7
  • NEXUS6
    #7
    "Az pedig inkabb egy ORIASI POZITIVUM, hogy mikozben az atlag autos, egy 1 km hosszu, 1000 tonnas vonatot, ami egy vulkankitores hangerejevel kozelit, SEM vesz eszre, es siman kihajt ele..."
    Nemmondod! XD
    Igazából ez nem a leggyakoribb baleseti szitu, ha jól tudom. Sokkal inkább gyorshajtás, elsőbbség meg nem adása, kanyaradási, sávváltási balfaxságok, na ezekben tényleg jobb lehet a robikocsi, mint Marinéni, aki hétvégenként veszi elő a kis szuzukit, és pl szembe hajt a Tecsó parkolóban (is) a forgalommal, meg ilyenek.

    Amúgy a jelenlegi autonóm rendszereknek még télleg problémát okoznak az olyan dolgok, mint az időjárás, az indiai szervezettségű forgalom, meg a magyar minőségű út. Így sem olcsó és egyszerű a rendszer, mire ezeket is megoldják, valszeg majd KITT elbújhat a picsába.

    De minekután tapasztalatom szerint sok autósnak kihívást jelent egy sima 3 sávos autópálya, akár jó időben is, így végül is nem ellenzem ezt a dolgot. :)
  • duke
    #6
    Ez biciklis problema, ez mar a szoftveres finomhangolas kategoriaja. Ki kell talalni, hogy erre a furcsa specialis mozgasra hogy reagaljon az auto es kesz. 3 programozo egy het alatt megoldja.

    " Gondolj bele amikor hasonló érzékenységgel nyom satu féket, mert valami bemozdult."
    Olyan meg nem lesz, hogy a robotjarmu majd ok nelkul satu fekezen, mert eleve bele sem fog menni olyan szituacioba, ahol esetleg meg van az eselye egy satufekre.
    Ha jon egy belathatatlan sarok, mert a sarkon egy darus auto dolgozik, es felo hogy kiszaladhat egy gyerek vagy kutya a daru mogul, akkor a robot, mar jo elore 15-re lassit, kozben jelzi a mogotte jovoknek, hogy belathatatlan ut miatt lassit, es elkezd sipolni, mint most a tolato teherautok, hogy jon. Ezert szinte lehetetlen lesz egy robotjarmuvel balesetet szenvedni.
  • Jabar
    #5
    Amíg emberek is vezetnek addig ezt elég nehéz jól megoldani. Ez szerintem akkor lehet jó (valószínűleg ez is a nagyon távoli cél) ha minden autó robot irányítású, kommunikálnak, stb...
  • barret
    #4
    Ez fantasztikus! Én meg azt hittem,szándékosan kárt okoznak saját maguknak:D
  • Macropus Rufus
    #3
    "egy biciklis centimeteres mozgasara is azonnal reagal."
    az a kocsi érzékenységét jelzi. De ez még nem biztos, hogy jó az utakon. Gondolj bele amikor hasonló érzékenységgel nyom satu féket, mert valami bemozdult. Sztem nem kell ennyire érzékenynek lennie ui. nem gépekkel fog együtt "dolgozni" hanem emberekkel
  • duke
    #2
    Nem hinnem, hogy a havazas, papirlap, falevel problema megoldasa tul nehez lenne. Nem tudom hogy akarjak ezeket megoldani, de peldaul egy ultrahangos erzekelovel kulonbseget lehetne tenni, egy papirlap vagy egy jelentos terfogattal, tomeggel biro targy kozott. Es ma mar szamos olyan radar technika van, amivel belelehet latni a targyakba, (talajradar, testszkenerek) valamelyik biztos megfelelo lesz.

    Az pedig inkabb egy ORIASI POZITIVUM, hogy mikozben az atlag autos, egy 1 km hosszu, 1000 tonnas vonatot, ami egy vulkankitores hangerejevel kozelit, SEM vesz eszre, es siman kihajt ele, addig a robot auto olyan figyelmessen vezet, hogy egy biciklis centimeteres mozgasara is azonnal reagal.
  • Macropus Rufus
    #1
    ez nagyon érdekes. De pl. egy komolyabb havazás már szarrá szivatja a kocsit, akár csak a sűrű eső/köd. Továbbá - mivel nincs benne anyagelemző - ezért egy nagyobb méretű, összegyárt újság is kifog rajta. Gy.k. meg fog állni, amennyiben az újság mérete olyan, hogy ha az nem papír lenne, akkor kárt okozna a kocsiban.
    De a legjobb az ez:
    http://index.hu/tech/2015/08/30/bringas_hipszterekkel_megtamadhato_a_google_robotautoja/

    szóval nem kellene ennyire futtatni ezt a kocsit. Sokat tud, de egy emberi sofőr tudását meg sem közelíti. Persze óvatos, meg lassan megy meg minden, csak ne jöjjön pl. egy fixis a pirosnál, mert soha nem fog elindulni a google car.
    A baj ott van, hogy a kocsi nem ember. Az ember intuitív, ezért gyorsabban tud megoldani problémákat. A szgép szabályokat követ, ezért az emberrel szemben eleve vesztes helyzetből indúl
    Utoljára szerkesztette: Macropus Rufus, 2015.09.03. 10:27:17