8
  • Macropus Rufus
    #8
    pontosan a statisztika a lényeg. Jelenleg a darabszámukhoz képest a robot autók több balesetet követtek el vagy voltak elszenvedői mint az emberek. :)
    Lévén, hogy az utakon lehet kb. 10 robot autó és vagy 4 milliárd ember vezette autó.
    Evidens, hogy az emberek egy nap alatt összesen a 10 robot autó napi távolságának a millió szorosát vezetik le. Statisztikailag sokkal nagyobb az emberes baleset kockázata mint a robot autóké. ;)
    Tudod ez olyan, hogy a nő azért jobb sofőr mert nem balesetezik annyit mint a férfi. Csak előszeretettel elhagyják, hogy egy női sofőrre jut vagy 100 férfi, tehát már 100x nagyobb az esélye annak, hogy férfi fog balesetezni mint nő.
    A statisztika akkor lesz érdekes, ha már jóval több robot autó lesz az utakon mint ember vezette.
    Én ebben szkeptikus állásponton vagyok: nem lesz kevesebb baleset a robot autók megjelenésével, csak azok más természetűek lesznek. Pl. rendszer fagyás miatti halálos gázolás. Szenzor hiba (hibák) miatti dugók. Esetleg ugyan ezen hibából következő gyalogos gázolás, aki ugyan szabálytalan volt, de a kocsi nem is látta mert a kocsi is részben vakon ment (Lásd legutóbbi Tesla balesetet, ami szenzor koszolódás miatt következett be), viszont egy ember látta volna és kikerülte volna.
    Szóval ez a szép rózsaszín utópia nem lesz olyan szép .Sztem.
    És akkor a hackerekről még nem is beszéltem... Egy kocsit könnyebb feltörni mint egy ember agyát. ;)
  • zola2000
    #7
    A statisztika a lényeg. Jelenleg egy átlagos emberi vezető sokkal rosszabbul vezet mint egy átlagos robotautó, és a robotautók folyamatosan fejlődnek addig az emberek...

    (tudom, a fórumokon mindenki sokkal jobb mint az átlag)
  • who am I 7
    #6
    persze persze, hálistennek, hogy az ember készítette elektronikai dolgok pedig tökéletesek és sohasem romlanak el! micsoda szerencse !!!!!!! hát még hogy egyáltalán nem hekkelhetők, az meg már még óriásibb szerencse.......

    ezért is történhetett meg ugye, hogy nyílegyenes szakaszon (amit még egy majom is levezetne biztonságosan) már pár embert megölt ez a hiperszuper,überbiztonságos robotpilótás autó...meg már hekkelik a teszlát is. nem baj, jó lesz az!

    az meg, hogy az "emberek" bénák a magad nevében beszélj meg a bénáid nevében. sokkal szigorúbb oktatás és büntetések kellenének és akkor meggondolná mindenki. a teherforgalmat pedig tiltani kellene közútról....ezzel a 3 dologgal kb 90%-os redukálást lehetne véghez vinni.
    Utoljára szerkesztette: who am I 7, 2016.10.06. 09:04:57
  • fonak
    #5
    Szerinted mennyi idő alatt sikerülne ez? A hazai személygépkocsi-állomány átlagos kora (2015-ös adat) 13,7 év...
  • gemihu
    #4
    https://www.reddit.com/r/videos/comments/50gyd7/the_simple_solution_to_traffic_cgp_grey/
  • Quintus
    #3
    Teljes mértékben egyetértek azzal az elképzeléssel, hogy minél hamarabb teljesen át kellene állnia a társadalomnak az önvezető autók használatára. Ha tetszik, ha nem, az ember hibázik, még ha nem szándékosan, akkor is. Sajnos ehhez még társul (különösen hazánk útjain) az is, hogy a járművezetők egy jelentős része a szabályokat nem tartja magára nézve kötelező érvényűnek, vagy mert nincs tisztában vele, vagy mert nem érdekli igazán.
  • Tikal #2
    azt hittem még egy balesetet, de ez csak egy 5 napos hír ami most jutott el ide....
  • duke
    #1
    Az emberek benak, nem szabadna engedni, hogy jarmuvet vezesenek.