75
-
#75 A gazdasági szektorban mindenki tisztában van vele, hogy miért az amerikai cégek sikeresek pl. a magyarokéival illetve Európával szemben.
Ezt most hosszú lenne neked elmagyarázni, ha ilyen érzelmi alapon közelíted meg a dolgot, hogy "basztatják az USÁ-t", de röviden: Mindenki b*sztat mindenkit akit tudd, az erősebb kutya elve van érvényben. Úgy van szabad piac, hogy a háttérben is megy a furkálódás, zsarolás és ipari kémkedés. Szerinted a szakértői vélmények ellenére miért erőltetik a TTIP-t az európai politikusok és a fősodratú média miért kisebbíti az ezzel kapcsolatos aggodalmakat?
A befektetők bizodalma pedig az említettek függvényében alakul. Vagyis hiába lenne innovatívabb és mindenben jobb egy magyar cég, mint egy amerikai, a befektetők az amerikait választanák vagy megvennék kilóra a magyar céget, esetleg majdnem nyiltan betámadnák.
Az első és legfontosabb, amit már említettem, hogy '45 óta nincs magyar kormány, így nincs aki téged esetleg védene, sőt még a "saját" kormányod is ellened van. -
TokraFan #74 De az valahogy soha senkinek nem jut eszébe, hogy legtöbbször miért az amerikai cégek növik ki magukat világméretűvé! Nem kéne ezen végre elgondolkodni? Végtelenül egyszerű szapulni a sikeres cégeket, de nem kéne inkább tenni valamit? Vagy esetleg belátni, hogy itt valami nagyon nem megy? Miért nincs egy magyar google, egy olasz facebook, egy francia netflix? Persze van hasonló, de mind csak másol és kullog a valódi innováció után. Bárki alapíthat céget, bárki agyalhat otthon világmegváltó tervekről, de valahogy a netes gigacégek mégis az USA-ban születtek meg. Lehet basztatni az USA-t, én sem szeretem a társadalmukat, de tény, hogy sokkal jobban csinálják mint a csökött európában, vagy az éppen a középkorba visszatáncoló magyarországon...
Utoljára szerkesztette: TokraFan, 2016.05.03. 03:02:18 -
#73 Milyen emberek? Azok, akik egyszer Gyurcsányra másszor meg Orbánra szavaztak? Buta csőcselék. Egy nemzeti elitről, egy hazai érdekű kormányról beszéltem. Persze feltételes, mert ilyen már nincs. A Szíjjártóék és Bajnaiék nem azok, őket, a nemzet söpredékét kellene kipucolni az országból először - ami nem lehetséges.
Hogy a kisember éppen mire hőzöng, az lényegtelen, a kormány döntései a lényegesek. -
#72 Az Uber sérti egyesek érdekeit, plusz kapóra jön hogy gonosz multi... de nem látom, hogy az emberek zúgolodnának a Facebook ellen.... pedig ugyanolyan multi aki nem adózik Magyarországon. -
#71 Akkor élhetnénk "normális" országban, ha magyar lenne a kormányunk, de ez 1945 óta valahogy nem fordult elő. -
#70 Ezeket sorban meg kellene adóztatni és nem szabadna engedni, hogy újabbak álljanak mögéjük. Ezért is lépnek fel az Uber ellen annyira "vehemensen".
Persze kamu az egész, mert alapból vétózni kellene a TTIP-et, meg vámoltatni Kínát, ha tényleg az európai piacokat illetve az egész gazdaságot féltjük. -
#69 A taxisok is itthon basszák el a pénzüket, mint ahogy az Uber sofőrök is, a különbség csak annyi, hogy az egyik diszpécsere elviszi a pénzt itthonról, a másik meg itthon sumákol ugy hogy jó legyen neki... vagy megleplek azzal, ha azt mondom a hazai vállalkozások nagy része csal ezzel azzal az adóhatóság előtt? Remélem ez nem új info neked... Mert ha nem így lenne, akkor már rég egy normális országban élnénk, ahol adót fizetni nem szégyen, de én más látok és tapasztalok.
-
#68 Te csak magyar termékeket veszel igaz? A számitógéped is Hatvanban rakták össze dolgos magyar kezek, nem pedig valamelyik adócsaló online shopban vetted, vagy a prohardveren valami zugárustól.... egy kicsit elvitted a kérdést olyan irányba aminek semmi értelme. -
#67 oh god, welcome to the real world.. soroljam még melyik cégek müködnek még így? Facebook, Google, Apple, Nike, Mcdonalds stb... sajnos ez is egy probléma... -
ostoros #66 Úgy érzed, hogy a taxisok hatalmas vagyonokat halmoznak fel, és tömegével vásárolják a dollár kötvényeket? :)
Komolyra fordítva, ennek a cégnek az egész konstrukciója adóelkerülésre épül.
Már most 40 milliárd dollárt harácsolt össze magának, és jórészt semmit nem adózott, sehol.
Nem leszünk beljebb velük, az az egy bizonyos. -
gforce9 #65 Hát nem tudom a vagyon bizonyos felhalmozódása után az elköltés már nem helyben történik. Kezdve nyaralásoktól, a kötvénybe fektetett pénzekig. Persze van olyan, hogy itt van befektetve a felhalmozott vagyon, de ez szerintem marginális. Mármint marginális úgy, hogy az van a háttérben, hogy itt akarja tartani (kivéve, ha itt van a nagyobb haszon). A pénz oda áramlik ahol többet fial. Mindig is oda áramlott és ezt soha nem tudta megállítani semmi.
Utoljára szerkesztette: gforce9, 2016.05.02. 22:09:39 -
ostoros #64 Ez mondjuk igaz. Csak van egy jelentős különbség. A helyi vállalkozó erősíti a helyi gazdaságot. Ha őt kiszorítja valaki más a régióból, akkor még mindig mondhatjuk, hogy ő erősíti a régiót. Ha őt is kiszorítja valaki a kontinensről, akkor még elmondhatjuk, hogy erősíti a kontinenst.
De ha még csak nem is a kontinensre megy a pénz, (sőt, még csak nem is egy másikra) hanem eltűnik a Bermuda háromszögben...
Abból aztán senkinek semmi haszna. A pénz kivonódik a gazdaságból, és kész. -
gforce9 #63 "Még egy dolog: nem értem miért is jó nekünk, hogy a szolgáltatás igénybe vevője és a szolgáltatás nyújtója közé oda áll egy multi, hogy vámolja a pénzforgalmat."
Ez minden cégnél így van. Max nem multinak hívják. De az alap működési elv ugyanaz. -
#62 Úgy látszik az Über is minden, csak nem überf*sza. -
ostoros #61 És utána a diszpécser a pénzt elutalja a Bermudákra? Mert ez is itt van még:
"z Uber például Hollandiában és Bermudán tart fenn cégeket, és a jogdíjas módszerrel kerüli el azt, hogy Magyarországon társasági adót kelljen fizetnie az itt megtermelt hozzáadott érték után.
A Fortune cikkéből az derül ki, hogy az egész rendszer úgy van kitalálva, hogy évente milliárdokat spóroljon meg azzal, hogy csak a legszükségesebb adónemeket kelljen befizetnie a lehető legalacsonyabb adókulcs szerint.
Mindehhez az Uber két fontos leányvállalatot hozott létre: az Uber C.V.-t és az Uber B.V.-t:
• Az Uber C.V.-t Hollandiában jegyezték be, nincsenek alkalmazottjai, a központja pedig a Bermudán van, ami egy klasszikus adóparadicsom. Ez a cég kötött 2013 májusában az anyacéggel egy szerződést, aminek az a lényege, hogy egy egyszeri összegért cserébe és 1,45 százalékos alkalmankénti jogdíjért megkapja a jogot, hogy az USA-n kívül használja az Uber szellemi tulajdonát képező szabadalmakat. Arról is megegyeztek, hogy megosztják a jövőben fejlesztendő szabadalmak költségeit és bevételeit. Ez teszi lehetővé, hogy az Uber távol tartsa az amerikai hatóságoktól az USA-n kívüli profitját.
• A másik fontos leányvállalat az Uber B.V. – ennek viszont tavaly októberben 48 alkalmazottja volt. Amikor egy utas bárhol a világon fizet egy uberes utazásért, a kifizetett pénznek általában a 80 százalékát megtartja a sofőr, a 20 százalék pedig ennek a holland leányvállalatnak lesz a bevétele.
A két holland leányvállalat közötti megegyezés alapján ekkor a B.V.-nek jogdíjat kell fizetnie a C.V.-nek az Uber szellemi tulajdonának használatáért. A B.V. a bevétel egy százalékát tarthatja meg nagyjából, a többi pénz pedig a C.V-hez kerül jogdíj formájában. Ez után pedig a holland törvények alapján nem kell adót fizetni." -
ostoros #60 Egyébként találtam egy igen komoly érvet egy másik fórumon:
"Sosem használtam taxit, és nem vagyok hajlandó azért több adót fizetni, mert az ilyen gány cégek, mint az uber nem hajlandó az adófizetésre, és az előírások betartására."
Hát én sem vagyok hajlandó rá.
Ezeken kívül:
Ahol már be van tiltva, vagy korlátozva van.:
http://www.businessinsider.com/heres-everywhere-uber-is-banned-around-the-world-2015-4
Amit már bizonyíthatóan elkövettek.:
http://en.wikipedia.org/wiki/Uber_%28company%29#Threatening_journalists
http://en.wikipedia.org/wiki/Uber_%28company%29#Sabotage_against_competitors
http://en.wikipedia.org/wiki/Legal_status_of_Uber's_service
-
#59 Szerinted a taxisoknál a diszpécser szolgálat mit csinál? Oda áll közéd és a taxis közé és elkéri a részét azért mert felvette a telefont :) -
ostoros #58 Nincsen tiltás. -
ostoros #57 A törvénytervezet nem a tiltásról szól. Hanem arról, hogy tőlük is megkövetelik ugyanazokat a dolgokat, amit a taxitól.
Járulékok, áfafizetés, utasbiztosítás, engedélyek, adózás, stb.
Ha ezek betartásával is megéri nekik, csak csinálják. Ha a törvényes út egyet jelent számukra a betiltással, akkor miről beszélünk? Ha törvényesen nem megy, akkor az azt jelenti, hogy kutyagumit nem ér az "innovációjuk".
Egyébként több Budapesti taxis cégnek is van appja, le lehet tölteni, működik androidon és almán. Ezt a média agyonhallgatja.
Még egy dolog: nem értem miért is jó nekünk, hogy a szolgáltatás igénybe vevője és a szolgáltatás nyújtója közé oda áll egy multi, hogy vámolja a pénzforgalmat.
-
TokraFan #56 Hallottál már arról, hogy piaci verseny? Mindenki szeretne kényelmesen megélni úgy, hogy 8 eleminél többet nem kell letenni az asztalra, ilyen alapon tiltsd be a traktort és az összes mezőgazdasági gépet, elvégre a tanulatlan réteg ezreinek munkáját vették el ezek is. Azzal már ne is törődj, hogy gépesítés és egyéb technológiai fejlesztések nélkül ma 1hektár földből 10x kevesebb terményt vehetnénk ki. Ráadásul kérdezd már meg a gazdákat, hogy akarnak-e ismét ekével szántani? Fejlődés van, szakmák eltűnnek, máik szakmák alakulnak. Régen megélhetési forrás volt a kosárfonás, ma már inkább csak hagyományőrző jellege van, a gépek legyártják ezer féle anyagból, méretkben, színben, formában, stb. Cserébe korábban meg nem létezett CNC programozó szakma, ami ma több tízezer embernek ad munkát.
Amiért te kardoskodsz, az kvázi a tanulás és teljesítmény nélküli biztos munkahely joga, ami nem lehet alapja egy jól működő gazdaságnak. Az Uber egy jó ötlet, azt meg talán ne a csúnya multiknak ródd fel, hogy nem egy magyar agyból pattant ki. Éppen úgy alapíthatta volna magyar ember, magyaroroszágon, az más kérdés, hogy akkor is elhúzott volna innen adózni máshova, mert itthon pont a hozzád hasonlók megfojtanak mindenkit, aki a tehetségével és tudásával próbál boldogulni. Számos magyar ember által alapított cég költözött ki külföldre, mert ami itt megy, az minden, csak nem vállalkozás barát rendszer.
Ugye az megvan, hogy az Intel-t egy magyar alapította? És ugye az is, hogy végül nem magyar cég, magyar büszkeség, hanem egy "csúnya gonosz" USA multi lett belőle, de vajon a nagy nemzeti öntudatodbnan azon is elgondolkodsz-e néha, hogy ez miért van így?
Utoljára szerkesztette: TokraFan, 2016.05.02. 13:47:01 -
Szefmester #55 p4x: Te valami fizetett bérenc vagy aki azért ír ilyen baromságokat mert megfizetik, vagy tényleg nem jutnak el információk a tudatodig?
Nem fizetnek adók ezért tiltsák be? Baromság... érjék el hogy a külföldi cégek akik itthon dolgoztatnak kötelesek irodát nyitni és itt adót befizetni, árakat eszerint szabályozni. Ja ez már racionálisabb lenne mint a "tíccsuk be"? Nem baj, a dicső állami atyák majd államosítják az oktatást, nehogy véletlen minőségit alkothassunk évtizedek múlva. A hülye szavazók fontosabbak mint az ország. Ők összelopkodják magukat és gazdagon kormányt buknak aztán "ez van"... Nekik jó, nekünk rossz.
A közgazdászok szoktak komplett elmebetegnek nézni amikor arról beszélek, hogy az egyén gazdagítása helyett a környezet gazdagítása lenne a követendő! És miért? Mert olyan kis nyomorult szarrágók mint a taxisok. Csak a saját kis nyomorult életük a lényeg, a szomszédé, a rokoné már alig. Ezek a nyüves, hitvány, orkok a sárga szarjaikban az anyjukat prédává tennék ha attól a konkurenseket harc és változtatás nélkül politikai úton el lehetne tüntetni!
Ezek az orkok lesznek majd akik géprongálásokkal fognak fellépni az önjáró autók ellen! A magadfajta orkok pedig azok ellen fognak fellépni akik világszinten akarnak rendszert változtatni. Mert tudod a mai kapitalista rendszer düledezik, de a közgázosok még nagyon azt tanulják hogy ahogy van az jó és dicsőséges. De az ilyen faszok nem látják azt hogy ha mindent robotizálnak a profit maximalizálása érdekében, és gyártják a tervezetten elavuló szarjaikat, hogy ha nem lesz ki megvegye a szarjaikat, akkor nem lesz bevételük, és mellé sok sok hulladékot generálnak. nekik a profit a lényeg. A taxisoknak is az a lényeg. Az pedig hogy tegyenek valamit az ügyért az luxus...
A legutóbbi tiltakozásukkor sorra csinálta "Karesz" a szabálysértéseket a tömegközlekedésiek ellen, a rendőrök meg hozzá sem nyúltak csak pislogtak. Meg ott vannak akik megfenyegették a kamerák előtt az überes fickót. Jah a taxisoknak azt is szabad? Mindjárt elmegyek taxisnak és nekiállok fosztogatni.. hiszen szabad a rablás.. ha már adót fizetek akkor tisztességesebb vagyok mindenkinél!
Jah hogy kedvenc politikusaid között is egyre másra buknak vagyonnyilatkozattal? Nem baj.. Dicsőítsd csak őket, veregesd a vállad, aztán hagyj békén mindenkit.
-
#54 Összevissza beszélsz. Senki nem mondott ilye. Már az elején is írtam, szabályozás kell, ennyi. A tiltás nem megoldás, csak eltolja a problémát. Te csak sírsz itt a progaganda dumáddal, hogy jaj a multik, hagyjuk már.... -
Jawarider #53 Milyen érdekes, hogy amikor kipattant az ügy egyől elkezdett a politika foglalkozni a témával, bezzeg pl. a tanárok, egészségügy helyzetével nem akarnak foglalkozni....
Ha rosszul emlékszem visszavonom. -
p4x #52 Kezdem azt hinni, hogy igazatok lehet az oktatás terén ha a fórumozok nagyobb része szerint az a normális, hogy azokat kell támogatni akik adót csalnak ha már egyszer a politikusok is azt csinálják.
Tikal szoktad néha olvasgatni a saját aláírásodat? Szerinted a hiányzó adóforintok problémájára nem igaz, hogy nem lehet rendbe hozni úgy, hogy még többet tüntetünk el? -
#51 1945 óta nincs magyar érdekű kormány. A szavazók többsége pedig annyira sötét, hogy egyszer Gyurcsányra, egyszer meg Orbánra szavaz... attól függ, kinek jobb a kampányvideója.
A multik hatalmas károkat okoznak a gazdaságnak, de a buta nép által választott bélféreg politikusoknál kártékonyabb élőlény nem létezik. Hiába is van egy háttérhatalom (ami annyira nincs is háttérben), ezen opportunista hazaárulók nélkül nem mennének semmire. -
#50 A kedves politikusaid az oktatási rendszerben olyan mértékű kárt csináltak amit számokkal ki se lehet fejezni, ugy hogy sajnálom, de nem tudom az Uberhez viszonyitani, de te majd ezt is kiszámolod :) -
#49 "Lehet a politikusokat szidni csak nincs sok értelme el kell menni szavazni de előbb mindenkinek a saját portáján kéne sepregetni, hogy jogosan lehessenek elvárásaink a vezetőink felé."
:D -
#48 :) -
#47 :DDDDD -
p4x #46 ki lopta szét? miért lopták szét? Lehet tévedek de én azt tapasztalom, hogy bagóért mindent eladtunk ami a miénk volt majd azokat a gyárakat szépen bezárták a konkurens külföldi cégek aztán most bérmunkások vagyunk.
A politikusok hozzásegítettek? Biztos.
De hol van a te személyes felelősséged? Te mivel támogatod a magyar gazdaságot? Az Uberezéssel meg a lengyel almával, meg kínai cipővel? Közben meg a szomszéd magán suszter inkább elmegy szalagmunkára?
Lehet a politikusokat szidni csak nincs sok értelme el kell menni szavazni de előbb mindenkinek a saját portáján kéne sepregetni, hogy jogosan lehessenek elvárásaink a vezetőink felé. -
TokraFan #45 Ja, és a matolcsi féle 100milliárdok ellopása, a föld mutyi, a trafik mutyi. Észnél vagy te ember? Nem látod mi folyik itt? Kicsik kevesebb hörcsögTV-t kéne nézned.. -
TokraFan #44 Nem, az ország azért tart itt mert szétlopták, mert az oktatást lezüllesztették, mert nincs versenyképes munkaerőképzés, mert fejlesztés helyett a primitív focit támogatják és építik a stadionokat. Van viszont temérdek közmunkás, amit kvázi mi fizetünk. Ne terelj, a szaros taxisok nélkül kiválóan meglennénk, akár az Uberrel, akár más innovatív megoldással.
-
TokraFan #43 Talán el kéne kezdeni tanulni, a suttyó verekedő taxisokra egyébként is ráférne, már, mert nem értenek semmihez, csak az ország megbénításához. -
p4x #42 A 10 milliárdot aminél jó eséllyel több a bevétele ki, a stadion meg itthon marad meg a kisvasút is. Azon már el lehet gondolkozni, hogy mennyi haszna volt de annak a pénznek amit az Uber kivitt semmi, szóval ezt nem nehéz überelni hasznosságban.
EMBER de te felfogod, hogy ez nekünk sok pénz de az ország költségvetését tekintve 0,02% volt a legdrágább stadion és gondolom valamiből csak felépült, szóval az egészet nem lophatták ki. Míg ha mondjuk holnaptól mindenki hetente egyszer el Uberezne 2500Ft-ot az azt jelentené, hogy a költségvetés 7,53%-a menne Hollandiába.
Utoljára szerkesztette: p4x, 2016.05.01. 23:02:32 -
#41 Az én adóm már be van fizetve, csak el lett lopva.. tudod a stadionozás erre utal.... mert gondolom te is vágod, ha az Uber itt adózna akkor se lenne jobb az országnak.. már rég nem ott járunk. Az országba ömlik a pénz, csak szarul van elköltve, a stadionok meg a kisvasut a halálfaszán azok pont erre példák, remélem érthető már. És még írod is mennyi pénz TŰNIK el, na most szerinted az hova tűnik el? Kivitte az UBER? :) -
p4x #40 Nem értelek? Mindent a gépek fognak megcsinálni ezért ne is támogassuk az embereket, majd csak nyugodjunk szépen bele, hogy a fél világ éhen döglik?
Amúgy meg te se értettél meg, mert a legfőbb indokom amiért az Uber rossz nem az, hogy "szegény" taxisoknak nem lesz munkája hanem az hogy NEM FIZETNEK RENDESEN ADÓT. (az más kérdés, hogy a taxisok több adót fizetnek ezért "lelkes hívük" vagyok ebből a szempontból)
Utoljára szerkesztette: p4x, 2016.05.01. 22:17:48 -
p4x #39 és neked mi a dolgod? a kormány miből fedezi az új tudás megszerzését? (adóból, amit az Uber nem fizet Magyarországon)
Látod ezért tart itt ez az ország, mert mindenkinek az esze a stadionozásig jut el de arra mondjuk nem gondol, hogy ez a közszférában még havi 500 forintos béremelést se jelentene vagy épp arra, hogy Budapesten 80 ezer Uberezővel számolva akik hetente egyszer ülnek be 10km-re amit 15 perc alatt tesznek meg, Magyarországról 10 milliárd forint tűnik el éves szinten. Ebből 2,5 Pancsó aréna jön ki, csak hogy érezd mekkora pénzről beszélünk :) (és akkor a sofőr esetleges adóelkerüléséről még szó se volt)
ja szóval azért mert egy bizonyos százaléka csal a taxisoknak sokkal jobb ha inkább azt támogatod ahol eleve az ország szempontjából 20% eltűnik a többi meg a sofőr becsületességére van bízva. OKOS -
Szefmester #38 És mond csak! Kb mikor fogsz rájönni szerinted hogy a dinoszaurusz dögevő taxis csak egy téglája annak az ingatag kókányságnak amit az egóra építő kapitalizmusnak hívnak? Ha egy területen lehet automatizálni akkor a pénzemberek fognak automatizálni, és nagy ívben szarják le azt aki addig ott melózott és abból él. Amikor a munkahelyek nagy része megszűnik az automaták miatt, akkor szerinted ki fog vásárolni olyan terméket amit a robotok csináltak? kevesen. Szóval ilyen hulladék indokot hogy szegény munkanélküli taxisok -"me' a zűber eeevszei a munkánkatot!"- ássanak sírt... talán még lesz elég szabad hely a temetőben és a fuvarozók, buszvezetők, szalag mellett dolgozók még nem előzték be őket!
A nagy kegyes és óvandó taxis bugrisokról meg annyit hogy utolsó vonat befutása után (nem volt arra fele éjjeli bkv járat amerre mentem volna) 2003ban egy ezresért 3 buszmegállónyi távot akart volna elvinni... vajon mi fordult volna meg a fejében ha tudta volna hogy van még nálam 10ezer? Így kénytelen voltam kökiről elslattyogni a Soroksári út - Torontál utca környékére egy hátizsák, egy sporttatyó, és egy szatyor kíséretében... De legalább a rendőrök vigyáztak rám (azon a környéken állítólag nem szokás éjjel sétálni) mert 3x állítottak meg igazoltatni és kérdezgetni, és még 2x lassítottak le. Olyan kedves volt az a taxis.. de komolyan... rajtam kívül ember nem volt arrafelé aki utas lehetne.. max a csövik... de 1000Ft 3 buszmegálló.. egy átszállójegy meg került akkortájt 350Ft-ba amivel eljutok a célomhoz. Remélem azóta éhenhalt a köcsög... -
#37 Ugye a kormányok dolga lenne ez.. mármint segíteni a polgárait új tudás megszerzésében... van ahol már rájöttek arra, hogy a tudás alapú társadalomnak több haszna van mint a stadion építésnek...
Tudom kit támogatom mikor Uberbe ülök, a sofőrt 80%ban, a céget meg 20-ban... meg azt is tudom kit támogatok mikor nem indul el az óra vagy kp-ben fizetek a taxisnak. De azzal is tisztában vagyok hogy nem a taxi a drága, hanem az átlagkereset.. de ezt se mi fogjuk itt megoldani.
Utoljára szerkesztette: Tikal, 2016.05.01. 21:03:00 -
p4x #36 és gondolod jó lesz majd amikor az összes vezetésből élő ember egyszerre fog megjelenni a munkapiacon, mit álláskereső ráadásul többségük mindenféle "hasznos" képesítés nélkül?
Én nagyon jónak találom az önvezető autók ötletét csak valahogy el kéne már jutni arra pontra, hogy a termelékenység növekedéséből ne csak a világ 1%-a profitáljon a többiek életszínvonala meg egyre jobban csússzon lefele. Amikor Uberbe ülsz akkor te is ehhez járulsz hozzá, mert ebből nem a hülyegyerek fog jól megélni aki elvisz téged és alig jön vissza az autójának a kopás ha rendesen adózik.