3
  • M2 #3
    Az a baj, hogy még teljesen bénák ezek a szoftverek, emiatt gyakran van szükség beszéden kívüli interakciókra. Odanézni, odabökni stb.

    Legutóbbi Siri kalandom jó példa erre (lefordítom):
    - Hej Siri! Küldj egy üzenetet a feleségemnek!
    - Nem találok feleséget, kívánod most megadni?
    Persze már meg volt adva, de bemondom megint a feleségem nevét, megtalálja, kiírja, majd kérdi:
    - Beállítsam mint feleség?
    - Igen!
    Csönd. Persze elfelejtette, hogy honnan is indultunk.
    - Hej Siri! Küldj egy üzenetet a feleségemnek!
    - Több egyezést is találtam, kinek szeretnéd az üzenetet küldeni?
    Majd feldobja a feleségem kontaktját, kétszer!

    Ez nem asszisztens, hanem egy agyhalott idióta, akin maximum nevetni lehet!
  • dyra
    #2
    Nem kellenek az autókba ezek az eszközök a navi kivételével. Ha nem lenne olyan erős a lobbi tevékenységük ezeknek az óriásoknak már rég betiltották volna őket az autókban. Rengeteg tanulmány bizonyítja, hogy az ember egyszerre csak egy dologra tud figyelni. Amikor egy ilyen eszközt utasítgat szürke zónába kerül és tizedmásodpercekkel később reagál egy esetleges vészhelyzetre ami adott esetben végzetes lehet. Nem kérek az autómba sose ilyen cuccokat. Személy szerint a telefont sem veszem fel és kihangosítóm sincs. A Navi az egyetlen ami szerintem okés.
  • Munkas
    #1
    Attól függ kikkel tesztelik. Az átlagember elég jól elboldogul az okostelefonos tartalmakkal, mert sokat használja, az akármilyen autóét meg vagy tudja vagy nem.
    Ha valaki rászánja az időt (amit saját autó esetén érdemes) és álló helyzetben nyomkodja időnként pár órán keresztül az autó rendszereit, akkor azt is rutinosabban fogja kezelni.
    Pl. elég jól elvagyok a Google alkalmazásaival, de a Toyota rendszerit sokkal kényelmesebben és gyorsabban kezelem. Ehhez nem is az a pár százezer km együtt töltött idő kellett (persze az is fontos), hanem, hogy néha (pl. ha várni kell valamire), előkeresek a menüből olyan funkciókat amelyek ritkán kellenek, hogy ne akkor kelljen bénázni.
    Szerintem több figyelmet von el az ilyen rendszerek hiánya, mintha néha rájuk pillantunk, kezeljük őket. Csak ezt a többség nem veszi észre, mert nem használja.
    Azt szoktam mondani, hogy ki kell próbálni, mert addig úgyis csak az általános butaságokkal (vezetői élmény, a technika emberi kontrollja stb.) jön aki még nem tapasztalata. Elég pár ezer km-t vezetni egy jobb autót és utána visszaülni a középkategóriás, kézi váltós, vezető asszisztens mentes járművekbe.