24
  • kgpro
    #24
    Az azért elég nagy csúsztatás, hogy az uber nem taxi, hanem online piactér, merthogy nála a neten lehet rendelni a személyszállító kocsit. Ugyan már!!!
    Nem a rendelés módja definiálja a személyszállítás elnevezését, hanem a szállítás maga!! Ha személyt szállítok, pénzért, az taxinak hívják!!
    Ja igen, ha már a pénznél tartunk.
    Bárkit elvihetsz a saját kocsidon bárhová, mert te rendes vagy, de ha pénzt kérsz érte, akkor neked ez foglalkozásod, még akkor is, he nem ez a fő bevételi forrásod, és csak ritkán dolgozol! Úgy hívják másodállás.
    Semmi gond az uberrel, csak tartsa be azokat a jogszabályokat, amik erre a szakmára vonatkoznak, és had szóljon! Jaaa, hogy vannak jogszabályok??!!
    Igen, mert pont az a nagyhangú, aki a szabályozások eltörlése mellett kardoskodik, lesz majd nagyon elkeseredve, hogy a neki okozott kárt, nem tudja - jogszabály híján - behajtani. Ennyire egyszerű!
    Ha az uber így is olcsóbb lesz, mint a hagyományos értelemben vett taxi, ám legyen, maximálisan támogatom!
  • morguldae
    #23
    Azért mert egy éppen ráérő emberke a kocsijával párszor elvisz ezt azt valahová, az még nem taxis, nem ebből él, nem ez a szakmája! Az Uber nem taxis szolgáltatás mi a fenét nem lehet ezen megérteni? Mi a fenét pattognak a taxisok? Nekik ez a munkájuk ebből élnek, az uberes meg nem ebből él nem ez a munkája. Ha elviszek valakit valahová a saját autómban ami a magántulajdonom, mert épp úgy van kedvem, ahhoz senkinek semmi köze. Épp ilyen kedvem van és kész. Csak rám tartozik. Senki ne mondja meg mit csinálok a saját magántulajdonú kocsimban! Azért mert otthon vagy a szomszédnak megszerelem a csapot nem leszek vízvezeték szerelő. Miért akarnák rám kényszeríteni a vízvezeték szerelő szakmát? Undorító, hogy mindent szabályozni akarnak ebben az országban. Lassan azt is megmondják, mikor mehetek ki a wc-re, és ott milyen papírt használhatok. Na álljunk már meg! Aki a taxis szakmát akarja végezni végezze, de ne szóljon már bele, hogy egy magánember kit és mikor visz el a magán autóján. Az már csak az én dolgom. Nem tudom mit szólna a taxis ha havonta mondjuk 5-10 fuvarja lenne összesen. Mert aki nem ebből él az nem ebből él! Fel kéne fogni! Abban az országban ahol nettó százezer forint már jó fizetés, minden kis kiegészítő pénz jól jön. És az uberes ezért dolgozik, nem úgy mint a rohadt drága taxis. Én nem taxizok, nem uberezek, de ne legyünk már eltévelyedve. Egyébként is szánalom már minden, ami ebben az országban zajlik. 5 millió koldus országa lettünk...
  • ostoros
    #22
    Hazugság.
  • gforce9
    #21
    Azért azt fel kéne fogni a taxisoknak, hogy a 21. században élünk. Én nekem személy szerint, sokkal nagyobb bizalmam lenne az olyan sofőr felé, akit dicsérnek az utasai, mint egy taxis felé, akiről azt se lehet tudni kicsoda. Ez pl. jogszabályoktól független dolog. Ezt a pluszt a taxisok is bevezethetnék, hogy véleményezhessenek az utasok, hogy az utas így ki tudja szűrni, hogy kivel igen, kivel nem utazik. Ezt sem hajlandóak a taxisok meglépni.
  • DRFlame
    #20
    Felnőtt emberként nem tehetem meg, hogy 10 éves kocsi tulajdonosával pénzért elvitessem magam A-ból B-be. Hanem rá vagyok kényszerítve, hogy újabb kocsival drágábban vitessem magam.

    Jogszabály? Igen, ezt nem vitatom. A jogszabály létjogosultságát vitatom, mert értelmetlenül korlátozza a szabadságomat. Majd én eldöntöm, hogy túl öreg-e nekem a kocsi. Ha meg tényleg túl öreg, akkor meg forgalmit se kéne adni neki.

    A taxi vs uber probléma megoldására a fordított megközelítés híve vagyok, azaz ahelyett hogy az uberen szigorítanánk, a taxisokon kéne lazítani és akkor is egyenlő feltételek lennének, megszűnne az uber jogtalan előnye.
  • DRFlame
    #19
    "Miért is kellene az Uberrel kivételt tenni?"

    "(de akár a taxisoknak)"

    Nem írtam kivételezésről.
  • Pluskast
    #18
    Nem. Egyrészt te válaszd nyugodtan azt a szolgáltatást amelyiket csak szeretnéd, csak a gond az, hogy az Uber jogellenesen működik. A történet meg nincs túlszabályozva. Egy jogszabály sem tiltja, hogy online rendelj taxit magadnak. Az uber pont azért nem tartja be a szabályozást mert ha megtenné akkor a piacon ugyanolyan szolgáltató lenne mint bármelyik taxis társaság.

    "Nincs pontosan meghatározott arany középút a szabályozás-szabadság spektrumon, de szerintem az, hogy az ubereseknek (de akár a taxisoknak) is meg kell felelniük a prémiumkövetelményeknek, az a túlszabályozás kategóriába esik."

    Aha ja. Miért is kellene az Uberrel kivételt tenni? Mert ő az Uber vagy mert csak? Ezen az alapon akkor tegyünk már kivételt a Mol kutakkal mert... Csak? Olyan meg, hogy prémium követelmény ilyen nincs. Jogszabályi feltételek vannak amit be kell tartani ha valaki adott szolgáltatást akar végezni.
  • DRFlame
    #17
    Ez azt jelenti, hogy a taxi egy prémium fuvarszolgáltatás az uberhez képest. De ettől még miért ne választhatná senki az ubert? Mint ahogy van olyan termék, amiből nekem jó a tesco gazdaságos, amiben nincsenek intelligens aloevera molekulák azonnali hatású bifidusszal, mert nekem arra mondjuk pont nincs szükségem és pénzem sincs rá.

    Szóval semmi gond nincs azzal, hogy te a taxit preferálod, teljesen érthető. De szerintem azzal sincs gond, ha valaki az ubert választja.

    Nagyobb gond szerintem a túlszabályozás. Ha ennyire fontos az utas biztonsága, akkor a sima autóknál miért nem írják elő ugyanazokat a követelményeket? Meg hogy továbbmenjek, a dohányzást (dohánytermék értékesítést) is simán be lehetne tiltani a fogyasztó biztonsága érdekében. A végtelenségig lehetne folytatni a sort. Akár olyan extrém esetekig, hogy mindenkinek kötelező lenne gyakorolni az optimális légzésfrekvenciát a saját egészsége érdekében.

    Nincs pontosan meghatározott arany középút a szabályozás-szabadság spektrumon, de szerintem az, hogy az ubereseknek (de akár a taxisoknak) is meg kell felelniük a prémiumkövetelményeknek, az a túlszabályozás kategóriába esik.
    Szerintem ennek nem kéne kötelezőnek lennie. Akinek meg mégis van az kiakaszthatja és kérhet plusz pénzt a prémiumszolgáltatásért. Ha meg a piacnak erre a prémiumra nincs szüksége, az idővel ki tud derülni.
  • Pluskast
    #16
    Már nem azért de mi köze van a jogszabályi feltételeknek ahhoz, hogy ki milyen ember? Ne akarjunk már párhuzamot vonni aközött, hogy a taxisok milyen emberek és aközött, hogy a jogszabály milyen feltételekhez köti a személyszállítási szolgáltatást. Én nem a taxisokkal szimpatizálok vagy az Ubert utálom. Az Uberrel az a bajom, hogy úgy akar szolgáltatást nyújtani, hogy mindeközben megkerüli a jogszabályi feltételeket aminek következtében tisztességtelen piaci magatartást végez, ami meg versenyhátrányt eredményez, ergo csal.
  • ElNano
    #15
    Ezek kellenek ahhoz, hogy taxis legyél:

    Az eddigiekhez hasonlóan az a vállalkozás kaphat engedélyt, amelyik igazolja
    · szakmai irányítójának személyes megbízhatóságát
    · szakmai irányítója szakmai alkalmasságát és
    · a vállalkozás megfelelő pénzügyi teljesítőképességét.
    Taxisoknak ezen túl még a helyi jegyző igazolását is csatolniuk kell az engedélykérelemhez. Ez akkor kell, ha a helyi önkormányzat külön feltételeket írt elő a taxis vállalkozás bejegyzésére.

    Az engedély kiadásához az autónak is meg kell felelnie a feltételeknek. Az autó alkalmasságát egy külön erre a célra elvégzett műszaki vizsgán kell igazolni. Személyautós személyszállításhoz az autóra vonatkozó követelmények:
    · az autó nem lehet több 7 évesnél, vagy legalább Euro 4-es besorolású
    · a gumi teljes futófelületén a mintázat legalább 3 milliméter mélységű
    · minden üléshez van biztonsági öv
    · az első két ülésen ülőket légzsák védi
    · van benne ABS
    · legalább Euro 4-es a motorja, vagy legalább 150 km-t megtenni képes elektromos meghajtással rendelkezik
    · bal oldalon van a kormánya
    · jobb- és bal oldalon is legalább 2-2 ajtaja van
    · légkondicionáló működik benne.

    A személyautós szolgáltatás sofőrjére eddig nem fogalmaztak meg különös feltételeket. Mostantól nem így lesz. Olyan gépkocsivezető ülhet csak az autóba, aki
    · elmúlt 21 éves
    · legalább 2 éve rendelkezik már „B” kategóriás jogosítvánnyal,
    · van PÁV II. pályaalkalmasságija és
    · letette a rendelet által előírt külön vizsgát.

    Vizsgáznia kell tehát a vállalkozás szakmai irányítójának és vizsgáznia kell külön a sofőrnek is. A gépkocsivezetőnek a személygépkocsis személyszállító-vezetői igazolványt kell megszereznie ahhoz, hogy a volánhoz ülhessen. Ehhez nagyjából a szakmai vezetőéhez hasonló tanfolyamon kell részt vennie és vizsgát tennie.

    A szakmai alkalmasság igazolásához tanfolyamon kell részt venni és vizsgát kell tennie a vállalkozás szakmai irányítójának. A tanfolyamon személytaxis vállalkozói képesítést, vagy személygépkocsis személyszállító vállalkozói képesítést lehet szerezni. A vizsgát a közlekedési hatóság szervezi. A letett vizsga 5 évig érvényes, utána továbbképzésre kell menni.

    Itt elolvasható, hogy mennyibe kerül ma taxis vállalkozást vinni:
    http://taxisforum.hu/forum/index.php?topic=15.0

    És itt van, hogy a vizsgáztatás miből áll össze:
    http://majsai.hu/jogositvany/taxivezeto

    Na most mindehhez képest egy Uberes milyen garanciákat is tud nyújtani számomra, amik pont ilyen biztosítékokat adnak? Ja, semmilyet? Legyél te is uberes! Regisztrálj és már kész is van! :D Ráadásul a pénzem nagy részét egy idegen multi szivattyúzza ki az országból, nulla adózással, semmiféle kontroll nincs a sofőrök felett, az autó műszaki állapota akármilyen lehet, a sofőr helyismerete akár nulla, vezetési tudása bizonytalan. Na, én nem vagyok az, aki az életét kockáztatja pár száz forint spórolásért, ezt meghagyom azoknak, akik az anyjukat is öt fillérért… Meg is érdemlik.

    Marha kíváncsi lennék, hogy a sok okostojás közül vajon mennyien vennék sikerrel a taxisengedély kiváltásához szükséges előfeltételeket. De sanda gyanúm van azzal kapcsolatban, hogy a fotelból pofázás habkönnyű, súlytalan esete forog fent.

    Az meg, hogy x számú taxis megagyalt egy uberes hiénát… Mindenhol vannak ócska emberek. Ötvenezer sztori van arról, amikor a taxist verték meg, rabolták ki, csapták be, sőt, vágták el a torkát. Az nem számít, mi? :D Szűklátókörűség a hat filléredért a pénztárcában az a fasza! :DDDD
  • bdzsana
    #14
    Ja, átmentek minden vizsgán utána meg baseball ütővel ütöttek uberest, másik esetben meg 5en támadtak meg egyet részegen. Nem semmi tesztek lehettek.
  • Gauge
    #13
    Milyen komoly előírásról beszélünk? Nem kötelező beszállni egy autóba sem, ha nem tetszik, vagy szerinted nem felel meg valamilyen elvárásnak (pl. télen nincs rajta téli gumi). De azért nehogy már sajnáljam szegény taxisokat... Az meg egy teljesen más kérdés, h az állam milyen "előírások" ürügyén hajt pénzt vállalkozóktól. Más üzletágban ugyanez megvan, nem különbek a taxisok sem...
  • ElNano
    #12
    Én nagyon ritkán ültem taxiba eddig is, de mostantól csakazért is a taxit fogom választani, szakadjon meg a sok önjelölt szarházi, akinek semmilyen vizsgakövetelménynek nem kellett megfelelnie, és semmilyen komolyabb elírásnak nem tesznek eleget. Nem bízom a 23 éves kis köcsögben, aki egy napon felkelt és délután egykor már uberes személyszállító fuvarozó. :D Anyádnak öcsém, anyádnak. Üljön be melléd egy öngyilkosjelölt. Aztán utána lehet nézni, hogy egy taxisnak milyen vizsgákat kell letennie és milyen követelményrendszernek kell megfelelnie. Ennyit erről. Majd ha pont azt hozzák az uberesek is, akkor meggondolom. De nem, mégsem, külföldi pénzelszívó gennyláda banda, fillért se.
  • gforce9
    #11
    nem úgy egyoldalú, hanem sok befolyásoló körülményt nem említ meg, másokat pedig túlhangsúlyoz. Mondjuk sajnos objektív újságírás már kezd kihalni teljesen. Amúgy ugyanezt mondanám, ha a taxisokat védené.
  • Meridian
    #10
    Az indexes cikk? Egyoldalú? Vicces vagy. Az index védi az UBER-t ha nem tudnád, ennek ellenére mégis írtak egy ilyen cikket is.
  • gforce9
    #9
    99%-uk az. Nem egy taxistól hallotam már, feketefuvar esetén, hogy mindenki így csinálja, mert másképp nem él meg. Én egy centit sem tudom sajnálni a taxisokat sem. Vannak nagyon normális taxisok is, de ők is feketéznek ugyanúgy. Az a cikk amit linkeltél szerintem full egyoldalú.
  • Meridian
    #8
    a címben: lehet és rengeteg.

    Azaz nem biztos és nem valamennyi. Míg az UBER-nél ez nyilvánvalóan mind és biztosan.
  • Meridian
    #7
    Amúgy a fogyasztók bizonyára mindezt leszarják, de az uber sofőrök figyelmébe ajánlva:
    munkavállalók rémálma az UBER és tsai
    Utoljára szerkesztette: Meridian, 2016.02.19. 17:53:22
  • Cat #6
    ÉBRESZTŐ!

    Durván adócsaló lehet rengeteg taxis
  • Meridian
    #5
    "Anyám...mert aki itthon taxizik , szépen bevallja minden jövedelmét.....na, persze"

    Szzted akkor egyáltalán nem adóznak? Szted a NAV viccből ellenőrizgette őket és osztogatta a büntiket azoknak akiknél csak olyan problémát találtak, hogy előbb kérte el a pénzt a taxis és csak utána adta a blokkot és NEM fordítva? (ugyanis ha nem tudnád előbb számla/blokk átnyújt, majd ezután fogadhatod el a pénzt...)

    Ugyanakkor MENNYI UBER-es söfőrt büntettek meg? Én nem tudok egyről sem, pedig 100%-ban buktak az ellenőrzéseken. Állítólag. A taxisok messze nem buktak ennyit.
  • Gauge
    #4
    Anyám...mert aki itthon taxizik , szépen bevallja minden jövedelmét.....na, persze.Majd én megválasztom, hogy kivel akarok utazni. Nem érdekel, h hova adózik. Inkább tegyék érdekelté (nem diktátumokkal), h ide adózzon.
    Utoljára szerkesztette: Gauge, 2016.02.19. 17:08:20
  • bunny
    #3
    Így van, az Uber NEM utazásmegosztó alkalmazás, ez hazugság. Az Uber Taxi, és nem attól az, mert van vagy nincs drosztja, diszpécser szolgáltatása, és hogy zajlik a fizetés. Az Uber sofőr azért ül autóba, hogy egy fizető utast tök hagyományos személyszállítási szolgáltatás (TAXI) keretében elvigyen A-ból B-be. Ezért kell az autónak teljesíteni amit egy taxinak kell, és a sofőrnek amit egy taxisnak. PONT.
    Utazásmegosztás akkor lenne, ha Józsi sofőr reggel munkábamenet elvinne magával, mert egy irányba dolgozunk. Kurvára keverik a szezont a fazonnal.

    És akkor még nem beszéltünk arról, hogy a jutalékot Kayman szigetekre talicskázzák ki, magyarországon meg lófa** adót se fizet a cég - meg máshol sem. De ezt azért nem feszegetem, mert ez iparági gond, ugyanez a google, stb. de nem véletlen okoz gondot az apple-nek is, hogy mit kezdjen a kp állománnyal, mert esze ágában sincs bevinni az USA-ba és leadózni. Uber csak felült a vonatra ezen a téren.
    Utoljára szerkesztette: bunny, 2016.02.19. 12:11:26
  • Smithie
    #2
    100x inkább uber mint magyar taxi(hiéna)...
  • Pluskast
    #1
    Aha. Csak éppen személyszállítási szolgáltatást végeztek pénzért. Nézzél hülyének mást édesapám.