nem lep legalabb egy kicsit rajta. slusszpoenkent: az utkereso algoritmus rosszabb mint ami a Baldur's gate elso reszeben volt; terkepen nem lehet kijelolni h adott pontra menjenek a fiuk/lanyok de nyugi mert custom markert sem lehet elhelyezni.
    Oh, es a fegyverek lotavja is ugyanolyan vicc maradt.
    Utoljára szerkesztette: Andule, 2020.09.14. 21:29:29
  • Andule
    #179
    Na akkor legyen itt egy ellenvelemeny is. Sztem a jatek kozepszeru. Perpill bugos mint az allat, a single play - csak idegesito/zavaro szinten de a co-op game-breaking szinten ahogy olvasom. Nyilvan jonnek meg a foltok de felvetodik a kerdes h mi a faszt csinaltak az elmult fel evben amivel kitoltak a megjelenest? Beta ota perpill semmit nem fejlodott pl, talan csak a toltesi ido csokkent 70-90 mp / hdd alol, 45-60 mp ssd alolra. Ez meg mindig zavaroan hosszu annak fenyeben hogyan mukodik a loot rendszer. (ugyanugy mint a 2esben, akik nem ismernek roviden: ha egy ladaban pl. fegyver van akkor visszatoltesekre is az lesz de siman lehet magasabb tier-u igy ha az ember turelmes vagy elbaszta a penzet akkor lehet a visszatoltesekkel pocsolni. W2ben Californiaba erve a hirtelen nehezsegemelkedessel nehezebb fokozaton "erdemes" volt ezzel szoszolni.)
    Gameplay valtozasok: nincsen lovasmod valtas vagy szabadon aktivalhato celzott (fej) loves, van helyette Precision strike ami egy CHR attrib alapjan toltodo spec tamadas ami alapbol kicsit tobbet sebez es esely van ra, h testresztol fuggoen debuffot is okoz, vagy meg extrabb sebzest (fejnel). Szokni kell kicsit de utana akar meg taktikailag is hasznalhato.
    Initiative party alapu immar szoval a csapatok egyutt mozognak ergo absz. lenyeges h mi lojjunk elosszor. Legalabbis az a tapasztalatom, h olyankor mienk a kezdemenyezes (csak ugy ahogy a W2ben volt) kiveve ... kiveve amikor mashogy van. H pontosan mikor dont ugy a gep h kezdemenyezest dobunk valojaban is arra perpill csak sejteseim vannak. Ugyanis van am a SPD attrib alapjan plusszunk erre ami elmeletileg akkor lepne eletbe ha netan egy ellenfel eszrevenne es olyankor emberenkent donti el, h kepes-e vki az ellen elott reagalni. Kar h olyankor ez nem lep eletbe ha az ellen mar messzirol beszelni kezd hozzank (script) mert akkor fixen o kezd. (like in W2) A sok felteteles mod azert mert a tutorial egy rakas szar a temaban es semmi hasznalhatot nem nyujt szoval ki kell tapasztalni ... aztan amikor mar azt hinne az ember h megvan a mechanika akkor egyszercsak megis maskepp mukodik. (Ami persze lehet csak bug) Ehhez jon kiegesziteskepp meg a lopakodas mivel a Sneaky shit skill (tenlyeg ez a neve) ad + initiative %ot. Es akkor a lopakodas ... szoval az ellen kb 5-7 meterre lat. Mind. ha ebbe befutunk akkor skill nelkul instant kiszurnak, ha van kepzetsegunk akkor az eszreveteli ido kitolodik a befektetett pontokkal. Ennyi. Profi, atgondolt, intelligens. :sarcasm off: persze ad meg + stealth damage-t szoval erdemes befektetni pl. a snipernek, h egy lovessel ki tudjon iktatni az elso korben vkit, right? well, persze, felteve ha hajlando vagy az 5 meteres latoterbe bemenni mert amugy a sneak skill nem aktivalodik, ergo nem ad bonus dmg-t sem. Profi, atgondolt, intelligens. :facepalm:
    es ott van meg az animal whisperer ami "milyen jo mar h innentol a petek harcolnak melletted, nem?" persze ha tulteszed magad a damage sponge harcolo cicakon, tyukokon, malacokon. egy lvl3as skillel mar masfelszer annyi hp-ja van barmelyiknek mint a STR6os medical marveles (+5hp/lvl) recruitomnak. mert h szintben a partyhoz igazodnak. es a legelejen felveheto supa-cat armort is kap, meg tobb hp-t es a sebzese sem utolso. persze olyan utasitast kiadni nekik, h "maradsz" nem lehet szoval nagyon ne nevezzuk el oket magunkban. es lehet h nagyon cukker az sziszego es az ellenre ugralo cicus animacioja de a jatekot baromi nehez komolyan venni, mint postapoc rpg ilyen szintu faszsagok mellett. Es igen, siman idekerulhet a Kodiak osszes "roppant vicces(en kinezo)" upgrade-je is.
    A kerdesre h van-e craft a valasz, h nincs. nem vagyok annak a hive h minden jatekba kell mert sztem ez nem igaz, de itt annyi teny h elferne h a scrapet felhasznalva tudjunk csinalni legalabb weapon/armor modokat. mert az meg mindig van de valtozas h immar nem tudjuk leszedni igy aztan a magasabb tier-u cuccokat tartalekolni kell a jo(bb) fegyverekre. eddig majdnem ugyanazt tudjak mint W2ben, keves az elteres es azok is inkabb olyanok, h vmi debuffot adnak vmi buff elleneben. eddig nem lattam utobbibol olyat ami roppantul megerte volna.
    Amivel Petruz keverte az az, h vannak csataban egyszerhasznalatos tornyok, minirobik amiket elhajitva mellettunk harcolnak. Mechanic skill kell hozza, tudnak hasznosak lenni es relative olcson beszerezhetok is.

    "Kevesebb szöveg van és jobban olvasható, nem kell minden vacakra rákérdezni. " yep, az adott szoveget jobban latod amig az NPC beszel, onnantol h valaszolnod kene semmit, visszaolvasni sem lehet ofc. En is igy kepzeltem egy rpg, yep. :/

    "A menü, a GUI nekem jobban kézre áll a W3-ban, az inventory is sokkal jobb" nyilvan izles dolga, de spec mivel nincsen mindennek kulon fule, raszuresi opcioja igy azert sok junk item mellett eleg pocsolos tud lenni megtalalni a skill book-okat pl. plusz arrol szinten megoszlanak a velemenyek, h a shared / no weight inventory QoL improvement vagy rpg hangulati elem kiherelese. W2ben en spec alapvetoen elveztem de nem sirok a hianya miatt, tulelem; nem ezen uszik el szamomra a hangulat. (van ezer meg egy mas)

    " világ manipulálása a W3-ban hatékonyabb és automatikusan a legjobb képességű csapattagot választja ki." W2 DCben is a feladathoz legjobban erto ment automatan. az amugy sztem is udvozlendo h immar nem %os eselyeink vannak zarnyitasra/csapdahatastalanitasra hanem szimplan skill lvl-tol fugg mivel a W2ben kibaszott idegesitoen mukodott imho. a 90%os siker a gyakorlatban 25%os volt es amikor lvl12-13as nehezsegu csapdak voltak azt nehez volt maskepp ertelmezni mint direkt kibaszas es idohuzas.

    "A csaták jobban hasonlítanak az X-Com-ra, mint a W2-re, ami megintcsak ízlés kérdése. " nope. nope, nope,nope. es megint csak nope. X-com minden butitasa ellenere meg mindig epit a taktikara mig a W3 csak szeretne h ezt higgyuk. az AI buta mint a seggem, szo szerint semmit nem pimpeltek rajta W2 ota. (es mar ott is gaz volt) csak h egy peldat mondjak, az osszes a palyakon fellelheto olajos hordo, gaz / ntrogen palack nekunk van lerakva mert a gep nem lo rajuk direkt akkor sem ha tobb embered mozgatod oda fedezekbe. ha netan mellelonek a sracainknak akkor lehet h azt talaljak el helyette es megis berobban de direkt nem celozzak soha.

    "Érdekes és fontos eltérés a W2-höz képest, hogy bizonyos események lezajlanak, ha nem reagálsz időben."
    a Garden (kvazi tutorial) ota nem lattam ilyet. lvl 17-19es a party perpill

    " A W3-ban többnyire karakteresebb, emlékezetesebb NPC-k vannak. A csapattal tartó kísérők is sokat beszélnek, közbeszólnak párbeszédekben.
    - A W3-ban jobban érzem, hogy befolyással vagyok a helyszínek és frakciók sorsára. De lehet, hogy ezt csak belelátom"
    Sztem csak belelatod.

    "Ez is tele van n+1 féle tárggyal, ami pénz, de valójában semmi sem jó?"
    Aha, ez is. Izles dolga nyilvan de nekem ez tetszett kicsit. kvazi azt volt hivatott reprezentalni h egy vilageges utan nincs olyan h mindenhol elfogadott valuta es ilyen cserebere alapon mennek a dolgok ugy nagy altalanossagban. mivel most mar nincs sulylimit ami miatt barmi negativ hatasa lenne ennek lehet teged is kevesbe fog zavarni.
    Sztem amugy a terkepek (es igy a tennivalok) kisebbek, a vilagterkep detto es az kulon is ultragaz, olyan alapveto funkciok hianyoznak belole ami a 2esben alap volt. (pl. mar felfedezett / ismert helyekre egy bal kattal automatikus iranybaallasa, elindulasa) a rogzitett kameraszog es tavolsag miatt raadasul kelloen attekinthetetlen is.

    aztan a sztori ... hat nekem eddig igazan semmilyen ... engem spec eleg sokszor zavar h az eddigi sztorit kvazi telibeszarja es ezt azzal magyarazza, h egy segelyszallitmany miatt Coloradoba erkezo kulonitmeny utolso ket rookie tuleloje vagyunk. (ez a bevezeto video szoval ennyi spoiler imho elfer) es innentol senkit nem erdekel, h azert kell C. Springbe menni kuncsorogni mert robotok es synth-ek szetvertek a bazisunkat, kinyirtak kismillio artatlant es tarsunkat, megoltek ikonikus vezetonket.
    SPOILER! Kattints ide a szöveg elolvasásához!
    szoval tenyleg kurva logikus h egy szo nelkul hagyjuk h az uj bazisunkra erve rogton egy AI-t installaltak a kocsinkba. right. :/
    A fosztori nekem eddig elmegy, nem haladtam benne tul sokat de eddig semmi extra. nem rossz legalabbis (nem is jo) eddig de nekem nagyon nem akarja hozni azt a sotet es nyomaszto hangulatot amit pedig annyira hangoztattak es annyira szerettek volna elerni. egyszeruen tul sok oldalagi baromsag van ami kizokkent, masreszt sztem nem eleg jok ehhez a parbeszed es sztori irok. Sokszor volt raadasul olyan erzesem is h absz. logikatlan a valasztasi lehetoseg. (pl. a Fryan Bargo-s resz) Eddig olyan bena fekete-feher Fallout4es / Bethesdas valasztasok voltak kb.

    .
    .
    .

    DE ...

    Ez az en benyomasom es ez azon alapul, h a W2 egy gyenge-kozepes 4/5os kickstarteres jatek volt ami nekem spec tetszett. megvoltak az alapok, megvolt benne minden potencial h a W3 egy igenyes, lecsiszolt valoban taktikai rpg legyen mint ahogy a marketingesek szerettek a 2esrol hangoztatni. melyebb, osszetettebb harcrendszer, jobb es tobb valodi valasztasra epulo tortenet kidumalhato szituaciokkal, elagazo, komolyabb szalakkal. Detto osszekalapoztak ra egy kello alaptoket es mikor felvasarolta az InXile-t a Microsoft akkor tuti be is biztositottak az anyagi dolgokat. a fejlesztessel is elvoltak jo par evet, nem mondhatni h elkapkodtak volna a dolgokat. Es ahogy a forumukat olvasgattam a beta utan/ota ezzel nem egyedul voltam/vagyok igy. ebben a tekintetben csalodas tehat nekem eddig a Wasteland 3. Viszont ahogy nezem ezzel a velemennyel kisebbsegben vagyok. steam-en 79% positive-en all, metacriticen 86/100 ill. 7.7/10 user score-ral, meg GOG-on is 3.8/5on a verified ownerek alapjan. Szoval az osszes fentebb leirtat ennek fenyeben erdemes olvasni ... marmint h ennek a jateknak, backer letemre, nem en vagyok mar a celkozonsege.
    Utoljára szerkesztette: Andule, 2020.09.14. 20:53:22
  • PetruZ
    #178
    Igen, vannak ilyen szemét holmik, de nem olyan sok. Mivel az inventory közös és ikonokkal szűrhető, nem zavaró, boltokban meg egy gombnyomásra eladhatók.

    Van craft, ami fegyver és páncél módosítást jelent (változatos mod-okat lehet beépíteni a szabad slot-okba; szerintem használhatóbb, mint a W2-ben volt). Lőszert szerintem nem lehet gyártani normál esetben, bár lehet, hogy később, a bázis felhúzásával ez is elérhető lesz.
    Szerk.: A W2-höz képes mindenképpen újdonság, hogy lehet robotpókokat is gyártani, ha van elég alkatrész és magas a megfelelő skill, ill. úgy láttam, vannak kisebb megfelelőik is, amik egy ideig működnek. A Kodiak mod-olásról már volt szó korábban.
    Utoljára szerkesztette: PetruZ, 2020.09.14. 17:18:00
  • molnibalage83
    #177
    Köszi.
    Ez alapján sale-n egyszer tuti behúzom.

    Ez is tele van n+1 féle tárggyal, ami pénz, de valójában semmi sem jó?
    Ez anno valamiért nagyon zavart a 2. részben.
    Craft rendszer van? Úgy értem valódi funkcióval. Lőszergyártás, stb.
    Utoljára szerkesztette: molnibalage83, 2020.09.14. 16:52:48
  • PetruZ
    #176
    Változó. Nem sokat játszottam mostanában vele, csak pár dolog:
    - Kevesebb szöveg van és jobban olvasható, nem kell minden vacakra rákérdezni. Viszont nincs alsó klasszikus "log" ablak, nem tudod visszanézni az elhangzottakat, csak ami bekerült a naplóba és a quest leírásba. Vannak olyan mellékszálak, amiről nem is készül ilyen bejegyzés.
    - Hogy a full sárga kősivatag, vagy a full fehér hósivatag jobb, ízlés kérdése. :) A részletgazdagság a W3-ban valamivel jobb, szerintem. De teljesen más, sokkal modernebb engine, nem fair összevetni.
    - A menü, a GUI nekem jobban kézre áll a W3-ban, az inventory is sokkal jobb. A W2-ben talán áttekinthetőbb volt egy karakterlap, itt külön fülekre került több dolog is, viszont a listákban előre csoportosulnak a megtanult dolgok.
    - A világ manipulálása a W3-ban hatékonyabb és automatikusan a legjobb képességű csapattagot választja ki.
    - A csaták jobban hasonlítanak az X-Com-ra, mint a W2-re, ami megintcsak ízlés kérdése. A W3-ban azért több lehetőség van, és nincs az ismert X-Com "betegség" a %-os esélyek körül, elég jól megbecsülheted, mi éri meg.
    - A kamera alapból közelebb van, az alakok és a terep jobban kivehetők. A zónák nagyok mindkettőben, nem vettem észre különbséget.
    - A W3 fő sztorija szerintem jobb, fordulatosabb, jobban van megírva (már amennyit láttam eddig belőle). Az eddig talált melléksztorik egyike-másika is elég jó, fontos dilemmákat tud okozni (pl. a város ellen támadók és a közéjük keveredett srác sorsa). Eddig sok olyat láttam, ami többféleképpen is megoldható és más eredményekre vezethet.
    - Érdekes és fontos eltérés a W2-höz képest, hogy bizonyos események lezajlanak, ha nem reagálsz időben. Itt nem a "melyik helyszínt válasszam?" lehetőségekre gondolok, hanem pl. egy helyszínre belépve történik valami, és amíg nincs csata helyzet, valós időben zajlanak az események és lemaradhatsz mellékszálakról (pl. a rádiós túlélő a "garden" helyszínen).
    - A W3-ban többnyire karakteresebb, emlékezetesebb NPC-k vannak. A csapattal tartó kísérők is sokat beszélnek, közbeszólnak párbeszédekben.
    - A W3-ban jobban érzem, hogy befolyással vagyok a helyszínek és frakciók sorsára. De lehet, hogy ezt csak belelátom.

    Egyelőre ennyi jut eszembe.
  • molnibalage83
    #175
    Nem túl beszédes a társaság. A 2. rész DC változatához képest mennyiben más az élmény?
  • Andule
    #174
    De, sebeztek. Siman Rangeren (hard) is 2 loves volt barmely karid egy pszicho pap kispisztolyosnak LA kornyeken, SJ meg a jatek 2ik main Q-ig full RNG. Ag Center vegen a csavonal addig kellett toltogetni mig az elso kort mindenki tuleli, maskulonben nekem nem volt eselyem. (Angira vart a hos feladat h beguggoljon ele mint legtobb HP-s karakter) Utana lettek olyan cuccok amiktol elmult a weapon jam illetve olyan helyzetek ahol 90% folotti volt a talalti arany. Ebbol a szempontbol a 3as konyebb SJen, relative fokozatosan emelkedik a nehezseg, betaban siman lehoztam a Gardent is sebzodes (+ savescumming) nelkul.
    Perpill Rangeren tolom mert azt hittem az is eleg lesz, nem akartam egy elbaszott 95%os miss miatt toltogetni de sanszosan SJ jobb lett volna mert ahogy eddig tapasztaltam nehez meghalni. (Full party wipe kell, minden mas esetben par vacakkal fel lehet szedni a lazsalo tarsakat)
    A molni altal kifogasolt dologgal valoban ott a butasag h ha toborzunk egy uj tagot akkor az a parti atlagszintjen kezd. Elm. van olyan parbeszed ahol tudjuk hasznalni a barter skillt h feljebb tornazzuk a jutalmat, akkor hianyozhat ez a trukk de ez nem szamottevo es az eladas/vasarlasok soran ugy is megterul ... En mondjuk nem hasznalom mert amennyire a kalapos lany ert hozza megfelel de izles dolga nyilvan.
    Kezdesnek szadomazo zarnyito snipert es mechanic/explo-s gepkarabelyost inditottam de utobbit lecsereltem kesobb mert egyertelmuen az a legszarabb fegyvertipus a jatekban sebzesugyileg. (Ellenben az smg resze nagyon is jo a skillnek) A csere egy piromanias + explomanias heavy gunner lett.

    En amugy eleg sok aspektusaval murvara nem vagyok kibekulve a jateknak (initiative, sneak, UI, animal companionok es egyeb logikatlansagok ...) szoval ha vki netan rendes vasarlason gondolkodik ot perpill en lebeszelnem es kivarast javasolnek.
    Utoljára szerkesztette: Andule, 2020.09.08. 02:42:53
  • TomStorm
    #173
    Húztam is azt a részt amíg csak lehetett a zene miatt:)
  • fluency
    #172
    Ugyan én nem Fred vagyok, de válaszolok: Balhé! :) (pici spoiler: tök jó lesz a zene).
  • JonasSandor
    #171
    Köszi fred. A hídnál egyébként mi van?
  • molnibalage83
    #170
    De akkor ne kelljen már szarozni ezzel. Legyen az, hogy bárki elérhető a skillchecknél.
  • PiszkosFred
    #169
    Nyilván, az egyszerűbb volt az akkori szabályok/körülmények között, viszont megadta már a 80-as években is azt a lehetőséged, hogy a rád váró feladatok szerint alakítsd szabadon a partidat. Sőt, a BT3-ból emlékszem, hogy a human warriorom 20+ szinten levitt magával lvl1-2-es "újonc" mágusokat tápolni a városba úgy, hogy a mágusok végig védekeztek, a harcos meg írtott, az XP meg jött. És, mivelnem full party volt, így nem oszlott annyi felé az XP, jobban fejlődtek. Aztán amikor meglettek a mágusok is 15+ szintűek, akkor dungeonba már velük mentem, aoe varázslatokkal, addig a warrior/paladin/stb közül sokan pihentek. Sőt, volt egy rogue/bard csapatom is, sneakból aprítva :)

    Szóval Fargo régóta engedi azt, hogy úgy alakítsd a partidat, ahogy akarod, akár menet közben is.
    Utoljára szerkesztette: PiszkosFred, 2020.09.07. 19:04:58